Loukkaantumiset

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby mikkis-2 » Fri Dec 08, 2006 2:45 pm

mulla lähti poilvilumpio pois paikaltaa mv-jäällä.Siitä suras 5kk ja 2vk lomaa.Tähystys ja leikkaus.Olin 2kk kepeillä
mikkis-2
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Sun May 21, 2006 7:09 pm
Location: nurmijärvi

Postby Mr. HooVer » Wed Dec 13, 2006 8:22 pm

Lueskelin tätä ketjua ja huomasin "vammalistoilla" paljon venähdys- ja revähdysvammoja. Väistämättä mieleeni tuli, ettettehän vaan unohda riittävää alkulämmittelyä?

Tämähän on tietysti jokaiselle itsestään selvää asiaa, mutta...
Alkulämmittelyksi ei riitä muutaman sadan metrin kevyt hölkkä; kilometri on minimi, sanoi eräs valmentaja joskus. Itse juoksen ennen reenejä puolentoista kilsan lenkin ja siihen päälle huolellinen venyttely ennen jäälle menoa. Pelipäivinä pelataa yleensä koko joukkueella jalkapalloa pienellä kentällä ja hyvällä sykkeellä tuollainen puolisen tuntia. Näillä eväillä olen toistaiseksi välttynyt koko urani venähdysvammoilta, kun joukosta jätetään pois sellaiset vammat, jotka aiheutuvat päälleajoista tms. "epätavallisista" tilanteista.

Toinen yleinen vaiva näytti olevan polvivammat. Onko joku kokeillut pyöräilyä polvien kuntoutuksessa? Itselläni pyöräily teki sen, että likimain läpiväljät povet ovat nyt niin hyvässä kunnossa, ettei niitä tarvitse varoa lainkaan, eivätkä kipeydy kovissakaan harjoituksissa. Pitkiä lenkkejä kevyellä vastuksella ja pienellä sykkeellä alkuun. Myöhemmin vastusta ja sykettä voi lisätä omien mieltymysten mukaan. Pyöräilyn ainoa haittapuoli on siinä, että lonkat ja reidet menevät totaalisen jumiin, ellei venyttele niitä huolellisesti lenkin päätteeksi.
VAROITUS NÖÖSEILLE: Yllä oleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, "haihattelua", asiatonta huumoria tai pilkkaavia ilmaisuja. Lue varauksella
User avatar
Mr. HooVer
Lord of goaltending
 
Posts: 582
Joined: Wed Dec 13, 2006 6:59 pm

Postby Nikke72 » Thu Dec 14, 2006 9:22 am

Riittävä alkulämmittely ei kyllä unohdu.... se jää ihan tiedostaen tekemättä...

Tänään esimerkiksi kaukismatsi 0630, herätys 0545 jolloin hallilla on noin 0620, jäällä 0630, alkulämmittely = 3 laukausta ennen pelin alkua... Tällaista on elämä aamu-unisten sarjassa :lol:

Ei oikein pysty venymään siihen, että herätys olisi 0500 jolloin ehtisi ottamaan lenkit ja kunnon lämpimät...

Nikke
Image
User avatar
Nikke72
Resident goalie geek
 
Posts: 109
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:58 pm
Location: Espoo

sad

Postby Suhveroinen » Mon Dec 25, 2006 7:08 pm

Käsi katkennu ja pari viikkoa ennen kun olisin saanu kipsin pois nii kaaduin kipsin kanssa ja 'kyynärpäästä katkes jotain luita, sitte on ollu aivotärähdys ja oikea polvi reistaa vähän
Power is nothing without control
Suhveroinen
Rookie
 
Posts: 11
Joined: Mon Nov 27, 2006 6:56 pm

Postby yage » Wed Dec 27, 2006 11:25 pm

Onkohan kellään koskaan ollut mitään virityksiä suojaamaan polvea sivu suunnalta?
Sain pikkukulmasta tulleen vedon suoraan polveen ja nasahtipa aika kipeästi.
Lähti jalat alta ja piti vähän aikaa haukkoa henkeä, mutta jatkoin kohta peliä.
Nyt on mustana. :?

Image
User avatar
yage
Lord of goaltending
 
Posts: 515
Joined: Thu Apr 27, 2006 5:03 am
Location: Tupos

Postby Masa » Thu Dec 28, 2006 7:29 am

yage wrote:Onkohan kellään koskaan ollut mitään virityksiä suojaamaan polvea sivu suunnalta?
Sain pikkukulmasta tulleen vedon suoraan polveen ja nasahtipa aika kipeästi.
Lähti jalat alta ja piti vähän aikaa haukkoa henkeä, mutta jatkoin kohta peliä.
Nyt on mustana. :?

Image


rbk:n patjoissa on sellanen pikku lipare tossa kohtaa. itellä lisäks vectorin pro housut joita käytän housujen omien "polvikuppien" kans, kuppi on aika paksu ja suojaa polven hyvin.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby mokke#1 » Thu Dec 28, 2006 10:03 am

mulla on pari kertaa kolahtanu samalla lailla mutta huosujen polvisuoja on suojannut ettei ole sattunut (vectorin pro huosut kyseessä) ja lisäksi siinä on siinä päällä on vielä patjojen läppä mistä masakin mainitsi (patjat on reebok sr ) :D
User avatar
mokke#1
Resident goalie geek
 
Posts: 406
Joined: Thu Jun 29, 2006 9:11 am
Location: vantaa

Postby Mizi » Sat Feb 10, 2007 11:27 am

En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta muuallekkaan en sitä älynnyt viskaista :)
Elikkäpäs joululomalla revähti nilkasta nivelsiteet, ja vieläkään ei pysyt jäällä olemaan. Tietäisikö joku jonkinlaisen hyvän harjoitteen millä saisin nilkan kuntoon mahdollisimman nopeasti, josko vielä pääsisi tänä kautena pelaamaan. :)

Kiitos!
Mizi
MV-friikki
 
Posts: 80
Joined: Sat Dec 23, 2006 11:02 pm
Location: Ilmajoki

Postby RoYder » Sat Feb 10, 2007 2:44 pm

Mulla kävi viime alkukesästä viikko ennen lohjan prohockey schoolii hyvä mäihä..hypin trampoliinilla kaverin kaa ja nilkka käänty sillee sisääpäi..se viikko kepeillä ja leirillä buranaa..siellä revähti nivunenki sitte :evil:
Koita nyt ottaa se kiekko suoraa siihe rällän pussii!
User avatar
RoYder
Maalivahti
 
Posts: 41
Joined: Tue Aug 22, 2006 3:56 pm
Location: Savitaipale

Postby Oltsu » Sun Feb 11, 2007 9:51 am

Nivunen paukahti pelissä kk sitten. Ensi viikolla olisi tarkoitus palata jäälle, mutta saattaa pitkittyä vielä. Nivusen pitäisi olla täysin oireeton ennen kun on jäälle asiaa.. Elikkäs nivusen jänne tulehtui ja sitten revähti sen jälkeen. :(
Oltsu
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Dec 21, 2006 9:23 am

Postby The wall » Mon Feb 12, 2007 12:54 pm

Täällä on muutamilla tullut sormeen kiekko niin oletteko joutuneet laittamaan siihen kipsiä? Vai luutuuko itsestään hyvin? Eilen tuli sormeen kiekko ja nyt se on tukisiteessä.
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Postby nuori muuri » Tue Feb 13, 2007 8:19 am

RoYder wrote:Mulla kävi viime alkukesästä viikko ennen lohjan prohockey schoolii hyvä mäihä..hypin trampoliinilla kaverin kaa ja nilkka käänty sillee sisääpäi..se viikko kepeillä ja leirillä buranaa..siellä revähti nivunenki sitte :evil:
mulla meni just samalailla noi nivelsiteet. Ja olin niin tyhmä että en menny lääkäriin heti. Menin sitten parin päivän pääst ja sanoivat että ois pitänny tulla heti. Nyt menee sitten kaks kertaa kauvemin parantumisessa. On myös ollu kaks aivo tärähystä. Siten on kiekko tullu rystysiin ei oo murtunu mutta on jotenkin vääntyny pois paikoltaan ja sojotaa sivulle päin koko loppu elämä sanoo lääkärit :( .
User avatar
nuori muuri
Maalivahti
 
Posts: 46
Joined: Mon Dec 25, 2006 1:26 pm
Location: haapavesi

Postby roger » Tue Feb 13, 2007 10:44 am

The wall wrote:Täällä on muutamilla tullut sormeen kiekko niin oletteko joutuneet laittamaan siihen kipsiä? Vai luutuuko itsestään hyvin? Eilen tuli sormeen kiekko ja nyt se on tukisiteessä.

Tukiside on minulla riittänyt hyvin (kahdesti olen joutunut käyttämään).
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

Postby Mikke » Tue Feb 13, 2007 1:35 pm

Mulla tuli viime pelissä kanssa sormeen kiekko ja nyt ollaan huilissa pari viikkoa...mulla menee ohi ihan pelkällä lastalla!
Mikke
Resident goalie geek
 
Posts: 143
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:48 pm
Location: Suomussalmi

Postby The wall » Tue Feb 13, 2007 6:33 pm

Kävin kuvauttaa sormen eile ja murtumahan siellä oli. Pelkkä lasta siihen laitettiin ja olin pelikunnossa jo tänään EPS:ää vastaan :wink:
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

PreviousNext

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests