Lisäpolvisuojat? reisiläpät? vaiko molemmat?

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Lisäpolvisuojat vai reisiläpät?

Lisäpolvisuojat?
52
50%
Reisiläpät?
31
30%
Molemmat?
20
19%
 
Total votes : 103

Lisäpolvisuojat? reisiläpät? vaiko molemmat?

Postby Santsess » Mon Jul 18, 2011 4:37 am

Itse olen käyttänyt kumpiakin ja molempiakin yhtäaikaa, nykyään ainoastaan lisäpolvisuojat.
User avatar
Santsess
Maalivahti
 
Posts: 43
Joined: Fri Jul 24, 2009 4:15 pm
Location: Turku

Postby aki69 » Mon Jul 18, 2011 7:04 pm

Itse en käytä kumpiakaan.
kaikki kiinni, loput kulmiin.
User avatar
aki69
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Fri May 29, 2009 2:37 pm
Location: Hämeenlinna

Postby Santsess » Mon Jul 18, 2011 8:01 pm

Oho, se vaihtoehtohan jäi kokonaan äänestyksestä. Pahoittelen.
User avatar
Santsess
Maalivahti
 
Posts: 43
Joined: Fri Jul 24, 2009 4:15 pm
Location: Turku

Postby jrman » Mon Jul 18, 2011 8:10 pm

Ennen oli irralliset välipolvarit mutta noissa Ultra Light 6-mallin vekottimissa on tuo patjojen oma suoja aika bueno joten sillä on nyt menty viime joulusta asti
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby Lucky13 » Tue Jul 19, 2011 6:47 am

En oo kyllä osannut ikinä käyttää kumpiakaan. Eli ilman mennään. :wink:
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby Jukka Ropponen » Tue Jul 19, 2011 8:17 am

Olen testannut useita vaihetoehtoja ja parhaiten toimii minulle patjoissa kiinni olevat hyvät lisäpolvarit jotka menee housujen alle. Stompin patjoissa on vielä hiukan extraa ja niissä ei varmasti pääse sattumaan. Brians patjoissani käytän "pro laced" mallisia.

Jukka

Ps. NHL:ssä melkein kaikilla alkaa olla isot lisäpolvarit joilla pääsee kiertämään typerää sääntöä jossa patjojen laskeutumisalustaa on madallettu. Tämä tuo lonkkiin ja polviin turhaa lisärasitusta ja lisää loukkaantumisia. Asia voidaan kompensoida paksulla lisäpolvarilla jos taas nostaa polvea ylemmäksi.
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby Santsess » Tue Jul 19, 2011 8:36 am

Itseltäni löytyy molemmista polvista metallikiskoilla vahvistetut neopreenituet jotka nostavat polvea sen verran että lähes joka patjoista saa ottaa alustaa pois :) itse kun n. 2v sitten ostin lisäpolvisuojat niin hankin lähes pienimmän sr mallin juurikin näiden polvitukieni vuoksi. Ovat hyvät mutta niin kevyet että jos napsahtaa niin kyllä tietää että osui mutta vammoilta välttyy :D
Sen verran vielä että lisäpolvisuojani ovat kiinni housun sisällä olevassa läpyskässä. Kiinnitin ne siihen pari jäätä sitten ja hyvin on toiminut, pysyy paikallaan paremmin eikä tarvitse kiinnittää niin kovin. Suosittelen.
User avatar
Santsess
Maalivahti
 
Posts: 43
Joined: Fri Jul 24, 2009 4:15 pm
Location: Turku

Stomp

Postby Jamo Hautakoski » Thu Jul 21, 2011 10:04 am

Stompin patjoissa paras tahan asti nakemani/ kayttamani ratkaisu. Patjoissa kiinni olevat lisapolvarit ovat aivan loistavat ja minimoivat loukkaantumiriskin tehokkaasti. Pidan lisaksi reisilevyja "loysana"niiden palla. Toimii!

Jamo
Läskiä ja Lotinaa
Jamo Hautakoski
Resident goalie geek
 
Posts: 388
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:51 pm
Location: Schoten, Belgia

Re: Stomp

Postby aki69 » Thu Jul 21, 2011 7:02 pm

Jamo Hautakoski wrote:Stompin patjoissa paras tahan asti nakemani/ kayttamani ratkaisu. Patjoissa kiinni olevat lisapolvarit ovat aivan loistavat ja minimoivat loukkaantumiriskin tehokkaasti. Pidan lisaksi reisilevyja "loysana"niiden palla. Toimii!

Jamo


Siis miten löysänä?? :o
kaikki kiinni, loput kulmiin.
User avatar
aki69
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Fri May 29, 2009 2:37 pm
Location: Hämeenlinna

Postby Sissi » Sat Jul 23, 2011 8:33 pm

Täälläkin loppui ihme kikkailut polvien suojaamisen suhteen kun uudet Stompit sain, on kyllä polvet niin loistokkaasti paketissa että ei kyl tartte enää yhtään pelätä! :lol:
I am what I am.
Sissi
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 28
Joined: Thu Oct 08, 2009 6:21 pm

Postby Jonppa » Fri Jul 29, 2011 6:36 am

Tekeekö noilla lisäpolvisuojilla yleensä mitään, mitkä on housuissa kiinni? Suojaako yhtään ja onko hankalat? Kun pitäs jotkut lisärit ostaa ja mietin ostaisko jotkut housut missä ne on esim. Bauerit tai Pallakset.
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Näin

Postby sewe-68 » Fri Jul 29, 2011 7:54 am

RBK:n KP Pro SR, joista tarroilla oleva lisälevy poistettu, siitä oli haittaa. Muuten suojat ovat loistavat.

Briansin Focuksissa nykymalliset lisäsuojat, jotka menevät housujen alle. Epäilin toimivuutta, mutta syyttä eli toimivat ihan hyvin eikä haittaa. Lisäksi käytän muutaman esimerkkitapauksen johdosta RBK:n lisäsuojia, jotka tulevat pelisukan alle. Näiden myötä aloin siis käyttämään pelisukkiakin. Reisiläpät eivät tällä hetkellä kuulu kokoonpanoon, mutta aikaisemmin kyllä, eikä niistäkään huonoa sanottavaa. Joskus toki nauhat housujen kanssa jumittaa, mutta lisälenkki housun lahkeessa helpotti.

Esimerkkitapaus sai kiekon polveen III-divarissa viime kaudella, joten kyllä noita osumia voi oikeasti tulla ilman riittävää suojausta!
Myöshäisherännytikämiesamatöörimolari
sewe-68
Resident goalie geek
 
Posts: 159
Joined: Thu Oct 26, 2006 11:07 am
Location: Helsinki

Postby Goalie99 » Tue Aug 16, 2011 6:45 pm

Mun ärkaseissa ne ''reisiläpät'' eli patjoissa kiinni olevat ''lisäpolvarit''??
User avatar
Goalie99
Resident goalie geek
 
Posts: 390
Joined: Sat Apr 03, 2010 9:05 am

Postby eipii » Wed Aug 17, 2011 5:51 am

Goalie99 wrote:Mun ärkaseissa ne ''reisiläpät'' eli patjoissa kiinni olevat ''lisäpolvarit''??

Reisiläpät ovat suorat tai hieman kaarevat levyt, lisäpolvarit ovat sitten lisäpolvarit, nykyään myös alkaa olla patjoissa/housuissa kiinni olevia, yleensä erikseen.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby zwerg666 » Fri Aug 19, 2011 9:25 am

Reisiläppiä tähän asti olen käyttänyt vaan nyt on kassin pohjalle jääneet.
PAW lisäpolvareilla tästä eteenpäin. Tukee ja suojaa polvea hyvin lisäksi nostaa polvea jäästä soppelisti.
User avatar
zwerg666
Maalivahti
 
Posts: 38
Joined: Sat Jul 15, 2006 5:04 pm
Location: Oulu

Next

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests
cron