Pelaamaan Amerikan junnusarjoihin - resurssi julkaistu

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Pelaamaan Amerikan junnusarjoihin - resurssi julkaistu

Postby Jukka Ropponen » Fri Apr 10, 2009 8:28 am

http://goaliepro.com/fi/resurssit/2009/ ... n_osa2.php

Toivottavasti tästä on apua tälle tielle haluaville. Jutun linkkien kautta pääset katsomaan eri liigojen sivustoja ja tietoja, sekä sieltä sitten jokaisen niissä pelaavan seuran asioita.

Esim Eastern Junior sarjaan järkkäsin yhden pelaajan 2 v sitten Syracusen joukkueeseen jonka omistaja Don Kirnan on hyvä ystäväni ja valmentajakolleega. Empire juniorissa taas pelaa Maksymumin joukkue joka kuuluu organisaatiolle jonka maalivahtivalmennustoiminnan minä aloiti reilu 10 v sitten siellä asuessani.

Kysymykset ja keskustelut tänne

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby Magicien » Tue Apr 21, 2009 12:26 pm

Kiitos Goalieprolle hyvästä infosta !

Olisin kiinnostunut tietämään,että jos lähtee kesken lukiota Pohjois-Amerikkaan pelaamaan ja sinne High-Schoolin,niin onko mahdollista saada sieltä päästötodistus jos tekee siellä esim viimeisen vuoden?Ja sitä kautta college hockeyn jos taidot riittävät.Vai onko parempi tehdä lukio Suomessa loppuun ja siirtyä juniorijoukkueeseen ja sitä kautta ehkä collageen?

Olen kuullut että kustannukset vaihtelevat kovastikin High School joukkueissa, vuosi maksaisi jopa >12 000$ plus lennot,kun taas juniorikiekkoulusta maksetaan yleensä vain "housing",n.250-300$.Mistä tämä ero?

Jos pelaan Suomessa maajoukkuetasolla (U-17),SM-B / A,niin olisiko Midget AAA sopiva taso minulle jos joukkue kuuluu TOP15?

Olen nähnyt netissä että monet esim 93/92 syntyneet pelaavat jo juniorijoukkueissa ja ovat "draftattu" collage joukkueisiin ja kun taas osa 91sistä vielä pelaavat Midget AAA:ssa (ja voivat pelata vielä ensi kauden).

Eli jos olen ymmärtänyt asian oikein niin Amerikassa ei mennä tiukkapipoisesti ikäluokkien mukaan,vaan lähinnä osaamisen?
Voiko joku valaista hieman asiaa?Txs.

:D
Magicien
Rookie
 
Posts: 6
Joined: Mon Jan 12, 2009 12:57 pm

Postby Jukka Ropponen » Tue Apr 21, 2009 5:41 pm

Magicien wrote:Kiitos Goalieprolle hyvästä infosta !

Olisin kiinnostunut tietämään,että jos lähtee kesken lukiota Pohjois-Amerikkaan pelaamaan ja sinne High-Schoolin,niin onko mahdollista saada sieltä päästötodistus jos tekee siellä esim viimeisen vuoden?Ja sitä kautta college hockeyn jos taidot riittävät.Vai onko parempi tehdä lukio Suomessa loppuun ja siirtyä juniorijoukkueeseen ja sitä kautta ehkä collageen?

Olen kuullut että kustannukset vaihtelevat kovastikin High School joukkueissa, vuosi maksaisi jopa >12 000$ plus lennot,kun taas juniorikiekkoulusta maksetaan yleensä vain "housing",n.250-300$.Mistä tämä ero?

Jos pelaan Suomessa maajoukkuetasolla (U-17),SM-B / A,niin olisiko Midget AAA sopiva taso minulle jos joukkue kuuluu TOP15?

Olen nähnyt netissä että monet esim 93/92 syntyneet pelaavat jo juniorijoukkueissa ja ovat "draftattu" collage joukkueisiin ja kun taas osa 91sistä vielä pelaavat Midget AAA:ssa (ja voivat pelata vielä ensi kauden).

Eli jos olen ymmärtänyt asian oikein niin Amerikassa ei mennä tiukkapipoisesti ikäluokkien mukaan,vaan lähinnä osaamisen?
Voiko joku valaista hieman asiaa?Txs.

:D


1) USA:n HS toduistus riittää sinne collegeen. Ratkaisevaa on kuitenkin SAT arvosanat jotka joutuu kokeilla suorittamaan oli sitten yo suomesta tai USA:sta.

2) Kustannukset vaihtelevat todella paljon, johtuu eri ohjelmien rahoittajista jne.

3) U17 MJ/B-sm tasolta tulee mennä Jun A tasolle, ei enään midget jne youth hockeyn pariin.

4) Eri pelaajat menevät eri aikaan. Esim oma kundin on lukenut jo 2 vuotta RIT:ssä kun samana vuonna syntynyt pelaaja (88) aloittaa siellä ensi kaudella ekaa vuotta ja kundin vanha pelikaveri Billy Sauer (88) taas jo valmistui Michiganin yliopistosta.

5) Juuri näin, Jun A ja B ovat tasosarjoja, ei ikäluokkien mukaan. MM Buffalo Sabresin Thomas Vanek pelasi aikanaan 16v iässä Rochester Americansin Jun A joukkueessa jossa olin valmentajana.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby SNICKERS » Tue Apr 21, 2009 8:15 pm

Moi,

Itse olen nyt lähdössä ensi kuun 4.päivä USA:han Kansasiin kokeilemaan ns. onneani. Erään valmentajan kontaktin kautta hommaa on viety eteenpäin ja parin viikon päästä lento lähteekin. Kuukauden päivät olen tuolla ja samalla osallistun erilaisille leireille missä on Jun A valmentajia paikalla. Myös joitain kontakteja on parin USHL joukkueen kanssa luotukin. Tietoisen riskin tulen otamaan ja ikäänkuin joudun "jäädyttämään" suomessa ASM paikan. Mutta uskon ja toivon pääseväni USHL/NAHL. Myöskään Midget ei ole pois suljettu vaihtoehto.
SNICKERS
Resident goalie geek
 
Posts: 291
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:15 pm

Postby Magicien » Tue Apr 21, 2009 9:02 pm

Siistiä.Good luck!Ja kerro kokemuksistasi reissusi jälkeen :)
Magicien
Rookie
 
Posts: 6
Joined: Mon Jan 12, 2009 12:57 pm

Junior Hockey - High School opiskelu?

Postby Magicien » Tue Apr 21, 2009 9:17 pm

Niin vielä siitä Jun.A kiekosta; voiko sen yhdistää High School opiskelun kanssa niin että saisi sieltä lopputodistuksen vai onko se lähinnä valmistelua collage hockeyn?

Onko try-outit siis ainoa tapa saada joku joukkue kiinnostumaan itsestään,vai miten siinä kannattaisi menetellä?
Olisin halukas lähtemään jo ensi syksynä P-Amerikkaan,tosin pelipaikka SM/A:ssa on jo varmistettu.
Magicien
Rookie
 
Posts: 6
Joined: Mon Jan 12, 2009 12:57 pm


Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest