Kuivaharjoituskausi käynnissä - Onko sinulla oikeat kengät?

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Kuivaharjoituskausi käynnissä - Onko sinulla oikeat kengät?

Postby Jukka Ropponen » Fri Apr 22, 2011 9:48 am

Tämä asia ei ole kunnossa läheskään kaikilla kiekkoilijoilla. Meillä jokaisella on hiukan erilaiset tarpeet, toinen tarvii neutraalin kengän, toinen tuetun ja kolmas taas erittäin kiertojäykän mallin. Kaikki riippuu askelluksestamme ja siitä kuinka jalkamme toimivat. Tämän vuoksi on todella tärkeätä tsekata asia sellaisesta taholta joka todella tietää mistä puhuu. Yksi hyvä vaihtoehto on Asics klinikka joka kiertää Suomea urheilukaupoissa: http://www.asics.fi/running/knowledge/asics-klinikka/

Itse olen ottanut omille valmennettavilleni kerran kaudessa Asicsilta fysioterapeutin joka tsekkaa asian jokaiselle henk.koht ja sen mukaan valitaan oikeat jalkineet kuivaharjoitteluun jne. Esim Nikke Bäckströmille muutimme kaikki harjoitusjalkineet paremmin tuettuihin ja kiertojäykempiin, joka on auttanut heti lonkkavaivojen kanssa.

Kesäkuun GP leirillä tulemme myös tekemään tsekkauksen kaikille leiriläisille heti ensimmäisenä päivänä eli 6.6.

Toivottvasti kukaan teistä ei tänäkään vuonna hanki turhia rasitusvammoja tms väärien treenijalkineiden takia.

Jukka

Ps. Itsekin pystyn hyvin juoksemaan lenkkiä vaikka painoa ja ikääkin alkaa olla reilusti. Erityinen huomio on kiinnitetty vaimennukseen ja tukeen (pronaatio). Parhaiten minulla toimii Asicsin Kayanot ja Kinseit joita vuorottelen lenkeillä.
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests