Foorumille kirjoittaminen / viestien taso

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby mokke#1 » Wed Mar 11, 2009 4:09 pm

eikös foorumille saa tehdä ollenkaan simmons ketjua kun se poistettiin heti kun olin sellaisen tehnyt :(
User avatar
mokke#1
Resident goalie geek
 
Posts: 406
Joined: Thu Jun 29, 2006 9:11 am
Location: vantaa

Postby Imuri96 » Thu Mar 12, 2009 6:35 am

mokke#1 wrote:eikös foorumille saa tehdä ollenkaan simmons ketjua kun se poistettiin heti kun olin sellaisen tehnyt :(


Siellä keskustelu tais mennä heti v*tuiks. Kaikki vaa riiteli ja yritti olla jotai tuomareita ja mennä välii. Jos se näin oli, niin kylhän sitä voisi sen avata uudestaan ja katsoa miten onnistuu.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby eipii » Sat Feb 06, 2010 7:17 pm

rooep wrote:Ei s****na. Voisko tänne järjestää jonku kirjotuskokeen ennen ku päästetää joitain käyttäjiä kirjottelemaan?

Jep jep, isot alkukirjaimet, välimerkit ja pisteet olisi hyvä alku. Seuraavaksi voisi vaikka vilkaista mitä sitä on tullut kirjoitettua. Rooepilla ihan hyvä pointti, viime aikoina paljon tullut viestejä, joista on vaikea ottaa selkoa mikä sen sisältö on.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby abellardo » Sat Feb 06, 2010 10:11 pm

eipii wrote:
rooep wrote:Ei s****a. Voisko tänne järjestää jonku kirjotuskokeen ennen ku päästetää joitain käyttäjiä kirjottelemaan?

Jep jep, isot alkukirjaimet, välimerkit ja pisteet olisi hyvä alku. Seuraavaksi voisi vaikka vilkaista mitä sitä on tullut kirjoitettua. Rooepilla ihan hyvä pointti, viime aikoina paljon tullut viestejä, joista on vaikea ottaa selkoa mikä sen sisältö on.

Tässäkin voi ottaa huomioon foorumin nuorimmat kirjotteliat, joilla ei ehkä ole vielä sitä "terävyyttä" täällä netissä. Eli unohdetaan kun ketään muuta ei kiinnostaisi nämä oikeinkirjoitus hommat. Mutta kannattaa ottaa itseään niskasta kiinni ja viettää se puoli minuuttia enemmän siinä koneen äärellä ja tarkastaa koko teksti, vaikka kahteen kertaan, että koko teksti on mukavassa kuosissa, eikä vain kaikki samaa pullapitkoa.
Eikä ole mukavaa sitten jälkeenpäin poistaa vanhoja viestejä, missä on yli-liikaa hymiöitä, kirjoitus virheitä ja pisteet, sun muut jätetty väliin. Nimimerkillä. Kokemusta löytyy ;)
Pukukoppipelaajia tarvitaan aina!
User avatar
abellardo
Resident goalie geek
 
Posts: 355
Joined: Sat Dec 20, 2008 11:20 pm
Location: Tampere

Markkinapaikan taso

Postby ake » Sat Feb 13, 2010 9:23 pm

Tästä aiheesta on ollut jo aikaisemminkin keskustelua, mutta tuntuu olevan taas aiheellista hieman herätellä käyttäjäkuntaa. Markkinapaikan taso laskenut mielestäni huomattavasti. Ketjut täyttyvät "turhista" kuva- ja hintapyynnöistä ja kun itse en roiku foorumilla päivittäin on hieman hankala seurata mitä varusteita tullut vastikään myyntiin. Olisi myös hienoa jos käyttäjät osaisivat katsoa milloin alkuperäinen ilmoitus on laitettua tai milloin sitä on mahdollisesti päivitetty myyjän toimesta, ettei nostettaisi ilmoituksia ylös vuosien takaa.

Ehdotankin että myyntiosiossa vain myyjä eli ketjun aloittaja voisi lähettää viestejä ketjuun (eli käytännössä nostaa ilmoitusta ylös tms..). Näin luettavuus paranisi ja varsinainen kaupankäynti tapahtuisi yksityisviestein/sähköpostilla/puhelimella. Myyjänkin tavoitettavuus myös uskoakseni paranisi, eivät kaikki käy lukemassa ketjuja päivittäin, yksityisviesti ja sähköposti tavoittaa varmasti paremmin.
ake
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Mon Sep 25, 2006 3:47 pm

Re: Markkinapaikan taso

Postby eipii » Sun Feb 14, 2010 2:47 am

ake wrote:Ketjut täyttyvät "turhista" kuva- ja hintapyynnöistä ja kun itse en roiku foorumilla päivittäin on hieman hankala seurata mitä varusteita tullut vastikään myyntiin.

Tähän mulla on ehdotuksena, että adminit voisivat ehkä tehdä jonkun opetuspostin "Kuinka käyttän netin ilmaisia kuvapalveluita?" esim. http://photobucket.com/. Kaikille se on varmaan helpompi kun ne kuvat löytyisivät suoraan myynti-ilmoituksen yhteydestä. Myös hintapyyntöjen laitto pakolliseksi ilmoituksiin, sitten ihmiset voivat tarjota myjälle sen mitä haluavat.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Re: Markkinapaikan taso

Postby goalie#29 » Mon Feb 15, 2010 3:46 pm

eipii wrote:
ake wrote:Ketjut täyttyvät "turhista" kuva- ja hintapyynnöistä ja kun itse en roiku foorumilla päivittäin on hieman hankala seurata mitä varusteita tullut vastikään myyntiin.

Tähän mulla on ehdotuksena, että adminit voisivat ehkä tehdä jonkun opetuspostin "Kuinka käyttän netin ilmaisia kuvapalveluita?" esim. http://photobucket.com/. Kaikille se on varmaan helpompi kun ne kuvat löytyisivät suoraan myynti-ilmoituksen yhteydestä. Myös hintapyyntöjen laitto pakolliseksi ilmoituksiin, sitten ihmiset voivat tarjota myjälle sen mitä haluavat.

Tälläinen ketju on ainakin joskus foorumilla ollut, oli varsin hyvät ohjeet.
Itse tykkään Imageshackista, koska siellä ei tarvitse tehdä parin kuvan takia omia tilejä tai kansioita.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Pave The Keeper » Thu Apr 08, 2010 6:48 pm

Foorumin taso on kyllä laskenut huomattavasti viime aikoina... Saatan itsekkin sitä huonontaa, en sillä sano, mutta kyllä jotenkin nyt on tuntunut, että viestien taso on mennyt aika alas.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby Teme » Thu Apr 08, 2010 7:10 pm

pukukoppi-osioon ainakin jokainen tekee vuorollaan jostakin varusteesta kysely-topicin..niitä voisi ainakin hillitä..
User avatar
Teme
Lord of goaltending
 
Posts: 886
Joined: Sat Sep 22, 2007 12:27 pm

Postby Pave The Keeper » Thu Apr 08, 2010 7:25 pm

Teme wrote:pukukoppi-osioon ainakin jokainen tekee vuorollaan jostakin varusteesta kysely-topicin..niitä voisi ainakin hillitä..


Niin ja sellaiset viestit, että: "Moro, oon ostamassa uusia patjoja, mitkä ois hyvät?"
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby Salama15 » Thu Apr 08, 2010 8:27 pm

Pave The Keeper wrote:Niin ja sellaiset viestit, että: "Moro, oon ostamassa uusia patjoja, mitkä ois hyvät?"


Niin tai siis:

moro oon ostamassa uusia patjoja mitkä ois hyvät oon kuullu että briansit on hyvät maali vahti patjat

Mutta vakavasti varsinkin teille junnuille; on tosi hienoa, että osallistutte keskusteluun ja kiva on kuulla vähän muidenkin kuin vanhojen ja hitaiden tai jo hasbeenien juttuja, mutta olettehan te jo koulussa kaikki (??) ja siellä opetetaan myös äidinkieltä => sieltä vaan niitä kielioppi-juttuja mukaan kirjoitukseen:

- isot kirjaimet nimiin ja lauseiden alkuun
- väli- sekä loppumerkkejä (pilkkuja ja pisteitä)
- yhdyssanat käyttöön (rintapanssari on sellainen)
- jne.

Vähän kun ajattelette ja luette vaikka sillä "esikatselu"-nappulalla omia tekstejänne niin kaikilla foorumin käyttäjillä on paljon mukavampaa lukea muiden foorumistien juttuja. Ei täällä kukaan mitään virheetöntä kirjallista tuotantoa odota, mutta vähän kun yrittää niin hyvä tulee!
Salama15
Resident goalie geek
 
Posts: 285
Joined: Mon Oct 15, 2007 11:57 am
Location: Kirkkonummi

Postby abellardo » Sat Apr 10, 2010 12:30 pm

Ja kannattaa myös lukasta vanhoja viestejä, eikä heti laittaa kolmelle threadille saman kysymyksen, kun vastauksen voi löytää parin sivun takaa.
Pukukoppipelaajia tarvitaan aina!
User avatar
abellardo
Resident goalie geek
 
Posts: 355
Joined: Sat Dec 20, 2008 11:20 pm
Location: Tampere

Postby Teme » Tue Jun 22, 2010 11:28 am

Tohon myyntipuolelle vois laittaa jonkun "säännön" kuinka usein omaa ilmoitustaan saa uppia ketjun kärkeen.. Siellä upitaan omia ilmoituksia parhaimmillaan muutama kerta saman päivän aikana..

Eräällä toisella foorumilla myyntiosaston uppimis-raja on kuukausi...
User avatar
Teme
Lord of goaltending
 
Posts: 886
Joined: Sat Sep 22, 2007 12:27 pm

Postby jrman » Tue Jun 22, 2010 12:07 pm

Teme wrote:Tohon myyntipuolelle vois laittaa jonkun "säännön" kuinka usein omaa ilmoitustaan saa uppia ketjun kärkeen.. Siellä upitaan omia ilmoituksia parhaimmillaan muutama kerta saman päivän aikana..

Eräällä toisella foorumilla myyntiosaston uppimis-raja on kuukausi...


Myyntihän toimisi aika buenosti jos laitettaisiin tiettyjä sääntöjä:
a) selkeä kuvaukset eli koot, onko jr, int vai sr tahi jopa pro
b) hinta - huutokauppa Huuto.netissä, pyynti pitäisi ainakin olla
c) kuvat - pikkukuvat linkkinä vaikka aijaa.comiin
d) oman ilmoituksen nosto, maks. kerran viikossa tietyn aikavälin ajan (esim 3kk)
e) eikä turhia ennakoita, joko jotain myydään tai ei myydä

Here's my ten cents
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby raZor » Tue Jun 22, 2010 12:15 pm

Teme wrote:Tohon myyntipuolelle vois laittaa jonkun "säännön" kuinka usein omaa ilmoitustaan saa uppia ketjun kärkeen.. Siellä upitaan omia ilmoituksia parhaimmillaan muutama kerta saman päivän aikana..

Eräällä toisella foorumilla myyntiosaston uppimis-raja on kuukausi...



Ihan samaa on minulle esitetty foorumin paranteluehdotukseksi ja täytyy sanoa, että samaa mieltä olen, jokin tuollainen sääntö tänne pitäisi lyödä pystyyn kun noita myynti-ilmoituksia upitaan ihan liian usein, melkein päivittäin.

Eräällä foorumilla tosiaan myyntiosaston uppimis-raja on kuukausi ja mielestäni tuolloin kun kerraan kuukaudessa saa uppia omaa myyntiketjuaan niin uppiminen tarkoitaa muutakin kuin "uppp"-viestiä. Uppimisviestiin voi ja saa laittaa mm. kokoavasti kuluneen kuukauden aikana tuotteesta kysyttyjen kysymysten vastauksia, päivittää omaa myynti-ilmoitustaan.
User avatar
raZor
Moderaattori
 
Posts: 2156
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:58 pm
Location: Jyväskylä

PreviousNext

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests