Playoffs 2008 - Maalivahdit ja paineiden vaikutus

Keskustelua maalivahdeista junioreista NHL:ään ja kaikista siltä väliltä.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Playoffs 2008 - Maalivahdit ja paineiden vaikutus

Postby Jukka Ropponen » Thu Mar 27, 2008 1:31 pm

http://maalivahtiblogi.blogspot.com/

Tässä hiukan lisämietintää mv-asiasta kokemuksen ja paineiden käsittelyn kantilta.

Kommentoi kuinka itse näet asian.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby korppu » Thu Mar 27, 2008 2:20 pm

Varmasti paineet aiheuttaa tuota, että tehdään vääriä ratkaisuja/päästetään helppoja. Jokerien ja Bluesin sarjassa ollut ainakin aluksi niin, että se kumman veska päästää vähemmän helppoja voittaa pelin.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby Cheese » Fri Mar 28, 2008 12:47 pm

Joka vuosi jostain Playoffs joukkueesta on löytynyt sellainen voittava maalivahti mutta tänä vuonna ei. Kaikkien taso on heilahdellut ylös alas pitkin kevättä, eikä ole ketään joka voisi pelata joka ilta huippuvarmasti ja ottaa varmoja koppeja, ja jättää lipsahdukset pois.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby Cheese » Fri Mar 28, 2008 7:17 pm

Eipä näkynyt liekkejä vielä näiden tämänpäivisten pelejen jälkeen. Puurula oli kyllä ihan positiivinen yllätys mutta ei hänkään liekeissä ollut.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby Masa » Fri Mar 28, 2008 7:57 pm

Bruckler hörppäs taas muutaman...Kermanin rysty oli mitä oli ja jatkoaika maalin pelas jotenkin tajuttoman aneemisesti...näytti siltä kun ei olis edes yrittäny, vähän tökkäs mailalla sinnepäin...
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Jakke76 » Fri Mar 28, 2008 8:02 pm

Kyllä Brückler on ollut hienoinen pettymys välierissä. Tänään Kermanin ja Wilman maalit olisi pitänyt torjua. Varsinkin Kermanin rystyvippaus meni LUOKATTOMAN helposti. Eikö pää kestäkään?
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Postby Vade » Fri Mar 28, 2008 8:06 pm

Minäkin katoin tota Blues - Jokerit ja oli se Wilmin maali kyllä liian helpon näköne, jos lähtee tuikkaamaan, tuikkaa kunnolla äläkä sinne päin.
Vade
Resident goalie geek
 
Posts: 247
Joined: Thu Oct 25, 2007 7:31 pm
Location: Toivala

Postby raZor » Fri Mar 28, 2008 10:05 pm

Kuten monesti foorumillakin tullut esille, että usein tuikkaus tai sen yritys on lopun alkua. Tuikkaus on erittäin vaikea tehdä onnistuneesti jolloin epäonnistumisprosentti on tuikkauksissa varsin korkealla. Tämän myös Brückler sai kokea.
Kun tilannetta katsoi eri kulmista, hidasteissa niin, jos Brückler olisi pelannut tilanteen "normaalisti", kolaten, kuten usein on tapana kun äijä yrittää kiertää rällän puolelta maalin eteen, niin olisipa tuokin kiekko pysähtynyt viimeistään mailan varteen.
User avatar
raZor
Moderaattori
 
Posts: 2156
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:58 pm
Location: Jyväskylä

Postby Jobe » Fri Mar 28, 2008 11:09 pm

Itse ihmettelin sitä että bruckler yritti katkaista maalin takaa tullutta syöttöä pitkällä mailalla, ja huitaisi ohi. Lyhyellä mailalla syöttö olisi ollut varsin helppo katkoa?
It takes hard work, time, dedication and sacrifice. It takes blood, sweat and - when no one's watching, tears.
Jobe
MV-friikki
 
Posts: 62
Joined: Sun Nov 11, 2007 10:15 am
Location: Kerava

Postby Jürgen » Sat Mar 29, 2008 3:16 am

Tottakai BB löytää nyt sitten sen apinaraivovaihteen ja ottaa jatkossa kaikki kiinni (eikä se pahitteeksi olisikaan, mielummin Blues finaaleissa kuin Jokerit). Mutta itse olen kyllä pitänyt Brückleriä aina hieman kapeana veskarina. Olen miettinyt, että ehkä siksi hälle ei ole kovempitasoiset kaukalot auenneet kuin vain SM-liiga. Tosin en ole nähnyt häneltä vuosien varrella paikan päällä kuin noin 5-7 peliä. Viimeisin on viime loppusyksystä Saipaa vastaan, jolloin BB taisi pitää nollan. Mutta kapeudella tarkoitan sitä, että BB:n päätorjunta tuntuu olevan joka tilanteessa butterfly. Brückler on hyvä liikkumaan ja pystyy tämän vuoksi käyttämään butterflytä hyvin, mutta sitä ns. tekniikkaruokavarastoa voisi olla enemmänkin.

Nyt tällainen todellinen keittiöfilosofinen analyysi: Brückler tietää alitajuisesti tämän heikkoutensa ja epäilee itse joko tietoisesti tai alitajuisesti resurssiensa riittävyyttä ns. tiukoissa paikoissa.

Muistaakseni toinen peli jonka olen noin vuoden sisällä BB:ltä paikan päällä nähnyt oli juuri Jokereita vastaan LänsiAuto-Areenalla joskus 2007 alkuvuodesta, ja silloin muistaakseni Brüksille tuli jotain 15-16 torjuntaa koko pelissä ja Jokerit heitti 5-7 maalia juuri yläkulmiin... 1-1 hyökkäystilanteessa siniviivan tuntumassa Bluesin pakki Jokereiden hyökkääjän vierellä(kiekko siis Brükcsin näkyvissä koko ajan), ja Jokeri päättää lämätä korkean vedon ja Brüks on polvillaan jo heti mailan noustessa ja yläkulmassa laulaa...Voi olla että muistan vastustajajoukkueen väärinkin, vastustaja saattoi olla Kärpätkin. Mut toivottavasti BB saa pään kuntoon ja butterflyn toiminaan taas joka tilanteessa.
Jürgen
Resident goalie geek
 
Posts: 106
Joined: Sat Apr 29, 2006 6:05 am

Postby Jukka Ropponen » Sat Mar 29, 2008 6:42 am

in eilen paikan päällä pelissä ja pakko myöntää että ainakin tähän saakka Brucks ei ole ollut se sama varma maalivahti kuin mitä näimme runkosarjassa. Paineet, ennakko-odotukset ja yliyrittäminen ovat nyt vahvasti mukana pelissä. Jos Brucks pystyy palaamaan runkosarjan tasolleen on Blues jälleen vahvin mestariehdokas.

Entäs sitten toisen pään Puurula? Jälleen yksi helppo maali ja jo toinen tässä ottelusarjassa jossa selkeä veto osuu räpylän yläreunaan. Eilen meni suoraan maaliin vaikka olisi pitänyt jäädä kintaaseen. Edellisellä kerralla meni ylärimaan josta Osal pisti rebarin sisään.

Puurula tosi kyllä sitten paikkasi tämän ja otti muutaman todellisen gamesaverin joista paras oli tuo hieno läpiajon torjunta ja vielä perään fudisdyykkaus rebaritilanteeseen. Puurula voitti eilisen pelin Jokereille.

Täytyypä mennä katsomaan paikan päälle myös Sunnuntain peli että voi kommentoida sitäkin ennen kun pääsen loppuviikosta taas ZSC:n mukaan Sveitsin finaalisarjan peleihin.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby Cheese » Sat Mar 29, 2008 8:02 am

Jobe wrote:Itse ihmettelin sitä että bruckler yritti katkaista maalin takaa tullutta syöttöä pitkällä mailalla, ja huitaisi ohi. Lyhyellä mailalla syöttö olisi ollut varsin helppo katkoa?


Puhummeko nyt samasta tilanteesta, eli siis Jokereiden jatkoaikamaalista? Siinähän ei siis tullut syöttöä maalin eteen vaan Jokereiden pelaaja (kuka lienee, en muista) punnersi maalille itse ja pisti kiekon takakulmaan BB:n mailan ollessa vielä maaliviivan takana. Olen siinä ihan samaa mieltä että BB olisi saanut tilanteen helposti katkaistua, jos olisi älynnyt käyttää normaalia lyhyen mailan katkaisuyritystä, tai tuota raZorin mainitsemaa lumikolaa.
Last edited by Cheese on Sat Mar 29, 2008 8:49 am, edited 1 time in total.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby Pete » Sat Mar 29, 2008 8:43 am

Wilm oli kun nousi maalille ja suti takakulmaan kiekon, ja taisi olla jopa Jokeri-hyökkääjä... :cry:

Puurula pelasi kyllä voiton Jokereille, vaikka osin tuo Osalan maalin olisi varmaan ollut otettavissa. Brucksin tiliin laittaisin kaksi viimeista Jokeri-maalia. Paha mennä moittimaan, kun ei ole pitkä aika kun samanlaisen rystylätyn päästin aivan samalla lailla :shock:

t. Pete
Posts are goalies best friends
Image
User avatar
Pete
Lord of goaltending
 
Posts: 590
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:04 pm
Location: Espoo

Lehdosta mietteita

Postby MaSalo » Sat Mar 29, 2008 9:36 am

Niin, Lehto pelasi erinomaisen sarjan Jyppiä vastaan. Taso alkoi heitellä samaan aikaan kuin koko joukkueen suoritus. Ja mielestäni Lehto on ollut kokonaisuutena erittäin hyvä, mutta ei ole yksin pystynyt kantamaan joukkuetta, juuri niinkuin Jukka ennakossaan arvioi.

Mun mielestäni Lehto on aina pelannut taistelevan joukkueen perässä erittäin hyvin, mutta jos joukkueen peli ei kulje, niin ei Lehdonkaan.

Sääli, olisin toivonut Tapparalta parempaa haastamista, Kärpät on ollut tosi kova.

Brykler on ollut mulle pettymys, todella passiivinen ja epävarman oloinen koko ajan.
MaSalo
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Sat Apr 21, 2007 4:38 pm

Next

Return to Maalivahti - nykyajan gladiaattori

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest