Vanhemmat jarrut ja harraste miehet

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Topi » Fri Mar 11, 2011 8:05 am

ZZ wrote:Ikää on kertynyt sen verran, että voinen tähän ketjuun osallistua. Oma veskarinura alkoi syksyllä -63 eli pelattujen kausien määrä lähestyy viittäkymmentä. Komppaan Jukkaa siinä, että mitä "parempaa" kiekkoa pääsee pelaamaan sitä paremmin tulee itsekin pelattua ja iän mukanaan tuoma taantuminen on hitaampaa.

Omalla kohdalla on onneksi pullat siinä mielessä hyvin uunissa, että olen saanut ainakin toistaiseksi olla ykkösveskana muutamassa seurassa, jotka pelaavat kohtuu hyvässä ja vauhdikkaassa lämärit sallivassa sarjassa. Toki olen myös veteraanipeleissä touhunnut mukana. Joskus tuntuu tietty oudolta kun on samoilla jäillä entisten pelikavereiden poikien kanssa ja joskus kopissa muiden pelaajien esim. inttijutut tuntuvat hippasen kaukaiselta. En ole kuitenkaan antanut asian häiritä vaan ajatellut, että jos kerran vielä kelpaa mukaan, niin siitä vaan tolppien väliin oli muut miten nuoria tahansa. Näin tulee enemmän haastetta pysyä kunnossa kuin pelkässä höntsässä ja uran alamäki on siten loivempaa.

Pitää myös koputtaa puuta siinäkin asiassa, että terveys ja paikat ovat pysyneet jotakuinkin kunnossa vaikka jäillä tulee oltua lähes päivittäin. Vielä kun saisi painon tiputettua alle sadan kilon, niin ei ehkä tulisi jatkossakaan isompia nivel yms. vaivoja. Pitänee pyytää konsulttiapua mestarilaihduttaja Topilta...


Aivan mahtava kirjoitus, ZZ! Kunpa itselläkin pysyisi paikat sen verran kunnossa, että voisi tuohon ikään jatkaa. No, sitä ei mietitä, vaan päivä ja peli kerrallaan aina mennään. Totta on, että iän kertyessä myös fyysiseen kuntoon / oheisiin pitäisi kiinnittää entistä enemmän huomiota. Itse olen käynyt nyt säännöllisesti hierojalla, mikä on auttanut esim. lonkka/nivus/polvi"jumeihin".

Paino tällä hetkellä 75 kilossa, eli alas on tultu sieltä 100 kilosta, joissa mitoissa ura vuonna 2000 toden teolla alkoi.

Pitää muistaa nauttia joka hetkestä!

Itse en enää ihan päivittäin ole jäillä, mutta 2-3 x viikossa kuitenkin. Se riittää mulle mainiosti. Rakastan tätä peliä!
Topi
Resident goalie geek
 
Posts: 291
Joined: Tue Jun 27, 2006 10:42 am
Location: Helsinki

Re: Vanhukset

Postby Toivo78 » Fri Oct 14, 2011 7:47 pm

PasiR wrote:Fyysistä ikää itselläni mittarissa 32v., mutta vaimo sanoo jotain muuta...:twisted:


P.S. Joskus -90-luvulla oli tapana ettei veska maksa jäävuoroista mitään (kun on joku joka viitsii mennä tolppien väliin - asenteella mentiin). Onko näin vielä?


Ainakin Kauhavalla on tämmöinen tapa sekä kaukalopallossa että jääkiekossa.
Mikä ei tapa, se vahvistaa
User avatar
Toivo78
Rookie
 
Posts: 5
Joined: Wed Oct 12, 2011 4:37 pm
Location: Kauhava

Re: Vanhemmat jarrut ja harraste miehet

Postby beaver » Sun Nov 25, 2012 7:49 pm

Pakko laittaa tänne. Tapahtui viime viikolla:
Keräsin autotallista moken vehkeitä ihan kunnon setin. Siinä' oli Veloa, Briansia jne.
Vedin vehkeet niskaan ja ei muuta ku baanalle. Ei ole moneen vuoteen tullut käytyä ja varmaan 10 vuoden aikana muutaman kerran.
Aikamoinen ylläri. Tuntu tosi hyvältä. Johtui varmaan prokamoista:D. Puolitoistatuntia harrastekiekkoa ja ainoastaan 6 päästettyä maalia. Pakko mennä tällä viikolla uudelleen toteamaan että se oli viime viikolla vahinko.:D
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Re: Vanhemmat jarrut ja harraste miehet

Postby beaver » Sun Feb 17, 2013 8:26 pm

Tähän pieni lisäys. Olen muutaman kerran käynyt jäällä ja vanha kun olen, niin kädet ovat olleet aika passiiiviset ja ei millään ole ehtinyt käsillä torjua, ja kiekkoja on mennyt useita kainaloista sisään.

En kuitenkaan antanut periksi ratautuksessa. Sitähän sanotaan, että vanhalle ratautus ei onnistu. Se on muuten vale.
Olen hokenut itselleni tilanteissa: Pidä kädet edessä. Ja kas kummaa. Ne ovat alkaneet pysyä edessä ja onnistumisia on tullut. Kiekot eivät mene kainaloista sisään ja ennen kaikkea, jopa screenitilanteissa, vaikka kiekko ei ole edes näkyvissä, se pysähtyy kinttaille. Nyt uskon, että ratautus voi onnistua kokeneemmallekin, mutta se vaatii vahvan henkisen päätöksen ja hokemisen hokemisenkin jä'lkeen.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Re: Vanhemmat jarrut ja harraste miehet

Postby Eicca83 » Thu Feb 28, 2013 7:41 am

Noniin.. aikaa on vierähtäny viimesestä.
päivitystä omaan tilanteeseen eli oon ajanu itteä tässä sisään ja oon kolmen eri porukan mukana pyöriny maalissa höntsäämässä 1-2krt viikko ja näyttäs siltä että neljännen höntsäporukan vuoroilla pitäs käydä tuuraa kans. Yhen pelinkin kävin torjumassa jossa voitto vietiin 8-6. ihan jees peli oli ekaksi "peliksi" tolppien välissä.

Lauantaina pitäis lähtee paikallisen "pappajoukkueen" kanssa turnaukseen jossa pelataan 2 peliä.. Lisää kokemusta siis luvassa :D.

Ja näyttää siltä että ainakin pappajoukkueen maalinsuulle oon vakiinnuttanu paikkani, no ikä ei vielä virallisiin turnauksiin riitä mutta näihin epävirallisiin pääsee mukaan..
User avatar
Eicca83
Maalivahti
 
Posts: 50
Joined: Sun Nov 14, 2010 6:26 pm

Re: Vanhemmat jarrut ja harraste miehet

Postby Eicca83 » Wed Mar 06, 2013 12:53 pm

Elikkäs lauantain turnee voitokkaasti ohi.
eka peli meni jännittäessä, no silti 11-4 voitto.. Tuntu et joka kiekko vähä pomppi..
toinen peli oli sitte helpompi ku pääsi jännityksestä eroon. Siitä tulikin sitte 14-1 voitto.. Harmittamaan jäi Se ainoa joka meni vähän omaan piikkiin sillä oman sijoittumisen takia jäi vähän etukulma auki..
molemmissa peleissä oli muutama läpiajo joista ei uponnu kuin yksi, et ihan mallikkaasti meni.

Tästä on hyvä lähtee jatkamaan..
User avatar
Eicca83
Maalivahti
 
Posts: 50
Joined: Sun Nov 14, 2010 6:26 pm

Re: Vanhemmat jarrut ja harraste miehet

Postby Jamo Hautakoski » Thu May 30, 2013 10:34 am

Morjensta pitkästä aikaa. Ollut pientä taukoa jäällä käynneistä, viimeksi olin Jukan kanssa jäillä elokuussa 2012.
Nyt pukkaa kv. turnausta viikonloppuna. Eiköhän tästä selvitä vanhoilla pohjilla :D
http://rec-tournament.ijsbaanleuven.be/ ... edule-2013
terveisin
Jamo
Läskiä ja Lotinaa
Jamo Hautakoski
Resident goalie geek
 
Posts: 388
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:51 pm
Location: Schoten, Belgia

Re: Vanhemmat jarrut ja harraste miehet

Postby Jukka Ropponen » Thu May 30, 2013 11:48 am

Jamo Hautakoski wrote:Morjensta pitkästä aikaa. Ollut pientä taukoa jäällä käynneistä, viimeksi olin Jukan kanssa jäillä elokuussa 2012.
Nyt pukkaa kv. turnausta viikonloppuna. Eiköhän tästä selvitä vanhoilla pohjilla :D
http://rec-tournament.ijsbaanleuven.be/ ... edule-2013
terveisin
Jamo


laita Jamo kuvaa tulemaan miltä meno näyttää nykyään. Pannaan sivuille tai meidän FB:iin. Me otetaan hyvät kuvat veteraaniklinikalta ja laitetaan myös sivuille.
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Previous

Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests
cron