Rintapanssari, housujen päällä vai alla?

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Rintapanssari, housujen päällä vai alla?

päällä
135
55%
alla
112
45%
 
Total votes : 247

Postby Vade » Sun Mar 09, 2008 6:42 pm

Oon kyllä huomannu tossa omassa panssarissani sen lenkin mutta en oo kokeillu. Kokeilisko huomenna jäillä?
Vade
Resident goalie geek
 
Posts: 247
Joined: Thu Oct 25, 2007 7:31 pm
Location: Toivala

Postby Flamíngoo » Sun Mar 09, 2008 8:29 pm

Panssari housujen päällä ja henkselit panssarin alla. Lisäksi housujen kiristysvyö panssarin etuosan lenkistä läpi. Kuivakokeilun perusteella "panssari-housuissa" -metodi ei ole mun juttu ollenkaan.
If all else fails dive headfirst.
User avatar
Flamíngoo
Resident goalie geek
 
Posts: 105
Joined: Thu Aug 09, 2007 7:34 pm
Location: Helsinki

Postby Petu67 » Mon Mar 10, 2008 6:25 am

Panssari housujen päällä ja panssarin lenkkiin on sidottu housujen vyön pää. Ei henkseleitä.
Monen vuoden eri kokeilujen jälkeen paras ja toimivin vaihtoehto. Kun joskus oli panssari housuissa, niin jatkuvasti oli korjailtava kesken pelin, kun jotenkin vaan nousi pois.
Myös suojaavuus on selvästi parempi, kun ei ole panssari suoraan iholla.
User avatar
Petu67
MV-friikki
 
Posts: 70
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:59 pm
Location: Nastola

Postby Pete » Mon Mar 10, 2008 10:03 am

Entinen Montrealin panssari oli housujen päällä, henkselit ristissä panssarin alla ja vyö taimikäremmisenytonkaan niin kireälle kuin menee, että pöksyt pysyy ylhäällä. Sama toimi myös ekalla Cooperin panssarillani.

Epic-panssaria yritin yhdet jää noin, mutta maski oli niskassa koko ajan ja panssarin kaulus suussa. Nyt Epikki on housuissa, housujen narut panssarin lenkkkiin kiinni ja henkselit panssarin päälle - toimii kuin rasvattu. Tiivis, hyvä paketti.

t. Pete
Posts are goalies best friends
Image
User avatar
Pete
Lord of goaltending
 
Posts: 590
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:04 pm
Location: Espoo

Postby 1muri » Fri Jan 09, 2009 9:48 am

Itse olen pitänyt kaikkia panssareitani
(2 rbk:ta ja yksi vaughn) housujen sisällä.
Näin on helpompi liikkua mutta vedot tuntee
hieman kovemmin.
Tärkeintä ei ole voitto, vaan että Ruotsi häviää...
User avatar
1muri
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Sun Dec 07, 2008 7:29 am
Location: Espoo

Postby Imuri96 » Fri Jan 09, 2009 1:23 pm

Mulla on RBK 5k panssari, eikä se edes mahdu mun Kohon housuihin. Mulla ei ole tapana käyttää henkseleitä.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Mokke2 » Fri Jan 09, 2009 7:15 pm

Itse käytän housujen alla ja henkselit panssarin päällä..Minulla on käytössä Montrealin panssari..
Mokke2
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 20
Joined: Sun Dec 14, 2008 9:18 am
Location: Kouvola

alla

Postby sewe-68 » Sun Jan 11, 2009 8:25 pm

Aluksi pidin päällä, mutta kun opin tuon alle laittamisen, niin sillä on menty. Pidän tiiviistä paketista.

RBK:n housuissa sisällä ensin kiristysvyö kiinni. Promask-panssari housuihin ja naru lenkkiin. Lopuksi housujen ulompi eli normivyö kiinni. Mulla on vielä vanhasta muistista henkselit panssarin päällä. Ei panssari noussut ylös ja sopii mulle kivasti.

t.sewe
Myöshäisherännytikämiesamatöörimolari
sewe-68
Resident goalie geek
 
Posts: 159
Joined: Thu Oct 26, 2006 11:07 am
Location: Helsinki

Postby JoPa » Sun Jan 11, 2009 8:47 pm

Oon pitäny panssaria aina housujen päällä ja henkseleitä alla. Liikkuu ehkä vähä liian helposti kun on joutunut maassa pyörimään. Kerran koikeilin panssaria housujen alla ja henkseleitä siinä päällä mut kävi vedot nii kipeää et vaihoin takas panssarin housujen päälle. Tuntuu paljon luontevammalta vai pitäisiköhän sitä alkaa kestämään kipua enemmän? :D
JoPa
Rookie
 
Posts: 5
Joined: Fri Jan 02, 2009 4:57 pm
Location: Oulu

Postby Beezer » Sun Jan 11, 2009 10:09 pm

JoPa wrote:Oon pitäny panssaria aina housujen päällä ja henkseleitä alla. Liikkuu ehkä vähä liian helposti kun on joutunut maassa pyörimään. Kerran koikeilin panssaria housujen alla ja henkseleitä siinä päällä mut kävi vedot nii kipeää et vaihoin takas panssarin housujen päälle. Tuntuu paljon luontevammalta vai pitäisiköhän sitä alkaa kestämään kipua enemmän? :D


Jos vedot tulee panssarista läpi sen takia et se on housuissa, niin eikö olisi aika hankkia hiukan parempi? Ja mikä panssari päästää vedot sen takia läpi että on housuissa ja henkseleitten alla..
Ei sitäkään kerinny ottaa..
Beezer
Resident goalie geek
 
Posts: 210
Joined: Tue Jun 27, 2006 9:32 am
Location: Kangasala

Postby Masa » Mon Jan 12, 2009 5:55 am

Jos panssaria pitää tiukalla kroppaa vasten niin tuskin sellasta panssaria onkaan jossa tarpeeksi kovat vedot eivät mahaan tuntuisi.

Itsekkin pitäs kai RBK:hon alkaa virittelemään jotain telttapatjaa mahan kohdalle kun noita mustelmia tulee suht usein...
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Imuri96 » Mon Jan 12, 2009 6:32 am

Masa wrote:Jos panssaria pitää tiukalla kroppaa vasten niin tuskin sellasta panssaria onkaan jossa tarpeeksi kovat vedot eivät mahaan tuntuisi.

Itsekkin pitäs kai RBK:hon alkaa virittelemään jotain telttapatjaa mahan kohdalle kun noita mustelmia tulee suht usein...
Olen kyllä samaa mieltä Masan kanssa. Eihän mikäänvoi panssari estää kaikkia vetoja tuntumasta vatsassa. Voi vähän auttaa jos pitää panssarin housujen päällä, koska silloin vatsan ja panssarin välissä on vähän ilmaa.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Beezer » Mon Jan 12, 2009 8:02 am

Ittellä ei kyllä ikinä oo tehnyt kipeää yksikään veto mahassa, vaikka on panssari omasta mielestä tiukasti kroppaa vasten... tai ainakaan niin pahasti että olisi tullut mustelmia..
Ei sitäkään kerinny ottaa..
Beezer
Resident goalie geek
 
Posts: 210
Joined: Tue Jun 27, 2006 9:32 am
Location: Kangasala

Postby teroru » Mon Jan 12, 2009 2:27 pm

Ei minulla ainakaan ikinä ole sattunut (ei ainakaan mustelmia tullut :shock:), vaikka panssari on huosujen sisässä
ja tosi kovia vetoja on tullutkin. Tosin onhan panssarini Hurmeen vanha, että taitaa olla jotain lisäsuojaa.

Tota panssaria(Vaughn Velocity) ei voinut pitää housujen päällä, koska siittä tulee vaan sellanen Nabokov-maha joka on tiellä.
Tero
User avatar
teroru
Resident goalie geek
 
Posts: 220
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:07 pm
Location: Pori

Postby Sape] » Tue Jan 13, 2009 8:09 pm

Kokeilin tänään pitää rintapanssaria housujen sisällä, liikkumisessa en huomannut mitään eroa, ahdisti vaan.
Ja iskee muute kovemmin läpi tollee, eka lämäri --> ilmat pihalle.
Ei oo mun juttu :?
Sape]
Resident goalie geek
 
Posts: 214
Joined: Mon Oct 06, 2008 4:13 pm

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests