Loukkaantumiset

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Topi » Fri Jun 30, 2006 8:36 am

Pitää koputtaa puuta...olkapään pehmytkudosvamma -01 syksyllä, vasemma n polven sisäsivusiteen osittainen repeämä -02 keväällä, sen jälkeen pari kertaa tullut kiekko polveen tai vähän polven yläpuolelle, josta syystä pikku huileja.

Nämä kuusi kautta kestäneen uran aikana, onneksi on mies säästynyt enemmiltä vammoilta.
Topi
Resident goalie geek
 
Posts: 291
Joined: Tue Jun 27, 2006 10:42 am
Location: Helsinki

Postby ode34 » Fri Jun 30, 2006 1:26 pm

Lloyd wrote:
ode34 wrote:Saman puolen nivus repes monta kertaa peräkkäisissä peleissä :lol:


Onko toi edes mahdollista. Muistakaa, että jo venähdys on paha, toki repeymiä ja venähdyksiä on erilaisia. Esim. Toivosella muistaakseni "vain" venähti nilkka ja mies oli kuukausia sivussa. Siksi väitän ettei nivunen repeä uudelleen ja uudelleen peräkkäisissä peleissä ja parane taas seuravaan, voin toki olla väärässä.

Itsellä vääntyi viime kaudella polvi, josta repesi molemmat kierukat ja sivuside venähti. Seurauksena tähystys ja 2-3 kk sivussa. Sivusiteen venähdys vie pelkästään 2kk, seurasin tarkemmin sm-liigan ja nhl:n samanlaisia loukkaantumisia tuli lukuisia ja aina pelaaja oli toista kuukautta sivussa.


Joo ku siinä oli pieni "revähdys" monta kertaa peräkkäin..
ode34
Resident goalie geek
 
Posts: 176
Joined: Sat May 13, 2006 6:58 pm
Location: Rovaniemi

Postby Glove » Fri Jun 30, 2006 7:11 pm

Valmentamallani maalivahdilla meni polvesta sivuside rikki. Onneksi ei kovin vakava vaan pitäisi selvitä vajaan kuukauden levolla.

Omalta osalta on mennyt nilkasta nivelsiteet, polvi operoitu kertaalleen (ja tarvis kohta ilmeisesti uudelleen), sormi mennyt sijoiltaan ja kaikkea muuta pientä.
Ainoa paikka, jossa menestys tulee ennen työtä, on sanakirja.
Glove
Maalivahti
 
Posts: 55
Joined: Fri May 26, 2006 8:10 am

Postby Beezer » Tue Jul 11, 2006 12:45 am

Vasemman polven sivuside meni. tähystettiin. sit on yks kappale aivotärähdyksiä ja oikean käden pikkusormi murtunut.. ja kaiken maailman venähdyksiä ollu.. :mrgreen:
Ei sitäkään kerinny ottaa..
Beezer
Resident goalie geek
 
Posts: 210
Joined: Tue Jun 27, 2006 9:32 am
Location: Kangasala

Postby Jürgen » Tue Jul 11, 2006 7:38 pm

Mulla reistaa selkä, jos teen ihan mitä vain pientäkin liikuntaa ilman 5-10min juoksulenkki+venytyssessiota on 98% varmaa, että sitten ollaan ainakin viikko tekemättä mitään. Eilenkin potkin vain futista hetken mielijohteesta, ja selkä meni sen tien. Nyt pystyy suunnilleen vain makaamaan ja seisomaan.

Oon saanu myös kiekon sillä tavalla oikeaan kyynärpäähän, että multa meni taju. Samalla kyynärpään hermoradat viottui niin, että vieläkin yli 10v tapahtuman jälkeen, jos joku tökkäsee "oikeaan kohtaan", menee käsi ihan turraksi, ote herpaantuu ja käteen tulee tulen polttava tunne ja silmissä hämärtyy...mutta taju ei ihan mene, onneksi...
Jürgen
Resident goalie geek
 
Posts: 106
Joined: Sat Apr 29, 2006 6:05 am

Postby Stratos » Tue Jul 11, 2006 10:08 pm

Mahdat olla aika kovan onnen kaveri? :o Moni varmaan tuossa vaiheessa aloittaa penkkiurheilija uran.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby simbadi » Wed Jul 12, 2006 9:10 am

Tämä sopisi johonkin mainokseen:

Code: Select all
Jürgen: Mulla reistaa selkä, jos teen ihan mitä vain pientäkin liikuntaa ilman 5-10min juoksulenkki+venytyssessiota on 98% varmaa, että sitten ollaan ainakin viikko tekemättä mitään. Eilenkin potkin vain futista hetken mielijohteesta, ja selkä meni sen tien. Nyt pystyy suunnilleen vain makaamaan ja seisomaan.

Oon saanu myös kiekon sillä tavalla oikeaan kyynärpäähän, että multa meni taju. Samalla kyynärpään hermoradat viottui niin, että vieläkin yli 10v tapahtuman jälkeen, jos joku tökkäsee "oikeaan kohtaan", menee käsi ihan turraksi, ote herpaantuu ja käteen tulee tulen polttava tunne ja silmissä hämärtyy...mutta taju ei ihan mene, onneksi...

"Being Goalie - Priceless."


(Sori, vakavalla asialla ei pitäs leikkiä.)
Image
User avatar
simbadi
Resident goalie geek
 
Posts: 212
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:08 pm
Location: Kuopio

Postby Mikke » Mon Jul 17, 2006 11:40 am

Onko kellään leikattu polvea vammojen takia?
Mikke
Resident goalie geek
 
Posts: 143
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:48 pm
Location: Suomussalmi

Postby Lloyd » Mon Jul 17, 2006 12:56 pm

Mikke wrote:Onko kellään leikattu polvea vammojen takia?


Mulla on kierukat leikattu tähystämällä.
Mitäs sitte?
User avatar
Lloyd
Lord of goaltending
 
Posts: 588
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:19 pm
Location: Helsinki

Postby Tuopo » Mon Jul 17, 2006 1:33 pm

Mulla kanssa leikattu kun polvilumpio meni pariin osaan.
Tuopo
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 28
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:12 am
Location: Lappeenranta

Postby korppu » Sun Jul 30, 2006 2:58 pm

Itselläni pahempia ei ole ollut.
Kerran lonkan seutu meni totaalisesti jumiin ja siitä tuli viikon huili, joka tosin
olisi voinut olla lyhyempi, jos en olisi yrittänyt jäälle liian aikaisin.
Lisäksi kiekko on tullut polveen niin, että harkat jäivät kesken, mutta ei ollut niin paha, että seuraavan päivän harkat olisivat välistä jääneet.
Lisäksi kerran kiekko tuli sormeen, sillä seurauksella, että verta tuli runsaasti .
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby korppu » Thu Nov 02, 2006 4:04 pm

Noniin, nyt oli yläselän lukko.Harkkoja ei ole jäänyt väliin välipäivän takia, ja hieroja sanoi, että tänään pääsee jo jäälle.

Lonkan limapussi oli tulehtunut ja se painoi issias-lihasta, mikä löi yläselän lukkoon.

Olisi kuulemma parantunut viikossa muutenkin, mutta seuraavassa rajussa venytyksessä vaiva olisi palannut.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby The Man » Fri Nov 03, 2006 12:50 pm

i-
Last edited by The Man on Mon May 26, 2008 3:03 pm, edited 1 time in total.
The Man
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 25
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:04 pm

Postby jacko- » Fri Nov 03, 2006 1:11 pm

Mulla on vasen ranne murtunut ja kiekko tullut silmäkulmaan, kalloon asti syvä haava ja 14 tikkiä kahdessa kerroksessa, onneks ei tullu silmään :?
User avatar
jacko-
Maalivahti
 
Posts: 59
Joined: Sun May 07, 2006 7:59 pm

Postby KoJu » Wed Nov 22, 2006 8:35 pm

Lloyd wrote:
Mikke wrote:Onko kellään leikattu polvea vammojen takia?


Mulla on kierukat leikattu tähystämällä.


Ja mulla tammikuussa leikataan. Hajottaa suunnattomasti!
KoJu
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 19
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:46 pm
Location: Yka

PreviousNext

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests