Loukkaantumiset

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Jani » Tue Jan 19, 2010 5:39 pm

tobbo wrote:Morjens,
Sain eilen kiekon suoraan olkapäähän, ja olkapää oli eilen illalla niin kipeä ettei voinut kunnolla nostaa edes 5 senttiä, ja tänää kipu on jo helpottaunut mutta sattuu aina silloin tällöin kun tekee tietyn liikkeen ja välillä alkaa särkeä, onkohan kyseessä vain normaali tärähdy? pitäisikö käydä lääkärissää?


Kyseessä on todennäköisesti hartialihakseen kohdistunut ruhjevamma ja nivelkapseli ehjä, joten muutaman päivän levolla pitäisi selvitä. Särkylääkkeitä omien tuntemusten mukaan ja lääkärin katsottavaksi jos liikekipu ei ala hellittää viikon kuluessa. Käden liikuttaminen ok, mutta kivun sallimissa rajoissa.
Out of the ordinary... out of this world.
Jani
Resident goalie geek
 
Posts: 470
Joined: Tue Jul 11, 2006 5:24 pm

Postby tobbo » Tue Jan 19, 2010 9:22 pm

Kiitos vastauksesta, nyt seuraillaan viikon verran ja katsotaan sitten mikä on tilanne :D
Image
tobbo
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Mon Dec 11, 2006 12:57 pm
Location: Rauma

Postby Iceman-68 » Sun Feb 07, 2010 7:25 am

Joo sattuuhan noita aina jotain pieniä juttuja, mutta mitään isomapaa ei oo tullu peleissä eikä harkoissa. Mutta muuten sitten onkin sattunu, kaks kertaa on oikea polvi pitäny tähystää ja puhdistaa kun kierukassa ollu pientä repeämää. Nii ja sitten pahin oli kyllä 2008 syksyllä kun Tampereella Coxassa laitettiin oikea lonkka kuntoon (vanha intti vamma), pistettiin uutta pintaa tai siis ny on pinnoiteproteesi lonkassa ja pelaan aloin taas uudestaan veteraanilätkää 2009 elokuussa kun lekuri lupas :).
Iceman-68
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Sat Feb 06, 2010 10:35 am
Location: Rajan pinnasta

Postby Joosua30 » Fri Feb 26, 2010 12:20 pm

Itse olen nyt ollut noin 4 kk sivussa selän rasitusvamman takia.
Nuo kuukaudet ovat olleet elämäni pisimmät ja tylsimmät, sillä aikaisemmin en ole ollut paria viikkoa pidempää jaksoa poissa harjoituksista tai peleistä. Mutta kohta pitäisi Harrin (Hakkaraisen) mukaan päästä jäälle kokeilemaan luistelua :)
Ja se on paljon se noin pitkän tauon jälkeen!
Last edited by Joosua30 on Fri Feb 26, 2010 12:22 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Joosua30
Resident goalie geek
 
Posts: 150
Joined: Thu Jun 28, 2007 3:03 pm
Location: Heinola

Postby JHaimakai » Fri Feb 26, 2010 12:22 pm

Joosua30 wrote:Itse olen nyt ollut noin 4 kk sivussa selän rasitusvamman takia.
Nuo kuukaudet ovat olleet elämäni pisimmät ja tylsimmät, sillä aikaisemmin en ole ollut paria viikkoa pidempää jaksoa poissa harjoituksista tai peleistä.


Älä viitti joona :) Oot vaa pitäny hauskaa ja kiusannu mua ku oon joutunu illan parhaina tunteina lähtee reenaamaa! :D No ei vaa mut koita parantua ni lähetää jäille!
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa!
JHaimakai
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Mon Aug 10, 2009 5:23 am
Location: Heinola

Postby Walsu#23 » Sun Mar 07, 2010 4:44 pm

Räpylä löi läpi = turvottanut pari viikkoa,samoin myös kipiä,meni nivelsiteet ja oli niin kova tälli,että oli kalkkeutumaakin.Mutta saan kuulemma harjoitella,jos teippaan sormen,jotta se vahvistuisi.Pelejä saan pelata,jos pystyy.(Pelasin eilen ekan pelin,viikon tauon jälkeen.)
"Onko sulla jotain ongelmia ?"
Walsu#23
Maalivahti
 
Posts: 39
Joined: Sun Nov 08, 2009 10:47 am

Kolmas kausi sivussa

Postby lexa » Wed Sep 01, 2010 10:25 am

Lähes kaksi vuotta siten kolarissa saamani vammat eivät ole parantuneet niin kuin luulin, vaan seuraavakin kausi menee pääasiassa kaukalonlaidalla.
Vasen olkapää operoidaan joulukuussa ja toipumisennuste siitä on noin 8 kk.
Niskassa on ns. piiskaniskuvamma (whiplash) ja pari nikamaan on tärskyn jäljiltä luutunut yhteen ja kolme nikamaa on luutumassa.
Olkapään vamma voidaan korjata leikkaamalla, mutta niskan vammat ovat ilmeisemmin korjaamattomia.

lexa
IKÄMIES SUOMI -KAIKKI PELAA paitsi läskit
lexa
Resident goalie geek
 
Posts: 189
Joined: Tue May 02, 2006 7:22 am
Location: Rauma

Postby Jason66 » Sun Sep 05, 2010 7:12 pm

Itse olen ollut nyt 1,5 vuotta poissa peleistä polvivamman takia.
Jason66
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 22
Joined: Thu Aug 02, 2007 9:52 am

Postby Goalie#79 » Tue Oct 26, 2010 3:00 pm

Venähdyksiä ja muita samanlaisia ja joutunu kerran jättään harkat kesken ku kaveri ajanu vahingossa päälle ja löin pään tolppaan jolloin tuli niska aika hemmetin kipeeks ja harkoissa kylkimyyryllä ku huvikseni pistin siihen ku osaan niin kiekko sormeen ja kynsi lähti irti ja olihan se jää aika punanen eikä pystyny pitää mistään kiinni ja noi polvet on reistaillu ja tullu puujalkoja ja käsiä peleissä. Aina roiskuu kun rapataan :D
(Penkki)Urheilijoiden aatelia
Goalie#79
Resident goalie geek
 
Posts: 177
Joined: Sat Jan 30, 2010 1:41 pm
Location: Jyväskylä MLK

Postby ETS_81 » Thu Nov 04, 2010 9:21 am

Tuli pientä nivusvammaa. Miten olette ko. vammaa hoitaneet? Lepo ja varovainen venyttely?
ETS_81
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 18
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:40 pm
Location: Karstula

Postby Noc- » Sat Dec 25, 2010 3:08 pm

Moro.

Kysynpä täältä nyt vähän neuvoja kun pitäs jo päästä treenailemaan ja juoksemaan.

Eli muutama viikko sitten napsahti pelissä takareidessä ja sattu aika mukavasti sinä hetkenä, eikä siinä meinannu sillä jalallaan pysyä. No, pelasinpa ottelun kuitenkin loppuun kun toinen maalivahti oli myös loukkaantuneena. Varoahan sitä sai ja joka kerta venyttäessä tuntui kipu.

Illanhan sitä särki ja koski ihan pirusti. Lääkärille en seuraavana päivänä mennyt, mutta kouluterkkarille seuraavana päivänä joka arvioi, että olisi siis revähtänyt. Antoi ohjeiksi venytellä kevyesti ja huilata. Huilasinkin siinä koko viikon, mutta vklp oli peli ja piti päästä perjantaina treenaa(tyhmää). Arastelin ja varoin sitä totta kai ja kyllähän siihen pari kertaa silti kirpasi. Lauantaina oli peli jonka kuitenkin huilasin.

Tässä sitä nyt ollaan ja takareisi on vieläkin vähän kipeä. Harjoituksissa en tietenkään ole käynyt ja venytellyt olen jonkun verran kevyesti. Juoksemaankaan ei kärsi mennä ja olisi mukava jo päästä treenaa.

Miten tätä pitäisi hoitaa? Netistä en löytänyt muuta tietoa, kuin siihen miten sitä hoidetaan heti revähettyä, eli kylmällä jne.
Auttaako mitään, tai kannattaako tätä vielä hautoa kylmällä näinkin pitkän ajan kuluttua? Venytellä totta kai...
Noc-
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 17
Joined: Sat Jan 12, 2008 8:48 am

Postby Goalkeeper » Sat Dec 25, 2010 3:38 pm

Noc- wrote:Moro.

Kysynpä täältä nyt vähän neuvoja kun pitäs jo päästä treenailemaan ja juoksemaan.

Eli muutama viikko sitten napsahti pelissä takareidessä ja sattu aika mukavasti sinä hetkenä, eikä siinä meinannu sillä jalallaan pysyä. No, pelasinpa ottelun kuitenkin loppuun kun toinen maalivahti oli myös loukkaantuneena. Varoahan sitä sai ja joka kerta venyttäessä tuntui kipu.

Illanhan sitä särki ja koski ihan pirusti. Lääkärille en seuraavana päivänä mennyt, mutta kouluterkkarille seuraavana päivänä joka arvioi, että olisi siis revähtänyt. Antoi ohjeiksi venytellä kevyesti ja huilata. Huilasinkin siinä koko viikon, mutta vklp oli peli ja piti päästä perjantaina treenaa(tyhmää). Arastelin ja varoin sitä totta kai ja kyllähän siihen pari kertaa silti kirpasi. Lauantaina oli peli jonka kuitenkin huilasin.

Tässä sitä nyt ollaan ja takareisi on vieläkin vähän kipeä. Harjoituksissa en tietenkään ole käynyt ja venytellyt olen jonkun verran kevyesti. Juoksemaankaan ei kärsi mennä ja olisi mukava jo päästä treenaa.

Miten tätä pitäisi hoitaa? Netistä en löytänyt muuta tietoa, kuin siihen miten sitä hoidetaan heti revähettyä, eli kylmällä jne.
Auttaako mitään, tai kannattaako tätä vielä hautoa kylmällä näinkin pitkän ajan kuluttua? Venytellä totta kai...
Minun mielestäni revähtänyttä lihasta ei saisi heti alkaa venyttelemäään. Eli annat nyt jalan ihan aluksi vain levätä.
Goalkeeper
Resident goalie geek
 
Posts: 239
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:09 pm
Location: Helsinki

Postby Eifa » Sat Dec 25, 2010 4:24 pm

Goalkeeper wrote:Minun mielestäni revähtänyttä lihasta ei saisi heti alkaa venyttelemäään. Eli annat nyt jalan ihan aluksi vain levätä.

Samaa mieltä.. Itellä oli viime kaudella etureisi pidemmän aikaa kipeä, ja loppupeleissä parin viikon lepo oli paras apu. Parit ensimmäiset treenit vedettiin jalka teipattuna ja kun todettiin ettei enää satu, niin sit ilman teippejä, tosin varovasti. Tietty aika yksilökohtaista toi parantuminenkin on, mut pelkkä lepo on paras apu alkuun.
I'd like to see things your way, but I'm not sure if I can stick my head that far up my ass.
Eifa
MV-friikki
 
Posts: 94
Joined: Thu Dec 04, 2008 9:12 am
Location: Vantaa

Postby juusto201 » Fri Mar 18, 2011 7:45 pm

Joo, eli keskiviikkona kävi se lähes pahin mahdollinen. Jep, luistin kaulaan. Tuli juuri siihen kaulasuojan (Pallas Pro) yläpuolelle. Oli 2-1 tilanne, ja kaveri oli pakkina, ja joko kaatui tai heittäytyi, osui minun patjoihin, ja siitä kaaduin kaverin luistimiin. 5-6 Tikkiä ja ainakin viikko liikuntakieltoa. Eli TARKISTAKAA KAULASUOJANNE HYVÄT IHMISET! Ettei mitään vakavampaa satu. Tässä nyt ei sen pahemmin käynyt, mutta olisi voinut
"Why is a puck called a puck? Because dirty little bastard was taken."

—Martin Brodeur

"If you want it, don't just THINK you want it, go out there and f*ckin' want it."
--Bruce Boudreau
juusto201
Resident goalie geek
 
Posts: 156
Joined: Sun Mar 16, 2008 10:23 am
Location: Helsinki

Postby roger » Sat Mar 19, 2011 8:01 pm

^Onko pleksiä käytössä? Itsellä on monesti kolahtanut luistin pleksiin, en sitten tiedä kirjottaisinko tätä viestiä jos pleksiä ei olisi ollut... Toki voihan se vahinko käydä pleksin kanssakkin:/
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

PreviousNext

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests