Terien kunnossa pito, teroitus jne

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby danello » Mon Aug 17, 2015 3:00 pm

Morjes!

En tiedä meneekö oikeaan osoitteeseen mut täältä tuntuis loogiselta kysyä jelppiä.. Olisko mitään vinkkiä alottelevalle kassarille (vuoden nyt harjotellu) kun olen tässä nyt hakenut luistimen terävyyttä.. Oon käynyt terotuttamassa tolla FBV-teroituksella 100/75 ja tuntuu että voisi paremmin vielä pitää kun jäistä potkii vauhtia ja välillä jalka sillain tökkii ns. tyhjää (liian terävä vai liian tylsä??) kun liikkuu pystyssä ja jarruttaa nopeasti, mutta kun ottaa pykälän terävämmän (olikohan se nyt 100/1) niin normaali pystypelaaminen on aivan kauheta katsottavaa.. Painan n. 80kg + varusteet ja noin 180 cm pitkä. Tekniikassakin on tietenkin parannettavaa, mutta olisi kiva saada ammattimiehiltä edes jotain osviittaa mihin suuntaan lähteä. Luistimina on bauerin supreme one80 vertexin koteloilla 4mm terällä.
danello
Rookie
 
Posts: 4
Joined: Sat Apr 18, 2015 10:33 am

Re: Terien kunnossa pito, teroitus jne

Postby tonzr » Mon Aug 17, 2015 10:02 pm

Liitys samalla tuonne nii vähän nopeampaa saa vastauksia =)

https://www.facebook.com/groups/376785352476101/

Itse vetäny pari vuottatuolla 100/75 ja hyvin pelaa https://www.youtube.com/user/t0nzR tuolta pätkää.

Vedän terän etuosaan vielä 5cm sweetstickillä jottain saan maksimaalisen gripin jäähän, ilman että pystypelaaminen kärsi.

Tarkoitatko että terä ns hyppii kun jarruttaa nopeasti?

Tekniikkaan kannattaa lähtä hakemaan aluksi hitaalla vauhdilla, tulee oikeat liikkeet jotka iskustuu selkärankaan, sitten vain vauhtia lisää sitämukaa kun tuntuu et pystyy nii eiköhän se siitä lähe.

Tuo vertexx+4mm terä (tosin Step Extreme) myös käytössä itsellä ja hyvin toimii, kenkänä vain Makon pelaajan kenkä. Tietenkin sitten Step löytyy korotetut terät Regular ja Extreme ( www.prosharp.fi ) myy näitä, joilla pelaaminen jäissä helpottuu vielä entisetään.
User avatar
tonzr
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Wed Feb 08, 2012 3:31 pm
Location: Oulu

Previous

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests
cron