Älä koskaan lopeta yrittämästä !

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Älä koskaan lopeta yrittämästä !

Postby beaver » Sat Oct 29, 2011 7:08 am

Avataanpa tällainen topic. Huomasin, että tämä voi olla tosi hyödyllinen teille nuoret ja vähän vanhemmatkin veskat. Kerätään tänne videoclippejä, joissa maalivahti ei lopeta yrittämästä, vaikka tilanne on jo ihan toivoton. Kun näitä katselette, niin voitte mielessänne samaistua ja saada näin lisää henkistä kapasiteettia omiin pelitilanteisiin. Usein nämä tilanteet ovat sellaisia, joissa kiekkokontrolli on jo menetetty, mutta mokke ei lakkaa yrittämästä. Ei se aina niin kaunsita ole, mutta joskus tosi tehokasta j sillä saa nimen lehteen :)
Laittakaa sellaisia clippejä, jotka saavat teidät haukkomaan henkeä. Hyviä torjuntoja näkee joka päivä, mutta ei tällaisia.
Tässä esimerkki:
http://www.youtube.com/watch?v=NkcPfJPbsHA
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby Masa » Sat Oct 29, 2011 9:30 am

Tässä yksi esimerkki:

http://www.youtube.com/watch?v=2en2oKYx9SY

Tässä on myös hyvä huomata kuinka Garon seuraa kiekkoa koko ajan katseella.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby hiiimi » Sat Oct 29, 2011 9:58 am

hiiimi
MV-friikki
 
Posts: 66
Joined: Thu Sep 17, 2009 1:34 pm

Postby beaver » Sat Oct 29, 2011 12:39 pm

Hyvä ,että tuli tuo Garonin koppi. Se on ehkä kaikkein legendaarisin ja uskomattomin. Juuri tätä minä tarkoitan junnut, ottakaa opiksi.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby beaver » Thu Nov 03, 2011 8:08 pm

Tässä yksi esimerkki, vaikka kyseessä onkin vain yksi torjunta ilman ribaria:

http://www.youtube.com/watch?v=3oZzH8NINLE
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby jrman » Thu Nov 03, 2011 8:24 pm

beaver wrote:Tässä yksi esimerkki, vaikka kyseessä onkin vain yksi torjunta ilman ribaria:

http://www.youtube.com/watch?v=3oZzH8NINLE


Koko hanska maalissa, olen aina ihmetellyt miksei tuosta vihelletty maalia. Mutta Lehtosen liikkuminen tuossa on toki aivan uskomattoman hienoa.

Mutta maalihan tuo
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby lusticon » Fri Nov 04, 2011 11:14 am

jrman wrote:
beaver wrote:Tässä yksi esimerkki, vaikka kyseessä onkin vain yksi torjunta ilman ribaria:

http://www.youtube.com/watch?v=3oZzH8NINLE


Koko hanska maalissa, olen aina ihmetellyt miksei tuosta vihelletty maalia. Mutta Lehtosen liikkuminen tuossa on toki aivan uskomattoman hienoa.

Mutta maalihan tuo


Totta, selkeä maali, mutta toisaalta niin hieno seivi että parempi näin:D
lusticon
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Apr 27, 2006 10:10 am
Location: Jämsä

Postby Tuomashi » Fri Nov 04, 2011 1:19 pm

Näistä otteista näkee että jotkut tosissaan yrittävät loppuun asti. Kiprusoff ei niinkään tee niitä varmoja torjuntoja mutta tuolla loppuun asti yrittämisellä on päästy stanley cupin finaliin ja voitettu vezina trophy. http://www.youtube.com/watch?v=DeuC9dBP ... re=related

Omalla kohdallani aina joskus huomaan että "jaa no nyt on mahdoton paikka, turha enään yrittää". <-- tämä tietenkin on negatiivinen ominaisuus ja yhtenä osana mun treeniohjelmaan kuuluu tuosta tavasta pois oppiminen. On niitä haamujakin tullu jokunen tehtyä mutta silti liian usein lopetan kesken. :oops:
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

Postby Masa » Fri Nov 04, 2011 2:16 pm

lusticon wrote:
jrman wrote:
beaver wrote:Tässä yksi esimerkki, vaikka kyseessä onkin vain yksi torjunta ilman ribaria:

http://www.youtube.com/watch?v=3oZzH8NINLE


Koko hanska maalissa, olen aina ihmetellyt miksei tuosta vihelletty maalia. Mutta Lehtosen liikkuminen tuossa on toki aivan uskomattoman hienoa.

Mutta maalihan tuo


Totta, selkeä maali, mutta toisaalta niin hieno seivi että parempi näin:D


Tuostahan ei ilmeisesti voi 100%:lla varmuudella sanoa että koko kiekko olisi viivan yli, sen takia varmaankin lasketaan torjunnaksi eikä maaliksi. Koko hanskan pitää ilmeisesti olla yli että maali voidaan hyväksyä. Toki pitää myös muistaa että kuva ei ole ihan suoraan ylhäältä vaan vääristää hieman.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby beaver » Fri Nov 04, 2011 3:11 pm

Ja eikö se ole niin, että tuomarin täytyy nähdä kiekko maalissa?
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby eipii » Fri Nov 04, 2011 3:28 pm

beaver wrote:Ja eikö se ole niin, että tuomarin täytyy nähdä kiekko maalissa?

Ei, video tarkastuksissa "War Roomin" täytyy nähdä, että kiekko on selkeästi maalissa. Eli vaikka tuomari ei näe että kiekko on maalissa, eikä tuomitse tilanteessa maalia missään vaiheessa, mutta tilanne tarkastetaan videolta. Niin jos War Roomissa nähdään selkeästi että kiekko menee maaliin laillisin keinoin, niin silloin hyväksytään maali.

Videotarkastuksiinkin löytyvät omat säädöksensä.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby jrman » Fri Nov 04, 2011 7:17 pm

beaver wrote:Ja eikö se ole niin, että tuomarin täytyy nähdä kiekko maalissa?


Ei. Tilanteessa jossa videoita ei ole, on koko hanskan oltava maalissa TAI tuomari on varma että hanskan osa jossa kiekko on on maalissa.

Kyllä itse olen viheltänyt maalin vastaavasta tilanteesta kun olin varma
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Yrittäminen & yliyrittäminen

Postby Mrtikka » Thu Dec 22, 2011 8:54 pm

Seuraavasta ongelmasta voi varmaankin aloittaa ihan oman aiheensa. Lisään nyt kuitenkin tähän.

Ongelmana on yliyrittäminen kovan paikan tullen. Kun on tiedossa että nyt on tulossa peli missä tasoero on valtava, niin tapana on yliyrittää. (Vaikkei sitä välttämättä omilta veskajäiltäni uskoisi) Tämä tietynlainen yliyrittäminen näkyy siinä että palloilen pitkin ja poikin mv-aluetta ja mv-alueen ulkopuolellakin. Kun pitää tulla vastaan tulenkin reilummin vastaan jne... Yritän olla kaikkialla samaan aikaan ja tämä on sitten olevinaan suuremman luokan "yrittämistä". Lähinnä näissä käy usein minulle niin, että pystyn yhden syötön pelaamaan ns. "kunnolla" ja seuraavien syöttöjen aikana olen suhteellisen hukassa. Helpoiten tämmöinen piirre minussa näkyy juurikin silloin kun tiedossa on että tasoero tulee olemaan huikea.

Kuinka lähestyä tämänlaista ongelmaa?

Viesti saattoi mennä pikkuisen offtopiciksi. Kyseessä vähän erilainen yrittäminen kuin tässä topicissa tähän asti ollut.
User avatar
Mrtikka
Resident goalie geek
 
Posts: 137
Joined: Sat Oct 04, 2008 7:39 pm

Postby 2slow4motion » Wed Jan 11, 2012 3:55 pm

Samaa vikaa Rahikaisella, tosin yliyrittämistä havaitaan myös siinä vaiheessa kun reppuheiluu eikä kiekko tartu niin menee väkisin puurtamiseksi.

Yliyrittämällä torjumisesta ei tule lasta eikä paskaa
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI


Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
cron