Jaroslav Janus

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Jaroslav Janus

Postby Jamo Hautakoski » Mon Jan 19, 2009 2:24 pm

Pakko hehkuttaa kaveria. Janus ansaitsee ilman muuta oman topicin tänne. Ehdoton suosikkini Kanadan U20 kisoissa. Aivan jäätävät otteet USA:ta ja Ruotsia vastaan. Harvoin näkee tuolla tasolla veskarin tekevän noin monta game seiviä ja pitävän joukkuetta pystyssä.
En ole sitten Kari Lehtosen junnuvuosien nähnyt vastaavanlaista lahjakkuutta. Kaverilla näkyy olevan jo fan clubikin netissä ja aika monta videopätkää kaverin torjunnoista you tubessa. Tsekatkaa ja ihmetelkää.


terveisin
Jamo
Läskiä ja Lotinaa
Jamo Hautakoski
Resident goalie geek
 
Posts: 388
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:51 pm
Location: Schoten, Belgia

Postby CCM » Mon Jan 19, 2009 2:27 pm

Täytyy yhtyä edelliseen, loistavia otteita kaverilta. Ja kun ei tuolta Slovakiastakaan ole hirveästi huippumaalivahteja tullut, niin nyt taitaa sellainen olla tuloillaan. Toivottavasti jatkaa hyvää kehitystä urallaan
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby Imuri96 » Tue Jan 20, 2009 6:10 am

Tulee kyllä näkymään NHL:ssä jos ei tapahdu onnettumuuksia tms.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Pave The Keeper » Tue Jan 20, 2009 7:44 am

Joo kylhä tää Anus, eiku Janus on kova kaveri ja pelas kisoissa todella jäätävästi, mutta täytyy sanoa että Ruotsin Markström on myös aika lahjakkuus. Katsoin sen välieräpelin Janus vs Markström ekan erän, ja kyllä mun mielestä voitto meni ruotsalaiselle! Ei tullu vetoja paljo yhtää ja silti otti pari huippupelastusta. Ja hän on myös Janusta vuoden nuorempi... Tämä Janus pelas myös ihan hyvin, mutta mun mielestä oli koko ajan hieman myöhässä tilanteista jollon joutu hyppimään ja sen semmosta. Mun mielestä pelas vähän "liikaa" pystystä. Otti muistaakseni pystystä yhen vedon puikoista :D Aika mielenkiintonen liike siihen paikkaan, mutta onneks ei livahtanu. Mutta huippukaverista on myös Januksen kohdalla kyse. Ens kisoissa Janus on liian vanha, että tavallaan näytöt piti antaa nyt, ja hyvät näytöt antoikin.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby korppu » Tue Jan 20, 2009 2:53 pm

Sehän on vain katsojalle plussaa, kun kaveri tekee pystytorjuntoja. Vähän edes poikkeuksia.

Muutenkin, kun aloin katsoa Suomi-Slovakia peliä, niin olin aivan varma Suomen helposta voitosta, perustaen osaksi ajatukseni siihen, että heidän maalivahtipelinsä on varmaan heikkoa, mutta mitenkäs kävikään...

Olin muuten pelin jälkeen aivan varma, ettei kaveri pelaa enää kotimaassaan, ja näinhän se olikin. Pelasi muuten erittäin hienolla setillä!
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby larry » Thu Jan 22, 2009 2:59 pm

eipä niitä länkivetoja kannatakkaan torjua v:stä (itse kyllä torjun) koska siinä kuluttaa energiaa paljon isoihin liikeratoihin, kuten käden ja jalkojen liikuttamiseen. Pystyssä torjuttaessa länkeihin tulevassa vedossa ei tarvitse kuin vetäistä längit kiinni (pienempi liikerata kuin v:hen mentäessä) ja siirtää räpylä eteen. Kyseisestä torjunnasta on myös helpompaa seurata mahdollisia ripareita, varsinkin jos jäissä liikkuminen on heikkoa ja lisäksi kyseisestä torjunnasta on paljon nopeampaa palautua perusasentoon.
The larry look
User avatar
larry
Resident goalie geek
 
Posts: 176
Joined: Tue Apr 10, 2007 11:49 am

Postby Pave The Keeper » Thu Jan 22, 2009 8:46 pm

Nojoo, mutta onha se aina vähän riskialtista. Joutuu tavallaan hypyttämään jalat yhteen ja ei kaikki patjat kyllä pystyssä yhteen taivu, siis juuri Januksen käyttämällä tavalla. Esim. mun patjoilla ei mitään mahiksia, aina jää rako.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am


Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest