Rintapanssari, housujen päällä vai alla?

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Rintapanssari, housujen päällä vai alla?

päällä
135
55%
alla
112
45%
 
Total votes : 247

Postby Goalkeeper » Sun Sep 11, 2011 9:17 pm

Tuomashi wrote:
Jukka Ropponen wrote:Olen tätä aiemminkin kommentoinut, mutta +90% pro maalivahdeista pitää panssaria housuissa sisällä ja omista valmennettavistani kaikki tekevät niin. Syykin on selvä, sillä oikean kokoiset ja kunnon varusteet on tehty toimimaan pakettina yhdessä ja nimenomaan panssari housuissa sisällä.

Yleensä syynä panssarin ulkopuolella pitämiseen on väärät halpiskamat, väärän kokoiset vermeet tai sitten vaan liikalihavuus (tästä on omakohtaista kokemusta ennen +20kg painon pudostusta :D )

Jukka


Mulla on kans panssarit housuissa muttakun jos joutuu venyttämään aivan mahrottomasti itseään johonkin "haamuun" niin tahtoo panssarit aina lähteä housujen sisältä pois. Pitänee keksiä joku systeemi millä sais pysymään panssarit housuissa. Sittenkun panssarit lähtee housujen sisästä sapettaa suunnatomasti: heti ei kerkeä panssaria housujen sisään laittaa ja kun panssarissa on siinä mahan kohdalla semmonen lenkki ja laitan housujen "vyön" siitä läpi ja sittenkun ne panssarit sieltä lähtee ne on aivan mutkalla...

Kamat on kyllä ihan oikean kokoiset eikä ole halpisleluistakaan kysymys: Reebok 9k ja Bauer performance. Kummatkin uutena kuukausi sitten ostettuja uutuuskamoja.
Pitää huomioida myös varusteiden keskinäinen sopivuus. Eri merkin kamat eivät välttämättä sovi keskenään vaikka muuten olisivat hyviäkin kamoja. Ennen minulla oli aina ollut eri valmistajan housut ja panssari ja ei oikein toiminut panssari housujen sisällä. Mutta sitten ostin Brians Zero G panssarin ja housut, niin pysy panssari hienosti housujen sisällä. Eli jos mahdollista, niin kannattaa ostaa saman valmistajan housut ja panssari, sillä ne on todennäköisesti suunniteltu toimimaan keskenään. (ainakin pro-varusteissa)
Goalkeeper
Resident goalie geek
 
Posts: 239
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:09 pm
Location: Helsinki

Postby Mc#34 » Mon Sep 12, 2011 10:50 am

Päällä, en oo tottunut pitämään alla.
User avatar
Mc#34
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 20
Joined: Mon Jan 10, 2011 2:42 pm

Postby vitjamuna » Sat Oct 22, 2011 7:24 pm

Housuissa ja henkseleillä.Tulee erittäin tiivispaketti
Varusteet luonteen heikkoutta?
vitjamuna
Rookie
 
Posts: 12
Joined: Fri Sep 29, 2006 10:30 am

Housuissa.

Postby Santsess » Sun Oct 23, 2011 6:19 am

Santsess pitää panssariaan housujen sisässä, panssarin etuosassa olevasta pikku lenkistä menee läpi housujen narut (ei mikään vyö) ja henkselit menevät sitten siitä panssarin päältä. Panssari ja housut ovat kummatkin TPS merkkisiä elikkä toimii ihan mainiosti. Aikoinaan pidin panssaria housujen päällä mutta onneksi tapasin yhden kokeneen kehäraakin joka neuvoi nuorenpaansa edes kokeilemaan. Ensin tuntui vähän oudolta mutta sitte ku sai vähän säätöjä kohdilleen niin on kyllä selvästi parempi. Sitten vielä panssariin muuten eli jos se ei istu hyvin päälle niin suutarilla saa aika paljon hyvää aikaiseksi. Itse vietin aikaa siellä noin 3-4h, vaihdettiin remmejä, remmien paikkoja, lisättyyn remmejä, kokeiltiin päälle, vaihdettiin paikkoja, kokeiltiin ja sitten kaikki vaan loksahti paikoilleen ja nyt istuu päälle tosi hyvin ja suojaa hyvin. Ei kannata jäädä tuleen makaamaan vaan kamoja muokkaamaan hyviksi jos eivät päälle istu.

Aamuavautumiset -Santsess
User avatar
Santsess
Maalivahti
 
Posts: 43
Joined: Fri Jul 24, 2009 4:15 pm
Location: Turku

Postby Tuomashi » Sun Oct 23, 2011 4:11 pm

Goalkeeper wrote:
Tuomashi wrote:
Jukka Ropponen wrote:Olen tätä aiemminkin kommentoinut, mutta +90% pro maalivahdeista pitää panssaria housuissa sisällä ja omista valmennettavistani kaikki tekevät niin. Syykin on selvä, sillä oikean kokoiset ja kunnon varusteet on tehty toimimaan pakettina yhdessä ja nimenomaan panssari housuissa sisällä.

Yleensä syynä panssarin ulkopuolella pitämiseen on väärät halpiskamat, väärän kokoiset vermeet tai sitten vaan liikalihavuus (tästä on omakohtaista kokemusta ennen +20kg painon pudostusta :D )

Jukka


Mulla on kans panssarit housuissa muttakun jos joutuu venyttämään aivan mahrottomasti itseään johonkin "haamuun" niin tahtoo panssarit aina lähteä housujen sisältä pois. Pitänee keksiä joku systeemi millä sais pysymään panssarit housuissa. Sittenkun panssarit lähtee housujen sisästä sapettaa suunnatomasti: heti ei kerkeä panssaria housujen sisään laittaa ja kun panssarissa on siinä mahan kohdalla semmonen lenkki ja laitan housujen "vyön" siitä läpi ja sittenkun ne panssarit sieltä lähtee ne on aivan mutkalla...

Kamat on kyllä ihan oikean kokoiset eikä ole halpisleluistakaan kysymys: Reebok 9k ja Bauer performance. Kummatkin uutena kuukausi sitten ostettuja uutuuskamoja.
Pitää huomioida myös varusteiden keskinäinen sopivuus. Eri merkin kamat eivät välttämättä sovi keskenään vaikka muuten olisivat hyviäkin kamoja. Ennen minulla oli aina ollut eri valmistajan housut ja panssari ja ei oikein toiminut panssari housujen sisällä. Mutta sitten ostin Brians Zero G panssarin ja housut, niin pysy panssari hienosti housujen sisällä. Eli jos mahdollista, niin kannattaa ostaa saman valmistajan housut ja panssari, sillä ne on todennäköisesti suunniteltu toimimaan keskenään. (ainakin pro-varusteissa)


Nyt oon saanut pysymään panssarin housuissa kun housuissa on ne kiristysnarut niin pujotin ne siitä panssarista olevasta lenkistä läpi ja sitten kun kiristää niin hyvin pysyy eikä edes henkseleitä tartte. Aikaisemmin sanoin että laitoin sen "vyön" siitä lenkistä mut se oli liian korkeella mut ne nauhat (jotka on alempana) pitää kyllä hyvin.
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

Previous

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests
cron