Rintapanssari

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby Stratos » Fri Dec 01, 2006 3:25 pm

Jore wrote:p.s Jakke76 ekassa viestissä sanoit, että Kiinassa tehdyissä kamoissa on samat materiaalit ja ovat yhtä laadukkaita kuin Canadassa tehdyt ja nyt sanot, että kestävyydessä on huomattava ero. mun mielestä noi sotii keskenään aika pahasti? Ei millään pahalla...

Jakke varmaan tarkoitti, että Kiinassa valmistetut Sr kamat eivät kestä verrattuna Kanadalaisiin Pro kamoihin, mutta Kiinassa tehdyt Pro kamat taas kestävät.

Kuulemma Vaughnin panssarit eivät suojaa kunnolla ilman Pro (eli siis NHL) vahvistuksia. Omaa kokemusta ei ole, joten en mene takuuseen. Jos olisin sinä, hankkisin Rbk:n. Käytettyä panssaria en välttämättä hankkisi, sillä eivät foamit pysy koossa ikuisuuksia, eli käytetty panssari päästäisi luultavasti vedot helpommin läpi kuin uusi. Riippuu tietenkin panssarista ja sen käyttöiästä.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby zwerg666 » Fri Dec 01, 2006 3:27 pm

Kohon panssareita olen vuodesta yks ja kaks käyttänyt eikä nykypäivinä ole moitetta ollut. Koko kun on kohillaan niin loistavasti pystyy liikkumaan ja suojaa hyvin. Tällä hetkellä on Koho 590 pro pari kautta divareita pelattuna ja eikä pahemmin ole pehmentynyt. Sopivasti mulle höntsäpeleihin ;) Ostin vaan hiukka liian ison... kun halvalla sain :roll:
Veloa olen testannut ja hyvältä vaikutti sekin tosin vaan kolmet treenit on kokemusta. Pallakseen en koskis pitkällä tikullakaan... Rbk pro tuntus ainakin käsikopelolla seuraavalta hankinnalta varsinkin kun niitä näkyy ihan kohtuu hintaan saavan.
User avatar
zwerg666
Maalivahti
 
Posts: 38
Joined: Sat Jul 15, 2006 5:04 pm
Location: Oulu

Postby Jakke76 » Fri Dec 01, 2006 5:00 pm

Jore wrote:
p.s Jakke76 ekassa viestissä sanoit, että Kiinassa tehdyissä kamoissa on samat materiaalit ja ovat yhtä laadukkaita kuin Canadassa tehdyt ja nyt sanot, että kestävyydessä on huomattava ero. mun mielestä noi sotii keskenään aika pahasti? Ei millään pahalla...


Nyt mä suosittelen sulle kyllä pientä lukemisen ymmärtämisen opettelua. Puhuin senior kamoista ja Pro-kamoista. Senior on yleensä tehty Kiinassa hieman huonommista ja ei niin kestävistä materiaaleista. MUTTA MYÖS JOITAIN PRO-MALLEJA TEHDÄÄN KIINASSA, ja niissä ei materiaaleissa ole eroa, oli sitten tehty Kanadassa tai Kiinassa. Ainoastaan siinä valmistajat pystyvät säästämään työn kustannuksista. Tuskin esim CCM hyväksyy että vaikka joitain Pro-varusteita tehdään riisin voimalla (siis Kiinassa), että materiaalina käytettäisiin jotain sekunda-skeidaa.
Ja itselläni ei ole mitään Vaughnia vastaan, päinvastoin. Tälläkin hetkellä mm. housut ja kintaat ovat Vaughnia, ja Epic-kilpeä pidän parhaana ikinä. Ainoastaan Velo-panssari oli pettymys. Ja jos kerran Prona myydään, niin miksi (jo aiemminkin mainittu) sitä pitää vahvistaa, jotta vedot ei tule läpi. Erityisesti itseäni harmitti kyynärpään alapuolelle tulleet kiekot, jotka todella "iskivät" läpi. Ei siis mun mielestä ainakaan kovin pro-panssari. Muutenkin Kohon/RBK:n panssareita ollaan kehuttu nimenomaan käsien suojaamisessa, enkä ihmettele itse kyllä yhtään enää miksi.
Pääpointtini edellisessä oli taas herättää keskustelua, ja pakko kyllä myöntää että aika hyvin onnistuttu. :twisted:
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Postby Kenkä » Fri Dec 01, 2006 7:34 pm

Onkos Suomessa muuten edes mahdollista ostaa Kanadassa valmistettua Rbk:n tai Vectorin panssaria mistään liikkeestä? Siis pro-panssaria? Vai ovatko ne kaikki kiinalaisia?

Itsehän turvaudun ainakin vielä tämän talven ajan vanhaan kunnon tsekkiläiseen mahasuojaani. :)
User avatar
Kenkä
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Wed Apr 26, 2006 9:14 pm
Location: Ruuhimäki City

Postby SaKaRi » Fri Dec 01, 2006 8:29 pm

Kenkä wrote:Onkos Suomessa muuten edes mahdollista ostaa Kanadassa valmistettua Rbk:n tai Vectorin panssaria mistään liikkeestä? Siis pro-panssaria? Vai ovatko ne kaikki kiinalaisia?


Taitavat olla kaikki Kiinassa tehtyjä. Itselleni tuli pro Kanadasta, Kiinassa tehty...
User avatar
SaKaRi
Resident goalie geek
 
Posts: 126
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:05 pm
Location: Nokia

Postby Orankkeli » Sat Dec 02, 2006 11:15 am

Mulla on CCM:n gatekeepperit mitkä on tehty ziinassa, eikä laadussa oo ollu mitään valittamista. Hyvin suojaa kädet sun muut ja on kohtuu liikkuva käsistä.

Ainoo miinus on et kova veto jos tulee ylös rintaan ni lyö silleen ikävästi ja tuntuu välillä ettei happi kulje. Pidän panssaria housujen sisällä, eli se rinnan suoja tulee ihan kiinni rintaan eikä sinne jää yhtäään ilmaa väliin. En sitte tiiä että vaikuttaako se siihen "läpi lyömiseen" et se on ihan kiinni rinnassa. :evil:
...
User avatar
Orankkeli
Resident goalie geek
 
Posts: 133
Joined: Mon Jun 12, 2006 6:06 am
Location: Riihimäki

Postby kikka3 » Sat Dec 02, 2006 11:37 pm

Kiitos vain palautteesa.. hyödytti paljon. Taidampa kallistua rbk pro suojien puolelle. Kiitos kaikille kirjoittaneille.
Aina pelataan tosissaan mut ei vakavissaan..
kikka3
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Wed Nov 29, 2006 4:26 pm
Location: rymättylä

Postby raZor » Sat Dec 02, 2006 11:44 pm

raZor wrote:
Jakke wrote:Minä pelailen kanssa RBK :n M -kokoisella SR panssarilla,

Vatsapanssarin palat ovat hieman liian kaukana toisistaan ja sain pari kertaa vedon aika ikävästi vatsaan. Liimatainen laittoi keskimmäisten palojen väliin, ulkopuolelle, muovipalaset (8kpl) ja nyt toimii hienosti.

Tämä Liimataisen PRO-CUSTOM ;) maksoi peräti 20 €.


Samoja kokemuksia itsellä kyseisestä SR panssarista. Pitäisiköhän laitaa panssari jossain välissä Liimataiselle vahvistuksia saamaan, kun ei kerta hintakaan kovin kova ollut.


lauriliukas wrote:sinne vaan Liimataiselle, hinta ei paha ja panssarista, kuin panssarista saa
loistavan ,pienillä modauksilla.
Miehen mukaan juuri Kohon/Rbk:n panssareissa tuo jaken mainitsema
ongelma, joka näillä muovilevyillä kyllä poistuu mahtavasti.
Käsisuojistahan jopa nuo vanhat Forssa-mallit suojaa ihan riittävästi.


raZor wrote:Sain kaikkien päähän osuneiden vetojen lisäksi vedon myös solisluun päähän, jonka seurauksena rälläkäsi meni melko veltoksi.


Tuon viimeisen tapahtuman seurauksena vielä enemmän sillä kannalla, että PRO-modaus pitäis rintsiin tehdä. Kysymys vain kuuluu, missä välissä?
Muistaako Jakke kuinka kauan tuo työ Liimataiselta vei aikaa? Tokihan tuohon työn valmistumisnopeuteen vaikuttaa se kuinka paljon hommia Liimataisella on jonossa ja niin edelleen. Mietin vaan, että jos jossain välissä olisi vaikka viikon tauko jäiltä, niin jos laittaisi rintsin Liimataiselle matkahuollon kautta heti maanantai aamuna, niin olisikohan rintsi takaisin loppuviikosta... Tietysti soitto Liimataiselle voisi valottaa asiaa.

JP
User avatar
raZor
Moderaattori
 
Posts: 2156
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:58 pm
Location: Jyväskylä

Postby raZor » Sat Dec 02, 2006 11:53 pm

kikka3 wrote:Kiitos vain palautteesa.. hyödytti paljon. Taidampa kallistua rbk pro suojien puolelle. Kiitos kaikille kirjoittaneille.


Yhdistin tuon uudemman "rintapanssari"-ketjun tähän vanhaan "rintapanssari"-ketjuun.

JP
Last edited by raZor on Mon Dec 04, 2006 11:57 am, edited 1 time in total.
User avatar
raZor
Moderaattori
 
Posts: 2156
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:58 pm
Location: Jyväskylä

Postby lauriliukas » Sun Dec 03, 2006 9:28 am

Mun panssari oli matkalla n 2 viikkoa. Taisi olla elokuuta. Silloin oli ainakin
sesonki menossa ennen liigakautta ja sen takia kesti, mutta uskoisinpa, että
viikossakin voisi onnistua, riippuen juuri miehen kiireistä ja modauksien
määrästä ja vaativuudesta.
JKL-Helsinki väli toimii ainakin matkahuollon osalta, eli jos aamusta vie
paketin, niin se on "takuuvarmasti" perillä samana päivänä.
lauriliukas
Resident goalie geek
 
Posts: 158
Joined: Wed Apr 26, 2006 5:54 pm
Location: Jämsänkoski

Postby Jakke » Sun Dec 03, 2006 12:40 pm

Katos vaan kun oli jäänyt lukematta, siksi vastaan näin viiveellä.

Toimitusaika taisi olla pari päivää. Asia sovittiin etukäteen molempien aikatauluun sopivaksi.
Jakke
Kuin Berliinin muuri - ollut ja mennyt
User avatar
Jakke
Resident goalie geek
 
Posts: 109
Joined: Fri May 05, 2006 9:45 am

Postby Jonttu » Sun Dec 03, 2006 2:23 pm

CCM wrote:Mulla on CCM Blockade Pro Custom panssari...Ja tuleehan se sinne housuihin asti...Tosin on vielä (mut kohta tulee uuet) blockaden custom housut...et seki saattaa vaikuttaa asiaan ku tilasin housutki ni alavatsan seudu suojat ''isompina''


mulla on tämmönen samanlainen panssari ja semmonen ongelma että panssari nousee kun siirän painoo alemmaks ja rinnan ja panssarin väliin jää paljon tilaa! (ymmärsköhän kukaan? :D) auttasko jos alkas pitämään panssaria housujen sisässä ja henkselit päällä?
Jonttu
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sun Jun 04, 2006 7:08 pm
Location: Kerava

Postby tohtori » Mon Dec 04, 2006 8:10 am

Minulla Ccm ab6 pro. Ostin sen jo muutama vuosi sitten ja tuolloin se oli Ccm:n toiseksi vahvin malli, mutta riitti silloiseen käyttöön hyvin. Nyt olen joutunut hieman tekemään vahvituksia etuosaan, sillä panssari on kyllä massiivisen kokoinen, mutta ei kovin vahva. Olen rakentanut etuosaan lisälevyn, kilpikäden hauikselle lisäsuojan ja olkasuojiin ballistiikkaa lisäävät korokkeet jotta ns. "hipsukaiset" ohjautuu maalin yli eikä ylämummoon. Panssari on muuten huippukunnossa, enkä usko luopuvani siitä ennen kuin on ihan pakko. Mielenkiintoista oli se, että en ole vielä kaupanhyllyltä löytänyt paitaa, joka mahtuisi panssarin päälle (lähinnä käsivarsisuojat on se syy miksi paidat ei mahdu). Olen joutunut ompeluttamaan kaikki käyttämäni peli- ja harjoituspaidat
tohtori
Maalivahti
 
Posts: 31
Joined: Sat May 06, 2006 11:19 am

Postby Zakke » Tue Dec 19, 2006 9:57 am

Osaiskos kukaan sanoa tai oisko kokemusta Sher-woodin sr panssarista? Itelläni semmoinen ja en tiedä käytänkö sitä jotenkin "väärin" tai onko vaan kiinni sen laadusta mutta on jo muutaman kerran paukkunut läpi käsivarresta. Olen yrittänyt katsella, että mistä kohtaa se kiekko on tullut mutta tuntuu, ettei siinä ainakaan mitään aukkoa suojilta ole.

Pelaan vain höntsyä ja vedot ovat olleet ranteella vedettyjä. Onneksi ei ole vielä laukaukset pamahtanut :shock:

En otaksukaan, että tällaisessa urheilussa ei kolhuja tulisi mutta tuntuu välillä kohtuuttomalta kun ei saa rannetta liikkumaan vuorokauteen ja sattuu seuraavat 1/2h kun yrittää puristaa kilpikädellä mailasta kiinni :(
Zakke
MV-friikki
 
Posts: 95
Joined: Fri Apr 28, 2006 5:39 am
Location: Turku

Postby Stratos » Tue Dec 19, 2006 2:18 pm

Kannattaa tehda panssarille jotain. Joko hankkia kokonaan uusi, tai viedä jonnekkin topattavaksi.. Varmaan fiksumpaa hommata uusi.

Eli siis ei ole käyttäjässä vika kun sattuu, vaan panssarin suojaavuudessa.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests