harkkapelit

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Jyväskylän reissu

Postby karipekka » Tue Aug 11, 2009 1:53 pm

En tiedä onko oikea topic, mutta kyseinen tarina kertoo harjoitusottelusta.

Tuossa kesälomallani kiersin Suomea ja valokuvasin Suomen jäähalleja ja satuin Jyväskylän hornankattilaan, eli synergia-areenalle, jossa sattumoisin oli harjoutusottelu aluillaan Diskoksen ja KooKoon välillä (a-jun?).

Siinä sitten ystävieni kanssa jäimme seuraamaan mielenkiinnosta peliä. Onneksi jäimme sillä saimme huumoria kerrakseen KooKoon maalivahdista, jolla tosin oli todella komeat varusteet (nikebauerin one95). Kaveri oli kyllä todella kuumaverinen heti alusta asti. Mistähän moinen kuumuus johtui ? Syynä voi olla esim. ulkona ollut todella kuuma ilma.

Ystävieni kanssa naureskeltiin miten molkke hyökkäsi vastustajan pelaajien naamaan kiinni huutamaan vaikka pelaaja ei tehnyt ihmeempiä ja muutenkin riehui pitkin omaa aluetta. Ja voi herranisä sitä päänpyörittelyä tilanteiden jälkeen. :D Hauskin tilanne oli kun kiekko lämättiin kyseisen kaverin maskiin josta vastustaja iski suoraan reboundista bömbelin ja tuomari hyväksyi maalin (niinkuin pitääkin. Kiekon saa lyödä maskiin osuneesta suorasta reboundista maaliin, mutta ei saa jäädä leipomaan). Siinä sitten pyöriteltiin päätä ja huudettiin jatkuvasti tuomarille vielä kauan tilanteen jälkeenkin
Siinä laskettiin, että noin 4 kertaa meinasin kookoon moken maila saada kyytiä hermonpuuskissa.

Tästä johtuen kysynkin, että miksi maalivahti tekee tälläista ? Eikö siinä keskitytä aivan vääriin asioihin ? Pitäisinkö kuumana käyvä maalivahti vaihtaa äkkiä pois maalilta, ettei omassa päässä soi huonon keskittymisen johdosta ? Voiko "viilipyttymäisyyttä" reenata jotenkin ? Tälläinen käytös ei mielestäni kuulu jääkiekkoon. Toivottavasti joka pelissä ei käy noin kuumana..

P.s. Tuomari tuomitsi oiken hyvin ja tasapuolisesti, näin puolueettoman katsojan silmään.
Image
User avatar
karipekka
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 21
Joined: Fri Mar 13, 2009 3:35 pm

Postby min » Tue Aug 11, 2009 2:09 pm

Itse olin myös kyseisessä pelissä sillä Diskoksen menestys entisenä disen miehenä kiinnostaa, enkä pelin tasoon joutunut pettymään. Päinvastoin, kiekko liikkui ja maaleja syntyi.
Kiinnitin kuitenkin samaan asiaan huomiota kun karipekka, eli kookoon maalivahti kävi kyllä yllättävän kuumana. Niin kuumana että olisin suonut tuomarin puuttuvan hiukan miehen äksyilyyn.
Maalivahdiksi pyrkivä pikkuveljenikin oli peliä seuraamassa enkä halua hänen todellakaan ottavan mallia pelityylistä jossa jokaisen rehellisessä rebound-tilanteessa lähelle tulevan pelaajan kimppuun ollaan käymässä. Jos tämä kuitenkin ottaa kovasti päähän niin vahti voi vaikka opetella hallitsemaan reboundinsa paremmin.

Jokatapauksessa, luulisi ettei turhasta kuumapäisyydestä ole maalivahtipelissä hyötyä (paitsi ehkä ron hextallille :D). Antaa pelaajien hoitaa maalinedustan siivous ja jos niikseen tulee niin myös ne nenähommat!
JYP
min
Resident goalie geek
 
Posts: 229
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:27 pm

Postby karipekka » Thu Aug 13, 2009 3:13 pm

min wrote:Jokatapauksessa, luulisi ettei turhasta kuumapäisyydestä ole maalivahtipelissä hyötyä (paitsi ehkä ron hextallille :D). Antaa pelaajien hoitaa maalinedustan siivous ja jos niikseen tulee niin myös ne nenähommat!


Tästä olen aivan tismalleen samaa mieltä kuin arvon nimimerkki min. Koska min olit peliä paikan päältä seuraamassa niin haluankin kysyä, että olisiko KooKoo pärjännyt mielestäsi jos he olisivat ottaneet tämän kuumaverisen maalivahdin jo ajoissa pois maalilta ? Hänellehän meni pari helppoa juurikin tuon keskittymisen puutteen, tai oikeastaa vääriin asioihin keskittymisen takia.
Image
User avatar
karipekka
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 21
Joined: Fri Mar 13, 2009 3:35 pm

Postby beaver » Fri Aug 14, 2009 7:09 pm

Terveiset Porista C1 turnauksesta. Tänään: Ässät - Härnosand AIK 5 - 0, TAPPARA - SaiPa 2 - 0, Jokerit - Lukko 2 -0.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby goalie#29 » Sat Aug 15, 2009 5:57 pm

Kotiturnaus oli tänään:

Kookoo - KJT 5 - 1

Kookoo - Jokipojat 5 - 4

Kookoo - Karhu-Kissat 5 - 4
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby beaver » Sun Aug 16, 2009 12:34 pm

Porin turnaus takana. Loput pelit: Tappara - HIFK 1 - 3, Tappara - Härnosand 2 - 1, Tappara - Ässät 5 - 1, Tappara - TPS 5 - 4. Eli 4 voittoa ja 1 tappio.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby min » Mon Aug 17, 2009 2:52 pm

karipekka wrote:Tästä olen aivan tismalleen samaa mieltä kuin arvon nimimerkki min. Koska min olit peliä paikan päältä seuraamassa niin haluankin kysyä, että olisiko KooKoo pärjännyt mielestäsi jos he olisivat ottaneet tämän kuumaverisen maalivahdin jo ajoissa pois maalilta ? Hänellehän meni pari helppoa juurikin tuon keskittymisen puutteen, tai oikeastaa vääriin asioihin keskittymisen takia.


Joo kyllä vaan, eli tosiaan on aika vaikea ymmärtää miten valmentaja ei kiinnittänyt tähän asiaan mitään huomiota. Täytyy kuitenkin sanoa että kaveri ei ollut mitenkään hullumpi maalivahti ja uskon että ilman näitä raivoiluja olisi voinut pelata erittäin kelpo pelin. loppulukemat (9-5?) kertovat kuitenkin aika karua kieltä. Enivei, ihan jatkoa ajatellen antaisin sellasen neuvon kaverille jos vaikka lukee tätä foorumia ja tunnistaa itsensä niin että vähän rauhallisemmin kun ottaa niin uskoisin että myös kopit jää paremmin kiinni ja vastustajat arvostavat paljon enemmän eivätkä sitten välttämättä hakemalla hae niitä päälleajamisia jne...

keskustelua?
JYP
min
Resident goalie geek
 
Posts: 229
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:27 pm

Postby Joosua30 » Mon Aug 17, 2009 5:43 pm

Nyt lähtivät omatkin reenipelit pyörimään:

K-Reipas C1 5-8 K-Vantaa C1
K-Vantaa C1 4-3 K-Reipas C1

Kumpikaan peli ei vielä ollut meiltä lähelläkään sitä tasoa millä sen pitäisi olla. Mutta ehkä torstaina HIFK:ta vastaan saadaan se sitten sille tasolle...
User avatar
Joosua30
Resident goalie geek
 
Posts: 150
Joined: Thu Jun 28, 2007 3:03 pm
Location: Heinola

Postby jonttu95 » Mon Aug 17, 2009 6:27 pm

Meillä eilen kolmas peli ja nyt rupes jo sujumaan aika hyvin joukkueelta ja tuloksena 5-0 voitto EJK:sta ja itelle kauden toinen nollapeli, eli olen itseenikin todella tyytyväinen.
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm

Postby Reflex » Mon Aug 17, 2009 6:39 pm

Herrat Min ja karipekka :D
Pakko ottaa osaa keskusteluun kun kaveri laittoi linkin aiheesta joka minua erityisesti koskee..
elikkäs, tuosta pelistä....
Oli kauden ensimmäinen peli ja todellakin varmasti pelini siltä se varmasti näyttikin.

1. Asia suurin syy miksi kävin kuumana on se että minulle oli luvattu (Mv-valmentaja joka ei ollut reissussa) oli luvannut että pelaan koko pelin. No siinä sitten ennen alkulämmittelyyn menoa päävalmentaja kertookin että pelaamme pelin puoliksi (sai näkemään punaista)

2. Syy miksi pelini näyttää agressiiviselta on se että jos en ole agressiivinen niin en saa sellastai terävää tekemistä + nopeaa liikkumista. Liika agressiivisuus johtaa ylipelaamiseen ja liikaan vastaan höntyämiseen joka ilmenee huonona päivänäni.

3. Laskin tuossa pelissä 3 maalia, joista heti ensimmäinen hakattiin altani maalin! Siinä pakit ei pitäneet omia miehiä. Koitin välttää tällaista sillä että sulkiessani kiekon vihellyksen jälkeen kerron vastustajalle että jos tulet tilanteen jälkeen huitomaan, niin voi olla että huitaisen vielä takaisin. Koskaan en siis todella huitaise, vaan pelkkää nokkapokkaa. :) siitä saa lisää virtaa ja se myös sekoittaa vastustajaa.

4. Itselleni meni 3 maalia. Yksi hakattu maali, se yksi päänkautta maalintaakse mennyt kiekko jonka pelaaja kiepautti maaliin! ei lyönyt suoraan irtokiekkoa?????????? Olin ihan pihalla, mutta olette oikeassa maali piti hyväksyä. V*tutus oli suuri koska huomasin että mulla on enää aikaa olla maalissa vaivaiset 3 minuuttia ja olen laskenut 3 maalia. not good. (kolmas maali takatolpalta tyhiin, ei kai ollut minun maali kun haastoin sen maalille nousseen pelaajan jottei tämä pääse itse tekemään maalia kun kukaan ei estänyt eikä kukaan pitänyt takatolpalta kiinni)

5. Painetilanne. Pelin alussa ei tullut tietyllä tavalla sitä perusvarmuutta tekemiseen ja olin epävarma. En saanut itseluottamusta 100% ja se näkyi valitettavasti hermoilemisena.

6. Mitä tapahtui kun vihdoin ajassa 30.00 vaihdoimme veskaa?? Peli oli 3-3 ja päättyi 9-4.
Ekan erän torjunnat minulla 15 ja diskoksen veskalla 4, peli silloin diskokselle 1-0??? kaatuiko peli todella minuun vai olinko se joka piti sitä pystyssä????


Laittakaa nyt ihmeessä kommenttia niin keskustellaan lisää!! :) tämä oli kyllä viikon piristys..!! :P

Ja kyllä, sain seuraavassa pelaamassani pelissä 2 min jäähyn väkivaltaisuudesta. Tilanteessa jossa pelaaja jyräsi ylitseni ja sitten alkoi hanskaaminen. Ensipeliin tarkoitus keskittyä pelkästään torjumiseen, mutta kyllä itseäni puolustan jos vastustajan pelaaja kelaa mut maalivahdin alueella!

SIT Viel edit: Et pelin alkupuolella oli vielä tilanne jossa suljin kiekon ja kaveri kävi huitasee näpeille vihellyksen jälkeen. Ja kun meno ei muuttunut niin............... Ja ei muuten muuttunut vaikka vaihdettiin toinen veskarikin siin puolivälissä! Että ette voi nyt pelkän kuumentamisen piikkiin laittaa, mutta onneksi kaudella on osaavammat tuomarit ja ne antavat sitten jäähyjä tai vievät sitten edes aloituksen keskialueen puolelle.
User avatar
Reflex
Resident goalie geek
 
Posts: 290
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:23 pm
Location: Kuopio

Postby Meikäläinen » Mon Aug 17, 2009 7:19 pm

Reflex wrote:1. Asia suurin syy miksi kävin kuumana on se että minulle oli luvattu (Mv-valmentaja joka ei ollut reissussa) oli luvannut että pelaan koko pelin. No siinä sitten ennen alkulämmittelyyn menoa päävalmentaja kertookin että pelaamme pelin puoliksi (sai näkemään punaista)

tysktysk... eihän näin ole ketään "junnuna" opetettu toimimaan ;) eihän :D

nimim: aina rauhallinen ja symppis
...ei tämä mitään rakettitiedettä ole
User avatar
Meikäläinen
Resident goalie geek
 
Posts: 149
Joined: Mon Jun 18, 2007 12:09 pm
Location: Hämeenlinna

Postby Jani » Mon Aug 17, 2009 8:03 pm

Reflex wrote: Laittakaa nyt ihmeessä kommenttia niin keskustellaan lisää!! :) tämä oli kyllä viikon piristys..!! :P


Läppäkommenttina maininta, että Eetuhan päästelee menemään allekirjoittaneen vanhoilla patjoilla, joten siellä voi olla vielä kuivaa ruutia jäljellä...
Out of the ordinary... out of this world.
Jani
Resident goalie geek
 
Posts: 470
Joined: Tue Jul 11, 2006 5:24 pm

Postby Pate-95 » Tue Aug 18, 2009 6:15 pm

No meillä oli tässä pari päivää sitten yks harkka peli Tarvasjokelaisii vastaan, hävittii 8-5, meillä oli kolme veskaa ja mä pelasin ekan erän ja mulle tuli 7 torjuntaa ja 0 maalii, sitte tokassa erässä tuli 16 torjuntaa ja 4 maalii, ja sama tilasto kolmannessa erässä, eli ite pidin nollat.
Pate-95
Maalivahti
 
Posts: 47
Joined: Sun Feb 15, 2009 1:11 pm
Location: Helsinki

Postby Salama15 » Tue Aug 18, 2009 7:00 pm

Pojan jengi (Kirkkonummen Salamat -98 ) kävi Lempäälässä turnauksessa viime lauantaina ja jälki oli kohtuu murskaavaa. Alkusarjassa kumoon LoKV, Ilves & HPK päästämättä maaliakaan omaan päähän ja finaalissa kaatui toisen lohkon voittanut Salo HT, joka onnistui rikkomaan jätkien kuparisen => finaali meille 8-1!

Veskareille turnaus ei ollut kovin hyvää harjoittelua, koska laukaukset turnauksessa menivät about 150-15... Mutta toisaalta tuollaisiakin pelejä pitää oppia pelaamaan. Ilves taisi olla ainoana AA-jengillä mukana, muilla porukoilla oli käsittääkseni mukana AAA?
Salama15
Resident goalie geek
 
Posts: 285
Joined: Mon Oct 15, 2007 11:57 am
Location: Kirkkonummi

Postby roger » Wed Aug 19, 2009 2:38 pm

Harkkapelit lähtivät meillä tänä vuonna hyvin käyntiin :roll:

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutin ... id=1720894

Hävittiin muutenkin ekat pelit, joukkue on paperilla tasokas, mutta yhteispeli ei toimi.

(Jukureille 11-6 takkiin, Diskokselle 7-2)
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

PreviousNext

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest