Jokerit KHL:ään 2014-15

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Jokerit KHL:ään 2014-15

Postby vili97 » Fri Jun 28, 2013 8:57 pm

Tänään varmistui huhu jonka mukaan jokerit siirtyy khl:ään kaudeksi 2014-15. Hartwall areena on myyty venäläisille miljardööreille. Mitä mieltä porukka siitä miten tämä tulee vaikuttamaan sm-liigaan tulevina vuosina? Itse ainakin luulen että mestiksestä tullaan nostamaan joukkue(ita) liigaan. Tulee varmasti myös vaikuttamaan narrien junioritoimintaan. Junioreilla on nyt entistä vaikeampi nousta pelaamaan aikuisten pelejä. Iso harppaus jokereille.
User avatar
vili97
Resident goalie geek
 
Posts: 121
Joined: Tue Jun 14, 2011 4:56 pm

Re: Jokerit KHL:ään 2014-15

Postby Saqe » Fri Jul 05, 2013 12:49 pm

Uskon että mestiksen voittaja nostetaan suoraan liigaan. Olen kyllä jo pitkään toivonutkin että liigaan saataisiin vaihtuvuutta ja näin se sitten tulee kuin itsestään. Toisaalta jos näin käy, liigaportit todennäköisesti suljetaan. Jokereiden lähtö on aika ristiriitainen tunne itselleni: toisaalta sääli sillä enää ei ole "pohjoinen vs. etelä" derbyjä Kärppien ja Jokereiden välillä eikä myöskään taistoja Stadin herruudesta. Laajemmin katsottuna muutos voi olla kuitenkin positiivinen sillä ehkä useampi suomalainen pelaaja voi harpata kansainväliselle kärkitasolle kotimaasta käsin, eikä tarvitse lähteä Japanin rajalle kokeilemaan onneaan. Ympäristö on kuitenkin merkittävä tekijä pelaajan menestyksen kannalta. Toisaalta nähtäväksi jää kuinka monta suomalaista tulevassa Jokerien joukkueessa on ja kuinka moni heistä on potentiaalinen nousemaan kansainväliselle huipputasolle. Itseäni kiinnostaa myös se että missä Jokereiden "farmijoukkue" pelaa? Jatkaakohan kotimaisessa Mestiksessä vai perustetaanko Helsinkiin uusi farmiseura joka pelaa MHL:ää eli Venäjän toiseksi korkeinta sarjaa? Odotan kyllä innolla että miten Jokereille tulee käymään ja onko sillä edellä mainitsemiani kauaskantoisempiakin vaikutuksia Suomalaiselle jääkiekkoilulle.
Winners never quit and quitters never win.
Saqe
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 21
Joined: Sat Sep 24, 2011 6:01 pm
Location: Oulu


Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests
cron