MM-kisavahdit 2011

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

MM-kisavahdit 2011

Postby Teme » Wed May 04, 2011 4:15 pm

Kisoihin ei ole otettu vielä kantaa ollenkaan.. Pistin nyt sitten ketjun pystyyn..

Suomen vahdit on nähty jo jäällä ja molemmilla on voitto.. Tänään sitten nähdään Vehanen kunnon testissä.. Ja toivottavasti myös toisessa päässä kenttää pistetään Pavelec koville..

Slovakian maalilla Halak ei ole pystynyt hirveästi vielä vakuuttamaan.. Muutamia helppoja lipsautellut..

Venäjän maalivahtitilanne toivottavasti sai viimeisen niittinsä Slovakia-pelissä.. Nabokovin sais istuttaa penkille loppuajaksi.. Helppoja sisään ja omituisia torjuntoja..

Otin siinä nyt muutaman esiin.. Jatketaan tästä..
User avatar
Teme
Lord of goaltending
 
Posts: 886
Joined: Sat Sep 22, 2007 12:27 pm

Postby Teme » Wed May 04, 2011 9:03 pm

Kyllähän se Pavelec muutamaan otteeseen laitettiin koville, mutta mies pelas kyllä loistavan pelin.. Hienoja koppeja poikittaissyötöstä ammuttuihin onetimereihin.. Kuuma on Tshekkiveskari ja jos otteet jatkuu tuollaisina on joukkue taas pitkällä..
User avatar
Teme
Lord of goaltending
 
Posts: 886
Joined: Sat Sep 22, 2007 12:27 pm

Postby Stratos » Thu May 05, 2011 2:38 pm

Tässä nyt tullut katsottua pari matsia ja ainakin se on selkeää, että Vehanen tulee Suomen maalilla jatkamaan.. Ainakin minun mielestäni. Lassilan pelaaminen oli aika heikkoa. Antoi ripareita ja sähläsi mailan kanssa liikaa.

Jotenkin itse tykkäsin Halakin pelityylistä, mutta ei hän muuten pelillään Venäjää vastaan vakuuttanut.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby Minä #34 » Thu May 05, 2011 2:51 pm

Tässä nyt tullut katsottua pari matsia ja ainakin se on selkeää, että Vehanen tulee Suomen maalilla jatkamaan.. Ainakin minun mielestäni. Lassilan pelaaminen oli aika heikkoa. Antoi ripareita ja sähläsi mailan kanssa liikaa.

Ainakin Saksa-pelin Lassila pelaa:
http://www.mtv3.fi/urheilu/mmjaakiekko2 ... n-selvilla
Otti katseella :D
Minä #34
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 18
Joined: Sat Nov 21, 2009 5:44 pm

Postby Stratos » Thu May 05, 2011 3:41 pm

Minä #34 wrote:
Tässä nyt tullut katsottua pari matsia ja ainakin se on selkeää, että Vehanen tulee Suomen maalilla jatkamaan.. Ainakin minun mielestäni. Lassilan pelaaminen oli aika heikkoa. Antoi ripareita ja sähläsi mailan kanssa liikaa.

Ainakin Saksa-pelin Lassila pelaa:
http://www.mtv3.fi/urheilu/mmjaakiekko2 ... n-selvilla

Jaaha.. Nooh kattellaan josko parantaisi.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby lusticon » Fri May 06, 2011 6:33 am

Kyllä mun mielestä Lassila on ollut parempi maalilla (mailapeliä lukuunottamatta) kuin Vehanen. Vehanen on pelannut itsensä pariin otteeseen pihalle, esim se Tanskan maali ekassa matsissa. Lassila taas on ollut noissa perusjutuissa rauhallisempi, mutta tosiaan se mailapeli on ollut hirveää katsottavaa muutamaan otteeseen. Toisaalta meno noihin tilanteisiin taas kertoo kovasta itseluottamuksesta ja kun mennään, niin ei siinä vaiheessa enää voi alkaa perumaan...
lusticon
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Apr 27, 2006 10:10 am
Location: Jämsä

Postby Masa » Fri May 06, 2011 9:48 am

Pelashan Pavelec hyvän pelin mut olihan kädettömien suomalaisten ratkaisutkin heikkoja, esim. Ruudun paikka...tuosta laitetaan kiekko maalin kattoon eikä liruteta jäitä...
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Lucky13 » Fri May 06, 2011 12:54 pm

Erittäin samaa mieltä Masan kanssa. Poikkisyötöstä namupaikka ja minne kaverit vetää? Patjoihin. :evil:

Eikä se tietenkään pahaa tekisi, jos lauottaisiin maalia kohti, eikä ohi.
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby mokke#1 » Fri May 06, 2011 3:40 pm

Stratos wrote:
Minä #34 wrote:
Tässä nyt tullut katsottua pari matsia ja ainakin se on selkeää, että Vehanen tulee Suomen maalilla jatkamaan.. Ainakin minun mielestäni. Lassilan pelaaminen oli aika heikkoa. Antoi ripareita ja sähläsi mailan kanssa liikaa.

Ainakin Saksa-pelin Lassila pelaa:
http://www.mtv3.fi/urheilu/mmjaakiekko2 ... n-selvilla

Jaaha.. Nooh kattellaan josko parantaisi.


Ei voi kyllä sanoa että Lassila olisi parantanut peliänsä... varsinkin kolmas maali pääsi luvattoman helpolla.
User avatar
mokke#1
Resident goalie geek
 
Posts: 406
Joined: Thu Jun 29, 2006 9:11 am
Location: vantaa

Postby goalie#29 » Fri May 06, 2011 5:07 pm

Vehasen poikkimaila-ratkaisu rankkarissa...
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Jukka Ropponen » Sat May 07, 2011 6:26 pm

Itse olen aina ollut sillä kannalla että varsinkin näihin turnausluontoisiin tapahtumiin on hyvä tehdä selkeä sapluuna eikä mitää vuorotellen peluutusta. Kerrotaan kuka pelaa ja on ykkönen ja näytetään että luotto on kohdallaan. Pidetään näinkin häiriötekijät minimissä ja ykkösen psyyke, itseluottamus jne mahdollsimman korkealla.

Case Suomi. Muille 1 tai mx 2 peliä kun sopii ja muuten Vehanen pelaa olisi ollut minun resepti.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby Teme » Sun May 08, 2011 7:23 am

Jukka se paino siihen taas asiaviestin.. Kyllä toi vuorottelu sais nyt viimeistään olla ohi ja Vehanen maaliin.. Ei ole se sama Vehanen joka siirtyi kesken kauden Lukosta Kazaniin, mutta kelpo vahti on tälläkin hetkellä.. Edelliskauden Vehasella meillä ei olis mitään arvuuteltavaa, eikä pelättävää.. Eilinen Gaborikin maali oli kyllä melkoisen huikea viimeistely.. Kiekko haltuun ja aivan putken alle..

Nabbyn kisat on ohi nivusvamman takia ja Venäjällä on mielenkiintoinen tilanne, kun vain Barulinin ja Nabokovin passit oli leimattuna.. Tänään iltapäivän aikana pitäisi saada selvitys tilanteeseen.. Mietityttää vaan tuo Nabbyn loukkaantuminen, että onko se edes todellinen vai tajusiko itse, ettei hommasta tule yhtään mitään..

Pavelec on jatkanut erinomaisia otteitaan muitakin vastaan.. En tiedä sitten ampuvatko kaikki yhtä huonosti kuin Suomi vai onko mies oikeasti liekeissä.. :) Tänään vastaan asettuu Ovechkinilla vahvistettu Venäjä ja nämä kaverit sitten tuskin lanaa kiekkoa maalille jäitä pitkin..

Halak ei vaan saanut hommaansa kunnolla käyntiin ja Slovakian pelit päättyy välisarjaan.. Homma ei kaatunut yksistään Halakiin, mutta epävarmasti pelasi hänkin..
User avatar
Teme
Lord of goaltending
 
Posts: 886
Joined: Sat Sep 22, 2007 12:27 pm

granlund

Postby Mrtikka » Fri May 13, 2011 7:21 pm

Nyt menee pahasti offtopiciksi, mutta ei voi muuta kuin ihmetellä Granlundin maalia. Granlund lunastaa odotuksia aika kovaan tahtiin.
User avatar
Mrtikka
Resident goalie geek
 
Posts: 137
Joined: Sat Oct 04, 2008 7:39 pm

Re: granlund

Postby eipii » Fri May 13, 2011 8:28 pm

Mrtikka wrote:Nyt menee pahasti offtopiciksi, mutta ei voi muuta kuin ihmetellä Granlundin maalia. Granlund lunastaa odotuksia aika kovaan tahtiin.

Huikee maali, mut Miken pitää änäriä varten vielä kehittyä ainakin maalinteossa ja luistelunopeudessa.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby Stratos » Fri May 13, 2011 8:35 pm

Mut oli kyllä Vehanen huikee myös.. Upeeta maalivahtityöskentelyä.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Next

Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests