miten rintapanssari löysäksi?

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

miten rintapanssari löysäksi?

Postby zemi71 » Mon Dec 19, 2011 4:06 pm

Joo elikkä ostin tossa uuden panssarin mutta se on iha kivikova että miten saisin sen löysemmäksi? :shock:
zemi71
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Mon Dec 19, 2011 4:03 pm

Re: miten rintapanssari löysäksi?

Postby eipii » Mon Dec 19, 2011 4:55 pm

zemi71 wrote:Joo elikkä ostin tossa uuden panssarin mutta se on iha kivikova että miten saisin sen löysemmäksi? :shock:

Panssari päälle ja jumppaa, eipä ne siitä löysty oikeastaan kuin käytöllä.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby Jukka Ropponen » Tue Dec 20, 2011 7:18 am

Pari konstia joita itse käytän:

1) Kastellaan panssari läpimäräksi ja kuivatetaan henkarilla sitten muutama päivä. Tämä siis ennen käyttöön ottoa.

tai

2) Pannaan suuren pesukoneen rumpuun. Täyteen viileää vettä. Pyöritetään 10 min ohjelmalla läpi.

Jukka
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby Tuomashi » Sat Dec 24, 2011 4:46 pm

Jukka Ropponen wrote:
2) Pannaan suuren pesukoneen rumpuun. Täyteen viileää vettä. Pyöritetään 10 min ohjelmalla läpi.



Menee vähän aiheen vierestä mutta voiko panssaria pestä lyhyellä ohjelmalla pesukoneessa? Panssari on Reebok 9k KFS. Panssari nimittäin haisee melkoisen pahalle kun sen pelin jälkeen ottaa pois. Kuivaamoon on aina viety samantien jään jälkeen että en tiiä miks haisee niin törkeelle. Eikä oikeestaan auta mitkään ladylasolit ym. Siks luulen että ois hyvä pestä jos vaan sen saa pestä?
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

Postby Masa » Sun Dec 25, 2011 9:34 am

Itse oon pessyt kaikki paitsi patjat ihan pesu koneessa (kilpi ja rällä ilman linkousta). Hyvin ovat pesun kestäneet eli ei muuta kuin koneeseen vaan.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Miketti » Tue Dec 27, 2011 8:19 pm

Olen pesulassa töissä ja kamojani olen pessyt työpaikan koneissa muutamaan kertaan. Kaikki vaan sisään mitkä uskaltaa koneessa pestä, 50kg koneeseen mahtuu aika hyvin :D Ei ole haissut sen jälkeen ja kamatkin on vielä paljon löysemmät jonkun aikaa ennen kun ovat taas hien pinttämät.
Miketti
Rookie
 
Posts: 9
Joined: Tue Apr 19, 2011 3:09 pm
Location: Varkaus

Panssari pesukoneeseen.

Postby Mörmö » Fri Dec 30, 2011 9:02 am

Oman Bauerin pro panssarin laitoin ensitöikseni isoon pesukoneeseen ja annoin vielä kevyen linkouksen hoitaa jälkihoito ja panssarista tuli aivan törkeen hyvä! Poissa oli se vähäinenkin jäykkyys mikä tossa panssarissa uutena on! Suosittelen siis lämpimästi pesukoneessa käyttöä "löysentääkseen" panssaria.
Nuori ja Nuori - päiväkodissa niitä nuoria on... "Kai Suikkanen"
Mörmö
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 28
Joined: Tue Jul 13, 2010 12:19 pm

Postby Tuomashi » Fri Dec 30, 2011 4:14 pm

Kuinka pitkällä ohjelmalla kamanne pesette? Mulla oli tunnin koneessa ja vieläkin haisee jonkun verran pinttyneelle hielle vaikka oli tuplamäärä
pesuainetta mitä normaalisti tollaseen määrään pitäis laittaa. Pitäiskö vaan ensin liottaa muutama tunti ja sitten vasta koneeseen?
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

Postby 2slow4motion » Wed Jan 11, 2012 3:44 pm

Liekö mikään auttavan jos on oikeen pinttynyt... Tai siihen asti kun kamat on taas kerran päällä ni haju sama vanha tuttu. <-- Om kokemus
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI


Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests