Tuurausvuorot - kuinka ei hommia tule hoitaa

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Tuurausvuorot - kuinka ei hommia tule hoitaa

Postby jrman » Wed Dec 22, 2010 7:04 am

Puretaas tässä pikkasen vitutusta. Nimittäin koskien veskarin tuurauksia. Nyt on pari kunnon säätöä tullut pienen ajan sisällä.

Ensimmäinen ei osunut minulle vaan toiselle forumin sankarille mutta kyseessä vuoro jossa itsekkin tasaisesti käyn. Kaveri ajelee Ylöjärvelle vain huomatakseen että kopissa on jo kaksi maalivahtia, vaikka vielä viikkoa aiemmin on kysytty notta tuleeko ja sanonut että tullaan. 50 km ajelua näitten juttujen takia on aina hauskaa.

Tänään aamulla sitten itse ajelin yhdelle vuorolle jossa taisaisesti olen ollut purkamassa veskarivajetta. vuoron pitäisi alkaa 7:15, paikalla 2 maalivahtia ja kolme kenttäpelaajaa. Keskiviikkoaamut taidetaan jatkossa pyhittää muulle kuin kiekolle.

Kuinka vaikeaa voi olla a) ilmoittaa ettei tarvitse tulla ja b) ilmoittaa ettei ole tulossa porukkaa? Ihan lievästi pisti nimittäin aamulla vituttamaan. Töihin ei olisi ennen yhdeksää tarvinnut raahautua tänään joten onhan se hienoa kömpiä pirun aikaisin ylös, istua jäiseen autoon, ajella toiselle puolelle Tamperetta, ihmetellä hallin pihassa ja sitten todeta että vituiksihan tämä meni.

Itse en ainakaan kovin montaa turhaa keikkaa jaksa tehdä. Esimerkiksi tämän aamuinen aiheuttaa tovin tauon.
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby Meikäläinen » Wed Dec 22, 2010 7:20 am

Näitä sattuu aina silloin tällöin... valitettavasti.

Yksi milenkiintoinen tapaus sattui itselleni. Kaverin kaverin kaverin kautta pyydettiin tuuraamaan yksiä jäitä jonne menin. Sinänsä hyvä että olin ainoa kassari paikalla. Homma meni ihan ok mutta sitten jäiden jälkeen tultiin kyselemään osuutta jäämaksuun. Onneksi sattui olemaan sen verran käteistä sillä kertaa mukana. Oma periaatteeni on kuitenkin se ettei tuuraajan tarvitse maksaa jäistä jonne pyydetään käymään. Nooh se oli ainut kerta kun sinne ehdin muiden kiireideni takia!
...ei tämä mitään rakettitiedettä ole
User avatar
Meikäläinen
Resident goalie geek
 
Posts: 149
Joined: Mon Jun 18, 2007 12:09 pm
Location: Hämeenlinna

Postby jrman » Wed Dec 22, 2010 8:47 am

Joo, noi maksut on kyllä sellanen asia, että jos tuurari pyydetään, ei siltä rahaa oteta. Tai siis multa ei oo ainakaan ikinä otettu. Onneksi.

Jos ruvetaan pyytämään niin kysyn että paljonkos se tyhjä maali / pikkumaali oli osallistumisestaan maksanut.
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby Kaukisgoalie » Wed Dec 22, 2010 4:46 pm

jrman wrote:Joo, noi maksut on kyllä sellanen asia, että jos tuurari pyydetään, ei siltä rahaa oteta. Tai siis multa ei oo ainakaan ikinä otettu. Onneksi.

Jos ruvetaan pyytämään niin kysyn että paljonkos se tyhjä maali / pikkumaali oli osallistumisestaan maksanut.


Tästä samaa mieltä!!! Ite käyn parit reenit viikossa tuuraamassa ja ei ole tähän päivään mennessä kyselty maksusta.
Muutamassa porukassa jossa pelaan ei veskat maksa touhusta mitään oli sitten tuurareita tai ei ja näin sen pitäisi mennäkin.
Kaikki kii... mitä ei saa potkii nurkkiin.
User avatar
Kaukisgoalie
Maalivahti
 
Posts: 47
Joined: Fri Nov 27, 2009 7:51 pm
Location: Raisio

Postby jrman » Wed Dec 22, 2010 4:57 pm

Kaukisgoalie wrote:
jrman wrote:Joo, noi maksut on kyllä sellanen asia, että jos tuurari pyydetään, ei siltä rahaa oteta. Tai siis multa ei oo ainakaan ikinä otettu. Onneksi.

Jos ruvetaan pyytämään niin kysyn että paljonkos se tyhjä maali / pikkumaali oli osallistumisestaan maksanut.


Tästä samaa mieltä!!! Ite käyn parit reenit viikossa tuuraamassa ja ei ole tähän päivään mennessä kyselty maksusta.
Muutamassa porukassa jossa pelaan ei veskat maksa touhusta mitään oli sitten tuurareita tai ei ja näin sen pitäisi mennäkin.


Oman porukan kausimaksut maksan mutta toisaalta, olen ollut yksi niistä jannuista jotka ovat laittaneet porukan pystyyn. Mutta muuten mennään kuten aiemmin totesin
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby 2slow4motion » Wed Dec 22, 2010 6:01 pm

Itse torjun poriliigaa ja aika monella muulla ryhmällä, kukaan ei koskaan ole pyytänyt maksua ei liigassa eikä vuoroilla. Viime viikonloppuna sain jopa pullon kun pelasin 2 ottelua putkeen :D. Pizzat on luvattu tarjota jossain vuorossa ja jne.

Mielestäni maalivahti maksaa jo maksunsa kun varusteet hommaa. Pahvi torjuu vaikka päivät läpeensä mutta ei sellasessa pelissä mieltä ole missä molempia vahteja ei ole
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Postby Andymoog » Thu Dec 23, 2010 5:16 am

jrman wrote:Jos ruvetaan pyytämään niin kysyn että paljonkos se tyhjä maali / pikkumaali oli osallistumisestaan maksanut.


Kiitos tästä! Oli niin osuva, että tuli kahvit näppikselle, oikeasti! :D
User avatar
Andymoog
Maalivahti
 
Posts: 32
Joined: Wed Aug 16, 2006 5:55 pm
Location: Tampere

Re: Tuurausvuorot - kuinka ei hommia tule hoitaa

Postby CuJo » Thu Dec 23, 2010 10:43 am

jrman wrote:Tänään aamulla sitten itse ajelin yhdelle vuorolle jossa taisaisesti olen ollut purkamassa veskarivajetta. vuoron pitäisi alkaa 7:15, paikalla 2 maalivahtia ja kolme kenttäpelaajaa. Keskiviikkoaamut taidetaan jatkossa pyhittää muulle kuin kiekolle.

Kuinka vaikeaa voi olla a) ilmoittaa ettei tarvitse tulla ja b) ilmoittaa ettei ole tulossa porukkaa? Ihan lievästi pisti nimittäin aamulla vituttamaan. Töihin ei olisi ennen yhdeksää tarvinnut raahautua tänään joten onhan se hienoa kömpiä pirun aikaisin ylös, istua jäiseen autoon, ajella toiselle puolelle Tamperetta, ihmetellä hallin pihassa ja sitten todeta että vituiksihan tämä meni.


Kuulin myös tuosta ke aamun hommasta kun meidän firman vuoro on... ei hyvä, ei todellakaan. Itse olen tuolla säännöllisesti viime vuodet käynyt, mutta tänä vuonna ke aamut on osoittautuneet todella hankaliksi lasten kuskausten takia.

Aikaisemmillakin kausilla on juuri joulun (ja muidenkin lomien) korvilla käynyt noin että paikalla max. 6 kenttäpelaajaa ja toista molaria on metsästetty edellisenä iltana kissojen ja koirien kanssa sinne että saadaan hyvät pelit. Pari kertaa on oikein hävettänyt jälkikäteen kun pelaajia onkin ollut vain kourallinen ja joku on sinne tolppien väliin hälytetty tuuraamaan turhaan.

Ja eipä se itsestäkään oikein mukavaa ole sinne persettään aamuvarhaisella raahata pelaamaan poikkikentän 3vs3 peliä... Katsotaan miten ko. vuoron jatkossa käy. Kyllä meillä on spostia aiheesta lennellyt että onko järkee tuota pelleilyä jatkaa jos siellä ei väkeä käy.
If Jesus were a goalie, he'd be my backup!
CuJo
Maalivahti
 
Posts: 54
Joined: Sat May 20, 2006 6:27 pm
Location: Tampere

Re: Tuurausvuorot - kuinka ei hommia tule hoitaa

Postby jrman » Thu Dec 23, 2010 6:07 pm

CuJo wrote:
jrman wrote:Tänään aamulla sitten itse ajelin yhdelle vuorolle jossa taisaisesti olen ollut purkamassa veskarivajetta. vuoron pitäisi alkaa 7:15, paikalla 2 maalivahtia ja kolme kenttäpelaajaa. Keskiviikkoaamut taidetaan jatkossa pyhittää muulle kuin kiekolle.

Kuinka vaikeaa voi olla a) ilmoittaa ettei tarvitse tulla ja b) ilmoittaa ettei ole tulossa porukkaa? Ihan lievästi pisti nimittäin aamulla vituttamaan. Töihin ei olisi ennen yhdeksää tarvinnut raahautua tänään joten onhan se hienoa kömpiä pirun aikaisin ylös, istua jäiseen autoon, ajella toiselle puolelle Tamperetta, ihmetellä hallin pihassa ja sitten todeta että vituiksihan tämä meni.


Kuulin myös tuosta ke aamun hommasta kun meidän firman vuoro on... ei hyvä, ei todellakaan. Itse olen tuolla säännöllisesti viime vuodet käynyt, mutta tänä vuonna ke aamut on osoittautuneet todella hankaliksi lasten kuskausten takia.

Aikaisemmillakin kausilla on juuri joulun (ja muidenkin lomien) korvilla käynyt noin että paikalla max. 6 kenttäpelaajaa ja toista molaria on metsästetty edellisenä iltana kissojen ja koirien kanssa sinne että saadaan hyvät pelit. Pari kertaa on oikein hävettänyt jälkikäteen kun pelaajia onkin ollut vain kourallinen ja joku on sinne tolppien väliin hälytetty tuuraamaan turhaan.

Ja eipä se itsestäkään oikein mukavaa ole sinne persettään aamuvarhaisella raahata pelaamaan poikkikentän 3vs3 peliä... Katsotaan miten ko. vuoron jatkossa käy. Kyllä meillä on spostia aiheesta lennellyt että onko järkee tuota pelleilyä jatkaa jos siellä ei väkeä käy.


Hyvin tuolla on aiemmin sakkia ollut, tai siis pelit aina saatu. Ja siis hyvä vuoro, passeli tällaselle 5 lohkon heilujalle. Tulee vetoja tasaseen tahtiin. Mutta kun tuo aika ei houkuttele ajelemaan turhin päin. Harmitus oli itsellä vielä siksi kova että oli pari viikkoa taukoa kun polvi alkoi taas vähän turpoilemaan ja poltto jäälle oli kyllä kova.

Kahtellaan ja ihmetellään
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby jrman » Thu Nov 24, 2011 5:57 pm

Muistelinkin tällaisen joskus avanneeni.

Kirjoittelin hieman tuonne blogin puolelle aiheesta joka liippaa tätä:

http://harrastekiekkoilijan-arkea.blogs ... aille.html
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

maksut

Postby Jamo Hautakoski » Fri Nov 25, 2011 11:18 am

Moi

Veskarit ei maksa mitään kausimaksuja, ei oman joukkueen, eikä nyt varsinkaan minkään tuurausvuoron maksuja. Tämä on hyväksi havaittu ja yleisesti hyväksytty maan tapa eikä siitä tule kenenkään poiketa.

Toisaalta veskarin vastuu sovittuun tapahtumaan osallistumisesta on ehdoton. Tähän ei sallita mitään poikkeuksia. Jos ei itse pääse jostain syytä vaikka on sopinut menevänsä, on itse hommattava sijainen paikalle.

Jos veskari tästä vastuusta laistaa, hänen asemansa kausimaksuista vapautettuna voidaan kysenalaistaa, tai ainakin jonkilainen sakko tulee määrätä.
Läskiä ja Lotinaa
Jamo Hautakoski
Resident goalie geek
 
Posts: 388
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:51 pm
Location: Schoten, Belgia

Postby Mypa » Sun Nov 27, 2011 1:13 pm

Hyvä ja osuva kirjotus Jamolta. Tuohan on ihan päivän selevä asia että maalivahti ei maksa vuorosta mitään. Kenttä miehet sai alkukauvesta vuoron maksulapun niin joku mulliturpa erehty sanomaan että on se mokella halpaa ku ei maksa mitään, kaivoin kassista uuven panssarin lattialle niin veti miehen aika hiljaiseksi kun hinnan kuuli. :wink:
Mypa
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Aug 18, 2011 3:21 pm

Postby timo » Sun Nov 27, 2011 1:23 pm

Mypa wrote:Hyvä ja osuva kirjotus Jamolta. Tuohan on ihan päivän selevä asia että maalivahti ei maksa vuorosta mitään. :wink:


Ihan kaikkialla tuo Ei ole selvä asia, kyllä vaan jossainpäin myös veskarit maksaa vuoroista. Ei kylläkään tuuraajat joudu tilille. Mutta näin meillä. :(
User avatar
timo
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:25 pm

Postby Tuomashi » Sun Nov 27, 2011 3:12 pm

Minä ainakin joudun maksamaan joukkueeni vuoroista (noin 60-100e kuussa sisältäen ihan kaiken jäävuoroista luistinten teroitukseen)

Edit: Ei toi nyt niin paha hinta ole kun koko "täysihoito" sisältyy tuohon hintaan
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

Re: Tuurausvuorot - kuinka ei hommia tule hoitaa

Postby jrman » Wed Feb 01, 2012 8:01 am

jrman wrote:Tänään aamulla sitten itse ajelin yhdelle vuorolle jossa taisaisesti olen ollut purkamassa veskarivajetta. vuoron pitäisi alkaa 7:15, paikalla 2 maalivahtia ja kolme kenttäpelaajaa. Keskiviikkoaamut taidetaan jatkossa pyhittää muulle kuin kiekolle.

Kuinka vaikeaa voi olla a) ilmoittaa ettei tarvitse tulla ja b) ilmoittaa ettei ole tulossa porukkaa? Ihan lievästi pisti nimittäin aamulla vituttamaan. Töihin ei olisi ennen yhdeksää tarvinnut raahautua tänään joten onhan se hienoa kömpiä pirun aikaisin ylös, istua jäiseen autoon, ajella toiselle puolelle Tamperetta, ihmetellä hallin pihassa ja sitten todeta että vituiksihan tämä meni.

Itse en ainakaan kovin montaa turhaa keikkaa jaksa tehdä. Esimerkiksi tämän aamuinen aiheuttaa tovin tauon.


Tämä vähän reilun vuoden takaa, vaihdetaan tälle aamulle vain kolmen tilalle 5 kenttäpelaajaa. Kuudes tuli hississä vastaan, en jaksanut enää palata kun ei tuo pienpelikään aamusta oikein kiinnosta.
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Next

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 4 guests
cron