Patjojen kiinnitys, kuinka tiukalla, eri mallit jne

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby Didymus » Thu Jan 05, 2012 10:19 pm

Kiitos vinkeistä,

Pitää kokeilla ens jäillä löysemmällä, kaipa ne jalassa pysyy :)
Ei ole ku sitten polvitarra muita tarroja ei ole.
Godspeed!!!
Didymus
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 05, 2012 8:26 am

Postby Didymus » Thu Jan 05, 2012 10:53 pm

Aikasemmin oon tosiaan ymmärtäny että tuo luistinremmikin pitää olla tiukalla, joltakin kuulin niin.
Godspeed!!!
Didymus
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 05, 2012 8:26 am

Postby SeulaPro » Tue Feb 21, 2012 8:55 am

Pidättekö muuten luistimen alta kulkevaa remmiä takimmaisessa kolossa vai ihan siinä luistimen keskellä olevassa kolossa? En tiedä onko sillä edes kauheasti merkitystä.. Itse olen vain yrittänyt löytää ratkaisua siihen ongelmaan, että vasen patja jäistä noustessa tahtoo pyörähtää "yli", eli liiaksi sisäänpäin. Olen kiristellyt ja löysännyt remmejä, mutta aina jäätorjunnan jälkeen saan tuupata patjan oikeaan asentoon. Ja kyseessä aina tuo vasen patja, oikea palautuu ihan hyvin. Liekö sillä sitten merkitystä, että nousen aina oikean jalan kautta jäistä.

Pidän luistimen alta kulkevaa remmiä taaimmaisessa kolossa ja melko löysällä. Täytynee koittaa vähän kiristää sitäkin ja testata vaikka kertaalleen sen siirtoa keskimmäiseen koloon.
Miksi tyytyä olemaan hankala, kun voi vähällä vaivalla olla mahdoton.
SeulaPro
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 25
Joined: Mon Aug 22, 2011 7:44 am
Location: Tampere

Postby Myllys » Tue Feb 21, 2012 11:16 am

Itse pidän luistimen alta kulkevaa remmiä takimmassa kolossa ja viimeisessä reiässä. Sulla voi olla joku remmi ylhäältä liian tiukalla, jolloin se vetää patjaa liiaksi jalkaa vasten.

Itse kanssa kauan etsin ratkaisua pyörimiseen, ja lopulta paras on pitää kaikki remmit melko löysällä. Polven kohdalla tarra sitten pitää patjan jalkaa vasten, jotta tuntuma säilyy.
Myllys
Rookie
 
Posts: 5
Joined: Tue Dec 06, 2011 3:04 pm
Location: Jypinkylä

Postby Kotzone » Tue Feb 21, 2012 11:17 am

SeulaPro wrote:Pidättekö muuten luistimen alta kulkevaa remmiä takimmaisessa kolossa vai ihan siinä luistimen keskellä olevassa kolossa? En tiedä onko sillä edes kauheasti merkitystä.. Itse olen vain yrittänyt löytää ratkaisua siihen ongelmaan, että vasen patja jäistä noustessa tahtoo pyörähtää "yli", eli liiaksi sisäänpäin. Olen kiristellyt ja löysännyt remmejä, mutta aina jäätorjunnan jälkeen saan tuupata patjan oikeaan asentoon. Ja kyseessä aina tuo vasen patja, oikea palautuu ihan hyvin. Liekö sillä sitten merkitystä, että nousen aina oikean jalan kautta jäistä.

Pidän luistimen alta kulkevaa remmiä taaimmaisessa kolossa ja melko löysällä. Täytynee koittaa vähän kiristää sitäkin ja testata vaikka kertaalleen sen siirtoa keskimmäiseen koloon.


Keskellä ja aika tiukalla..toinen remmi jota pidän sopivan tiukalla on polven takana oleva remmi..patja pysyy hyvin hallussa eikä estä jäissä pelaamista. muut remmit löysällä.
Kotzone
Maalivahti
 
Posts: 47
Joined: Mon May 09, 2011 7:35 pm
Location: Muhos

löyty säädöt

Postby Didymus » Tue Feb 21, 2012 12:07 pm

Hei!

Säädöt löyty, elikkä löystin alimpia remmejä siten että 2-3 sormea menee pohkeen ja remmin väliin. Tuo on sopiva mulle, pysyy jonkunlainen tuntuma, mutta palautuu kuitenkin jäistä noustessa.
Ylemmät remmit roikkuu vaan kiinni, ja polvitarra on tiukalla.

Kiitos vinkeistä!
Godspeed!!!
Didymus
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 05, 2012 8:26 am

Postby raakis- » Tue Feb 21, 2012 12:42 pm

Moro!

Itselläni on Warriorin Swaggerit kokoa 37"+1" ja pääasiassa patja on kiinni pohkeen ja polven tarranauhoilla. Kantaremmi menee luistimen keskimmäisestä reiästä ja on melko löysällä. Pohkeen kolme nahkaremmiä ovat myös melko löysällä; alhaalla kireämmällä ja löystyen ylöspäin mentäessä. Polven kohdalla menevä pikaklipsiremmi on melkotiukalla, mahtuu 2-3 sormea väliin, pitäen näin polven laskeutumisalustan paikallaan. Ylin remmi roikkuu vain mukana. Aluksi oli kantaremmi vanhasta tottumisesta liian kireällä ja se aiheutti polvien ja nilkan kipeytymistä sekä butterfly oli turhan kapea, melkein || eikä V.
"Knowledge is power" - Sir Fracis Bacon

"There is no knowledge that is power" - Lord Rayden
User avatar
raakis-
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 19, 2012 6:24 am
Location: Tampere

Postby SeulaPro » Wed Feb 22, 2012 9:44 am

Kiitokset vinkeistä. Kävin eilen jäällä ja muuttelin hiukan remmivirityksiä. Jätin luistinremmin tosi löysäksi, löysäsin myös pohkeen remmejä reiän verran mutta laitoin polven tarrakiinnityksen kireämmälle kuin ennen. Homma lähti toimimaan, patjat palautuivat jäätorjunnan jälkeen paikoilleen ja tuntuma pysyi. Kyseessä Bauerin Supreme One80 -patjat, jotka nyt lähtivät toimimaan oikein.
Miksi tyytyä olemaan hankala, kun voi vähällä vaivalla olla mahdoton.
SeulaPro
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 25
Joined: Mon Aug 22, 2011 7:44 am
Location: Tampere

Re: Patjojen kiinnitys, kuinka tiukalla, eri mallit jne

Postby PS » Tue Nov 13, 2012 10:22 pm

Tuo luistimen alta menevän remmin kireys hieman mietityttää.
Millaisilla kireyksillä olette näitä remmejä pitäneet, jos mittaat sopivan reijän kohdan patjan päästä sentteinä?
Tuo remmin reikien määrä vaihtelee ilmeisesti merkkien ja mallien välillä.
Ja pidättekö remmiä luistimen keski vai takimmaisessa kolossa?
Kärkinauhojen solmua olen pitänyt nyt 10cm. Mites muut?
PS
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 25
Joined: Mon Mar 14, 2011 2:21 pm

Re: Patjojen kiinnitys, kuinka tiukalla, eri mallit jne

Postby piha mokke » Wed Nov 14, 2012 4:40 pm

Joo eli itellä on brian's thiefpatjat jotka on customit eli takaosa on samanlainen kuin
reebokin ps sarjan patjoissa ja patjan jalassa pitää tarra polvessa ja nilkassa oleva remmi joka on
tiukalla ja 2,5cm kärkinarua, muut remmit on löysällä paitsi ylin puhkeen remmi on hiukan tiukemmalla jotta
pitää patjan hyvin mukana :)
Ne otetaan kiinni mitkä saadaan, ja niitä mitä ei saada ni annetaan olla. -Jani-
pihamokke@gmail.com
User avatar
piha mokke
Resident goalie geek
 
Posts: 149
Joined: Wed Mar 05, 2008 1:50 pm
Location: Heinola

Re: Patjojen kiinnitys, kuinka tiukalla, eri mallit jne

Postby EPJP » Sat Nov 24, 2012 6:53 pm

Luistimen alta menevää remiä pidän mahdollisimman löysällä siihen asti kunnes se roikkuu jäässä ja sitä kautta haittaa pitoa. No sillä ei mun mielestä oo väliä pitäkö remmiä keskimmäisessä vai takimmaisessa reiässä koska se on niin löysällä että siinä ei ole periaatteessa mitään merkitysytä sen liikkumisen kannalta. Ja kärkinaru on 5-7cm.
User avatar
EPJP
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Sat Jul 31, 2010 8:05 pm

Re: Patjojen kiinnitys, kuinka tiukalla, eri mallit jne

Postby PS » Wed Dec 12, 2012 11:53 am

Lyhensin itsekkin tuon kärkinarun noin 7cm, tuntuma patjaan nyt parempi.
Mittasin myös tuon alimman remmin pituuden.
Patjoissani tuon kokopituus 50cm ja jos pistää kolmanteen reikään niin 37cm paikkeilla, kuulostaako olevan edes sielläpäin? Tietysti makuasioita nämäkin.
PS
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 25
Joined: Mon Mar 14, 2011 2:21 pm

Re: Patjojen kiinnitys, kuinka tiukalla, eri mallit jne

Postby 2slow4motion » Wed Dec 12, 2012 7:29 pm

Mulla meni alimmaiset remmit poikki enkä ole niitä uusinut. Eroa en ole huomannut muutakuin kilinän vastakappaleesta =D
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Previous

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests