Vastustajan psyykkaus

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby CCM » Mon Jan 11, 2010 4:54 pm

Pahimmillaanhan tupella lyömisestä vois saada peli- tai ottelurangaistuksen syynä mailanpäällä lyöminen.. Oottekos tota miettineet? :wink:
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby goalie#29 » Mon Jan 11, 2010 6:15 pm

Periaatteessa eri asia (kai) kun kyseessä enemmän huitominen, kuin keihästävä liike.

Ja olen muuten lentänyt päällä puskemisesta suihkuun ja saanut yhden matsin pelikiellon :D
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Eifa » Tue Jan 12, 2010 11:41 am

kyl naisissa ainakin huomaa et jos vastustaja koittaa aukoa suutaan ja ite vaan hymyilet takas ja toteat "kiitos" tai muuta vastaavaa, niin se ärsyttää enemmän ku se oman suun aukominen, tosin en kiellä ettenkö sitä joskus tekis... :twisted:

itellä palaa hermot jos lyödään naaman edessä liinat kiinni niin et on lumet päällä. viime pelissä näin kävi kaks kertaa, ja meinas keittää aika huolella yli.
I'd like to see things your way, but I'm not sure if I can stick my head that far up my ass.
Eifa
MV-friikki
 
Posts: 94
Joined: Thu Dec 04, 2008 9:12 am
Location: Vantaa

Postby goalkeeper95 » Thu Jun 17, 2010 12:12 pm

Walsu#23 wrote:Yleensä käytän tätä taktiikkaa:
http://www.youtube.com/watch?v=4ZWD_dJl-8o

Ja toimii minulla ainakin aina.Lähtee 1 metrin päähän ja ei taida tulla vähään aikaan maalin eteen.

Mutta mitään Hextallia en kyllä harrasta.(Lyödä mailalla pelaaja täysiä jalkoihin ku menee maalin ohi.)

Pientä sanaharkka yleensä harrastelen ja kerran vastustajan pelaaja löi mua näpeille,vaikka peli oli jo pysähtynyt.Sitte lähin sen perään ihan hiljaa,ku se lähti alotuksen luo,niin sitte ku se käänty niin pukkasin sitä mailalla logon kohtaan ja oli menettää tasapainonsa.Tuomari vaan sano,ett' rauhotus ja peli jatku.Ei oo tullu enää lyömään näpeille kohtaamissamme otteluissa =)



Joo itekki käytän samaa.
On se Kärpät hyvä seura.
goalkeeper95
Rookie
 
Posts: 6
Joined: Wed Jun 16, 2010 6:53 am
Location: Oulu

Postby jrman » Thu Jun 17, 2010 5:46 pm

goalkeeper95 wrote:
Walsu#23 wrote:Yleensä käytän tätä taktiikkaa:
http://www.youtube.com/watch?v=4ZWD_dJl-8o

Ja toimii minulla ainakin aina.Lähtee 1 metrin päähän ja ei taida tulla vähään aikaan maalin eteen.

Mutta mitään Hextallia en kyllä harrasta.(Lyödä mailalla pelaaja täysiä jalkoihin ku menee maalin ohi.)

Pientä sanaharkka yleensä harrastelen ja kerran vastustajan pelaaja löi mua näpeille,vaikka peli oli jo pysähtynyt.Sitte lähin sen perään ihan hiljaa,ku se lähti alotuksen luo,niin sitte ku se käänty niin pukkasin sitä mailalla logon kohtaan ja oli menettää tasapainonsa.Tuomari vaan sano,ett' rauhotus ja peli jatku.Ei oo tullu enää lyömään näpeille kohtaamissamme otteluissa =)



Joo itekki käytän samaa.


Viime kaudella annoin eräälle b-jun veskalle tuosta 33 sekunnin välein väkivaltaisuudet. Tokihan molemmista tuli vielä yv-maalit. Ja hävisivät pelin.

Hyökkääjä ei tee mitään väärää. Kerran käy omasta toimesta putken veskan alueella mutta sekin vasta kun on kolme iskua tullut. Eli tuolla sotkette vaan omaa ja todennäköisesti joukkueen peliä. Mun viheltämissä peleissä nousee aina käsi.
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby Juissi- » Thu Jun 17, 2010 6:01 pm

Itekkin ottanut parit hölmöt jäähyt tuosta tönimisestä, jotkut tuomarit antaa töniä jotkut eivät.
Juissi-
Resident goalie geek
 
Posts: 102
Joined: Fri Feb 20, 2009 6:38 pm

Postby N.Bäckström » Sun Jun 20, 2010 9:21 am

Itse peleissä käytän kilvellä alaselkään lyöntiä niin ei ole yleensä enään sama maski mies edessäni ollu.

Kerran olen käyttänyt mailalla munille tyyliä kun vastustaja ei lähtenyt maalin edestä pois. Tuo ei ole ehkä kaikkein järkevin keino koska vastustajalle voi käydä siinä jotain jos kunnolla naputtelee munille :D
#1
User avatar
N.Bäckström
Resident goalie geek
 
Posts: 261
Joined: Sat May 09, 2009 5:18 pm
Location: Padasjoki

Postby jrman » Sun Jun 20, 2010 12:11 pm

N.Bäckström wrote:Itse peleissä käytän kilvellä alaselkään lyöntiä niin ei ole yleensä enään sama maski mies edessäni ollu.

Kerran olen käyttänyt mailalla munille tyyliä kun vastustaja ei lähtenyt maalin edestä pois. Tuo ei ole ehkä kaikkein järkevin keino koska vastustajalle voi käydä siinä jotain jos kunnolla naputtelee munille :D


Maila munillehan on tuomarin nähdessä vastustajalle vielä parempi kuin kilvellä pätkiminen. Siitä kun pääsee keihästyksellä pihalle.

En vaan voi ymmärtää mikä tarve on antaa sitä kilpeä ja mailaa jos kaveri ei ole siinä alueella. Ja tämä on yleensä tilanne, hyökkääjä pysyy kaaren ulkopuolella. Kouluttakaa ne pakit siivoamaan maalin edusta, vaatii toki vähän huutoa ja ohjaamista. Mutta tuo kilvellä ja mailalla huitominen on ihan turhaa
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby roger » Sun Jun 20, 2010 6:12 pm

Itse ainakin yritän aina hakata vastustajaa ihan oikeasti niin paljon kuin pystyn, porukka kuumenee ihan varmasti jossain vaiheessa ja tönäisee minua jäähyn arvoisesti. Lähes joka pelissä 2-3 vastustajaa käy kuumana tuon takia. Tuomarit ovat sallineet homman aina, tietysti jos heiltä tulee palautetta niin lopetan huitomisen, mutta vielä ei ole ongelmia tullut kuin vastustajille :twisted:
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

Postby Eleee#20 » Sun Jun 20, 2010 9:10 pm

Itekki välillä vähä hakkasin mut vähä väheni ku kerran lensin pihalle kilvelle lyömisestä...mielummi kuumennan vastustajia nykyää pienel läpänheitol, ainaki joskus osa kavereist kuumenee aivan turhaa siitä. Kakkosia en oo saanu kyllä vissiin ikinä maskimiehen pohkeille huitomisesta, vaikka välillä sitäki oon harrastanu.
Eleee#20
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Sun Mar 01, 2009 7:38 pm
Location: Hollola

Postby Goalie#79 » Sat Aug 14, 2010 9:04 pm

Minulla on tapana toniä maalivahdin alueella olevia vastustajia tökkiä kilvellä selkään pois MV-alueelta ja töniä niitä pois alueelta joskus jopa kahdella kädellä että he ovat kaatuneet mutta aina on anteeksi pyydön paikka itse ainakin teen uusia kavereita kuin vihamiehiä kun ei ole ollut kunnon tilannetta ja joskus kun meidän joukkue tekee maalin niin katsoo vastustajan kannattajia ja vastustajia ja taputtaa mailalla jäätä ja tekee aaltoja
(Penkki)Urheilijoiden aatelia
Goalie#79
Resident goalie geek
 
Posts: 177
Joined: Sat Jan 30, 2010 1:41 pm
Location: Jyväskylä MLK

Postby N.Bäckström » Sun Aug 15, 2010 3:52 pm

Viime harkka pelissä pakit ei saannu vastustajan maski miestä pois maali edestä niin ajattelin hoitaa sen pois siitä hakkasin niin paljon jaloille mailalla että siihen mun eteen se perseelteen tömähti. Katto mua siin vähän aikaa ja lähti pois. Ei tullu enään uusiks maskiin.
#1
User avatar
N.Bäckström
Resident goalie geek
 
Posts: 261
Joined: Sat May 09, 2009 5:18 pm
Location: Padasjoki

Postby jrman » Sun Aug 15, 2010 6:14 pm

Muistkaa toki sitten seuraavat sääntökirjan kohdat:

528 j) Maalivahdille, joka kilpikäsineellään lyö vastustajaa
pään, niskan tai kasvojen alueelle tuomitaan
Ottelurangaistus (OR)

537 a) Pelaajalle, joka estää tai yrittää estää vastustajan
etenemistä mailallaan huitoen, tuomitaan
erotuomarin harkinnan mukaan:
• Pieni rangaistus (2’)
tai
• Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus
käytöksestä (5’ + PRK)

tai
• Ottelurangaistus (OR)

537 b) Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa huitomalla,
tuomitaan erotuomarin harkinnan mukaan:
• Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus
käytöksestä (5’ + PRK)

tai
• Ottelurangaistus (OR)

sekä myös

538 – KEIHÄSTÄMINEN
a) Pelaajalle, joka yrittää keihästää vastustajaa,
tuomitaan:
• Kaksinkertainen pieni rangaistus +
käytösrangaistus (2’+2´+10´)

b) Pelaajalle, joka keihästää vastustajaa, tuomitaan
erotuomarin harkinnan mukaan:
• Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus
käytöksestä (5’ + PRK)

tai
• Ottelurangaistus (OR)
c) Jos keihästäminen aiheuttaa vastustajan
loukkaantumisen, pelaajalle tuomitaan:
• Ottelurangaistus (OR)

Että ei muuta, kuin mailaa ja kilpee sille maskimiehelle vaan
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby Goalkeeper » Sun Aug 15, 2010 6:23 pm

jrman wrote:Muistkaa toki sitten seuraavat sääntökirjan kohdat:

528 j) Maalivahdille, joka kilpikäsineellään lyö vastustajaa
pään, niskan tai kasvojen alueelle tuomitaan
Ottelurangaistus (OR)

537 a) Pelaajalle, joka estää tai yrittää estää vastustajan
etenemistä mailallaan huitoen, tuomitaan
erotuomarin harkinnan mukaan:
• Pieni rangaistus (2’)
tai
• Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus
käytöksestä (5’ + PRK)

tai
• Ottelurangaistus (OR)

537 b) Pelaajalle, joka vahingoittaa vastustajaa huitomalla,
tuomitaan erotuomarin harkinnan mukaan:
• Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus
käytöksestä (5’ + PRK)

tai
• Ottelurangaistus (OR)

sekä myös

538 – KEIHÄSTÄMINEN
a) Pelaajalle, joka yrittää keihästää vastustajaa,
tuomitaan:
• Kaksinkertainen pieni rangaistus +
käytösrangaistus (2’+2´+10´)

b) Pelaajalle, joka keihästää vastustajaa, tuomitaan
erotuomarin harkinnan mukaan:
• Iso rangaistus + automaattinen pelirangaistus
käytöksestä (5’ + PRK)

tai
• Ottelurangaistus (OR)
c) Jos keihästäminen aiheuttaa vastustajan
loukkaantumisen, pelaajalle tuomitaan:
• Ottelurangaistus (OR)

Että ei muuta, kuin mailaa ja kilpee sille maskimiehelle vaan
Joo, ihan turhaa ottaa sitä riskiä, että tulee jäähy siitä, kun itse lyö maskimiestä. Siinä herpaantuu oma keskittyminen ja voi tulla ihan turha jäähy. Se on pakkien tehtävä hoitaa maalinedusta, veskarin kannattaa vain tarkailla kiekkoa. Itse ainoastaan nostan vastustajan kiekollisen pelaajan mailaa, jos itse olen maassamahallani, enkä voi tehdä enää mitään muuta. Muutaman maalin olen saanut pelastettua, kun ei saanut vastustaja vetoa aikaiseksi ja oma pakki on hoitanut sitten kiekon pois omalta alueelta.
Goalkeeper
Resident goalie geek
 
Posts: 239
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:09 pm
Location: Helsinki

Postby Eleee#20 » Sun Aug 15, 2010 6:46 pm

Itekki tuli kylmästi viimekaudel huomattua että tosta kilvellä lyömisestä pihalle lentää.
Oli peli ihan lopussa ja joku äijä vaa hakkas ja hakkas siin sormille kun kiekko oli alla niin päätin siinä sitte lyödä kilvellä ja 5+20 +pelikielto enspeliin.
Sen jälkeen ei oo kilpee enää jaettu.
Eleee#20
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Sun Mar 01, 2009 7:38 pm
Location: Hollola

PreviousNext

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests