Housut

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby Jani » Wed Aug 19, 2009 4:27 pm

tobbo wrote:elikkä olisiko XL sopiva?


Mitä todennäköisimmin XL-koko on sopiva tai jopa erittäin sopiva.

Omissa Pro Spec housuissani en ole laadun suhteen (käytetyt materiaalit ja kokoonpano) ollut mitään huomauttamista. Sovitus on tosin havaittu melko tyköistuvaksi (L-koon housu, omaa mittaa hiukka alle 180 cm), kun päälle puettaessa ahistaa kohtalaisen paljon pakaroista ja housun lahkeistakin olen irrottanut kaiken ylimääräisen sisäfyllin, ettei ahdista reisistä + MP3-soittimen taskupaikka hersittiin myös heti alkajaisiksi pois. Henkseleitä ei tarvitse miettiä housun oman sisävyön ansiosta, ellei halua käyttää niitä rintapanssarin päällä.
Out of the ordinary... out of this world.
Jani
Resident goalie geek
 
Posts: 470
Joined: Tue Jul 11, 2006 5:24 pm

Postby jonttu95 » Sun Nov 08, 2009 12:10 pm

Mikähän on vikana kun kesällä ostetuissa housuissani nousee noi läpät tossa nivusten/vyötärön kohdalla ylös niin että siihen jää vain housun kangas ja vähän jotain toppausta suojaksi.

http://s699.photobucket.com/albums/vv35 ... housut.jpg
Eli noi ympyröidyt kohdat nousee ylös.
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm

Postby The Puck Goes Inski » Sat Dec 04, 2010 8:41 am

Olen koettanut löytää kunnollisia housuja jo pidemmän aikaa. Käytössä on ollut CCM:n Vectorit jotka olivat ihmeen vetelät ja rakenteellisesti aika heppoiset. Vectoreista lähti etumuksesta iso kangaspala repeämään, joka tarkoitti että sen etusuojan asennon kanssa sai olla tarkkana että housut suojasivat yhtään. Lisäpolvisuojat noissa olivat erinomaiset.

Lyhyt pikavisiitti Powertekin PKT 41:iin oli pettymys. Housut olivat superjäykät (toki kevyet) ja kun neljänsien treenien aikana henkselin nappi irtosi, niin nämä lähtivät kiertoon.

Seuraavat Tacklan TP6000 olivat periaatteessa ok ja rakenteellisesti käyttämistäni housuista kestävimmät, mutta niiden reisien sisäpinnoilla olevat levyt olivat superärsyttävät ja integroitujen lisäpolvisuojien puute paha miinus. Kun sain juuri osuman polven yläpuolelle, niin tein pikapäätöksen housujen vaihdosta.

Nyt tuli hankittua kenties liian pienet Nikebauerin One95:t. Olen 175cm pitkä ja vyötäröni farkuissa on 34 tuumaa, joten perustelin itselleni että Medium koko kävisi (L-vaihtoehtoa ei liikkeessä tarjoushintaan ollut). Peliäkään ei ole vielä alla näitten kanssa, mutta katsotaan.

Jos nämäkin ovat sudet niin seuraavaksi ostan Pallaksen housut.
The Puck Goes Inski
Maalivahti
 
Posts: 33
Joined: Fri Dec 04, 2009 7:21 pm

Postby goalie#29 » Sun Dec 05, 2010 10:45 am

Kaikki aina vähän riippuu housumallista, pelityylistä yms.. Ite tilasin just Reebokin pöksyt kokoa XL. Itse oon 185 ja vyötärö näkyy olevan farkuissa 32", eli erittäin hoikka, mutta Reebokin sisävyö helpottaa suurten housujen käyttämistä.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Jermo » Mon Dec 06, 2010 10:55 am

goalie#29 wrote:Kaikki aina vähän riippuu housumallista, pelityylistä yms.. Ite tilasin just Reebokin pöksyt kokoa XL. Itse oon 185 ja vyötärö näkyy olevan farkuissa 32", eli erittäin hoikka, mutta Reebokin sisävyö helpottaa suurten housujen käyttämistä.


Itse olen täsmälleen samoissa mitoissa, ja myös itsellä RBK:n XL-koon housut. Alunperin ostin Jenkeistä XL:t kun L:ää ei ollut tarjolla, mutta näin jälkeenpäin on ollut kyllä parempi valinta, sillä pidän panssaria housujen sisällä. Eikä housuissa muutenkaan mitään valittamista ole ollut.
"Suomen maajoukkueella on meneillään sukupuolenvaihdos."
Alpo Suhonen
Jermo
Resident goalie geek
 
Posts: 108
Joined: Wed Jan 02, 2008 6:13 pm

Postby tobbo » Fri Dec 10, 2010 12:57 pm

Morjens,

Nyt tarvittaisiin uusia housuja joulun kunniaksi!

Olen katsellut Reebokin Pro ja Bauerin Pro malleja, koska paikallisesta urheilukaupasta ei muita merkkejä löydy.

Tietenkin Goaliepron kautta tilattavat Brian'sit kiinnostavat.

Kertokaahan plussia ja miinuksia housuista, myös uusia ehdokkaita voi ehdottaa!
Image
tobbo
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Mon Dec 11, 2006 12:57 pm
Location: Rauma

Postby jrman » Fri Dec 10, 2010 1:44 pm

tobbo wrote:Kertokaahan plussia ja miinuksia housuista, myös uusia ehdokkaita voi ehdottaa!


+Housut jalassa on lämpimämpää
+Ihmiset ei vittuile kun et kulje munasillasi.
+Sama mutta poliisien kanssa
+Taskuissa on mukava kuljettaa tavaraa

-Jos housut on tiukat niin ainakin vehkeitä ahistaa
-Housut jalassa tulee rajoittunut tunne
-Housut ei oo yhtä kivat ku kiltti

Uutena ehdokkaana siis kiltti, ei oo ihan niin raaka loikka kun jos vetäs suoraan hameen
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby tobbo » Fri Dec 10, 2010 3:08 pm

jrman wrote:
tobbo wrote:Kertokaahan plussia ja miinuksia housuista, myös uusia ehdokkaita voi ehdottaa!


+Housut jalassa on lämpimämpää
+Ihmiset ei vittuile kun et kulje munasillasi.
+Sama mutta poliisien kanssa
+Taskuissa on mukava kuljettaa tavaraa

-Jos housut on tiukat niin ainakin vehkeitä ahistaa
-Housut jalassa tulee rajoittunut tunne
-Housut ei oo yhtä kivat ku kiltti

Uutena ehdokkaana siis kiltti, ei oo ihan niin raaka loikka kun jos vetäs suoraan hameen


Kiitos! ;) jos nyt kumminkin pysytään maalivahdin housuissa, vaikkakin tuokin oli täyttä asiaa. :)
Image
tobbo
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Mon Dec 11, 2006 12:57 pm
Location: Rauma

Postby Eleee#20 » Fri Dec 10, 2010 8:56 pm

Itelläni on noi Bauerin Pro-housut, ja on kyllä pelittänyt loistavasti! Housut ei anna yhtään läpi, ja alusta asti tuntuvat olevan todella pelivalmiit, eli ei kovin jäykät aluksikaan. Lisäpolvareista plussaa kans.
Eleee#20
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Sun Mar 01, 2009 7:38 pm
Location: Hollola

Postby Epe#2 » Fri Dec 10, 2010 9:03 pm

jrman wrote:
tobbo wrote:Kertokaahan plussia ja miinuksia housuista, myös uusia ehdokkaita voi ehdottaa!


+Housut jalassa on lämpimämpää
+Ihmiset ei vittuile kun et kulje munasillasi.
+Sama mutta poliisien kanssa
+Taskuissa on mukava kuljettaa tavaraa

-Jos housut on tiukat niin ainakin vehkeitä ahistaa
-Housut jalassa tulee rajoittunut tunne
-Housut ei oo yhtä kivat ku kiltti

Uutena ehdokkaana siis kiltti, ei oo ihan niin raaka loikka kun jos vetäs suoraan hameen
HELMI!! :D
Epe#2
Resident goalie geek
 
Posts: 140
Joined: Sat Feb 20, 2010 8:55 pm
Location: Lahti

Postby eipii » Sat Dec 11, 2010 12:57 am

Eleee#20 wrote:Itelläni on noi Bauerin Pro-housut, ja on kyllä pelittänyt loistavasti! Housut ei anna yhtään läpi, ja alusta asti tuntuvat olevan todella pelivalmiit, eli ei kovin jäykät aluksikaan. Lisäpolvareista plussaa kans.

Kaikille varmaan on parempi, jos liitetään sarjataso missä pelataan. Saa kysyjä jotain osviittaa vetojen kovuuksista.

ps. itsehän pelaan 2-5 divari kiekkoa vuoden xxxx Kohoilla, ja hyvin on pärjännyt.
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby Eleee#20 » Sat Dec 11, 2010 7:50 am

Sori, unohin ton ihan kokonaan. Pelaan C-nuorten SM-sarjaa.
Eleee#20
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Sun Mar 01, 2009 7:38 pm
Location: Hollola

Postby Goalie99 » Sat Dec 18, 2010 9:02 am

Ite pelaan normi 00- ikästen AA-sarjaa.
On ollu käytössä kahden vuoden ajan Tacklat.
Vaikka ovatki alkuperäisesti tarkotettu kenttäpelaajille, nihin on laitettu maalivahdin levyt sinne sisään, ja muutenki harvoin tulee mitään 200/km kiitäviä lämärejä joten ihan hyvät vaikkei virallisesti olekkaan veskoille tarkotettu :wink:
User avatar
Goalie99
Resident goalie geek
 
Posts: 390
Joined: Sat Apr 03, 2010 9:05 am

Postby Jonppa » Thu Oct 20, 2011 10:06 pm

Ostin taas uudet housut nyt Bauerin pro:t ja kerralla tarpeeksi isot xl:llät. Vaikka oonkin pieni mies, niin L koko ainakin Reebokilla oli aika pieni kun pitää panssaria housujen sisällä, enkä ole edes lihavakaan. Ei noi xl:llät oo mitenkään liian isot ja helpompi oli liikkua kun noissa Reebokeissa. En vaan oikein tiedä miten noita polvisuojia noissa käytetään?
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Postby bau3r » Fri Jan 06, 2012 6:52 pm

Onko kokemuksia kohon housuista? Näyttävät minun silmään aivan samanlaisilta kuin reebokin 11k...
bau3r
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Mon Jun 06, 2011 9:13 am

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests