Suuri maalaus keskustelu.

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby Stratos » Tue May 23, 2006 3:36 pm

Ei ole kuin tuo yksi kokeilu alla, mutta senkin tein vanhalla tussilla, jota sai vatkata ja ryskyttää kauan ennen kuin tuli mitään. Sen perusteella voin sanoa, että pieniä alueita tai pienen kuvion voi maskiin tehdä, sitä ei erota. Mutta koko maskia ei kannata mennä sähläämään. Ei myöskään mitään kuplimista tms. ilmennyt Mastonin spraupullojen kanssa.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby Zakke » Wed May 24, 2006 10:02 am

No niin, nyt pääsin sitten ensimmäistä kertaa kokeilemaan ruiskua ja tajusin, että ei se niin hirveän helppoa ole... No, kesälomalla sitten auringossa lojuilua ja maalaamista :D

Mun ongelmaksi tuli se, että kun yritin oikein kapeeta viivaa piirtää niin tuli vain ilmaa läpi ja maalia erittäin haaleasti ja sitten kun aukaisi sitä mutteria lisää ni sitten tulikin melkein heti sellasta sormen paksuista :x

Mahtaako siinä olla jotain minimi määrää mitä siinä putkilossa sitä maalia kannattaisi olla?

No, täytyy toivoa, että se harjoitus tekisi mestarin.
Zakke
MV-friikki
 
Posts: 95
Joined: Fri Apr 28, 2006 5:39 am
Location: Turku

Postby no goalie no game » Wed May 24, 2006 11:35 am

Oletan että sinulla on se sama ruisku kuin minulla? Siinähän siis kun painat sen napin alas tulee ilmaa, ja kun vedät sitä taakse pitäis maalia tulla enemmän. Näin siis kaksitoimisissa ruiskuissa. Eli mitä mutteria meinasit? Ei mielestäni tarvitse mitään mutteria aukoa. Neula tietysti työnnettynä niin pitkälle eteen kuin menee .Tosin ei tuolla kovin kapeata viivaa saa, mikä tuntuu tietysti oudolta kun on katsellut noita hienoja maskien kuvia ...
Onko sinulla neula/ suutin mitä kokoa ? Minulla on F.
Tuosta maalin määrästä, tulin viimeksi siihen johtopäätökseen että pidän tästä lähin sen pullon täytenä. Ainakin aloitettaessa, eipähän pulputa ilma siellä pullossa niin helposti. Saahan sen lopun otettua sitten talteen kun lopettaa.
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby Zakke » Wed May 24, 2006 12:36 pm

Samapa tuo ruisku on. Tarkoitan sitä mutteria mikä on siellä neulan päässä, se isompi. siitä pienemmästähän löysätään neule pois oton takia. Tuota en kyllä tajunnutkaan, kun tais olla tuo liipasin pohjassa. Kiitoksia siitä.

Ohjeissa luki näin: Neulan asento määrää suihkun leveyden. Asento säädetään mutterista. Mitä taempana neula on sitä leveämpi värisuihku. Aivan etuasennossa neula tukkii suuttimen ja väriä ei pääse lainkaan ulos.

No mulla on toi M, kun kuulema tulee alkuperäisenä. Olen kyllä ajatellut, että kun nyt oppis tonkin kanssa suihkuttelemaan, niin kävis kyselemässä paljonko tuo pienempi neula/suutin yhdistelmä maksaisi.
Zakke
MV-friikki
 
Posts: 95
Joined: Fri Apr 28, 2006 5:39 am
Location: Turku

Postby no goalie no game » Wed May 24, 2006 1:51 pm

Minulla kun ei ole mitään ohjeita en ole ymmärtänyt vielä sen isomman ruuvin merkitystä ollenkaan. Enkä kyllä ymmärtänyt vieläkään. :lol: Taitaa olla jopa ihan jumissa minulla se isompi. Voi myös olla ettei meikäläisen neuvojen perusteella kannata tehdä mitään ...
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby Stratos » Wed May 24, 2006 3:03 pm

Kun te keskitytte kynäruiskuihin, niin minä kysäisen tällaista:

Aion maalata mailan, mutta en ole aivan varma, että kannattaako laittaa lakka siihen maalin päälle? Olen nähnyt maalivahteja, jotka ovat mailansa maalanneen, mutta näyttää todella himmeältä se pinta. Joten en ole varma, onko heillä siinä lakkaa.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby min » Wed May 24, 2006 4:40 pm

Riippuu millä värillä... ite maalasin yhden mailan pelimailaksi metallinhohtopunaisella ja ei tarvinnut lakkaa. maali myös pysyi ihan hyvin eikä levinnyt mihinkään. Mustalla maalatessa pinnasta tulee kuitenkin yleensä aika matta, eli lakka saattais olla hyvä idea :!:
JYP
min
Resident goalie geek
 
Posts: 229
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:27 pm

Postby Kaasu » Wed May 24, 2006 6:04 pm

Täällä suunnalla tuo mailojen maalailu on "tuttua puuhaa." Itse olen maalaillut Miranolilla, eli alkydimaalilla (iskun kestävä, kulutusta kestävä)
Ja päälle laittanut Venelakkaa, eli todella kovaa ja iskuja kestävää lakkaa.

Kuten aina maalihommissa, pohjatyöt ovat 3/4 koko hommasta, jos sipaiset maalin suoraan mailaan niin turha yrittää pelata sillä, koska maali rapisee irti. Huolellinen hionta ja jokaisen maalikerroksen väliin hionta. Kerrokset pitää sitten olla ohuita, muuten ei toimi!

Voisin koittaa laittaa kuvia juuri maalatusta Burnsista johon tein oikein kuvioita.. 8) Pelaajan mailojakin on tullut maalattua mutta ne ovat huomattavasti hankalampia, sillä niihin tulee iskuja paljon enemmän ja muustakin kuin kiekosta.

Vielä tuosta Burnsista, että tein testin ja laitoin hopean väristä Hornaa, eli valurauta maalia, sen hienon pigmentin vuoksi ja ainakaan vielä ei siitä ole pahaa sanottavaa. Mutta yritän lisätä kuvia Burnsistä.
"Millä on silmät muttei korvia, iho mutta ei hiuksia, sisältä valkoinen ja ulkoa ruskea?"
User avatar
Kaasu
Resident goalie geek
 
Posts: 127
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:14 am

Postby CCM » Thu May 25, 2006 5:31 pm

Mun maskin maalas mun faijan työkaveri Veikko Parjanen joka on töissä Lahden kaupungilla. kyseinen tyyppi maalaa myös mm. moottoripyöräkypäriä
Multa voi kysellä numeroo ym. kyseisestä henkilöstä jos kiinnostaa maalauttaa maski! on tosi hyvä maalari!!!
Spartan Pride! Spartan Power! Spartan Will!
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby CCM » Thu May 25, 2006 5:33 pm

no tulih väärä sivu :oops:

Image
Spartan Pride! Spartan Power! Spartan Will!
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby CCM » Thu May 25, 2006 5:34 pm

Eli ton kuvan maskin se maalas...se on siis mun maski...
Spartan Pride! Spartan Power! Spartan Will!
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby Stratos » Thu May 25, 2006 7:25 pm

Edit nappula on keksitty..

Mutta näyttää tosi hyvältä tuo sinun maskisi! Ei ollenkaan paha. Mutta itse tykkään enemmän selvistä viivoista. Tai siis terävistä..
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby CCM » Fri May 26, 2006 5:38 am

OK mut mites toi edit homma toimii kun ei aivokapasiteetti siihen riitä?... :oops: :D
Spartan Pride! Spartan Power! Spartan Will!
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby Zakke » Fri May 26, 2006 7:33 am

Itse en ole vielä joutunut/tarvinnut muokata mutta kun menet johonkin vanhan tekstisi kohdalle ja painat tuota muokkaa nappulaa.
Zakke
MV-friikki
 
Posts: 95
Joined: Fri Apr 28, 2006 5:39 am
Location: Turku

Postby Stratos » Fri May 26, 2006 10:27 am

... Eli jos vaikka haluat muokata tuota viestiä, jossa maskisi kuva, painat siinä viestissä olevaa EDIT(/muokkaa) nappulaa. Aukeaa samanlainen sivu, kuin "Uusi viesti" nappulaa painaessa, mutta siinä on tuo maskin kuva - viestin tekstit ja img -tagit. Lisää haluamasi teksti ja paina lähetä! Noin editoit viestiäsi.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests