Varustehankinnoista

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby #44 » Thu Dec 23, 2010 8:10 pm

ite olen ajatellut kilven hankkimista uuden velo 4 rällän rinnalle
olen ajatellut

http://www.hockeygeeks.com/display_prod ... ct_id=4001

http://www.hockeygeeks.com/display_prod ... ct_id=3286

tai vaughn velo 4 7900

mikä on paras
User avatar
#44
Resident goalie geek
 
Posts: 157
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:22 am
Location: jämsä

Postby Goalie99 » Fri Dec 24, 2010 10:18 am

2slow4motion wrote:Itse ainakin harraste veskana ollut tyytyväinen rbk:oon varusteihin. rällä(pro) patjat on intersportista. Ei maineella oo mitään tekemistä täällä eikä höntsä peleissä vaikka vetäsit kohon vanhoilla oravan nahoilla.

Kauhee angsti! :shock:

Mun viestissä ei mainittukkaan, että maineen avulla kantsii valita varusteet.
Kunhan nyt vain totesin, että Vaughnilla on tällä foorumilla parempi maine kuin reebokilla.
Ja mitä toi sun 'kauhee angsti'-juttus meinaa?
User avatar
Goalie99
Resident goalie geek
 
Posts: 390
Joined: Sat Apr 03, 2010 9:05 am

Postby jardell » Tue Jan 04, 2011 6:04 pm

komppaan 2slow4motionia...
paino on voimaa, yli paino on ylivoimaa... ;)
jardell
Rookie
 
Posts: 14
Joined: Sun Nov 07, 2010 8:37 pm
Location: nakkila

Postby Goalie99 » Tue Jan 04, 2011 8:16 pm

jardell wrote:komppaan 2slow4motionia...

Kyllähän mäkin hankkisin reebokit ellei Bauereita olis keksitty :D
Ja tottakai Brianssit on Customia kerrakseen!*Myös laatu-hintasuhde on kohdallaan :wink: *
User avatar
Goalie99
Resident goalie geek
 
Posts: 390
Joined: Sat Apr 03, 2010 9:05 am

Postby eipii » Tue Jan 04, 2011 9:03 pm

Goalie99 wrote:Kyllähän mäkin hankkisin reebokit ellei Bauereita olis keksitty :D
Ja tottakai Brianssit on Customia kerrakseen!*Myös laatu-hintasuhde on kohdallaan :wink: *

Ei ole.. laatu ehkä hinta ei, monta muuta merkkiä millä laatu kohtaa hinnan.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby tobbo » Tue Jan 04, 2011 9:58 pm

Voin myös tarttua tähän Reebokin maineeseen..

Itselläni on tällä hetkellä Reebokin X-pulse Pro rintapanssari, joka on toiminut todella hyvin, ei moitteita.

Ennen sitä oli Premier II sr, ei siinäkää mitään moitteita,loisto panssari!

Näitä ennen on ollut myös muita Rbk:n panssareita joihin olen myös ollut tyytyväinen, tällä hetkellä en näe mitää syytä vaihtaa pois Reebookista.

On minulla myös ollut Reebokin 8K kilpi ja räpsä, jotka olivat hyviä myös, loppua kohden alkoivat antaa läpi ja jouduin vaihtamaan.

Ainoana miinuksena omalla kohdallani on Revoke 9000 sr räpsä joka ei sopinut käteeni ollenkaan.

Näin täällä.
Image
tobbo
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Mon Dec 11, 2006 12:57 pm
Location: Rauma

Postby goalie#29 » Thu Jan 06, 2011 8:48 pm

Reebok on onnistunut panssareissa mielestäni todella hyvin. Hyvin suojaavia, mutta kuitenkin suhteellisen liikkuvia.
Hanskatkin ovat hyvät, mutta tuo pro-kamojen valmistuksen siirtäminen Kiinaan näkyi heti ja merkki vaihtui..
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby eipii » Thu Jan 06, 2011 10:23 pm

goalie#29 wrote:Reebok on onnistunut panssareissa mielestäni todella hyvin. Hyvin suojaavia, mutta kuitenkin suhteellisen liikkuvia.
Hanskatkin ovat hyvät, mutta tuo pro-kamojen valmistuksen siirtäminen Kiinaan näkyi heti ja merkki vaihtui..

Saahan heiltä vieläkin Kanadassa tehtyä Pro kamaa.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby goalie#29 » Fri Jan 07, 2011 1:23 am

eipii wrote:
goalie#29 wrote:Reebok on onnistunut panssareissa mielestäni todella hyvin. Hyvin suojaavia, mutta kuitenkin suhteellisen liikkuvia.
Hanskatkin ovat hyvät, mutta tuo pro-kamojen valmistuksen siirtäminen Kiinaan näkyi heti ja merkki vaihtui..

Saahan heiltä vieläkin Kanadassa tehtyä Pro kamaa.

Saa saa, mutta pointti oli, että koska suurin osa tehdään Kiinassa, joiden laatu ei päätä huimaa(tuli koettua) ei arvostus merkkiä kohtaan ainakaan nouse.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby eipii » Sat Jan 08, 2011 1:23 am

goalie#29 wrote:
eipii wrote:
goalie#29 wrote:Reebok on onnistunut panssareissa mielestäni todella hyvin. Hyvin suojaavia, mutta kuitenkin suhteellisen liikkuvia.
Hanskatkin ovat hyvät, mutta tuo pro-kamojen valmistuksen siirtäminen Kiinaan näkyi heti ja merkki vaihtui..

Saahan heiltä vieläkin Kanadassa tehtyä Pro kamaa.

Saa saa, mutta pointti oli, että koska suurin osa tehdään Kiinassa, joiden laatu ei päätä huimaa(tuli koettua) ei arvostus merkkiä kohtaan ainakaan nouse.

Laitetaan ne pointit sitten esiin ;)
Oma kohtaista kokemusta aikasempien postaajien hyviin rbk panssareihin, omalta osalta voin sanoa että rbk ps2 panssari oli pohjanoteeraus.. vatsapalaset lähtivät liikeelle, mahaosa ei suojannut tarpeeksi = ilmat lähtivät osittan jopa rannareista.. Enkä myöskään saanut panssaria istumaan hyvin kaula-alueen kohdalta. Muutenhan tuo oli hyvin liikkuva panssari.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby smidis » Thu Jan 20, 2011 8:31 am

Nyt tuli sitten kamat hankittua ja päädyin seuraavanlaiseen settiin:
luistimet: reebok pump 6k
patjat: McKenney GP 855 Pro-Lite
munarit: VGC-7500 Velocity 3 GoalCup
housut: Bauer Performance Goaliepant
Rintapanssari: Vaughn Epic 8606
Räpylä: Vaughn Epic 8606
kilpi: Vaughn Epic 8606
maski: Wall active, kaulapleksillä

Kerran olen käynyt näillä kamoilla jäillä ja hyvin pelittävät. Räpylässä on vielä hieman sisäänajo tarvetta, koska se ei tunnu aukevan tarpeeksi jolloin peittoalaa häviää.

Rintapanssarissa tuntui olevan samaa ongelmaa kilpikäden kohdalla kuin aikaisemmin lainakamojen panssarillakin. Eli kun kiekko napsahtaa kilven yläpuolelle, niin joka jääkerralla on ainakin yhden kerran osunut sen verran pahasti, että on noussut jonkinlainen patti käsivarteen ilman murtumaa kylläkin.En tiedä sitten vääntyykö panssarin käsiosa hieman huonosti, jolloin suojaamatonta aluetta pääsee tulemaan esiin kilpipuolelle tulevissa vedoissa.Voi tietty olla, että väännän kilpikättä huonoon asentoon, jolloin rintapanssari ei suojaa kuten sen on tarkoitettu.Onko kenelläkään muulla ollut tämänlaista ongelmaa?
smidis
Rookie
 
Posts: 12
Joined: Sat Dec 04, 2010 9:39 am

Postby Goalie99 » Thu Jan 20, 2011 2:19 pm

[quote="smidis"]Nyt tuli sitten kamat hankittua ja päädyin seuraavanlaiseen settiin:
luistimet: reebok pump 6k
patjat: McKenney GP 855 Pro-Lite
munarit: VGC-7500 Velocity 3 GoalCup
housut: Bauer Performance Goaliepant
Rintapanssari: Vaughn Epic 8606
Räpylä: Vaughn Epic 8606
kilpi: Vaughn Epic 8606
maski: Wall active, kaulapleksillä

Kerran olen käynyt näillä kamoilla jäillä ja hyvin pelittävät. Räpylässä on vielä hieman sisäänajo tarvetta, koska se ei tunnu aukevan tarpeeksi jolloin peittoalaa häviää.

Rintapanssarissa tuntui olevan samaa ongelmaa kilpikäden kohdalla kuin aikaisemmin lainakamojen panssarillakin. Eli kun kiekko napsahtaa kilven yläpuolelle, niin joka jääkerralla on ainakin yhden kerran osunut sen verran pahasti, että on noussut jonkinlainen patti käsivarteen ilman murtumaa kylläkin.En tiedä sitten vääntyykö panssarin käsiosa hieman huonosti, jolloin suojaamatonta aluetta pääsee tulemaan esiin kilpipuolelle tulevissa vedoissa.Voi tietty olla, että väännän kilpikättä

Itellä viime harkoissa ihan ringettekin sattu pirusti kun osui räpyläpuolen suojaamattomaan kohtaan.
Ehkä johtuu siitä että se lainapanssari-montreal on ainakin 10 vuotta vanha ja ehkä vähän pienikin.
Muutenkin ihan rikki koko kapistus.
User avatar
Goalie99
Resident goalie geek
 
Posts: 390
Joined: Sat Apr 03, 2010 9:05 am

veikeitä vehkeitä

Postby Santsess » Sun Feb 06, 2011 12:58 am

Nyt kun täällä reebokista on puhuttu niin itse voin sanoa käyttökokemuksista sen verran, että viime kaudella seura lykkäsi reebokin rällän ja kilven, en nyt muista tarkkaan mitkä olivat (eivät olleet pro joten sr joku k). Kyseiset vehkeet kestivät käytössä noin 3kk kunnes sai suutarilla käydä niitä paikkailemassa. Jäällä kävin 3-7krt viikossa. Loppukaudesta kamat olivatkin sitten jo aivan puuroa ja suojaavuus oli nolla. Ne olis saanu jollekin taikurille viedä että olis tullu vielä käyttökelpoiset. Tästä viisastuneena ostan ensi kaudeksi tod näk vauhgnit ja brianssit ja prota, jos vaikka kestäisivät pari kautta. Harmikseni kyllä suomen ihanat puolustusvoimat ja sotilaspoliisiksi valitseminen veivät uv unelmani ja koko kausi mennyt armeijassa, jäällä päässyt käymään varmaan 5 kertaa koko talvena ja samoilla rbk:n vehkeillä käynyt paikkoja tuhoamassa. Siihen vielä tarttuakseni näissä varusteasioissa, että jos pelaat 00 ikäisissä (vähääkään mitään tai ketään väheksymättä) niin laukaukset, vauhti yms yms tuskin on niin kova että hankkisin järjettömän kalliita pro kamoja vaikka ne olisi tehty itäsaksassa. Itse pärjäsin ihan perus vehkeillä c junioreihin asti jolloin alkoi kavereilla olemaan hieman ruista ranteessa ja alkoi tulemaan edes mustelmia. Olen pahoillani avautumisestani ja pyydän valmiiksi anteeksi jos loukkasin jonkun tunteita.
User avatar
Santsess
Maalivahti
 
Posts: 43
Joined: Fri Jul 24, 2009 4:15 pm
Location: Turku

Re: veikeitä vehkeitä

Postby kerppu » Sun Feb 06, 2011 7:26 am

Santsess wrote:, että jos pelaat 00 ikäisissä (vähääkään mitään tai ketään väheksymättä) niin laukaukset, vauhti yms yms tuskin on niin kova että hankkisin järjettömän kalliita pro kamoja vaikka ne olisi tehty itäsaksassa. Itse pärjäsin ihan perus vehkeillä c junioreihin asti jolloin alkoi kavereilla olemaan hieman ruista ranteessa ja alkoi tulemaan edes mustelmia.


Pakko todeta tähän että kummipoika pelaa -00 syntyneissä ja heidän porukassa kaksi kaveria ampui tutkaan YLI 100km/h, toinen pyssytti muistaakseni yli 115km/h, en ihmettele yhtään että ikivanhoilla junnukamoilla pelaavat veskat väistävät näitten kavereiden vetoja ja jos sattuu etteivät kerkeä alta pois pääsee itku.
kerppu
Resident goalie geek
 
Posts: 126
Joined: Mon Mar 16, 2009 5:40 am
Location: Jyväskylä

Re: veikeitä vehkeitä

Postby Goalie99 » Sun Feb 06, 2011 8:47 pm

Santsess wrote:Nyt kun täällä reebokista on puhuttu niin itse voin sanoa käyttökokemuksista sen verran, että viime kaudella seura lykkäsi reebokin rällän ja kilven, en nyt muista tarkkaan mitkä olivat (eivät olleet pro joten sr joku k). Kyseiset vehkeet kestivät käytössä noin 3kk kunnes sai suutarilla käydä niitä paikkailemassa. Jäällä kävin 3-7krt viikossa. Loppukaudesta kamat olivatkin sitten jo aivan puuroa ja suojaavuus oli nolla. Ne olis saanu jollekin taikurille viedä että olis tullu vielä käyttökelpoiset. Tästä viisastuneena ostan ensi kaudeksi tod näk vauhgnit ja brianssit ja prota, jos vaikka kestäisivät pari kautta. Harmikseni kyllä suomen ihanat puolustusvoimat ja sotilaspoliisiksi valitseminen veivät uv unelmani ja koko kausi mennyt armeijassa, jäällä päässyt käymään varmaan 5 kertaa koko talvena ja samoilla rbk:n vehkeillä käynyt paikkoja tuhoamassa. Siihen vielä tarttuakseni näissä varusteasioissa, että jos pelaat 00 ikäisissä (vähääkään mitään tai ketään väheksymättä) niin laukaukset, vauhti yms yms tuskin on niin kova että hankkisin järjettömän kalliita pro kamoja vaikka ne olisi tehty itäsaksassa. Itse pärjäsin ihan perus vehkeillä c junioreihin asti jolloin alkoi kavereilla olemaan hieman ruista ranteessa ja alkoi tulemaan edes mustelmia. Olen pahoillani avautumisestani ja pyydän valmiiksi anteeksi jos loukkasin jonkun tunteita.

Santsess, olen miettinyt aivan samaa, nimittäin näyttää ihan kestävän 3nkin kauden jälkeen reebokin kiinat nollanollilla...
Kiitoksia vielä tosta ''jos loukkasin muiden tunteita''-jutusta, sillä itseäni ei yhtään loukkaa vaikka haukkuisi nollanollat ales maan päältä mutta uskon, että täällä foorumilla seikkailee yksi jos toinenkin minun lisäkseni 00-sarjassa pelaava.
(P.S. Siksi pelataan ikähaarukalla 01-98, 00-sarjaa koska kaikki tytöt turun seudulla on vienyt juuri tuo Ringette, joka vei minutkin, sillä ensi vuonna joutuu koko 99 ja 98-lauma lähtemään meidän ''lapsi''-joukkueesta jo tepsin naisiin, jossa pelaa tällä hetkellä 95-93 ikäluokkaa, joka on valtava ero ensikaudella, jos sinne lähtee ysikasit ja ysiysit, jonka hyvin huomaa tyttöiekon puutteen takia.) :cry:
User avatar
Goalie99
Resident goalie geek
 
Posts: 390
Joined: Sat Apr 03, 2010 9:05 am

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests