Ohjeita ja vinkkejä varusteiden omatoimiseen korjaukseen

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Patjojen ja hanskan modaamista

Postby sewe-68 » Sat Mar 12, 2011 5:40 am

http://www.goalielife.com/showthread.ph ... -self-mods


Löytyi surffaillessa tämmöinen tarina.
Myöshäisherännytikämiesamatöörimolari
sewe-68
Resident goalie geek
 
Posts: 159
Joined: Thu Oct 26, 2006 11:07 am
Location: Helsinki

Postby ReebokFan » Sun Apr 10, 2011 5:49 pm

Hyvät neuvot ja selkeät kuvat :D ! Olen tällä hetkellä kiinnostunut varusteiden huoltamisesta (vaikka en omista yhtää mitään varusteita...)joten mitkä patjat,kilvet ja rällät ovat edullisia. Voisin ite katsos tutkia niitä noilla ohjeilla :wink:
User avatar
ReebokFan
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Sun Apr 10, 2011 4:58 pm
Location: Turku

Postby kirjapaino » Sun May 08, 2011 12:02 am

Itellä on pieni Rbk 8k rällän vahvistaminen/muokkaaminen menossa. Joten kuvia tiedossa kuhan saan valmiiksi ;) Tosiaan 2 vuotta varastossa ollu ja vain puolikautta käytetty.. alko jo itku tuleen siitä kivusta... :lol:
User avatar
kirjapaino
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Fri Mar 20, 2009 9:44 pm
Location: Kalajoki

Postby kirjapaino » Mon May 09, 2011 4:08 pm

Image
Image

EDIT: Kuvat muokattu vastaamaan foorumin ohjeistusta kuvien max pituudesta, joka on 640px

terveisin
foorumin ylläpito
User avatar
kirjapaino
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Fri Mar 20, 2009 9:44 pm
Location: Kalajoki

Postby jani91 » Mon Jul 25, 2011 7:08 pm

miten kestää nuilla luistinnauhoilla? :roll:
jani91
Maalivahti
 
Posts: 32
Joined: Wed Apr 15, 2009 10:37 am
Location: suonenjoki

Postby Reflex » Mon Aug 01, 2011 3:13 pm

Kellään tietoa mistä saisi ostettua samanvahvuista narua jota pusseissa jne on? Katsonut bilteman ja muutaman muun liikkeen ja ei satu löytymään vastaavaa narua.
User avatar
Reflex
Resident goalie geek
 
Posts: 290
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:23 pm
Location: Kuopio

Postby kirjapaino » Mon Aug 01, 2011 11:39 pm

oisko 5 jäät tolla ollu. ei tunnu ainakaa et lähtis menee poikki tai muuta. vähä turhan stiffi tosta tuli :D
User avatar
kirjapaino
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Fri Mar 20, 2009 9:44 pm
Location: Kalajoki

Postby Lucky13 » Thu Aug 04, 2011 7:35 am

Ite oon käyttäny 4-5mm käynnistysnarua (siis ruohonleikkurin tms.) noihin nyörityksiin. Löytyy ainakin Motonetista ja Tarjoustalosta täälläpäin...
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby Forelli » Mon Aug 15, 2011 9:38 am

Itse käytin hanskan uuden pussin tekoon rautakaupasta haettua kaakeloinnissa käytettävää rakonauhaa , niitä saa 3mm,5mm,6mm vahvusina ja hyvin on kestänyt..
Mä luulin että mä olen hyvä, nyt tiedän.
User avatar
Forelli
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Tue Nov 30, 2010 6:40 am
Location: Tampere

Postby Reflex » Mon Aug 15, 2011 7:01 pm

Forelli wrote:Itse käytin hanskan uuden pussin tekoon rautakaupasta haettua kaakeloinnissa käytettävää rakonauhaa , niitä saa 3mm,5mm,6mm vahvusina ja hyvin on kestänyt..

Itsekkin kävin paikallisessa k-raudassa katsomassa naruja. Kestävät varmaan satunnaista käyttöä, mutta "punos" ei ole läheskään yhtä tiukkaa/vahvaa kuin alkuperäisnarut. Jos narun joku punos katkeaa koko naru purkautuu toisin kuin alkuperäis naru.
Ostin paikallisesta urheiluliikkeestä oikeaa narua ja liike ostaa pallakselta. Varmaan suoraan pallakseltakin saisi tilattua.
User avatar
Reflex
Resident goalie geek
 
Posts: 290
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:23 pm
Location: Kuopio

Postby Jokeli97 » Fri Aug 26, 2011 1:18 pm

Oisko jollain antaa vinkkiä, miten tehdä räpylään kämmenvahvistus, eli vahvistaa kämmentä siten, ettei enää antaisi läpi. Ostin joulun jälkeen RBK Revoke Int Pro rällän ja välillä päästää läpi tosi kovasti. Pystyykö vahvistamaan suutarilla tjsp? Vastatkaas joku! :)
Yks kii
Jokeli97
Maalivahti
 
Posts: 46
Joined: Wed Apr 20, 2011 3:45 pm

Postby Stratos » Sun Aug 28, 2011 7:15 pm

Mulla on Smithin hanskan pussi alkanut löystyä. Välillä vedon osuessa pussiin, se ikäänkuin taittuu väärin päin. Olen miettinyt joko kokonaan uuden pussin vaihtamista (kellään nurkissa vielä jäykässä kunnossa olevaa pussia?) tai vanhan vahvistamista. Pussin vaihto nyt on verraten simppeli, mutta työläs homma.

Kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa, ja miten olette sen korjanneet?
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby goalie#29 » Mon Aug 29, 2011 10:11 am

Stratos wrote:Mulla on Smithin hanskan pussi alkanut löystyä. Välillä vedon osuessa pussiin, se ikäänkuin taittuu väärin päin. Olen miettinyt joko kokonaan uuden pussin vaihtamista (kellään nurkissa vielä jäykässä kunnossa olevaa pussia?) tai vanhan vahvistamista. Pussin vaihto nyt on verraten simppeli, mutta työläs homma.

Kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa, ja miten olette sen korjanneet?


Ei oo vastausta ongelmaan, mutta aiheeseen muuten kommentoiden..
Näkyy usein, kuinka monet ikään kuin avaavat hanskaa tai laittaa sen syvemmälle käteen painamalla pussia joko kilpeen tai patjan reunaa. Silloin pussin T-pala taipuu liikaa ja mahdollisesti yli, mikä pilaa pussin. Tuota liikettä kun tarpeeksi toistaa, menee kiekot hanskan kautta sisään.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Stratos » Tue Aug 30, 2011 7:42 pm

goalie#29 wrote:Ei oo vastausta ongelmaan, mutta aiheeseen muuten kommentoiden..
Näkyy usein, kuinka monet ikään kuin avaavat hanskaa tai laittaa sen syvemmälle käteen painamalla pussia joko kilpeen tai patjan reunaa. Silloin pussin T-pala taipuu liikaa ja mahdollisesti yli, mikä pilaa pussin. Tuota liikettä kun tarpeeksi toistaa, menee kiekot hanskan kautta sisään.

Tuossa nimenomaan syy siihen miksi pusi on löystynyt.. Mutta alkaa tässä tosiaan 4 kausikin räpsällä, että ei mikään ihme.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby -Teme- » Wed Sep 28, 2011 9:18 pm

Reflex wrote:Kellään tietoa mistä saisi ostettua samanvahvuista narua jota pusseissa jne on? Katsonut bilteman ja muutaman muun liikkeen ja ei satu löytymään vastaavaa narua.

tämä vaikuttaa erittäin lupaavalta nyöriltä punosten korjaamiseen
-Teme-
Rookie
 
Posts: 2
Joined: Sun Sep 18, 2011 8:01 pm
Location: Masku

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests
cron