Maski

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Re: Maski

Postby Epe#2 » Tue Jul 29, 2014 9:48 pm

Täällä näyttää olevan asiantuntevaa porukkaa näistä REY:n maskeista niin heitetään oma lusikka soppaan mukaan.. Olen tilaamassa uutta maskia vaihtoehtoina ovat http://www.rey.cz/en/catalog/ice-hockey ... 12-swiss-c tai joku muu potta Bauerilta. Sarja tulee todennäköisesti olemaan miesten 3-divari, niin onko tuo REY ihan passeli sinne? Positiivista palautetta kuullut REY:sta, mutta millä sarjatasoilla porukka on pelaillut kyseisellä potalla?
Epe#2
Resident goalie geek
 
Posts: 140
Joined: Sat Feb 20, 2010 8:55 pm
Location: Lahti

Re: Maski

Postby JR86 » Wed Jul 30, 2014 7:48 am

Epe#2 wrote:Täällä näyttää olevan asiantuntevaa porukkaa näistä REY:n maskeista niin heitetään oma lusikka soppaan mukaan.. Olen tilaamassa uutta maskia vaihtoehtoina ovat http://www.rey.cz/en/catalog/ice-hockey ... 12-swiss-c tai joku muu potta Bauerilta. Sarja tulee todennäköisesti olemaan miesten 3-divari, niin onko tuo REY ihan passeli sinne? Positiivista palautetta kuullut REY:sta, mutta millä sarjatasoilla porukka on pelaillut kyseisellä potalla?


Itse läpsyttelen pääasiassa juuri kolmosdivaria. Pelaan tuollaisella Carbon-Swissillä.

Todellakin riittää tuolla, on tuolla maskilla pelattu änärissä saakka. Slovakian ja Tshekin pääsarjat ovat täynnä näitä maskeja. Kolmosdivarissa nyt periaatteessa pärjäät kyllä lasikuituisellakin versiolla, mutta on tuo varmasti vähän pitkäikäisempi.

Pidän Carbon-Reytä parempana maskina, kuin mitä esim Suomessa valmistettu muovipintainen noin 700 maksava maski. Makuasioita toki, mutta vaikea on perustella tuota toisinpäinkään. Varsinkaan hintalappujen jälkeen.
JR86
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Thu Dec 05, 2013 10:36 am

Re: Maski

Postby Dominik » Tue Aug 12, 2014 6:50 pm

Osaisiko joku neuvoa mikä on pielessä, kun w6 maskistani katkeaa leukakupin remmi hyvin usein kiekon tullessa ristikon alaosaan tai alemmas? Remmi on melko kireällä, mutta jos löystän sitä, tulee maskin reuna suuhun kiekon osuessa..
Dominik
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Tue Aug 12, 2014 6:39 pm

Re: Maski

Postby tonzr » Fri Oct 03, 2014 11:27 am

Dominik wrote:Osaisiko joku neuvoa mikä on pielessä, kun w6 maskistani katkeaa leukakupin remmi hyvin usein kiekon tullessa ristikon alaosaan tai alemmas? Remmi on melko kireällä, mutta jos löystän sitä, tulee maskin reuna suuhun kiekon osuessa..


https://www.dropbox.com/s/99jp6ab9whcol ... 6.jpg?dl=0

Samalainen remmi sulla? itsellä oli kans vastaava ongelma ja sai montakertaa laitella kasaan pelin aikana, nitojalla niitti vaa läpi niin pysynyt mukisematta sen jälkeen. Ihan perus paperinitoja meni läpi mutta vaihdan jossaivaiheessa jämerämpään.
User avatar
tonzr
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Wed Feb 08, 2012 3:31 pm
Location: Oulu

Re: Maski

Postby js31 » Sun Nov 23, 2014 10:14 am

Oma w6h saapui tänään wallilta.pojan nimi ehkä pikkaisen liian suurella ja keskellä. Muuten ihan tyytyväinen. Annoin aika vapaat kädet maalarille.

http://aijaa.com/3KbFJA
http://aijaa.com/biyxKN
http://aijaa.com/6LhBHV
http://aijaa.com/OA989N
js31
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Mon Nov 12, 2007 6:16 pm
Location: loimaa

Re: Maski

Postby Dodge » Mon Nov 24, 2014 4:59 pm

Joku joka osaa kertoa eron Wall W2H ja W4H maskissa. Tällä hetkellä pelataan harrastesarjaa mutta olis tossa ensi vuonna divaria pukkaamassa 5 alkaen. Riittääkö tuo W2 siihen riehumiseen vai tarvisko miettiä 4:sta. Tietenkin kalliimpi parempi mutta budjetti rajoittaa vähäsen.
Tällä hetkellä on Bauerin "Widowmaker" 1400 käytössä ja rupee tuntuu siltä että ei enää ehkä riitä.
Dodge
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Wed Jul 24, 2013 12:58 pm

Re: Maski

Postby joens » Tue Nov 25, 2014 8:10 am

Ei niillä muuta eroa ole kuin muotoilussa. W2H vastaa vanhaa Active ja ja W4H taas Pro Activea. Materiaalit samat. Mielestäni 3-4 divari tasolle voisi ajatella jo W6H mallia jos vaan rahat riittää ja pitää olla Wall merkkinen
joens
Maalivahti
 
Posts: 43
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:08 am

Re: Maski

Postby Teepee » Sat Nov 29, 2014 10:00 am

Hämmentävä video. Vaikka kaukalossa harvemmin vasaralla maskiin hakataan, niin ei tämä silti suuresti houkuttele Bauerin edukkaampaa NME:tä hankkimaan. Hyvä lopputulos vanhalta kunnon muovikulholta...

http://www.youtube.com/watch?v=F-qphBZH4bk
Teepee
Rookie
 
Posts: 2
Joined: Sun Nov 02, 2008 5:37 pm

Re: Maski

Postby Jukka Ropponen » Sat Nov 29, 2014 2:59 pm

Teepee wrote:Hämmentävä video. Vaikka kaukalossa harvemmin vasaralla maskiin hakataan, niin ei tämä silti suuresti houkuttele Bauerin edukkaampaa NME:tä hankkimaan. Hyvä lopputulos vanhalta kunnon muovikulholta...

http://www.youtube.com/watch?v=F-qphBZH4bk


Osittain oikeaa asiaa eli kyllä tuollainen helposti särkyvä kuuppa todennäköisesti myös suojaa ja kestää heikommin... MUTTA se miten itse kuori kestää ehjänä vasaraniskuja ei kerro sitä välttämättä kuinka suojaava maski on. Monasti joustava kuori saattaa kestää hyvin ehjänä, mutta ei ole kuitenkaan suojaavuusomionaisuuksiltaa optimaalinen.

Itse suosin jäykkiä komposiittimaskeja kuten W 10 jolla pelaa tällä hetkellä. Tuon kaltaiset maskit suojaavat aivan eri tavalla esimerkiksi sivulta tulevissa iskuissa kun maski ei jousta. Rakenteen lisäksi maskin istuvuus on tärkeä. Jos maski on löysällä eikä istu päähän kunnolla tai pääsee liikkumaan, nousee aivotäyksen vaara todella paljon.
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Maski

Postby Teepee » Sat Nov 29, 2014 7:27 pm

Se on kyllä varmasti juuri näin. Itselläni on kokemusta toistaiseksi kolmesta eri maskista. Ensimmäinen juuri tämä 350 vasaraniskua kestänyt Wall Pro Active, joka ei ainakaan omaan päähäni sopinut millään tavalla. Jokainen isku sattui, ja tuntui että leukaluu hajoaa ja paikat irtoaa hampaista. Oli se sitten kaverin kyynärpää tai kiekko. Toisena sitten Itechin Envy7 joka taas istui päähän kuin valettu, mutta halkesi kolmen höntsäilykauden jälkeen. Nyt käytössä on Rey Swiss FG, ja hienosti on toiminut kaikin puolin tähän asti. Tuntuu ihan eri luokan maskilta kuin kaksi edellistä. Nopeammat kädethän ei olisi haitaksi, niin säilyisi maskit ehjänä pidempään. Mutta näillä se on mentävä...
Teepee
Rookie
 
Posts: 2
Joined: Sun Nov 02, 2008 5:37 pm

Re: Maski

Postby goelie77 » Sat Jan 03, 2015 7:44 pm

Itellä samallaiset kokemukset kuin Teepee:llä. Samat maskit ja samassa järjestyksessä. Tänään pääsin ekaa kertaa koittamaan uuttaa Ray:tä. Ja oli kyllä hyvä. Ristikkona cheater. Näkyvyys oli todella hyvä.
goelie77
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Sat Jan 03, 2015 7:33 pm

Re: Maski

Postby Koinzi » Wed Sep 16, 2015 9:10 pm

Itse olen tähän mennessä kerennyt kolmella maskilla pelaamaan.

Ensimmäinen maskihankintani oli Bauer NME 5 ja menikin pian vaihtoon istuvuusongelmien takia sekä tuntui ettei suojaa tarpeeksi (kiekko korvan kohdalle kerran, pari ja aina armoton sointi korvissa).

Seuraavaksi Wall W2H joka sitten kestikin puolitoista vuotta harrastekiekossa kunnes osui kiekko leuan sivussa olevan ilmanottoaukon reunaan ja maski halki. Harmi sinänsä koska olin maskin maaluuttanut. :cry:

No nyt sitten saapui tuliterä Wall W6H joten toivoa sopii että nyt olisi viimeinkin maski joka olisi pitkäikäinen. Istui päähän kertaheitolla täydellisesti ja aivan mahtavan tuntoinen ja sulava maski. :mrgreen:
"En pelkää kovan laukauksen torjumista vaan sitä etten saa kyseistä laukausta torjuttua." Roberto Luongo #1
User avatar
Koinzi
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Wed Sep 16, 2015 8:26 pm

Re: Maski

Postby da_goalie » Thu Nov 12, 2015 4:58 am

Itsellä kävi eilen treeneissä mielenkiintoinen sattuma oman Wall W6:sen kanssa.
Kova rannelaukaus P-pisteiden välistä, ehdin tiputtamaan jäihin ja sain seurata kun kiekko tuli kauniisti maskin leukaosaan. Olen pitänyt leukakuppia niin, että pystyy vielä vähän huutamaan pakeille ilman että maskia täytyy nostaa ylös, eikä kireämmällä tule tekemisestä mitään, mutta siitä huolimatta veto leukaan -> leukakuppi tai jonkin antaa periksi -> etumuovi suuhun ja etuhampaat poikki.

Nyt mietin investointia vähän järeämpään maskiin. Onko kellään kokemusta Bauerin NME 10 maskista?
Myös suosituksia voi antaa PRO tason maskeista, arvostaisin suuresti!
kaikki kiinni, loput kulmiin
da_goalie
Resident goalie geek
 
Posts: 159
Joined: Sat Oct 04, 2008 6:04 am
Location: Lohja

Re: Maski

Postby Jukka Ropponen » Fri Nov 13, 2015 6:52 am

da_goalie wrote:Itsellä kävi eilen treeneissä mielenkiintoinen sattuma oman Wall W6:sen kanssa.
Kova rannelaukaus P-pisteiden välistä, ehdin tiputtamaan jäihin ja sain seurata kun kiekko tuli kauniisti maskin leukaosaan. Olen pitänyt leukakuppia niin, että pystyy vielä vähän huutamaan pakeille ilman että maskia täytyy nostaa ylös, eikä kireämmällä tule tekemisestä mitään, mutta siitä huolimatta veto leukaan -> leukakuppi tai jonkin antaa periksi -> etumuovi suuhun ja etuhampaat poikki.

Nyt mietin investointia vähän järeämpään maskiin. Onko kellään kokemusta Bauerin NME 10 maskista?
Myös suosituksia voi antaa PRO tason maskeista, arvostaisin suuresti!


Olen ollut mukana Wallin W10 kehitystyössä, sillä aiempia heppoisempia malleja en ole voinut suositella kuin nuoremmille junioreille. Ennen kun W 10 saatiin tuotantoon pelasin itse Itechin 961 maskilla, joka on ollut ehkä se kaikkien aikojen maski.

Pro maskeista W 10 on kuitenkin aivan huippulaatuinen, toimiva ja suojaava. Maskeissa ei kannata säästää vaan ostaa parasta.

Toimitamme joitakin maskeja vuodessa ja nämä ovat juuri W 10 mallia. Teemme aina sisukset asiakkaan mukana customina.

Sportmask on myös erittäin hyvä maski jos hakee muuta merkkiä.
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Maski

Postby Jakke76 » Fri Nov 27, 2015 9:00 am

Multa tulee hyvät suositukset Sportmaskille. Mulla on ollut kyseisen merkin Razor VX ( vai oliko se XV) käytössä jo melkein 10 vuotta. Kiekko kolissut aika tasaisesti maskiin ja maskissa ei pienintäkään halkeamaa/säröä yms.. Yhden ristikon olen koko käyttöaikana vaihtanut, siinä se. Todella hyvä maski.
Game worn pelipaita kokoelmaani: http://jaritre.wix.com/jarisgameworns
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Previous

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests
cron