Rintapanssari

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Rintapanssari

Postby Mikke » Wed Jul 26, 2006 11:04 am

Minkälaista rintapanssaria käytätte. Mulla Rbk sr M!
Mihin kohtaan teillä tulee suunniilleen panssarin alareuna? kun minulla tuntuu että se olisi pieni, mut eihän sitä tiedä kun ei ole päässyt kokeilemaan housujen ja muitten varusteiden kanssa sitä.

Mihin kohtaan sen alareunan PITÄISI tulla?? :D
Mikke
Resident goalie geek
 
Posts: 143
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:48 pm
Location: Suomussalmi

Postby no goalie no game » Wed Jul 26, 2006 7:06 pm

Näin nopeasti ajateltuna eikös sen nyt suunnilleen munareihin asti pitäisi tulla? Riippuu tietty housuista mutta eihän niissä pahemmin ole tuota suojausta siinä alavatsan seutuvilla.
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby Niko » Wed Jul 26, 2006 7:24 pm

Toisaalta eikös osa munareista suojaa myös alavatsaa?
Se on tietenkin mitä itsekukin pitää mukavimpana, mutta itse koen, että paras on kun panssari menee vähän (muutama cm) huosujen sisään.
Niko
Resident goalie geek
 
Posts: 132
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:42 pm
Location: Nummela

Postby no goalie no game » Wed Jul 26, 2006 11:03 pm

Suojaahan ne munarit alavatsaa , mutta eipä siinä munareitten ja panssarin välissä pahemmin auttaisi olla tyhjää...Itsellä on niin isot housut että ovat melkein kainaloissa asti, ja ylettyvät tuohon rintalihaksen alapuolelle. On mukava ja tukeva paketti!
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby roger » Fri Jul 28, 2006 6:53 am

Mulla on Itech 8.8 ja on ollut loistava!! Minusta panssarin pitäs tulla housujen alle asti.
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

Postby simbadi » Mon Jul 31, 2006 9:36 am

Kimmo Kapanen on ensi kaudeksi varannut itselleen Rbk:n pro-panssarin ihan stockina. Siltä varalta jos helmikuussa tilatut varusteet eivät saapuisi ennen kauden alkua.
Image
User avatar
simbadi
Resident goalie geek
 
Posts: 212
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:08 pm
Location: Kuopio

Postby lexa » Fri Aug 04, 2006 5:12 am

Mulla on Velo Custom panssari!.
Haluan ehdottomasti, että panssari tulee reilusti housujen sisälle.
Siksi jatkoinkin panssaria alareunasta 5 cm. Lisäksi panssarin alaosassa on solkikiinnitys ja vastaava housuissa.
Tämä kehitystyö on vielä hiukan kesken.

lexa
lexa
Resident goalie geek
 
Posts: 189
Joined: Tue May 02, 2006 7:22 am
Location: Rauma

Postby CCM » Fri Aug 04, 2006 7:13 am

Mulla on CCM Blockade Pro Custom panssari...Ja tuleehan se sinne housuihin asti...Tosin on vielä (mut kohta tulee uuet) blockaden custom housut...et seki saattaa vaikuttaa asiaan ku tilasin housutki ni alavatsan seudu suojat ''isompina''
CCM
Lord of goaltending
 
Posts: 600
Joined: Fri Apr 28, 2006 10:38 am

Reilusti housuun

Postby Api » Fri Aug 11, 2006 3:01 pm

Simmonsin Matrix 2 Pro on oma mahasuojukseni.

Löytyykö täältä kenties joitain, jotka jättävät panssarin housujen ulkopuolelle? Sellaisiakin mestareita tiedän olevan. Kaikki silti vetäköön tyylillään, se on kullakin tuntemuskysymys miten panssariaan käyttää.

Itellä ei tulisi treeneistä mitään jos panssari olisi housun ulkopuolella. Se vie tuntuman ja jotenkin pakottaa panssarin luonnottomaan asentoon. Ja koska useimmissa (kaikissa nykyisissä) panssareissa on olemassa se lenkki navan kohdalla, niin nehän ovat jo alun perinkin suunnitellut käytettäväksi housun sisällä.

Ja vielä: Muistatteko (vanhemmat MV:t) legendaariset kaksiosaiset panssarit? Ensin kananmunakenno-mahaosa päälle ja sitten "hihat". Oi niitä aikoja...
Kärpänpyytäjä
Api
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Wed Aug 09, 2006 9:24 am

Postby Tnde » Fri Aug 11, 2006 5:15 pm

Itse pidin ennen (jokunen vuosi sitten) panssaria housujen alla, mutta sitten ostin uuden panssarin ja ei jotenkin tuntunut hyvältä. Kokeilin huvikseni housujen päällä, ja se tuntui vähän oudolta, mutta kuitenkin paremmalta kuin housujen sisällä. Nykyään pidän panssarin housujen ulkopuolella, jolloin omasta mielestäni liikkuvuus on parempi ja olo on jotenkin parempi, kevyempi (on toki mielipidekysymys haluaako että olo on väljä vai tiukka). Housut vedän kuitenkin mahdollisimman tiukalle. Myöskään housujen ja panssarin väliin ei itselläni ole tullu yhtään vetoa, vaan varsinkin jäihin mennessä panssari on reilusti yli housujen.
Tnde
Maalivahti
 
Posts: 31
Joined: Fri Aug 11, 2006 9:42 am

Postby TresPasser » Fri Aug 11, 2006 8:20 pm

Ennen käytössäni oli vanha kunnon Koho Revolutionin rintapanssari, jota käytin housujen alla. Henkseleiden sanottua sopimuksensa irti kokeilin pitää panssaria housujen päällä. Ihan kohtuullisesti se pelittikin, mitä nyt oudolta tuntui, kun se pääsi liikkumaan melko vapaasti.

Nykyään, kun hommasin Vaughn Velocityn panssarin, palasin vartin kokeilun jälkeen tuttuun ja turvalliseen tyyliin eli laitoin panssarin housuihin. Jotenkin tuntui todella oudolta pitää panssaria housujen päällä eikä Velo siihen oikein sovellukaan, kun ainakin itselläni se tuppasi jatkuvasti nousemaan ylöspäin, jolloin maha jäi suojattomaksi. En tiedä, millaisia kokemuksia muilla on kyseisestä mallista ja onko kukaan muu kokeillutkaan käyttää sitä housujen päällä, mutta itse en ainakaan enää edes aio kokeilla sitä. Nykyään on sen verran mukavan tukeva ja turvallinen paketti kasassa eikä tarvitse sen takia stressata. :D
User avatar
TresPasser
MV-friikki
 
Posts: 91
Joined: Thu Apr 27, 2006 5:38 pm
Location: Seinäjoki

Postby Voihitsivoiharmi » Fri Aug 11, 2006 8:58 pm

Mullon kanssa samanlaine koho vielki, ei oo ollu tarvetta(VARAA) vaihtaa.
Mut mä kokeilin kanssa tota housujen sisällä sydeemii mut ei oikein pelittäny nii pidän housujen päällä. Välillä tuppaa käpertymään alareuna solmulle ,mutta ei suurempia ongelmia :D
Voihitsivoiharmi
Resident goalie geek
 
Posts: 345
Joined: Thu Jul 27, 2006 9:48 am

Postby Mikke » Sat Aug 26, 2006 5:18 pm

Tämmöstä kysyisin, että kun mulla on tuo uusi rbk:n panssari niin se pääsee nousemaan tuosta edestä tai oikeestaan tuolta kylkien kohalta niin miten saisin sen silleen hyvin pysymään ettei se nousisi...mietin et auttasko henkselit...mut en tiiä...ja tykkään mieluummiin että panssari on housujen päällä!
En ole sitten vielä kokeillut remmien kiristystä sekin voisi auttaa asiaa...!
Mut auttakaa!!
Mikke
Resident goalie geek
 
Posts: 143
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:48 pm
Location: Suomussalmi

Postby ProGoalie » Sat Aug 26, 2006 6:15 pm

kannattais ihan piruutta koitaa et miltä tuntuu pitää housujen sisäl en määkään käytä housujen alla vaan päällä ja kyl se pomppii ajattelinkin itekki n pistää sen housujen alle
Pari helppoa laukaisee mukavasti jännityksen
User avatar
ProGoalie
Lord of goaltending
 
Posts: 547
Joined: Wed May 31, 2006 2:01 pm
Location: Tampere

Postby Parski » Sat Aug 26, 2006 6:33 pm

Pidin ennen housujen päällä panssarii mut nykyää housujen sisällä... omasta mielestä paljo parempi liikkuvuus jne jne...
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Next

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests
cron