SM-liigan maalivahdit 2008-09

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Salama15 » Thu Nov 13, 2008 9:17 am

Jurge wrote:Jatkoaika uutisoi Ässien hankkineen Tomas Duban. Itseä hieman kummastuttaa tämä hankinta sillä Kilpeläinen pelannut todella hyvän alkukauden.


Älkääs nyt, Sir Pena myy Duban Nordikselle tammikuussa ja kuittaa tällä transaktiolla puolen Ässä-joukkueen parin vuoden palkat...
Salama15
Resident goalie geek
 
Posts: 285
Joined: Mon Oct 15, 2007 11:57 am
Location: Kirkkonummi

Postby goalie#29 » Thu Nov 13, 2008 3:55 pm

''- Tämä ei ole epäluottamuslause Tuomo Karjalaista kohtaan. ''
Mikäs sitten?
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Stratos » Thu Nov 13, 2008 3:57 pm

Länsi-Suomessa taisi lukea, että Kilpeläisellä polvivamma.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby teroru » Thu Nov 13, 2008 5:25 pm

Molemmat tällä hetkellä kokoonpanossa ja Kilpeläinen pelaa...
Tero
User avatar
teroru
Resident goalie geek
 
Posts: 220
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:07 pm
Location: Pori

Postby J.M.P » Thu Nov 27, 2008 6:35 am

Aika mielenkiintoinen tarina jatkoajan sivulla:

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?si ... it&id=8243

Saas nähdä miten lopulta tällä kaudella käy. :D
"Mikä mielestäsi ratkaisi ottelun?" -toimittajan kysymys Tommy Salolle Valko-Venäjä pelin jälkeen
User avatar
J.M.P
MV-friikki
 
Posts: 94
Joined: Fri Sep 15, 2006 4:44 pm
Location: Helsinki

Postby CCM » Fri Nov 28, 2008 12:29 pm

Voihitsivoiharmi wrote:
mites,olin tossa katsovinani,että toivonen olisi jälleen palannut rbk:n kintaaseen.pitääkö paikkaansa vai näinkö aivan omiani?

ite olin tänää kahtovinani,että Hannulla on Rbk ps III räpylä


Toivonen siirtynyt Premier Series 3 settiin kokonaan.
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby Miglu » Tue Dec 02, 2008 8:38 pm

Käyttääkö kukaan liigavahti Vaughnin patjoja? Itse olen ihan pihalla maalivahtien varusteista, tulipa mieleen, kun en ole omasta mielestä kellään nähnyt.
Miglu
Resident goalie geek
 
Posts: 165
Joined: Sat Nov 11, 2006 9:43 am

Postby CCM » Tue Dec 02, 2008 8:46 pm

Miglu wrote:Käyttääkö kukaan liigavahti Vaughnin patjoja? Itse olen ihan pihalla maalivahtien varusteista, tulipa mieleen, kun en ole omasta mielestä kellään nähnyt.


Tomas Duballa on ainakin. Rälliä on myös ainakin Riksmanilla ja Hovisellakin?

Nikkilä pelaa taas nykyään TPS:än hanskalla, Hovinen taas Velo 1 hanskalla ja V2 kilvellä
Last edited by CCM on Sun Jan 11, 2009 8:26 am, edited 1 time in total.
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Postby korppu » Wed Dec 03, 2008 1:38 pm

Nikkilälläkin olin näkevinäni Velo-hanskan.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby no goalie no game » Wed Dec 03, 2008 7:07 pm

Olen vähän miettinyt, että mitä mahtoi sisältää viime kaudella puhuttu Lassilan "uudelleenkoulutus", kun ei mies päässyt paljoa pelaamaan. Melko hyvää tulosta kuitenkin on tullut tällä kaudella, ja jonkinlaista vastausta saa Kaupunkiuutisilta lainaamastani tekstistä. (Kattavampikin selvitys olisi tietysti kiva saada)
Lassila torjuu taloudellisesti

Iina Lainesalo

HPK:n kivikova maalivahti Teemu Lassila on ollut loistava koko alkukauden, ja sama tahti jatkui tiistai-iltana. Lassila yltyi erinomaisiin torjuntoihin, eikä kaivanut kiekkoa selkänsä takaa kertaakaan. Tuloksena kauden viides nollapeli ja makea revanssi HIFK:sta.
– Puolustimme hyvin, saimme muutaman paikan ja iskimme niistä maalit. Mielestäni hallitsimme peliä ihan mallikkaasti alusta loppuun asti.
Minullakin oli sopivasti hommia, ei ainakaan tullut kylmä. Sain ottaa aika yksinkertaisiakin torjuntoja. Ei ollut mitään hätää, 27 kertaa kiekon eteen ehtinyt Lassila kuvaili kissalauman kaatoa.
Lassila on rehkinyt tolppien välissä HPK:n kauden jokaisessa ottelussa. Mies arvelee pelityylinsä olevan sen verran taloudellinen, ettei väsy ala liiaksi painaa.
– Viime kaudella saimme Kaakun (maalivahtivalmentaja Jari Kaarela) kanssa rauhassa treenata uutta tyyliä, ja nyt saan nauttia sen työn hedelmistä. Jaksan paremmin, kun turhat konttaamiset ovat jääneet pois. Ja voitoista saa aina lisää virtaa, Lassila hymyilee.
Upeiden torjuntojen lisäksi Lassilan tilastoista löytyy maalivahdille melko iso määrä jäähyminuutteja, 14.
– Tarkoitus ei ole jäähyjä kyllä ottaa. On ollut vähän huonoa onneakin. Täytyy varmasti vähän rauhoittaa omaa hommaa. Välillä olen turhaan töninyt maskimiehiä sivuun. He sitten tietysti heittäytyvät aina polvilleen ja tuomari viheltää kakkosen.
Vaikka Lassila jäikin menneellä kaudella vähemmälle peliajalle, hän ei ole missään vaiheessa katunut päätöstään tulla Hämeenlinnaan.
Päinvastoin, 25-vuotias ritarivahti sanoo pelinsä menneen HPK:ssa rutkasti eteenpäin.
– Halusin viime keväänä näyttää, että minuun voi luottaa. Vaikka olen pelannut kaikki pelit, meillä on toisen maalivahdin Mikko Strömbergin kanssa hyvä tsemppi päällä. Hänenkin vuoronsa tulee varmasti pian, ja minulle tulee pieni tauko, Lassila arvelee.
Lassilan ja Kerhon sopimus päättyy ensi keväänä. Rauhallinen ihmismuuri paljastaa, että voisi viihtyä Hämeenlinnassa pidempäänkin.
– NHL on kyllä haaveena, mutta ei sitä tule erityisemmin mietittyä.
Nyt keskitytään tähän hommaan ja täälläkin olisi ihan mukava jatkaa.
Katsotaan ihan rauhassa, mitä eteen tulee, Nashville Predatorsin varaus miettii.
Aulangolla kihlattunsa kanssa asuva Lassila pohtii nykyistä kotikaupunkiaan myös jälkikasvun kannalta. Pariskunta odottaa tammikuulle myöhäistä joululahjaa: esikoistaan.
– Laskettu aika on 9. tammikuuta. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Hämeenlinnassa on rauhallinen ilmapiiri eikä ole sellaista ison kaupungin hälinää. Täällä olisi varmasti hyvä kasvattaa lapsia, Lassila kehuu
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby Masa » Thu Dec 04, 2008 8:03 am

Yhdessä haastattelussa ainakin mainitsi että viimekaudella satsasivat mahdollisimman pitkään pystyssä pysymiseen ja tuo on näemmä toiminut suhteellisen hyvin.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Blocker » Thu Dec 04, 2008 6:54 pm

Onnittelut Järälle uudesta suomalaisesta kiekkohistorian sivusta!
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby Parski » Thu Dec 04, 2008 7:00 pm

Blocker wrote:Onnittelut Järälle uudesta suomalaisesta kiekkohistorian sivusta!


Jepp itse katsoin juuri samaa tekstiteeveeltä. Onko tietoa miten maali syntynyt ? No eiköhän se illan mittaa selviä.
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Postby Jakke76 » Thu Dec 04, 2008 7:09 pm

Kattelin pelin töllöstä niin maalin synty. Lukko YV:llä, lyövät kiekkoa päätyyn, joka menee kuitenkin Järvisen maalin vierestä. Kiekko haltuun, ja todella hieno vippaus maaliin. Onnittelut!!
Game worn pelipaita kokoelmaani: http://jaritre.wix.com/jarisgameworns
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Postby no goalie no game » Thu Dec 04, 2008 8:55 pm

Joku oli jo youtubeen ehtinyt tuon Järvisen maalin laittaa:
http://www.youtube.com/watch?v=lf90nTOED3M
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

PreviousNext

Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests
cron