patjan laskeutumisalustat ja lonkkakivut

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

patjan laskeutumisalustat ja lonkkakivut

Postby 81 » Tue Jan 10, 2012 9:03 pm

Sain pari viikkoa sitten uudet patjat bauerin RX10. Parin viikon käytön n.4-6 jäätä/vk kiekkoa ja kaukista käytön jälkeen lonkat ovat tulehtuneet :( Alusta asti jo huomasin, että laskeutumisalustat on polven kohdalta vähän matalammat kuin edellisissä patjoissa ja yllättävän kovat. Aiemmissa patjoissa(Smith) pidin vielä ylimääräistä palaa polven alla, joten pakka oli n.7,5cm korkea. Eilen purin nuo alustat ja toinen irroitettavista levyistä onkin lähes kivikova, toinen antaa vähän periksi. Nyt vaihdoin kovan pehmeämpään, mutta korkeutta pitäs saada vielä lisää. Säären kohdalla tuntuu kyllä toppauksia riittävän ja säären kohdalta alustat ovat korkeammat kuin polven. Nyt pitää sitten rakennella uudet alustat ja saada lonkat pelikuntoon. Onko muilla RX10 käyttäjillä tai muilla ollut vastaavia ongelmia? Entä muilla lonkkakipuja ja miten olette saaneet pidettyä lonkat kunnossa ja kuinka korkeilla alustoilla pelaatte? Itse olen aika kevyt, alle 60 kg.
81
Maalivahti
 
Posts: 31
Joined: Thu Feb 11, 2010 3:37 pm
Location: Helsinki

Postby Reflex » Tue Jan 10, 2012 9:24 pm

Itse käytän samoja patjoja joten annetaan mielipidettä.
Mielestäni Rx10 patjoissa on todella hyvät polvenaluspalat! Ne ovat tosi tukevat ja patjat on jämäkät oltaessa v:ssä. Patjoilla saan tehtyä leveämmän v:n kuin esim viimekauden x60 patjoilla joissa oli erilainen jalkakanava. Polven alle kokeilin lisätä palan, mutta otin heti pois kun patjan kärki ei ollut enää jäässä.
Lisäksi mulla on vaughn v3 lumpiosuojat jotka vähän korottavat polvea laskeutumisalustan lisäksi, joten se voi vähän vielä korottaa, mutta muutoin olen enemmän kuin tyytyväinen.
Kesän pelasin rullakiekkoa smith patjoilla ja mielestäni jalkakanava rasitti lonkkia huomattavasti enemmän kuin noilla rx10 patjoilla ja v oli huomattavasti kapeampi. Lisäksi polvenaluspalat olivat tosi pehmeät jolloin v;ssä ollessa tasapaino ei ollut läheskään niin hyvä.
User avatar
Reflex
Resident goalie geek
 
Posts: 290
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:23 pm
Location: Kuopio

Postby AU#27 » Wed Jan 11, 2012 2:58 pm

Itsellä myös RX10:t ja niiden kanssa Reebokin kupilliset lisäpolvisuojat. Ainakaan mulla ei ole ollut vastaavia ongelmia.
AU#27
Rookie
 
Posts: 6
Joined: Wed Jan 12, 2011 4:20 pm


Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests