Cam Ward

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Cam Ward

Postby vanhus » Mon Nov 09, 2009 9:07 pm

tätäkö tässä varusteiden ns pienennys operaatiossa halutaan. tuotakaan ei olisi tapahtunut jos olisi ollut lisäreisisuojat.
http://www.youtube.com/watch?v=m4SQlQ5oBRc
Imee pahemmin kuin lauma villejä pölynimureita
User avatar
vanhus
Resident goalie geek
 
Posts: 203
Joined: Thu Oct 09, 2008 7:11 pm
Location: ivalo

Postby Jani » Tue Nov 10, 2009 8:22 am

Varusteiden kokoa rajoittavilla säännöillä tms. ei ole paljoakaan tekemistä kyseisen maalivahdin loukkaantumisen kanssa, jos tämä kerran itse haluaa pelata ilman reisisuojia, vaikka vaihtoehtoja olisi tarjolla.

Image

Image
Out of the ordinary... out of this world.
Jani
Resident goalie geek
 
Posts: 470
Joined: Tue Jul 11, 2006 5:24 pm

Postby Sem » Tue Nov 10, 2009 9:28 am

hyviä kuvia.

eikö muka käytä lisäpolvisuojia? noista kuvista ei selvästi näy?

Lisäpolvisuojan läpi ei pitäis terä tulla?
Sem
Maalivahti
 
Posts: 48
Joined: Sun Oct 25, 2009 10:26 pm
Location: Turku

Postby kerppu » Tue Nov 10, 2009 11:09 am

saa kyllä aika hurjapää olla että pelaisi ilman lisäreitä. Eihä tuossa ole mitään suojaa ja on muuten ura hetkessä ohi kun siihen yksikin keikko tulee.
kerppu
Resident goalie geek
 
Posts: 126
Joined: Mon Mar 16, 2009 5:40 am
Location: Jyväskylä

Postby Goalkeeper » Tue Nov 10, 2009 1:25 pm

kerppu wrote:saa kyllä aika hurjapää olla että pelaisi ilman lisäreitä. Eihä tuossa ole mitään suojaa ja on muuten ura hetkessä ohi kun siihen yksikin keikko tulee.
Itse olen vetänyt melkein neljä kautta ilman minkäänlaisia "pikkupolvareita" tai reisiläppiä, eikä ole minkäänlaista ongelmaa ollut. Ei ole ollut lähelläkään, että olisi mitään pahaa sattunut.
Goalkeeper
Resident goalie geek
 
Posts: 239
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:09 pm
Location: Helsinki

Postby Jonppa » Tue Nov 10, 2009 1:33 pm

Tyhmää tuollanen pelata ilman polvisuojia. Vielä tyhmempää on pelata ilman minkäänlaista kaulasuojaa niinku Ward myös tekee. En tajua, että miks?
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Postby kerppu » Tue Nov 10, 2009 1:55 pm

Goalkeeper wrote:
kerppu wrote:saa kyllä aika hurjapää olla että pelaisi ilman lisäreitä. Eihä tuossa ole mitään suojaa ja on muuten ura hetkessä ohi kun siihen yksikin keikko tulee.
Itse olen vetänyt melkein neljä kautta ilman minkäänlaisia "pikkupolvareita" tai reisiläppiä, eikä ole minkäänlaista ongelmaa ollut. Ei ole ollut lähelläkään, että olisi mitään pahaa sattunut.


Kerrohan ihmeessä kuinka suuri alue sinulla jää housun alapuolelta "avoimeksi" ? nimittäin en todellakaan vitsaile että 1 ainut kunnon osuma polvenyläosaa kun olet polvillasi tekee sellaista jälkeä että pääset etsimään uutta ammattia :cry:

Mutta toisaalta, olen myös nähnyt kun 11v pojat vetää täysillä autotien yli fillareilla että kuka uskaltaa mennä lähimpää autoa....ja vieläpä puskan takaa.
kerppu
Resident goalie geek
 
Posts: 126
Joined: Mon Mar 16, 2009 5:40 am
Location: Jyväskylä

Postby CCM » Tue Nov 10, 2009 2:52 pm

Itellä meni ainakaan C-junnuissa polvi sellaseen kuntoon, että ei ollut lumpiosuojia, vastustaja ampui suoraan syötöstä lämärin, v-liulla lähdin torjumaan ja en kerennyt laittaa patjoja yhteen, niin lämäri pamahti vasempaan polvilumpioon, lumpio 3 osaan ja kepeillä 6 kuukautta sen jälkeen, siihen kuntoutus vielä 2,5kk päälle.. Mutta entistä ehompana.. Ja jotta ei ajatella että koska oon C:essä pelannut niint 3 kautta sitten kyseinen homma tapahtui..
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby Jani » Tue Nov 10, 2009 4:02 pm

sem wrote:eikö muka käytä lisäpolvisuojia? noista kuvista ei selvästi näy?


Image

Cam Wardillehan on aiemminkin sattunut vastaavaa. Mutta jospa hänestä vain tuntuu, että peli kulkee paremmin commadona. Eipä siinä tarvitse muiden tulla neuvomaan. Miljonääri saa varmaan tehdä polvillaan mitä lystää, kunhan kumi tarttuu.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutin ... id=1754015


Toisaalta, yhden tappio voi olla toisen voitto:

http://www.tsn.ca/nhl/story/?id=297772
Out of the ordinary... out of this world.
Jani
Resident goalie geek
 
Posts: 470
Joined: Tue Jul 11, 2006 5:24 pm

Postby Sem » Wed Nov 11, 2009 5:21 pm

juu kyllä se kaulasuojakin olisi hyvä olla samanlainen molarilla kuin pelaajillakin.

http://www.youtube.com/watch?v=dT4PenDwiPo

Harvalla taitaa sellaista kaulasuojaa olla?
Sem
Maalivahti
 
Posts: 48
Joined: Sun Oct 25, 2009 10:26 pm
Location: Turku

Postby Goalkeeper » Wed Nov 11, 2009 8:04 pm

kerppu wrote:
Goalkeeper wrote:
kerppu wrote:saa kyllä aika hurjapää olla että pelaisi ilman lisäreitä. Eihä tuossa ole mitään suojaa ja on muuten ura hetkessä ohi kun siihen yksikin keikko tulee.
Itse olen vetänyt melkein neljä kautta ilman minkäänlaisia "pikkupolvareita" tai reisiläppiä, eikä ole minkäänlaista ongelmaa ollut. Ei ole ollut lähelläkään, että olisi mitään pahaa sattunut.


Kerrohan ihmeessä kuinka suuri alue sinulla jää housun alapuolelta "avoimeksi" ? nimittäin en todellakaan vitsaile että 1 ainut kunnon osuma polvenyläosaa kun olet polvillasi tekee sellaista jälkeä että pääset etsimään uutta ammattia :cry:

Mutta toisaalta, olen myös nähnyt kun 11v pojat vetää täysillä autotien yli fillareilla että kuka uskaltaa mennä lähimpää autoa....ja vieläpä puskan takaa.
Ei juuri mitään. Mulla on pari plussa tuumaa patjoissa ja lökötän suht paljon housujani. On aika vaikea saada patjat sellaseen asentoon, että sinne vois kiekko mennä. Vee on aina I:n muotoinen (lähes) ja patjojen reisi osa on jonkin verran taipunut reittä kohti. Ja patjat on suht kireällä. Sanoisin, että pahimmillaan aukko voi olla n. 3 cm leveä ja n. 1 cm korkea. Eli aukko on varmaan saman kokoinen kuin Cat-eye ristikon silmässä (siis vain yhden silmäosan kokoinen tai jopa pienempi). Eli en mitenkään hazardisti pelaa. En uskaltaisi pelata esim ilman kaulasuojaa ollenkaan, tarkoitan sellaista kaulaan kiinnitettävää, en pleksiä.
Goalkeeper
Resident goalie geek
 
Posts: 239
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:09 pm
Location: Helsinki

Postby nite » Wed Nov 11, 2009 9:08 pm

Sem wrote:juu kyllä se kaulasuojakin olisi hyvä olla samanlainen molarilla kuin pelaajillakin.

http://www.youtube.com/watch?v=dT4PenDwiPo

Harvalla taitaa sellaista kaulasuojaa olla?


Itelläni on semmoinen kaulasuoja joka on hyvin pitkälti samanlainen kuin pelaajilla. Itechin kaulasuoja (mallia en muista), paitamallinen, kaulaa suojaava osa noin 6 senttiä korkea, tarranauhalla kaulan takaa kiinni. Istuu aivan sairaan hyvin, tuntuu käytettäessä siltä että jos luistin osuisi niin oikeasti suojaisi. Ei siis tunnu tosiaan "ruokalapulta".
Kaulapleksistäkin sen verran > itellä moinen maskissa on kii enkä oo pois jättämässä. Wallin maski mutta Itechin pleksi (Wallin pleksi on mielestäni turhan kaareva, Itech on enemmän suippo niinkuin maskissa leukaosakin). Sitä en käsitä kun suurin osa veskareista kiinnittää sen tosi löysästi, roikkuu melkein kaulan ohi ja liikerata valtava. Tykkään pitää sen suht jämäkästi, liikerataa tottakai on jottei liikkuvuus kärsi mutta suojaa tosi hyvin kaulaa kohti tulevat kiekot/ mahdolliset iskut esim luistimesta. B-junnuissa ennen pleksiä sain lämärikiekon tosi kipeästi tuonne kaulan ja leukaluun taitteeseen, viikon huonosti ruokaa pureksien ja kirosanoja viljellen kauppaan ja pleksi ollu sen jälkeen käytössä.

Sit viä nopea tokaisu polviin liittyen > oon kans poistanu patjoissa olevat reisiläpät, liikkuvuus kärsi itellä niiden kans. Hommasin Bauerin XXX housut joissa itsessään on kii lisäpolvisuojat, kiinnitän ne vielä teipillä kunnolla polven yläpuolelta jotta pysyvät kunnolla paikoillaan suorituksen ajan, ainakin mun tapauksessa tuntuu hyvinkin riitävältä vaihtoehdolta. Tietty mahku on suurempi saada jonkinlainen isku sinne kuin veskarilla jolla patjojen läpät on edessä mutta eipä vielä oo niin käynyt (täytyy huomenna koputtaa puuta ennen jäälle astumista :D ) Wardilla kävi kyllä tuossa hurjan huono säkä mutta voi syyttää vain itseään, ei taida olla kuin pelisukka polven edessä. Irrallinen lisäpolvarikin olis tosiaan voinu jo tapahtuneen estää..
nite
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:41 am

Postby Kessu » Mon Nov 16, 2009 8:14 am

Viime viikolla lätkätreeneissä tuli kiekko polveen vaikka on lisäpolvarit ja reisiläpät! En kyllä ymmärrä miten kiekko löys reiän ja osu suoraan polveen.. Teki kutaa,välittömästi jalat alta ja kitumaan jäänpintaan! :D
Kessu
Maalivahti
 
Posts: 48
Joined: Sun Dec 17, 2006 3:59 pm
Location: Saarijärvi

Postby 2slow4motion » Mon Nov 16, 2009 6:04 pm

Aloin kans käyttämään lisäpolkkareita kun reisiläppien luota kiekko löysi kolme kertaa samaan polveen...

Hauska tunne kun huomaa et nyt osu pahasti ja sit hetkenpäästä se kipu :evil:
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Postby Walsu#23 » Wed Mar 03, 2010 9:17 am

2slow4motion wrote:Aloin kans käyttämään lisäpolkkareita kun reisiläppien luota kiekko löysi kolme kertaa samaan polveen...

Hauska tunne kun huomaa et nyt osu pahasti ja sit hetkenpäästä se kipu :evil:


Samä täällä.Monta kertaa vaihto aitioon."Huoltajaa,tuokaa jäätä,kiitos"
"Onko sulla jotain ongelmia ?"
Walsu#23
Maalivahti
 
Posts: 39
Joined: Sun Nov 08, 2009 10:47 am

Next

Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
cron