Hyvän tuurin merkitys

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Masa » Thu Feb 14, 2008 3:08 pm

Tuurillahan ne isotkin laivat seilaa...onhan tuolla jotain vaikutusta. Toisinaan vaikket tee virheita niin kiekko ihmeellisesti pomppii maaliin ja toisinaa oot ihan kuutamolla ja silti kaikki tarttuu...

Itse pitäisin kuitenkin tärkeimpänä kekittymistä olennaiseen eli peliin/treeneihin, hyvää lepoa eli kunnolla nukuttu yö ja sitä että päivällä on syönyt hyvin.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby 1muri » Mon Jan 26, 2009 4:38 pm

Minullakin on usein ollut tuurilla merkitystä peliin,
täytyy vain aina varoa ettei rupea ylimieliseksi.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan että Ruotsi häviää...
User avatar
1muri
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Sun Dec 07, 2008 7:29 am
Location: Espoo

Postby Imuri96 » Tue Jan 27, 2009 5:38 am

Mua onnetar ei kyllä suosi! Minulla on päin vastoin. Kerrankin tuli jumalaton lämäri ja se osui ylärimaan ja siitä minua takaraivoon ja siitä maaliin. Ketutti kyllä vähän! :evil:
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby rooep » Tue Jan 27, 2009 1:06 pm

Taitoa on se, kun tuuri tulee tavaksi. Eli kaikki ainaisesta tuurista hopisijät, taitoa se on (että on sitä tuuria)!
rooep
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Sun Oct 21, 2007 8:43 am

Postby goalie#29 » Tue Jan 27, 2009 2:12 pm

Imuri96 wrote:Mua onnetar ei kyllä suosi! Minulla on päin vastoin. Kerrankin tuli jumalaton lämäri ja se osui ylärimaan ja siitä minua takaraivoon ja siitä maaliin. Ketutti kyllä vähän! :evil:

Tähän pitää kyllä kommentoida mun kokemus tuurista. Pelissä joku laukoi kovaa, hipaisi päätä ja siitä plekseihin, tuomari onneksi viheltää poikki ja sitten kiekko pomppaa plekseistä selkään ja maaliin :D Ei maalia ja kyllä muuten nauratti :D
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Imuri96 » Tue Jan 27, 2009 6:19 pm

Tähän pitää kyllä kommentoida mun kokemus tuurista. Pelissä joku laukoi kovaa, hipaisi päätä ja siitä plekseihin, tuomari onneksi viheltää poikki ja sitten kiekko pomppaa plekseistä selkään ja maaliin :D Ei maalia ja kyllä muuten nauratti :D
Vihelsikö tuomari pilliin sen takia, että kiekko osui maskiin. Jos vihelsi, niin maali olisi pitänyt laskea.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Stratos » Tue Jan 27, 2009 8:05 pm

Imuri96 wrote:
Tähän pitää kyllä kommentoida mun kokemus tuurista. Pelissä joku laukoi kovaa, hipaisi päätä ja siitä plekseihin, tuomari onneksi viheltää poikki ja sitten kiekko pomppaa plekseistä selkään ja maaliin :D Ei maalia ja kyllä muuten nauratti :D
Vihelsikö tuomari pilliin sen takia, että kiekko osui maskiin. Jos vihelsi, niin maali olisi pitänyt laskea.

Valaisisitko, että minkä takia?
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby Jermo » Tue Jan 27, 2009 8:53 pm

Imuri96 wrote:
Tähän pitää kyllä kommentoida mun kokemus tuurista. Pelissä joku laukoi kovaa, hipaisi päätä ja siitä plekseihin, tuomari onneksi viheltää poikki ja sitten kiekko pomppaa plekseistä selkään ja maaliin :D Ei maalia ja kyllä muuten nauratti :D
Vihelsikö tuomari pilliin sen takia, että kiekko osui maskiin. Jos vihelsi, niin maali olisi pitänyt laskea.

Sääntökirjasta löysin vain, että peli vihelletään poikki jos kova laukaus osuu maskiin. Ja harvemmin vihellyksen jälkeisiä maaleja hyväksytään.
"Suomen maajoukkueella on meneillään sukupuolenvaihdos."
Alpo Suhonen
Jermo
Resident goalie geek
 
Posts: 108
Joined: Wed Jan 02, 2008 6:13 pm

Postby Imuri96 » Wed Jan 28, 2009 6:26 am

Maali täytyy hyväksyä jos se menee maskin kautta, eikä kukaan pelaaja koske siihen. Tuossa kun Tommi Salo kämmii, niin se osui maskiin ja maali hyväksyttiin.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Lucky13 » Wed Jan 28, 2009 7:23 am

Meikäläisen mielipide tuurin vaikutuksesta näkyy tuossa allekirjoituksessakin. Joskus se kiekko vaan kiertää maalin, joskus sitten taas maaLIIN... :roll:
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby Salama15 » Wed Jan 28, 2009 8:05 am

Noista maalivahdin parhaista kavereista sen verran, että itse ainakin muistan useamman tolppakudin olleen muuta kuin tuuria... Siis niin, että kiekko viuhuu laukauksen jälkeen jotain suojaa hipoen veskarista ohi, mutta kilahtaa tolppaan => onko tuo tuuria? Mun mielestäni ei, koska mikäli tuo laukaus olis suuntautunut tolppien väliin olisi se osunut veskariin kunnolla ja tilastoissa olisi torjunta eikä maali.
Salama15
Resident goalie geek
 
Posts: 285
Joined: Mon Oct 15, 2007 11:57 am
Location: Kirkkonummi

Postby Lucky13 » Wed Jan 28, 2009 8:14 am

Tuuria on kahdenlaista, huonoa ja vielä huonompaa... :wink:
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby Blocker » Wed Jan 28, 2009 8:53 am

Imuri96 wrote:Maali täytyy hyväksyä jos se menee maskin kautta, eikä kukaan pelaaja koske siihen. Tuossa kun Tommi Salo kämmii, niin se osui maskiin ja maali hyväksyttiin.


Se ja sama mihin osuu ja mitä tapahtuu. Pillin soitua ei maaleja enää synny jos sääntöjen perässä mennään.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby M.T.90 » Wed Jan 28, 2009 11:30 am

Imuri96 wrote:Maali täytyy hyväksyä jos se menee maskin kautta, eikä kukaan pelaaja koske siihen. Tuossa kun Tommi Salo kämmii, niin se osui maskiin ja maali hyväksyttiin.


Maali täytyy hyväksyä jos menee maskista suoraan maalin, mutta ei silloin jos pomppii esim. pleksin kautta. Tuomari katsoo onko maskiin osunut veto hänen mielestään kova laukaus ja jos on niin peli poikki, JOLLEI kiekko kimpoa maskista SUORAAN vastustajan lapaan, jos tämän ei tarvi leipoa tai muuta vaan pystyy vetämään maskista tulleen kiekon suoraan maalin niin silloin se on maali, muussa tapauksessa peli poikki, tämä muistaakseni melkoisen uusi sääntö jossain vihkosessa pienellä kirjoitettuna ;)
"Äijä namutteli ton"
User avatar
M.T.90
Resident goalie geek
 
Posts: 188
Joined: Mon May 14, 2007 12:51 pm
Location: Kouvola

Postby Pave The Keeper » Wed Jan 28, 2009 12:44 pm

Joo tästä aiheesta on ollu kyllä monta kertaa juttua tuomari kanssa... Sanovat että meidän ikäsissä heidän määritelmänsä mukaan vain lämäri on kyllin kova laukaus pelin katkaisemiseksi. No en tiiä.. Esim. meidän joukkueessakin on yks kaveri joka rannaa kovempaa kun toinen lämää. Monta kertaa on tullu kova rannari päähän nii että korvat soi eikä peliä ole vihelletty. Mun mielestä se pitäs katkasta melkeen aina, koska vaikka ei tulisi loukkaantumista niin on se aina semmonen tälli että on ihan hyvä antaa levätä pari sekunttia. Ja eihän niitä kovin usein tulekkaan että ei sen puolen. Varsinkin jos osuu ristikkoon niin mun mielestä aina poikki.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

PreviousNext

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests
cron