räpylän ominaisuuksista

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

räpylän ominaisuuksista

Postby paspar » Thu Oct 09, 2008 8:48 pm

Räpylän hankinta ja sen "sielun elämä" tuottaa minulle hieman harmaita hiuksia. No aluksi varmaan voi todeta että on miehessäkin vikaa. Eli koitan selostaa lyhyesti. Olen pelannut kolmella eri merkkisellä räpylällä,Ccm blockade pro, Vaughn velocity 1, ja promask. Yksikään ei ole tuntunut "oikein hyvältä". Eli kun koitan pitää räpylää kiekkoon päin, ranteeni on niin epämukavassa asennossa että voisiko sanoa, kiekon kiinni ottaminen ei tunnu "luonnolliselta". Promask on jonkin verran parempi kuin kaksi edellä mainittua,mutta jotenkin toivoisi löytyvän sen oikean...
Ideaali tilanne olis varmaan kun pääsis kokeilemaan eri malleja ennen ostopäätöstä. Mutta eihän paikallisessa "liikkeessä" ole kuin paria merkkiä.
"Räpylä kiekkoon päin" varmaan vaikuttaa myös käden asento.Minusta tuntuu että itse en ainakaan hallitse räpylää ranne "luonnottomaan" asentoon taivutettuna.Kuuluuko lajin luonteeseen,en tiedä.
eli haen räpylää joka olisi ominaisuuksiltaan erilainen kun kolme mainitsemaani mallia. En tiedä pystyykö joku asiasta tietävämpi tältä pohjalta neuvomaan mitä merkkiä tai mallia kannattais alkaa metsästää ?
paspar
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Wed May 17, 2006 1:00 pm

Postby goalie#29 » Thu Oct 09, 2008 9:23 pm

Rbk. Rbk taipuu ranteesta kiekkoon päin paremmin kuin vaughn. Jos budjetista ei ole kiinni, niin Brian's Thieff on myös loistava kapistus.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby tourister » Thu Oct 09, 2008 9:33 pm

Ajattelin vielä lisätä goalien viestiin hieman tekniikkapuolta koskevaa asiaa varmuuden vuoksi. Aluksi sanottakoon että itse en ole nähnyt yhtäkään hanskaa jossa ranneosa olisi jyrkässä kulmassa itse hanskaosaan nähden niin että hanska pakottaisi käden suuntautumaan eteenpäin. Tottakai jotkut hanskat kuitenkin taipuvat paremmin ranteen kohdalta kuin toiset. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan :D .
Ideaali tilanne maalissa liikuttaessa on tottakai että rintamasuunta aina olisi kohdistettuna suoraan kiekkoa kohti. Näinollen hanskojenkin tulisi osoittaa hieman viistosti sisäänpäin, kiekkoa kohti. Torjuttaessa hanska sitten usein kääntyy hieman suoremmaksi kiekkoon päin. Tarkoituksena ei siis ole että kintaita aina pidettäisi rintamasuunnan mukaisesti. Tämä rasittaisi myös ranteita kuvailemallasi tavalla.
Tärkeää olisi muistaa että kintaita kuuluisi pitää selvästi muun paketin edessä niin perusasennossa kuin torjuttaessa. Tällä juuri saavutetaan sitä peittopinta-alaa ja minimoidaan tarvittavaa hanskan liikettä torjuttaessa. Liittämässäni kuvassa hanskan asento varmaan selittyy melko hyvin. Kintaat ovat kropan edessä ja hanskat osoittavat hieman sisäänpäin juuri kuvailemallani tavalla. Toivottavasti tämä viesti selvensi tilannetta.


http://farm3.static.flickr.com/2289/2490054819_ca66b311c5.jpg?v=0
tourister
Rookie
 
Posts: 11
Joined: Mon May 08, 2006 7:53 pm
Location: Helsinki

Postby ETS_81 » Fri Oct 31, 2008 8:34 am

Ajattelinpa heittää semmoisen kysymyksen, että onko olemassakaan rällää, mikä ottaa iskut vastaan niin, että ei kipua synny? Tarkoitan nyt esim. sellaista tilannetta, jossa kova lämäri tulee pisteitten välistä ja osuu suoraan näpeille. Tai toinen kohta, mihin mulla on sattunut, niin veto on tullut peukalon "juureen". Tosin eihän räpylään tietenkään voi suojia määräänsä enempää laittaa...

Rällänä Brians Dx2 pro
ETS_81
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 18
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:40 pm
Location: Karstula

Postby Miglu » Fri Oct 31, 2008 11:15 am

TPS Summit 7.
Miglu
Resident goalie geek
 
Posts: 165
Joined: Sat Nov 11, 2006 9:43 am

Postby jjjupe » Fri Oct 31, 2008 11:18 am

Ite ainaki sitä mieltä että sellaista räpylää ei ole mikä ei läpi päästäs. Uudet räpylät saattavat sen viikon pari olla ettei kuteja tuu läpi mutta ajan myötä kaikki räpylät lyö käsille.
jjjupe
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Thu Aug 14, 2008 6:22 pm

Postby Masa » Fri Oct 31, 2008 11:53 am

ETS_81 wrote:Ajattelinpa heittää semmoisen kysymyksen, että onko olemassakaan rällää, mikä ottaa iskut vastaan niin, että ei kipua synny? Tarkoitan nyt esim. sellaista tilannetta, jossa kova lämäri tulee pisteitten välistä ja osuu suoraan näpeille. Tai toinen kohta, mihin mulla on sattunut, niin veto on tullut peukalon "juureen". Tosin eihän räpylään tietenkään voi suojia määräänsä enempää laittaa...

Rällänä Brians Dx2 pro


Eipä tuollaista rällää ole ei tule olemaankaan...tai no saahan rällästä sellsenkin ettei vedot tunnu mut toimivuus ja paino ovat sitten ihan jotain muuta :lol:
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Stratos » Fri Oct 31, 2008 4:28 pm

Ja tasan jokaisessa rällässä sattuu jos tulee veto suoraan breikin kohdalle, siinä kun ei ole mitään muovia suojana.

Tottakai jotkut rällät taas suojaavat paremmin kuin toiset ja saahan rällään pyydettyä vaikka mitä tripla pro vahvistuksia kämmeneen kun tilaa customina. Mutta ennen kuin lähtee sellaista tilaamaan kannattaa ehkä miettiä tarvitseeko sitä oikeasti. :wink:
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby Jore » Mon Nov 03, 2008 6:56 am

Battramin rällät on jo vakiona todella suojaavia ja sitten kun pyytää vielä extravahvistuksen niin se on kuin tankki. Hintakin on aika alhainen.
Jore
Resident goalie geek
 
Posts: 262
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:55 pm

Räpylän ominaisuudet

Postby timo » Wed Mar 04, 2009 10:22 am

Moi

Osaisiko joku sanoa/neuvoa Kun mun muuten huippu tps summit räpylä ei sulkeudu märkänä kunnolla. Pussi osa menee kiinni hyvin mutta alaosasta jää ikävästi auki. Muutenkin se on jäykempi sulkea märkänä kuin kuivana. Siis toimii juuri päinvastoin kuin hanskat yleensä. Kertokaa onko mitään tehtävissä?

Timo
User avatar
timo
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:25 pm

Re: Räpylän ominaisuudet

Postby Juissi- » Wed Mar 04, 2009 10:45 am

timo wrote:Moi

Osaisiko joku sanoa/neuvoa Kun mun muuten huippu tps summit räpylä ei sulkeudu märkänä kunnolla. Pussi osa menee kiinni hyvin mutta alaosasta jää ikävästi auki. Muutenkin se on jäykempi sulkea märkänä kuin kuivana. Siis toimii juuri päinvastoin kuin hanskat yleensä. Kertokaa onko mitään tehtävissä?

Timo


No ainakin tohon ekaan ongelmaan osaan neuvoa teippaa siitä kohdasta kiinni mistä se ei mene kiinni mutta toista en osaa neuvoa.
Juissi-
Resident goalie geek
 
Posts: 102
Joined: Fri Feb 20, 2009 6:38 pm

Re: Räpylän ominaisuudet

Postby Stratos » Wed Mar 04, 2009 3:30 pm

timo wrote:Moi

Osaisiko joku sanoa/neuvoa Kun mun muuten huippu tps summit räpylä ei sulkeudu märkänä kunnolla. Pussi osa menee kiinni hyvin mutta alaosasta jää ikävästi auki. Muutenkin se on jäykempi sulkea märkänä kuin kuivana. Siis toimii juuri päinvastoin kuin hanskat yleensä. Kertokaa onko mitään tehtävissä?

Timo

Ihan ekaksi varmaan on helpoin minimoida rällän kastuminen.. Eli siis hikinauhat ranteisiin.

Johtuisikohan huono sulkeutuminen märkänä siitä, että hanska kastuessaan muuttuu liukkaaksi ja löystyy niin ettei se pysy kädessäsi enään kunnolla paikallaan. Sitten kätesi pääsee liikkumaan räpsässä huonoon asentoon, etkä saa rällästä enää nin hyvää "otetta"?
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby Turu » Fri Mar 06, 2009 8:32 pm

Itselläni käytössä McKenneyn rällä ja muuten pelittää oikein mainiosti, MUTTA pussi tahtoo olla reunastaan niin löysä että kiekko mahtuu tippumaan suljetusta hanskasta pois. Onko kellään ideoita ongelman poistamiseksi?
Turu
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Tue May 08, 2007 7:50 pm

Postby Imuri96 » Sat Mar 07, 2009 7:25 am

Omasta RBK 6k rällästä tulee erittäin paljon vetoja läpi. Minulla on kädessäkin pieni haava kun kiekko tuli kämmenen kohdalle. Niissä RBK:n 6k räpylöissä ei ole hanskan taite kohdassa kuin vähän nahkaa. Sen takia olen ostamassa Vaguhn velo 3 int rällää 8) Sen pitäisi suojata. eikö?
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Japetius » Sat Mar 07, 2009 7:52 am

Omassa Pallaksessani tämä breikin kohta on levenny ja se on noin 5cm leveä joten sama kun ottaisi lapasella kiekkoa kiinni kun siihen tulee.. 94 reeneissäkin parhaimmat vetelee sitä satasta. Lisäksi tulee sormien kohdalle tai peukalon, niin tuntuu siltä että voisin vaikka huutaa ilmoille pari valittua sanaa. Eilisistä reeneistä jälkinä on iso mustelma kämmenessä, todella vaikea toiminta kädellä. Nuo Pallakset ovat kyllä aina olleet täysiä susia, sen olen tiennyt, mutta nuo on niitä ilmaiskamppeita, niin pelaataan nyt tämä kausi mallin vuoksi loppuun tuolla. Kauaa sitä täällä ainakaan ole jäljellä. Huomasin muuten että tässä Pallaksessa on yhtenäinen rannelevy.
"Pelin tuloksella ei oo merkitystä, tää on vaan jääkiekkoo"
Japetius
Resident goalie geek
 
Posts: 198
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:31 pm
Location: Keminmaa

Next

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests
cron