Vastustajan psyykkaus

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Vastustajan psyykkaus

Postby jacko- » Tue Jan 09, 2007 2:16 pm

Eli olisi hauska tietää miten ärsytätte peleissä vastustajan pelaajia/maalivahtia tai vaikkapa ihan valmennusryhmää? Omalla kohdalla psyykkaus jää lähinnä sanojen vaihtoon. :) Löytyykö jotain temppuja jolla saatte vastustajan kuumenemaan ja pelin sekaisin?
User avatar
jacko-
Maalivahti
 
Posts: 59
Joined: Sun May 07, 2006 7:59 pm

Postby Blocker » Tue Jan 09, 2007 2:43 pm

No ei oikein sen suuremmin, mut yhessä turnauksessa Närpiöläisten Mikki Hiiri-kokoluokan hyökkääjä tuli maalin jälkeen heilutteleen kättään siihen eteen. No arvakkaapas mitä mää tein kun se veti seuraavassa vaihdossa läpiajosta tolppaan...
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby joonas34 » Tue Jan 09, 2007 3:18 pm

minun "psyykkaus" vaihtuu yleensä aika nopeasti nyrkkien/kilven heiluttamiseen... :oops: joten yritän olla hirveästi sitä tekemättä (ehkä jtn pientä sillon tällön).
-LoSB A-SM- "I aint done yet"
User avatar
joonas34
Lord of goaltending
 
Posts: 617
Joined: Thu Apr 27, 2006 5:57 pm
Location: lohjan tennari

Postby Oltsu » Tue Jan 09, 2007 3:58 pm

Sinuhe Wallinheimohan meni aikoinaan ennen pelin alkua huutelemaan vastustajalle ja sit pelin aikana jos oli nollat tulossa hän huusi et: "Laukokaa muuallekkin kuin logoon, prossat on teidän puolella!!" :lol:
Oltsu
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Dec 21, 2006 9:23 am

Postby Orankkeli » Wed Jan 10, 2007 12:59 pm

Lähinnä luukulta tulee kuittailtua kaikenlaista. :D Mutta kyllä sitä kehissäkin onnistuu se "vittuilu"... Ei vaan kauheesti, koska sit kun omissa soi ni kyllä syö miestä. :oops:
...
User avatar
Orankkeli
Resident goalie geek
 
Posts: 133
Joined: Mon Jun 12, 2006 6:06 am
Location: Riihimäki

Postby Nikke72 » Wed Jan 10, 2007 1:53 pm

Orankkelilla on hyvä linja... Silloin kun itse seisoo tolppien välissä on syytä 100 %:sesti keskittyä omaan tekemiseen ja jättää tuo vastustajan psyykkaaminen kenttäpelaajien huoleksi.

Parasta mahdollista vastustajan psyykkausta on mielestäni torjua kiekkoja kylmän eleettömästi, jolloin syntyy jopa hieman halveksiva vaikutelma tyyliin: Ettekö tosiaan parempaan pysty..

Nikke
Image
User avatar
Nikke72
Resident goalie geek
 
Posts: 109
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:58 pm
Location: Espoo

Postby roger » Wed Jan 10, 2007 2:25 pm

Minä ärsytän vastustajia koko ajan. Jotenkin se vaan tuo lisää energiaa peliin.
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

Postby Kömpe » Wed Jan 10, 2007 2:55 pm

Kyllä minäkin jotain pieniä kommentteja joskus vastustajille annan, mutta yritän vältää nujakkaa. Eli pieniä solvauksia silloin tälllöin.
Ei se vaihtamalla välttämättä parane... ;)
User avatar
Kömpe
Maalivahti
 
Posts: 35
Joined: Wed Apr 26, 2006 5:18 pm
Location: Vaasa

Postby jacko- » Wed Jan 10, 2007 4:21 pm

Ja tosiaan tässä vähän aikaa sitten sarjapelissä, oiskohan ollu Diskosta vastaan, Diskos oli ylivoimalla ja siinä oli sitten maalin edessä maskimies häärämässä. Sitten yhtäkkiä tämä kaveri kääntyi selin kentälle päin ja alkoi huutelemaan: "Veskari hei! Ärsyttääkö? Ärsyttääkö?" Minä siinä sitten kylmästi nappasin mailalla nivusille (kevyesti kuitenkin) niin lopetti kaveri senkin shown :P
User avatar
jacko-
Maalivahti
 
Posts: 59
Joined: Sun May 07, 2006 7:59 pm

Postby Jore » Thu Jan 11, 2007 7:01 am

Yleensä mä koitan vaan keskittyä omaan peliin, mutta välillä jos vastustaja panostaa vahvasti maski pelaamiseen niin koitan saada maskimiehen keskittymistä häirittyä. Parhaita niksejä on tökkiä/hieroa stagalla vastustajaa perseestä/nivusista tai ihan vaan taputella rällällä perseelle. Ja sit jos se kääntyy mua päin niin annan joko lentosuukon tai isken silmää.
Tossa on tietenkin se vaarana, että vastustajat luulee sua homoksi, mutta se on pieni hinta voitetusta matsista...
Last edited by Jore on Thu Jan 11, 2007 11:45 am, edited 1 time in total.
Jore
Resident goalie geek
 
Posts: 262
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:55 pm

Postby Pete » Thu Jan 11, 2007 11:14 am

Joo...

Yleensä tökin maskimiestä mailalla luistimiin, muttei tunnu kauheasti noita häiritsevän. Täytyy yrittää tuota hanurihierontaa huomenna pelissä. Bogo totesi yhdessä sarjapelissä, että seuraavan kerran kun tökin kaverin luistimia, niin tulee 2 minuuttia huitomisesta :shock:

Paras tapa ärsyttää vastustajaa on ottaa kiekot kiinni :D
Posts are goalies best friends
Image
User avatar
Pete
Lord of goaltending
 
Posts: 590
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:04 pm
Location: Espoo

Postby Nikke72 » Thu Jan 11, 2007 5:17 pm

koitan saada maskimiehen keskittymistä häirittyä


Eikö tuossa suurempi ongelma ole se, että maskimiehen keskittymisen horjuttamista yrittävän maalivahdin oma keskittyminen häiriintyy enemmän kuin sen maskimiehen keskittyminen?

Ja toisaalta vähättelemättä maskipelaamisen merkitystä (ja sitä lisäarvoa jonka harras keskittyminen siihen maskipelaamiseen tuo) niin en usko maskipelaajan keskittymisen häiriintymisellä olevan hirvittävän suurta merkitystä pelitilanteen kehittymiseen (ellei nyt onnistu provoomaan sitä totaalisesti menettämään malttiaan ja ottamaan kakkosta)...

Ei kyllä ole lähtökohtaisesti riskin arvoista, jokainen silmäys tai silmänisku maskimiehelle tarkoittaa sitä että juuri sillä hetkellä katse ei ole kiekossa...

Nikke
Image
User avatar
Nikke72
Resident goalie geek
 
Posts: 109
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:58 pm
Location: Espoo

Postby Zakke » Fri Jan 12, 2007 7:34 am

Itse en paljoa jaksa tökkiä maskimiestä kun en ole ainakaan niin hyvä, että pystyisin ajattelemaan muuta ja torjumaan samaan aikaan.

Monta kertaa nähnyt tv:sta kun maalivahti alkaa esim. ylivoima pyörityksessä tökkimään maski miestä, jonka seurauksena helpot siniviiva vedot sisään, kun ei keskitytä olennaiseen.

Itellä "helppoa" kun oon pienenkokoinen ja yleensä se vastustajan gorilla tulee eteen, niin jäissä pystyn tähyilemään sen jalkojenvälistä :shock:
Zakke
MV-friikki
 
Posts: 95
Joined: Fri Apr 28, 2006 5:39 am
Location: Turku

Postby Pete » Fri Jan 12, 2007 10:26 am

Zakke wrote:Itellä "helppoa" kun oon pienenkokoinen ja yleensä se vastustajan gorilla tulee eteen, niin jäissä pystyn tähyilemään sen jalkojenvälistä :shock:


Mää luuraan yleensä maskimiehen yli :)

Katseen voi hyvin pitää kiekossa, kun maskaajaa häiriköi, se on sen verran iso lotja että osuu katsomatta. Ja paras suola vastustajan haavaan on edelleen se onnistunut torjuntatyö.
Posts are goalies best friends
Image
User avatar
Pete
Lord of goaltending
 
Posts: 590
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:04 pm
Location: Espoo

Postby min » Fri Jan 12, 2007 3:28 pm

jacko- wrote:Minä siinä sitten kylmästi nappasin mailalla nivusille (kevyesti kuitenkin) niin lopetti kaveri senkin shown :P

Ei millään pahalla, mutta tuo on kyllä raukkamaisin teko mitä voi (potkaisemisen ja sylkemisen lisäksi) tehdä kentällä... vaikka kuinka kevyesti olisit napannu niin jos se ottaa arkaan paikkaan niin ei hyvä... Ennemmin heittää vaikka hanskat, mutta ei tommosia. Parhaassa tapauksessa olisit vaan sanonu sille että "Ei... painuppa jo v***n siitä". Uskon että ois kaveria ottanu huomattavasti enemmän pannuun...
Ja sitten ku se maila osuu sopivasti strategisiin paikkoihin niin aika varma kakkonen kun tuomari kattoo miten vastustaja kiemurtelee jäässä. Voi tietty olla että oli ihan läppä nyhjäys... mistäs minä sen tietäisin, en ollu kattomassa, mutta tossa mun mielipide.
min
Resident goalie geek
 
Posts: 229
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:27 pm

Next

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
cron