Maalivahdin opetusvideoita?

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Maalivahdin opetusvideoita?

Postby Imuri96 » Tue Dec 16, 2008 6:17 am

Tuli tos ykspäivä mielee, että onkos minkäänlaisia jääkiekkomaalivahdin opetus videoita. Tai kyllä niitä varmasti on, mutta guuglettamalla en löytänyt yhtään suomalaista. Onko kokemuksia ja muuta sellaista?
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Sape] » Tue Dec 16, 2008 12:48 pm

Ihan täällä Goaliepro:n sivuilla on näitä opetusvideoita, tässä linkki:
http://www.goaliepro.com/fi/resurssit/
Sape]
Resident goalie geek
 
Posts: 214
Joined: Mon Oct 06, 2008 4:13 pm

Postby Imuri96 » Tue Dec 16, 2008 12:53 pm

Kiitos paljon vinkeistä myös noista jotka tuli yv:llä.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Imuri96 » Tue Dec 16, 2008 1:08 pm

Tossa ku mä katoin tota videoo nii iski yks juttu silmää. Ku toi veskari liukuu siihe ribarii, niin sen pitäis mun mielestä liukuu enemmän tolppaa päin. Mulle on ainaki opetettu sillai. Emmä tiiä onks se oikein, mut nyt mä kysyn teijän mielipidettä asiasta.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby ProGoalie » Tue Dec 16, 2008 7:40 pm

Tuo video antaa minulle ymmärryksen että tuo kuviteltu ripari veto tulisi jostain b pisteen ja mv alueen välistä eli siinä liutaan (minun tietojeni) mukaan tuollain koska tuolla saadaan suurin peittoala torjuntaan , mutta jos veto tulisi pienestä kulmasta niin vois olla tuo tolppaan päin meneminen parempi
Pari helppoa laukaisee mukavasti jännityksen
User avatar
ProGoalie
Lord of goaltending
 
Posts: 547
Joined: Wed May 31, 2006 2:01 pm
Location: Tampere

Postby goalie#29 » Tue Dec 16, 2008 7:52 pm

Tämä siis todellakin riippuu tilanteesta. Mistä ja kuinka nopeasti rebound tulee, ratkaisee tuon kysymyksen.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Imuri96 » Wed Dec 17, 2008 6:06 am

No ei aivan tolppaan kiinni, mutta lähemmäksi. Jos pelaaja lähtisi kiertämään vielä toiseen suuntaan, niin silloin ei kyllä olisi mitään mahdollisuuksia saada kiekkoa kiinni. (ellei ole ilmiömäinen Hasek) :D
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Blocker » Wed Dec 17, 2008 2:56 pm

Imuri96 wrote:No ei aivan tolppaan kiinni, mutta lähemmäksi. Jos pelaaja lähtisi kiertämään vielä toiseen suuntaan, niin silloin ei kyllä olisi mitään mahdollisuuksia saada kiekkoa kiinni. (ellei ole ilmiömäinen Hasek) :D


Kuten mainittua, riippuu ennen kaikkea siitä, kuinka nopeasti mahd. veto on tulossa. Jos ääretön kiire niin tottakai suorinta tietä peittämään mitä pystyy eli tolppaa kohden enemmän. Jos taas veto ei ole tulossa nanosekunnissa niin kyllä se on järkevämpää liikkua lähemmäs kiekkoa suunnilleen normaalille torjuntaetäisyydelle. Jos tuota kiertämistä pohtii niin kyllä sieltä aika terävästi pääsee potkimaan takaisinkin takatolpalle kunhan on jerkkua reidessä ja terää putkissa.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests
cron