Terien kunnossa pito, teroitus jne

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby timo » Sat Mar 23, 2013 8:39 pm

Moro
Kuinka pitkäikäinen tuo laite on, eli joutuuko jotain osia vanhemmiten vaihtamaan, tai mahdollisesti koko vempainen? Kuinkas tuo terän ulkoreuna, kun noilla keraamisilla käsiteroittimilla se tulee aivain liian teräväksi. Itse tykkään jättää tuon teränulko osan hiukan tylsäksi, muuten tykkään terävistä teristä (r8M, ura 9mm) terät on 3mm leveät, joissa toimii huomattavasti paremmin jyrkempi ura kuin 4mm terissä.
User avatar
timo
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:25 pm

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jakke76 » Sun Mar 24, 2013 2:37 pm

Onkohan missään olemassa mitään puolueetonta testiä että mikä noista käsiteroittimista on paras? Tulee vaan mieleen aiemmat tämä on paras jutut. Esim. ennen Vaughn oli aivan ykkönen, kestävin jnejne... :)
Game worn pelipaita kokoelmaani: http://jaritre.wix.com/jarisgameworns
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby nikof » Mon Mar 25, 2013 6:50 pm

Täytyypä hankkia ens kaudeksi.
nikof
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Tue Nov 23, 2010 5:50 pm

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jukka Ropponen » Tue Mar 26, 2013 7:28 am

1) Itse laite kestää vuosia. Terä on vaihdettava ja yhdellä terällä saa tehtyä 25-40 teroitusta (valmistajan mukaan 25-30).

2) Ulkoreunan saa ainakin minun makuuni juuri oikeanlaiseksi koska Edge Gain leikkaa turhan metallin pois eikä käännä sitä sisäänpäin kuten keraamiset vimpaimet. Itse opin muutaman käyttökerran jälkeen "oikean annostelun"

3) Puolueettomuudesta voin sanoa sen verran että kun testiä teimme meillä ei ollut tuotetta myynnissä, van bongasimme useita eri malleja valmistajilta mm Las Vegasin kiekkomessuilta ja testasimme näitä kuukausien ajan ennen kun teimme päätöksemme joka perustuu parhaaseen toimivuuteen. Toinen laite jota suositan käsiteroitukseen on tuo Lil Red jota me emme myy, sekin toimii erittäin hyvin. Nämä 2 laitetta eivät pilaa teriä kääntämällä vaan metallia sisäänpäin.
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jakke76 » Tue Mar 26, 2013 10:38 am

Jukka Ropponen wrote:1) Itse laite kestää vuosia. Terä on vaihdettava ja yhdellä terällä saa tehtyä 25-40 teroitusta (valmistajan mukaan 25-30).


Mitäs tuo terä sitten maksaa? Eli jos pelaa vaikka 2-3 kertaa viikossa, niin se olisi terä per kausi.
Game worn pelipaita kokoelmaani: http://jaritre.wix.com/jarisgameworns
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jukka Ropponen » Tue Mar 26, 2013 11:19 am

Jakke76 wrote:
Jukka Ropponen wrote:1) Itse laite kestää vuosia. Terä on vaihdettava ja yhdellä terällä saa tehtyä 25-40 teroitusta (valmistajan mukaan 25-30).


Mitäs tuo terä sitten maksaa? Eli jos pelaa vaikka 2-3 kertaa viikossa, niin se olisi terä per kausi.


Tulee verollisena n 30 €. Pitää laskea tarkasti ja laittaa verkkokauppaan.
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Arttu » Tue Mar 26, 2013 12:04 pm

Miten laite reagoi eri paksuisiin teriin? Usein nuo 4mm terät ovat oikeasti 3,8-4,0mm ja Reebokin kavennettu terä on 3,2-3,3mm. Vetääkö vinoon?
Arttu
Resident goalie geek
 
Posts: 117
Joined: Wed Nov 19, 2008 10:23 am
Location: Espoo

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jukka Ropponen » Thu Mar 28, 2013 7:46 am

No niin, taas on testattu eli tsekattiin noilla toleransseilla mitä Arttu mainitsee (ps. Hyvä tarkennus/kysymys) ja toimii erittäin hyvin. Nuo leveyden heittelyt eivät heikennä laatua. Terän leveydet mitattiin Prosharpin työkalulla.

Vaihtoterän hinta tulee olemaan näillä näkymin 29€ mutta tarkennan ja laitan verkkokauppaan nekin viikonlopun aikana.
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jakke76 » Fri Apr 12, 2013 7:38 am

No niin, tuli sitten aamulla tuommoinen Edge again tilattua. Onneksi omat sekä vaimon mv-luistimet ovat 4 mm terillä niin ei tarvinnut kahta tilata. Toivottavasti on nyt sitten niin hyvä kuin lupaillaan. Molemmat luistimet juuri teroitettu ja jos ensi viikon alulle toimitus ehtii niin 2 jäät on molemmilla luistimilla tuolloin takana.
Game worn pelipaita kokoelmaani: http://jaritre.wix.com/jarisgameworns
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jukka Ropponen » Thu May 09, 2013 9:17 am

Nyt kun Edge Againin käyttöä olen jatkanut jo yli puolen vuoden ajan niin kokemukset ovat parantuneet ja vaikka usien sillä teroitankin niin vieläkään ei mole tarvinnut laittaa vaihtoterää.

Näitä on mennyt myös mukavasti kaupaksi eikä valituksia ole tullut, päinvastoin. Tilaajia on ollut myös pelaajapuolelta eli ei pelkästään maalivahdeille mennyt.

Tuosta testimme kakkosesta eli Lil Redistä sen verran että Nahsvillen ja USA:n maajoukkueen huoltaja Pete Rogers oli sitä kokeillut ja todennut että laatu mennyt valitettavasti alas aika lailla. Itse aikanaan toimitin Lil Redin edeltäjää eli Rink Ratz tuotetta 4 kpl Petelle Nashvilleen ja nyt on kuulemma viimeinen menossa. Tänään kun USA:lla on vapaapäivä tulee Pete meille dinnerille ja ottaa samalla myös itselleen Edge Againin testiin sekä viimeiset vanhat Rink Ratzit jotka on jääneet omassa käytössä varastoon.
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Jukka Ropponen » Fri Jan 10, 2014 1:12 pm

Pientä päivitystä tämän asian tiimoilta nyt kun jo toinen maahantuotu erä näitä EdgeAgain käsiteroittimia on myyty ja uudet saatu taas hyllyyn:

*Palaute on ollut odotettua parempaa ja sitä kautta myös menekki
*Monet asiakkaat ovat vetäneet samalla terällä koko kauden eikä koneteroituksessa ole tarvinut käydä montakaan kertaa
*Noihin keraamisiin tikkuihin verrattuna lopputulos todella hyvä kun EA leikkaa ylimääräiset pois eikä vain käännä terän reunoja sisäänpäin kuten keraamiset ns "teroittimet"
*Varateriä on mennyt kaupan jo jonkin verran asiakaskunnan kasvaessa ja nyt ne on myös lisätty vihdoin verkkokauppaan hintaan 24,90€ http://goaliepro.mycashflow.fi/product/301/
*Itse teroitin molempien luistimieni terän viime kauden alussa kerran ja kerran kauden aikana. Muun ajan hoidin teriä EdgeAgainilla (terä meni vaihtoon tämän kauden alussa). Jäällä olin 3-4 kertaa viikossa ja terät pidän todella terävinä ura 6:lla. Terät ovat StepSteel goalie 3 mm Bauerin luistimissa
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby liipolanhasekki » Wed Dec 10, 2014 1:32 pm

Mitenkäs tuo edge again toimii fbv teroitettujen putkien kanssa? ja bauer nxg 3mm terällä siis käytössä.
liipolanhasekki
Rookie
 
Posts: 4
Joined: Tue Sep 04, 2012 11:14 am

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby #44 » Thu Jan 22, 2015 8:52 pm

Antakaas vähän infoa nuista korkeammista teristä? Hyötyä haittjoa? Mistä saisi tilattua edullisesti->yv :) sitten en ole itse ollut niin kiinnostunut noista teroituksista ja en tiedä itse yhtään millaiset on alla mutta hyvin toiminut:DDDD millaista suosittelette kun pituutta on ~190cm ja painoa ~65kg
, tykkään terävästä terästä ja jäistä pelaa aika paljon :s
User avatar
#44
Resident goalie geek
 
Posts: 157
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:22 am
Location: jämsä

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby tonzr » Fri Jan 23, 2015 11:10 am

http://magazine.ingoalmag.com/publicati ... 28894&p=44

Sieltä lukemaan.

Eli korotetuilla terillä pienennät attack kulmaa, jolloin jäästä pidon saaminen jäissä pelatessa helpottuu.

Itsellä käytössä tällä hetkellä Step BR extremet Vertexx kotelossa, ennen tätä Step BR Regularit jotka olivat myös Vertexx koteloissa. Nämä molemmat ovat siis korkeammat kuin bauerin alkuperäiset terät, olikoha että regualrit 15% ja extremet 30% korkeammat kuin alkup. Myöskin Step terät ovat parempaa materiaalia kuin Bauerin alkuperäiset, joten terävyys säilyy pidempään.

Tietenkin kun terät ovat korkeammat, rasitus kohditstuu nilkkoihin yhä enemmän. Oma kanta tähän on että jos pelaat pystyssä niin mene alkuperäisillä, mutta leveällä asennolla ja jäissä paljon pelaavan kannattaa harkita korotettuja teriä. Tää on tätä mielipide hommaa, toiset tykkää, toiset ei. Pidän omiani myöskin aika terävänä FBV 100/75 ja sweetstcik 5cm kärjestä, tämä vain siksi että saan kaiken mahdollisen pidon potkuihin. Säde muistaakseni oli 8,23m.

Joikainen pelaa tyylillään ja siten miten parhaalta tuntuu ja toimii, tyyli toiselle voi olla painajainen toiselle jne. ! Eli marssi teroituttamaan putkesi vaikka aluksi 13mm uralle, sitte ei kun testaan, jos ei riitä niin pienennä uraa jotta pito kasvaa.

Pienempi ura=enemmän pitoa ja purevuutta!

En muista miten täällä sai nuita firmojan mainita mutta omani hankin ProSharpilta, todella asiantuntevaa porukkaa sielä joten laitas puhelua sinnepäin!
User avatar
tonzr
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Wed Feb 08, 2012 3:31 pm
Location: Oulu

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby Beast » Thu Jan 29, 2015 7:15 am

Mulla on ollut tuo Edge Again käytössä syksystä 2013 ja olen ollut tosi tyytyväinen. Jäällä käyn n. 3 kertaa viikossa ja teroitutan terät ehkä 3 kertaa kauden aikana. Muutoin vetelen tuolla Edge Againillä tarpeen mukaan kiihtyvällä tahdilla. Eikä ole tullut teroittajaltakaan sanomista verrattuna aiempaan kun käytin sitä V:n muotoista tikkua. Terä 26' säteellä 12mm uralla. Nyt on terä loppu ja vaihtoa vailla.

Ainoa mikä vähän kaivelee on, että 25 euron terästä tuo 9 euron toimitusmaksu nettikaupassa tuntuu tuotteen hintaan nähden vähän suolaiselta...
Beast
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Wed Sep 16, 2009 5:14 pm

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests
cron