Löytyykö golffareita ?

Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kiekkoon liittyvästä - muustakin kuin maalivahtipelistä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Jos pelaat golffia, kätisyys ?

VASEN
12
13%
OIKEA
26
29%
EN PELAA
53
58%
 
Total votes : 91

Re: Löytyykö golffareita ?

Postby irtokiekko » Sun Apr 15, 2007 7:08 pm

Joo kyllä tuota on tullut pelailtua, muutamana kesänä tosin hieman vähemmän perheen ja työn takia!

Äärettömän hieno laji ja pelaan vasurilta tasoitus tällä haavaa 8.7 johon en ole pelannut juuri tuohon pariin kesään, mutta jos joskus taas ehtisin harjoitella niin.... =)

Pyrkimys pelata joka kesä edes 10 kierrosta!
User avatar
irtokiekko
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Sat Jan 06, 2007 7:21 pm

Postby Pave The Keeper » Fri Jun 08, 2007 6:04 am

Golf on tosi mukava laji! Iteki pelaan ja tietenki mun piti sinne vasemmalle menna säätämään! :lol: Alotin viime kesänä ja nyt on tasotus 38. Eiks oo aika hyvi, koska viime kesänä laskin sen 43:een ja nyt tänä kesänä se on viel tippunu viidellä ja alotin pelaamaa vasta viime kesäkuun puolessa välissä! Nii ja oon 12-vuotias poika :lol:

Nykyään 13v ja tasotus 33,5 :wink:

Edit: turhat hymiöt poistettu. Olisi ehkä hyvä aika alkaa kaikkien keskittyä viestien ulkoasuun. Ennen kuin homma lähtee käsistä. -juha-
Last edited by Pave The Keeper on Fri Jan 18, 2008 1:06 pm, edited 1 time in total.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby tobbo » Fri Jun 08, 2007 5:33 pm

juu..golf on mukava laji.. :lol:

ite oon ollu vaan lyömässsä golf kentällä ja tässä kuussa on tarkotus mennä kurssille ja suoritaaa green cardi :D
Image
tobbo
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Mon Dec 11, 2006 12:57 pm
Location: Rauma

Postby Cheese » Wed Jan 02, 2008 5:31 pm

Isolla nurmella en ole golfia pelannut mutta sen tiedän että leftiltä löisin. Mini- ja microgolfia on tullut kokeiltua mutta taidan pysyä ihan jääkiekon parissa. Ei ole se laji minua varten.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby HB » Sat Jan 26, 2008 7:39 pm

Golf on hyvä laji minun mielestä. Viime kesänä tuli pelattua reilu 50. kierrosta ja kaks aikusten kisan voittoa yksinpelissä..
12. vuotiaana tasotus on 18 ja pohjois-Suomen tsemppitour rankingissa 2.
Yhtä asiaan en vaan siedä, jotku sanoo et golf ei oo liikuntaa vaik ei oo koskaan kokeillu.
HB
MV-friikki
 
Posts: 73
Joined: Sat Jan 19, 2008 2:47 pm
Location: Oulainen

Postby Pave The Keeper » Sat Jan 26, 2008 8:10 pm

No, jos on urheilullinen kaveri ja pelaa golfia, niin ei sitä sillai voi kutsuu liikunnaks tai kuntoa kohottavaks lajiks. Mutta jos on joku 130-kilonen viiskymppinen mies/nainen, niin voihan se niille kuntoliikuntaa olla.. Mutta ei ainakaan mulle, vaikkakin jalkoja särkee vähäsen 6 tunnin lätkimisen jälkeen.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby Voihitsivoiharmi » Sat Jan 26, 2008 8:44 pm

onhan se liikuntaa kun kentillä kävelee monia tunteja, mutta ei pelkkää golfia pelaamalla ehkä maratoonia vielä juosta. :D

Golf on nautiskelua! Golfissa kun ei ole kiire yhtään minnekkään. Tästä syystä golf on monien toinen harrastus jonkun kuntoa kohottavamman urheilulajin rinnalla.

Ite alotin golffin viimekesänä ja suoritin greenin ennen koulujen alkua. En kerennyt käydä ku 2-3 kertaa 8 reijän radalla,mutta pari pykälää tultiin jo alaspäin. Nyt tuleva kesä ois tarkotus surffailla kentillä päivittäin jos on varaa ostaa kentälle osake.

Teille,jotka ette ole golfanneet suosittelen kokeilemaan voin taata,että jää koukkuun. Alottamisen huono puoli on se et virallisille kentille ei pääse ilman greeniä.. Mut yleensä joka paikas on pari reeni rataa ja jos haluaa varsinaista challenge muttei oo greeniä nii yksityisiikin kenttii löytyy :wink:
Ainoa paikka, jossa menestys tulee ennen työtä, on sanakirja.
- Ilveksen huoneentaulu.
Voihitsivoiharmi
Resident goalie geek
 
Posts: 345
Joined: Thu Jul 27, 2006 9:48 am

Postby Stratos » Sat Jan 26, 2008 10:38 pm

Urheilua golf on, tottakai.

Liikuntaakin, jollet sitten omista golf-kaaraa :lol:

Eipä ole golffi mun juttu. Liian.. Rauhallista :roll:
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby HB » Sun Jan 27, 2008 9:22 am

Stratos wrote:Urheilua golf on, tottakai.

Liikuntaakin, jollet sitten omista golf-kaaraa :lol:

Eipä ole golffi mun juttu. Liian.. Rauhallista :roll:


Se vaatii aika paljon keskittymistä, jokaiseen lyöntiin on keskityttävä.
HB
MV-friikki
 
Posts: 73
Joined: Sat Jan 19, 2008 2:47 pm
Location: Oulainen

Postby Pave The Keeper » Sun Jan 27, 2008 9:39 am

Tää nyt ei mitenkään liity jääkiekkoon, mutta golfiin kylläkin.

Eli mun pitäs varmaan ostaa ens kesäks uudet mailat. Oon katellu tuolta nordicagolfista Acer XP 905 rautoja tai oikeestaan koko setti Aceria. Ei kai kellään oo kokemuksia noista mailoista? Siitä nimittäin sais 500 euroon monivuotiset Callaway-kopiot. Ei paha hinta koko setistä...

Saa modit poistaa, jos ei tänne kuulu.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby Voihitsivoiharmi » Sun Apr 20, 2008 6:16 pm

Tänään alko mun golf kausi ! Kartano Golfin (http://www.kartanogolf.fi/)kenttä aukes tällä viikolla ja myö oltiin suurin piirtein kumpparit jalassa kun aateltiin,että kenttä on märkä,mutta eihän se tietenkään ollut ja parit katseet kerättiin :lol:

Ekan kerran elämässäni kävin kiertää koko 18reijän radan. Yleensä ollaan kierretty vaan etu ysi,mutta nyt käytiin taka ysikin. Todella hyvässä kunnossa oli kenttä!
Yllättävän hyvin toimi puttaus vaikka ei mitään 1mm ruohoalustaa ollutkaan.

4h oltiin kentällä ja vähän poltteli jalkoja viimesillä reijillä. :D

PS. Jos joku käy tuol Jorosis niin jos haluut päästä mätkii pitkiä lyöntejä niin kierrä taka ysi, siellä saa mätkiä ihan tosissaan. Jos taas haluat arvioida matkoja mitä lyöt niin suosittelen etu ysiä
Ainoa paikka, jossa menestys tulee ennen työtä, on sanakirja.
- Ilveksen huoneentaulu.
Voihitsivoiharmi
Resident goalie geek
 
Posts: 345
Joined: Thu Jul 27, 2006 9:48 am

Postby Pave The Keeper » Sun Apr 20, 2008 6:24 pm

Meikäläisenkin golfkausi pyörähti tänään käyntiin täällä Nurmijärvellä. Rangellä meni 2 ekaa koria totuttelemiseen. Täällä on tällä hetkellä vaan par3-kenttä auki, mutta keskiviikkona aukee B( 9 reikää) ja lauantaina A+B( 18 ). Ja sitten vappukisan jälkeen C( 9 ). Kävin kiertämässä 9 reikää par3:sta ja meni odotuksiin nähen ihan hyvin... Kolme paria ja loput oikestaan pelkkiä bogeja(muutama tupla).
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby Pave The Keeper » Sun Apr 27, 2008 7:25 am

Eilen ensimmäinen täysi kierros, ensimmäinen päivä uusilla mailoilla ja tasotus laski heti. Nyt 26.5. Tein 8 paria(2xPar5, 1xPar3 ja 5xPar4) ja loput oli bogeja tai tuplia. Vieläkin ois ollu pois ottamista ainakin 7 lyöntiä. Ja lyöntejä kului siis 93. Tänään toista kertaa ja odotukset on korkealla. Yritän saada tasotuksen alle 24, nimittäin sillon pääsee pelaamaan jokaselle kentälle Suomessa.

Nyt 19.2 omalla kierros ennätyksellä 83 lyöntiä; 9 paria, 7 bogia ja 2 tuplaa.

Nykyään 16,3 valkoiselta tiiltä lyötynä.
Last edited by Pave The Keeper on Sun Aug 10, 2008 11:29 am, edited 3 times in total.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby HB » Tue Apr 29, 2008 12:06 pm

Itse menen nyt Pohjoissuomen golfleirille.
Odotukset on kovat tälle kaudelle tasotus alle 12.
HB
MV-friikki
 
Posts: 73
Joined: Sat Jan 19, 2008 2:47 pm
Location: Oulainen

Postby Hyde » Mon Oct 20, 2008 8:03 pm

Golf on upea laji. Kuka ei ole kokeillut ei voi tietää mistä puhutaan.
Lajia pidetään ehkä liian elitistisenä vaikka nykyään sitä ollaan tuotu jo tavallisten kadutallaajien ulottuville. No asiaan..... Hyviä puolia lajissa:
MONIPUOLISUUS, eri lihasryhmät joutuvat rasitukselle, motoriikka niin käsien, jalkojen ja vartalon hallinta kehittyy. Henkinen puoli, kaikki ulkopuolinen täytyy unohtaa, keskittymiskyky kehittyy, itsehillinnän hallitseminen. Tätä voisi vielä jatkaa, mutta kukaan ei jaksaisi lukea... :oops:
Kesäharjoitteluna sopii jääkiekkoon, muiden kuivareenien lisäksi. Aikaahan se vie n. 4 tuntia kierros(18 reikää), mutta toisaalta kyllä sitä huonomminkin voisi sen ajan käyttää.
Suosittelen kaikille kiekkoilioille tätä lajia. :D
NIIN JA GREEN FEEN SUORITETTUA (JOKA ON HELPPOA) VOI LIITTYÄ VAIKKA MIHIN GOLFSEURAAN VAAN, VALITSEE VAIN HALVIMMAN JA ON ETÄJÄSENENÄ NIIN EI MAKSUKAAN OLE PALJON MITÄÄN. Vieraskentille pääsee tämän jälkeen pelaamaan. (LUE EDELLINEN:Kenttä kuin kenttä, ellei tasoitus vaatimus ole liian pieni) :wink:
Hyde
Rookie
 
Posts: 8
Joined: Tue Oct 30, 2007 8:08 pm

Previous

Return to Yleinen hokiturina

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests