Liian aikaisin loppuneet MV urat

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Pave The Keeper » Wed May 20, 2009 8:42 pm

Kukaan ei varmaan häntä tiedä, mutta Toni Jokela. Oli mun mv-koutsi pari kautta takaperin ja kuulemma pelas C2-iässä HIFK:n A:ssa! Eli kuinkas monta vuotta vanhempia siitä tulee, nopeesti laskettuna 5-6. Mutta meni nivuset niin paskaks, että piti peliura lopettaa. Ei voi toki tietää oisko kaverista ollu liigaan tai muihin aikuisten sarjoihin, mutta ainakin lahjakas kaveri oli kyseessä.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby Jukka Ropponen » Thu May 21, 2009 10:05 am

Dan Blackburn kuuluu kanssa tähän sarjaan. Rangersin miehestä piti tulla seuraava todellinen huippu, mutta olkapäävamma lopetti uran aivan liian aikaisin. Täytyy katsoa jos tekisin miehestä ja ajatuksista jossain vaiheessa pientä juttu kun Dan tulee ensi kuussa piipahtamaan tapaamassa minua Suomessa.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby korppu » Thu May 21, 2009 10:21 am

Joo. Danillahan tuli joku ihmeellinen hermovamma olkapäähän, joka esti räpylän liikkeet? Oli niitä kuvia täällä, jossa kaveri torjui kahdella kilvellä.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby lusticon » Fri May 22, 2009 12:33 pm

Täällähän taisi joskus olla jo juttua tuosta Saksan Robert Mülleristä, kohtalaisen kokenut kaveri, mutta nuori.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutin ... id=1689034
lusticon
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Apr 27, 2006 10:10 am
Location: Jämsä

Postby wellu35 » Fri May 22, 2009 3:59 pm

Surullinen uutinen tuo Muller. Mua on jo pidemmänaikaa ihemetyttäny nuo kasvaimet ja syövät, mitä nykypäivänä eri lätkänpelaajilla sarjatasosta riippumatta on... mistä ne kaikki johtuu :( kaip niitä on ollu aina, mutta ei vaan oo tullu mediaan.
wellu35
Rookie
 
Posts: 12
Joined: Tue Oct 28, 2008 8:28 pm
Location: saariselkä

Postby Stratos » Fri May 22, 2009 10:17 pm

wellu35 wrote:Surullinen uutinen tuo Muller. Mua on jo pidemmänaikaa ihemetyttäny nuo kasvaimet ja syövät, mitä nykypäivänä eri lätkänpelaajilla sarjatasosta riippumatta on... mistä ne kaikki johtuu :( kaip niitä on ollu aina, mutta ei vaan oo tullu mediaan.

Kannattaa vaikka googlata mistä syöpä aiheutuu.

Tosiaan valtavaa kunnioitusta täytyy osoittaa Mülleria kohtaan.. Todellakin.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby korppu » Sat May 23, 2009 9:58 am

Joo. Tiesi jo silloin aiemmin kuolevansa, mutta silti vielä palasi pelikentille! Ihailtavaa rakkautta lajiin.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby Cheese » Mon May 25, 2009 11:40 am

wellu35 wrote:Surullinen uutinen tuo Muller. Mua on jo pidemmänaikaa ihemetyttäny nuo kasvaimet ja syövät, mitä nykypäivänä eri lätkänpelaajilla sarjatasosta riippumatta on... mistä ne kaikki johtuu :( kaip niitä on ollu aina, mutta ei vaan oo tullu mediaan.


Kyllähän niitä kasvaimia löytyy kaikenlaisilta ihmisiltä ypäri maailmaa. Jääkiekko ei ole mitenkään yhteydessä syöpien/kasvaimien määrään ja on todella suuri matemaattinen todennäköisyys että todella usea jääkiekon pelaaja sairastaa syöpää.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby abellardo » Mon May 25, 2009 4:32 pm

Cheese wrote:
wellu35 wrote:Surullinen uutinen tuo Muller. Mua on jo pidemmänaikaa ihemetyttäny nuo kasvaimet ja syövät, mitä nykypäivänä eri lätkänpelaajilla sarjatasosta riippumatta on... mistä ne kaikki johtuu :( kaip niitä on ollu aina, mutta ei vaan oo tullu mediaan.


Kyllähän niitä kasvaimia löytyy kaikenlaisilta ihmisiltä ypäri maailmaa. Jääkiekko ei ole mitenkään yhteydessä syöpien/kasvaimien määrään ja on todella suuri matemaattinen todennäköisyys että todella usea jääkiekon pelaaja sairastaa syöpää.

Uskoisin että ne jotain mömmöjä vetelee. Valmentaja antaa näitä "ilosiapillereitä"
Pukukoppipelaajia tarvitaan aina!
User avatar
abellardo
Resident goalie geek
 
Posts: 355
Joined: Sat Dec 20, 2008 11:20 pm
Location: Tampere

Postby Blocker » Mon May 25, 2009 7:43 pm

abellardo wrote:
Cheese wrote:
wellu35 wrote:Surullinen uutinen tuo Muller. Mua on jo pidemmänaikaa ihemetyttäny nuo kasvaimet ja syövät, mitä nykypäivänä eri lätkänpelaajilla sarjatasosta riippumatta on... mistä ne kaikki johtuu :( kaip niitä on ollu aina, mutta ei vaan oo tullu mediaan.


Kyllähän niitä kasvaimia löytyy kaikenlaisilta ihmisiltä ypäri maailmaa. Jääkiekko ei ole mitenkään yhteydessä syöpien/kasvaimien määrään ja on todella suuri matemaattinen todennäköisyys että todella usea jääkiekon pelaaja sairastaa syöpää.

Uskoisin että ne jotain mömmöjä vetelee. Valmentaja antaa näitä "ilosiapillereitä"


Syövän saamiseen on suhteellisen vaikea vaikuttaa. Kaikkien terveysihanteiden mukainen elämä ei tietääkseni tee immuuniksi yhdellekään syövälle.
Dopingin haittavaikutukset ovat enemmänkin aivojen ja joissakin tapauksissa sisäelimien, sekä erityisesti sydämen ja verenkiertojärjestelmän saralla. Syöpäriskiä doping ei tiettävästi kasvata niin paljon että asioista voisi yhteenlaskua tehdä.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby Japetius » Tue May 26, 2009 12:11 pm

Mutta onhan se niinkin että kun tutkitaan esimerkiksi tälläisten jokapäiväisten aineiden esim. kahvin vaikutuksia, niin tietyssä suhteessa se voi laskea syöpäriskiä, kun taas jonkun syövän riskiä se voi nostaa. Eli ainahan kyse ei ole pelkästään että pitäisi elää kotitalous ja terveystiedon oppien mukaan. Varmasti syöpää on enemmän muilla ihmisillä kuin huippujääkiekkoilijoilla ;)
"Pelin tuloksella ei oo merkitystä, tää on vaan jääkiekkoo"
Japetius
Resident goalie geek
 
Posts: 198
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:31 pm
Location: Keminmaa

joo

Postby Goalie#79 » Wed Feb 03, 2010 5:57 pm

joo mun yks tuttu 14vuotias pelas jypis ja oli niitten joukkueen paras moke ja kaikki jotka ties sen sano että se pääsee pitkälle mutta hänen kantapäät eivät kestäneet ja hän joutui lopettaa vaikka kuinka yritti jatkaa ja toinen mun kaveri vähän vanhempi joutu lopettaa jääkiekon maalissa kun sen nivelet alko vaivaamaan sitä en tiiä tarkkaan mikä niissä oli mutta joutu lopettaa 15 vuotiaana
(Penkki)Urheilijoiden aatelia
Goalie#79
Resident goalie geek
 
Posts: 177
Joined: Sat Jan 30, 2010 1:41 pm
Location: Jyväskylä MLK

Postby Niemi » Sun May 23, 2010 8:03 pm

Mulla naapuri (-91) oli C1 ikäisenä ikäluokkansa oma tähti, mutta tapahtuipa eräässä pelissä: Laukaisu B-pisteiden välistä, otti perhosessa kroppaa vasten kiinni, ja pää oli matalalla. Nooh, pelissä oli ollut tunteet kuumina alusta asti, ja vastustajan pelaaja päätti laukauksen jälkeen ajaa maalivahtia päin kovalla vauhdilla vähän viistosta.
Päälle ajajan polvi osui suoraan kaverini päähän kovalla vauhdilla, ja tapauksen seurauksena kaverini pää retkahti lujaa, ja paha aivotärähdys ja niskanikamien tjsp tärähtäminen --> ambulanssilla tajuttomana sairaalaan.
Kaverini paranteli aivotärähdyksen ja niska nikamat, ja kuukauden päästä palasi jäille.Tuntuma löytyi nopeasti, ja pelejä pelattiin.
Kaksi viikkoa jäälle paluusta, kaverini pelasi uudestaan edellä mainittua joukkuetta, jossa pelasi se päälle ajaja.
Ottelun viimeisessä erässä kaverini joukkue oli isossa johtoasemassa.
Vastustajalta se kyseinen päälle ajaja pääsi läpiajoon, ja kaverini torjuttua hienosti, vastustaja raivoissaan löi viikate tyylisesti kaveriani mailalla päähän. Uusi aivotärähdys, ja lääkäri kertoi, että aivot eivät kestäisi enään lisää aivotärähdyksiä, ja kaverini ura oli paketissa.
- Jääkiekkoilija, ei urheilija.

NNiccee@gmail.com
Image
Niemi
MV-friikki
 
Posts: 72
Joined: Tue Aug 04, 2009 6:34 pm
Location: Saginaw, Michigan

Postby eipii » Mon May 24, 2010 6:31 am

Niemi wrote:Mulla naapuri (-91) oli C1 ikäisenä ikäluokkansa oma tähti, mutta tapahtuipa eräässä pelissä: Laukaisu B-pisteiden välistä, otti perhosessa kroppaa vasten kiinni, ja pää oli matalalla....

Kertooko tarina mitä kuuma kallelle kävi? Luulis että aikamoiset sanktiot tuosta pitäisi jo tulla.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby Niemi » Mon May 24, 2010 11:40 am

eipii wrote:
Niemi wrote:Mulla naapuri (-91) oli C1 ikäisenä ikäluokkansa oma tähti, mutta tapahtuipa eräässä pelissä: Laukaisu B-pisteiden välistä, otti perhosessa kroppaa vasten kiinni, ja pää oli matalalla....

Kertooko tarina mitä kuuma kallelle kävi? Luulis että aikamoiset sanktiot tuosta pitäisi jo tulla.


Sai ensimmäisestä tempauksesta kolmen ottelun pelikiellon, ja toisesta kerrasta suuremman tuomion.
- Jääkiekkoilija, ei urheilija.

NNiccee@gmail.com
Image
Niemi
MV-friikki
 
Posts: 72
Joined: Tue Aug 04, 2009 6:34 pm
Location: Saginaw, Michigan

PreviousNext

Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests