Loukkaantumiset

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Loukkaantumiset

Postby Mikke » Thu Jun 29, 2006 1:19 pm

Pistetääs tällainen topicci kuin loukkaantumiset eli onko minkälaisia loukkaantumisia teillä ollut? Minulla tuntuu että tuo polvi reistaa joskus...eli kun tekee jotain hyppytreenejä niin tuntuu kuin nivelet jotenkin pettäisi ja sitte käy vähän aikaa mut sitten kipu lähtee pois..(mut hyvin harvoin)
Mikke
Resident goalie geek
 
Posts: 143
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:48 pm
Location: Suomussalmi

Postby Parski » Thu Jun 29, 2006 1:34 pm

No kyllä pitää sanoa, että minullakin on jatkuvasti selkä ja polvet kipeät, mutta on minulla muistaakseen vasemmasta polvesta sivu side venähtänytkin ja sitten nivuseni on revennyt
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Postby joonas34 » Thu Jun 29, 2006 1:37 pm

hmmn venaas....lihas revenny niskanikamasta, hiusmurtuma oikeessa polvessa, n. 2 cm. nahan repeemä oikeassa polvessa (kiekko tuli...), vasen polvi kokonaan, 2 krt. sormi murtunu, vasen nilkka vääntyny kesken pelin, nivuset venähtäny harkois pariin otteeseen, aivotärähdys ja sitten vielä joitain pieniä ja mitättömiä :roll: (niin ja kaikki nämä vajaassa 3 vuodessa).
-LoSB A-SM- "I aint done yet"
User avatar
joonas34
Lord of goaltending
 
Posts: 617
Joined: Thu Apr 27, 2006 5:57 pm
Location: lohjan tennari

Postby Mikke » Thu Jun 29, 2006 2:15 pm

joonas34 wrote:hmmn venaas....lihas revenny niskanikamasta, hiusmurtuma oikeessa polvessa, n. 2 cm. nahan repeemä oikeassa polvessa (kiekko tuli...), vasen polvi kokonaan, 2 krt. sormi murtunu, vasen nilkka vääntyny kesken pelin, nivuset venähtäny harkois pariin otteeseen, aivotärähdys ja sitten vielä joitain pieniä ja mitättömiä :roll: (niin ja kaikki nämä vajaassa 3 vuodessa).


No kyllä sinun kohalla voi sanoa että Urheilija ei tervettä päivää näe!!
Mikke
Resident goalie geek
 
Posts: 143
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:48 pm
Location: Suomussalmi

Postby simbadi » Thu Jun 29, 2006 3:07 pm

Foorumi kuormittuisi liikaa jos kaikki listaisin :D Onhan sitä vähän joka päivä jotain, pelikauden aikana varsinkin. Onneksi olen välttänyt tähän saakka vaikeimmat vammat ja polvetkin ovat pääosin kunnossa.
Image
User avatar
simbadi
Resident goalie geek
 
Posts: 212
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:08 pm
Location: Kuopio

Postby ode34 » Thu Jun 29, 2006 3:21 pm

Saman puolen nivus repes monta kertaa peräkkäisissä peleissä ja takareidet ja lonkat ovat olleet tiukilla :lol:
ode34
Resident goalie geek
 
Posts: 176
Joined: Sat May 13, 2006 6:58 pm
Location: Rovaniemi

Postby Lloyd » Thu Jun 29, 2006 3:33 pm

ode34 wrote:Saman puolen nivus repes monta kertaa peräkkäisissä peleissä :lol:


Onko toi edes mahdollista. Muistakaa, että jo venähdys on paha, toki repeymiä ja venähdyksiä on erilaisia. Esim. Toivosella muistaakseni "vain" venähti nilkka ja mies oli kuukausia sivussa. Siksi väitän ettei nivunen repeä uudelleen ja uudelleen peräkkäisissä peleissä ja parane taas seuravaan, voin toki olla väärässä.

Itsellä vääntyi viime kaudella polvi, josta repesi molemmat kierukat ja sivuside venähti. Seurauksena tähystys ja 2-3 kk sivussa. Sivusiteen venähdys vie pelkästään 2kk, seurasin tarkemmin sm-liigan ja nhl:n samanlaisia loukkaantumisia tuli lukuisia ja aina pelaaja oli toista kuukautta sivussa.
Mitäs sitte?
User avatar
Lloyd
Lord of goaltending
 
Posts: 588
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:19 pm
Location: Helsinki

Postby Parski » Thu Jun 29, 2006 3:53 pm

Lloyd wrote:Itsellä vääntyi viime kaudella polvi, josta repesi molemmat kierukat ja sivuside venähti. Seurauksena tähystys ja 2-3 kk sivussa. Sivusiteen venähdys vie pelkästään 2kk, seurasin tarkemmin sm-liigan ja nhl:n samanlaisia loukkaantumisia tuli lukuisia ja aina pelaaja oli toista kuukautta sivussa.


Itsellä venähti sivuside ja sen kuntoonsaaminen kesti vain 3 viikkoa...
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Postby Lloyd » Thu Jun 29, 2006 4:02 pm

Parski wrote:
Itsellä venähti sivuside ja sen kuntoonsaaminen kesti vain 3 viikkoa...


Loukkaantumisiakin on eri asteisia. Varmasti kuntoutumiseen vaikuttaa miten on hoitanut vammaa heti sen sattumisen jälkeen jne. Lähinnä hain sitä, että monet saavat jonkun kivun kroppaansa ja sanovat sen venähtäneen, koska revähtänyt se ei ole. Venähdykset ovat oikeita vammoja missä joku paikka on venynyt, venähdyksiin ei kannata suhtautua kauhean kevyesti. Revähdyksessä on jo jotain mennyt rikki.
Mitäs sitte?
User avatar
Lloyd
Lord of goaltending
 
Posts: 588
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:19 pm
Location: Helsinki

Postby Parski » Thu Jun 29, 2006 4:09 pm

Polven venähdyksen totesi Kotkan paras urheilulääkäri (nimeä ei mainita) Mutta tämä mun venähdys oli vähän erilainen kuin tavallisesti eli mun polveen tuli se kipu vasta seuraavana päivänä kun olin tullut leiriltä kotiin...
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Postby mokke#1 » Thu Jun 29, 2006 7:49 pm

mulla reistaa juostessa polvet, kerran tullu kiekko sormee ja sit en päässy viikkoo jäälle ku ei mahtunu kilpi kätee ja sit revästäny olkapää/käsi :!:
User avatar
mokke#1
Resident goalie geek
 
Posts: 406
Joined: Thu Jun 29, 2006 9:11 am
Location: vantaa

Postby roger » Fri Jun 30, 2006 6:26 am

2 Kertaa murtunu pikkusormi. ja joitain pikku venähyksii.
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

Postby timo » Fri Jun 30, 2006 6:37 am

Minulla oikea nivunen/sisäreisi venähti tai revähti lokakuussa -05, loppuvuosi pois jäältä. Sitten kevyttä harjoittelua jäällä alkuvuodesta, mutta ei vieläkään ole täysin kunnossa, onneksi kesätauko.

Eli kyllä minulla ainakin tuo nivusvamma on kestänyt kauan ja ihmettelenkin ja kysynkin millä poppakosteilla siitä selviää noin nopeasti kuin täällä on muutaman otteeseen tullut ilmi. Liekö sitten tuo ikä, mikä hidastaa paranemista.

Kerran meni olkapää, kerran polvenristiside, siinä pahimmat, pahin tai pisin vaiva ollut tuo nivunen.

Timo
User avatar
timo
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:25 pm

Postby The wall » Fri Jun 30, 2006 8:08 am

Mulla itelläni meni nivunen samanlailla kuin timolla, mutta se parani jo 2 viikossa...Ihmeellistä, että miten sulla on noin kauan ton nivusen kaa menny :?
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Next

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests
cron