Juomapullojen määrä/peli

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Paljonko menee nestettä pelissä?

n.1plo
60
68%
2-3plo
24
27%
sitä on kiva ruikkia ympäri paikkoja, eli yli 3plo.
4
5%
 
Total votes : 88

Juomapullojen määrä/peli

Postby RJN » Sat May 23, 2009 5:03 pm

Eli paljonkos teillä menee nestettä yhden pelin aikana. Pitääkö pulloa vaihtaa/täyttää jatkuvasti vai meneekö koko peli yhdellä pullolla? Itsellä taitaa nesteen kulutus olla suhteessa töiden määrään. Silti on max.2 pulloa..eli noin 1,5l. Juotteko muuten ihan vettä vai onko pulloon laitettu jotai extraa?
RJN
Rookie
 
Posts: 4
Joined: Tue May 12, 2009 3:05 pm
Location: Turku

Postby Lucky13 » Sat May 23, 2009 5:49 pm

Pottu per peli.

Pakko oli ruveta noita sokeriliemiä käyttämään, kun tahtoi pelkän veden kanssa tulla pelin jälkeen aina hirveä hedari. Nyt ei ole sitä ongelmaa enää ollut. Eli jtn Hart-Sporttia tahi vastaavaa. :D
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby the challenger » Sat May 23, 2009 6:37 pm

Minulla tuli pää kipeäksi reenin jälkeen ja joskus pelin jälkeen. Mutta tiedän syyn. Nestettä pitäisi tankata pitkin päivää ennen peliä tai kovia reenejä. Jotta vältytään nestevajeelta ja muilta lihasrampeilta jne...Nestehukka yleensä aiheuttaa minullakin päänsärkyjä...
Tää lätkän peluu on joukkue laji. Kun tiimissä on hyvä henki ja jätkät tekee kovaa duunia ja nauttii pelaamisesta aina voidaan saavuttaa jotain. Pelipäivä on aina se juhlapäivä!
User avatar
the challenger
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Mon Jun 19, 2006 9:15 pm

pullopullo

Postby da_goalie » Sun May 24, 2009 10:34 am

Peleissä lipitän vettä siihen tahtiin, että joka erätauolla täytetään (2min erätauko) ja treeneissä parhaimmillaan mennyt kolme pulloa (3x7,5dl)
Itse käytän juomapullossa pelkkää vettä, sillä omasta mielestäni ainoa sokerilitkun etu on maku :wink: ja jos on pullo penkillä treeneissä niin kummasti sattuu aina urheilujuomaa "katoamaan" treenien aikana kun pelaajat "sitoo nauhat" vaihdossa :lol:
kaikki kiinni, loput kulmiin
da_goalie
Resident goalie geek
 
Posts: 159
Joined: Sat Oct 04, 2008 6:04 am
Location: Lohja

Postby Japetius » Sun May 24, 2009 5:23 pm

Se riippuu siitä että kuinka raskaaksi se homma käy. Yleensä se on niin että toisella erätauolla on vähän jäljellä joten käsken täyttää ja seuraavan erä päätyttyä sitä on noin puolet jäljellä.
"Pelin tuloksella ei oo merkitystä, tää on vaan jääkiekkoo"
Japetius
Resident goalie geek
 
Posts: 198
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:31 pm
Location: Keminmaa

Postby Pave The Keeper » Sun May 24, 2009 6:16 pm

Juu kyllähän se todella paljon on riippuvainen töiden määrästä. Jos on kova joukkue vastassa niin menee ainakin pullo per erä. Jos helppo vastus, niin voidaan pärjätä jopa puolella pullolla.

Jäällä ollessa juon aina pelkkää vettä, olen todennut että Gatoradet sun muut eivät tee muuta kuin janottavat lisää. Treenien jälkeen mulla on tapana juoda puol litraa jotain proteiinijuomaa. Kummasti ne auttaa, sillä kovan reenin jälkeisenä päivänä oli aina kroppa ihan tukossa vaikka kuinka venytteli, mutta kun juo proteiinijuomaa treenin jälkeen on ihan eri fiilis lihaksissa. Mutta huom, näitä pitää juoda heti treenin jälkeen, ei ennen treeniä tai sen aikana, muuten ei tule mitään hyötyä.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby Stratos » Mon May 25, 2009 5:50 pm

Pave The Keeper wrote: Mutta huom, näitä pitää juoda heti treenin jälkeen, ei ennen treeniä tai sen aikana, muuten ei tule mitään hyötyä.

Wrong. Lihasten palautumiseen auttaa myös se, että ennen suoritusta otetaan proteiinia ja hiilareita.

Sekin on fakta, että yli 1h pituisten suoritusten aikana tuo urheilujuoma parantaa suorituskykyä. Mulle nuo perus urheilujuomat on liian "tujuja", joten laitan esim. Gatoradeen puolet vettä.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby karipekka » Thu Jun 04, 2009 8:39 pm

Mulla tota juomaa menee kyllä ihan reilusti, aina vähintään pullo per erä ja joskus enemmänkin. Ja erätauolla sitten vielä vajaa pullon verran. Osasyy tuohon reiluun määrään on kyllä se että tykkään ruiskia sitä ympäriinsä ja sitten vielä kastelen hiuksia aina muutaman kerran erässä että saan ne vedettyä "liimalevyksi" taakse kun ne on niin pitkät että menee silmille :lol:

Sitten vähän offtopickina mutta kerran oltiin turnauksessa Lempäälässä ja herra nimeltä Salmelainen tuurasti loukkaantuneena huoltajaa ja laittoi meidän toisen molken juomapulloon sitä kuuluistaa "hartsporttia" jota Ajannon Peksikin tuolla MM-kisoissa näytti videon perusteella ottaneen. Sen jälkeen on tullut tarkistettua että mitä sieltä pullosta löytyy ennen kun ottaa isompia kulauksia :lol:
User avatar
karipekka
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 21
Joined: Fri Mar 13, 2009 3:35 pm

Postby min » Fri Jun 05, 2009 6:34 pm

Ite ainakin tykkään roiskii vähän sinne ja tänne ja jokapaikkaan!
JYP
min
Resident goalie geek
 
Posts: 229
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:27 pm

Postby Wallu#1 » Sun Jun 21, 2009 4:15 pm

Jo niin kuin ennemmin todettu:"Pottu per peli"

Vaikka olisi kova vastus niin pullo on sitä todennäköisemmin melkein tyhjä.Jos helppo vastus nii ei mee ees puolta pulloa.

Parikin kertaa "vaan" on jouduttu täyttämään pulloni toisen kerran,mutta sekin oli poikkeus.

Muuten tykkään aina vähän ruiskuttaa vettä kasvoihin,ym.
Ja syy miksi juon vähän kentällä voisi olla vaikkapa tälläinen,että yleensä ennen peliä olen juonut ihan mukavasti,niin mutta kun mä käyn ennen peliä peli kusella niin ei se taidakkaan tuo selitys oikein "onnata"...
Tilanteet loppuun asti.

http://www.youtube.com/watch?v=aVYXcMRx97g
(ja tosta toi top-3:nen...)
Wallu#1
Maalivahti
 
Posts: 59
Joined: Tue Jan 01, 2008 1:02 pm

Postby kohox24 » Sat Jul 11, 2009 7:45 pm

Mulla ainaki usein miten joutuu toisella erä tauolla täyttämään pullon koska,kuten tässä aiemminkin joku taisi mainita tykkään roiskia vettä vähän muuallekkin kuin suuhun:D
User avatar
kohox24
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Sat Jan 17, 2009 11:41 am
Location: Jyväskylä


Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests