SR vs PRO

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

SR vs PRO

Postby ode34 » Sun Dec 01, 2013 12:30 pm

Eli tarkoitus olisi vähän saada keskustelua aikaan SR ja Pro- varusteiden eroista lähinnä käyttökokemusten perusteella. Onko ero näiden kahden välillä enää nykyään yhtä suuri, kuin ehkä joskus ennen? Olen viimevuosien aikana huomannut huomattavaa muutosta suurien merkkien (Bauer, CCM yms.) senior kamojen laadussa ja myös hinnat ovat mielestäni nousseet. Nykyäänhän "korkeamman" tason senior patjat maksavat lähtöhinnaltaan yli tuhat euroa, eikä taida mistään alle 800 euron hintaan lähteä. Toisaalta, hanskoissa SR ja Pro linjaston erot tuntuvat huomattavasti suuremmilta.
Olen itse miettinyt Bauerin Reactor 4000x patjaa, ja se vaikuttaa mielestäni erittäin laadukkaalta.
Haluaisinkin kuulla hieman kommentteja ja ajatuksia näistä uusista mallistoista (flex 500, reactor 4000 yms.) ja SR mallistoista yleensäkin.
It ain't over til it's over
ode34
Resident goalie geek
 
Posts: 176
Joined: Sat May 13, 2006 6:58 pm
Location: Rovaniemi

Re: SR vs PRO

Postby Rocket » Mon Dec 02, 2013 7:04 pm

Omakohtainen kokemus rintapanssarista Rbk 9k eli SR. Vertailukohtaa sen hetkiseen 11k panssariin ei ole mutta TUNTEMUKSIA 9 k:sta kyllä. Ihan jämyn ja suojaavan oloinen panssari siihen asti kun joku aikuinen mies ampuu kunnon ranteen siihen niin heh heh. Ei kyllä huvita ajatella että joku ampuu lämärin pisteiden välistä rintaan tai käsivarsien sivuihin. Oma panssari vuorattu solukumilla ja nyt ok. Jos haluaa heti hyvän niin PRO. Tämä nyt koskee vain tätä panssaria ja tätä molaria. Ja ei ole Rbk mollausta kun iso osa kamoista kuitenkin on Rbk:ta vaan Prona
Rocket
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 20
Joined: Fri Oct 31, 2008 9:49 am

Re: SR vs PRO

Postby Jonppa » Mon Dec 02, 2013 8:48 pm

Oma mielipide on, vaikka enää höntsäkiekkoa pelaankin on että kaikki muut kannattaa olla pro-varusteita, mutta patjat menee myös sr:nä. Kyllä noissa höntsäsarjoissakin on kuitenkin yleensä suurin osa joskus ennenkin pelannut ja osaa ampua ja välillä antaa pro-kamatkin läpi. Toki myös kestävyys ja jälleenmyyntiarvo paljon parempi.

Itse meinasin seuraavaksi ostaa joko Ccm:n e-flex sarjan sr patjat tai sitten juuri noi Bauerin Reactor 4000. Omaan makuun tuntuu melkeinpä paremmalta kuin nuo pro-versiot ja hinta huomattavasti pienempi.
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Re: SR vs PRO

Postby tpitkanen » Wed Dec 04, 2013 7:46 am

Itselläni olleet käytössä reactorin 4000:set nyt 3 kuukautta ja patjat olleet todella hyvät. Sopiva jämäkkyys ja keveys. Ei varmaan paljon pro patjoille paljon kalpene.
User avatar
tpitkanen
Rookie
 
Posts: 2
Joined: Tue Mar 12, 2013 5:07 pm
Location: Kuopio

Re: SR vs PRO

Postby Timppa59 » Wed Dec 04, 2013 12:25 pm

Itse olen höntsäkiekossa SR-kamojen kannalla. A: Pro-kamat maksaa 2 x enemmän (No lähes ainakin) ja
B: Pro-kamojen muokkautuminen sopivan "löysiksi" kestää tosi pitkään kun ei pääse kun 1-2 kertaa vkossa jäälle. SR kamat ovat nopeammin muokautuneet sopiviksi. Itsellä kanssa sama RBK 9 K-rintapanssari ja komppaan että rintalastan päälle tulevat kiekot tuntuvat läpi, mutta pitää veskarin nyt jotain kestää! Itse voi lisätä fylliä jos on tarvis. On nää kamat kuitenkin ihan eri luokkkaa kun 70-luvulla kun aloittelin! :wink:
Hidas mutta kankea!
Timppa59
Rookie
 
Posts: 8
Joined: Wed Feb 28, 2007 12:52 pm
Location: Espoo

Re: SR vs PRO

Postby jrman » Wed Dec 04, 2013 4:37 pm

Pro-tason kamojen ei tarvitse olla yhtään sen kalliimpia kuin Sr-tasonkaan.

Mutta jos on pakko asioida isojen merkkien kautta niin tottakai hintaero on suuri. Pieniltäkin löytyy huippulaatua. Maailmassa on muitakin valmistajia kuin RBK (CCM) ja Bauer
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm


Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests
cron