Suuri mv-luistin keskustelu

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby Jani » Thu Oct 15, 2009 9:57 pm

Masa wrote:
Stratos wrote:Tänään tuli koeajettua Graf G50 luistimet ja aika pitkälti samoilla linjoilla olen Juhan kanssa. Tuo teräkotelo ei kauheasti haitannut, mutta jessus että tuo etuläppä, eli iltti on surkea. Tuntui että nauhat porautuu nilkasta läpi.

Lyhyempi teräkin oli hieman ongelmallinen. Ei siitä sen enempää.. :lol:


Läppä kieltämättä on aika sieltä ja syvältä...muuten aivan loistavat putket!!! Omiin ajattelin liimata läpän ulkopintaan ohuen muovisuikaleen.

Itse olen kokenut tuon lyhyemmän terän vain positiivisena muutoksena.

Uran syvyydenkin vaihdoin loivempaan kun jäykemmällä kengallä ei tarvi niin syvää uraa kuin löysällä.


Tuo Masan esittämä idea luistimen iltin lisävahvikkeesta on yksinkertainen mutta toimiva. Tiedän parikin tapausta, jossa Grafin pelaajanluistimeen on keskelle ilttiä ommeltu 2-3 mm paksuista ja noin 4 cm leveää nahkakaistaletta jäykistämään iltin ja poistamaan tuota nauhojen kiristämisestä syntyvää painetta jalkapöytään. Toimenpide vaatii kuitenkin tikkausta, koska liimaus yksinään ei tule kestämään luistimessa, joten asiansa osaava luistinsuutari hoitaa homman parissa tunnissa.

Itse tykkäsin tuosta Grafin kengästä muuten, mutta oli omasta mielestä aavistuksen turhan korkeaksi tehty. Kengän sisäverhoilukin olisi voinut olla jotakin muuta kuin tekstiilityyppistä. Lisäksi lyhyempään terään en sen sijaan tottunut koskaan, vaan lähinnä tuntui, ettei varpailla saanut työnnettyä kunnolla voimaa nopeisiin suunnanvaihdoksiin ja terän liukuominaisuudetkin omasta mielestä vajavaiset. Lisäksi tuli konttailtua jäissä useammin, kun terän kärki haukkasi välillä jäähän omia aikojaan. Sen sijaan RBK:n luistimissa on omasta mielestä kaikki kohdallaan. Mutta makujahan on monia.
Out of the ordinary... out of this world.
Jani
Resident goalie geek
 
Posts: 470
Joined: Tue Jul 11, 2006 5:24 pm

Postby korppu » Fri Oct 16, 2009 8:33 am

Jani wrote:Sen sijaan RBK:n luistimissa on omasta mielestä kaikki kohdallaan. Mutta makujahan on monia.


Hyvä maku. :wink: Itselläni aikalailla sama käsitys. Nyt reilun kuukauden omillani pelannut ja ei ole ollut mitään ongelmia, edes alussa. Tuntuivat heti paremmilta kuin vanhat luistimeni. Kenkä on tukeva, mutta kevyt. Erityismaininta muuten terästä, ovat todella kovaa metallia. Verrattuna vanhoihin luistimiin, ei tarvitse teroituttaa kuin puolet aiemmasta määrästä. Ainoa miinus on se, että yksi sellainen nauhanreiän metalli (miksihän kutsutaan) hajosi heti ensimmäisillä jäillä. Onneksi uusi suutarilla teetettynä maksoi vain 3€.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby N.Bäckström » Thu Oct 22, 2009 8:03 pm

Onko Nike Bauer one 75 hyvä luistin? laittakaa + ja -
#1
User avatar
N.Bäckström
Resident goalie geek
 
Posts: 261
Joined: Sat May 09, 2009 5:18 pm

G50

Postby al_ » Fri Dec 11, 2009 7:10 pm

Onko G50 käyttäjät keksineet ratkaisua pehmeään nilkkaläppään? Itsellä porautuu nauhat läpi ja nilkka kipeytyy.
al_
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Tue Oct 02, 2007 4:38 pm
Location: Kemijärvi

Re: G50

Postby Masa » Fri Dec 11, 2009 7:19 pm

al_ wrote:Onko G50 käyttäjät keksineet ratkaisua pehmeään nilkkaläppään? Itsellä porautuu nauhat läpi ja nilkka kipeytyy.


Tuosta Janin viestistä löytyy varmaan tuo toimivin keino, eli kiikuta putket suutarille ja pyydä ompelemaan iltin päälle paksua nahkaa vahvikkeeksi.

Satula suutarilla homma onnistuu myös ja saa ehkä vahvempaa nahkaakin kuin normi suutarilta.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Re: G50

Postby Stratos » Sat Dec 12, 2009 1:38 pm

al_ wrote:Onko G50 käyttäjät keksineet ratkaisua pehmeään nilkkaläppään? Itsellä porautuu nauhat läpi ja nilkka kipeytyy.

Mulla meni vaiva ohi, kun luistimet muovautuivat jalkaan. Tässä meni n. 10 jäätä. Tietysti yhä tuo iltti voisi olla vähän paksumpi, mutta ei minulla enää suurempaa ongelmaa sen kanssa ole.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby burre » Mon Jan 04, 2010 1:09 am

Moro

Laittakaas mielipidettä/vinkkiä että millaset putket kannattas hommata?! Itellä oli bauerin vapor xix:ät ja niistä hajos se kuori. kuorethan sais uudet, mutta sama ostaa uudet putket ku ei muutenkaa mitenkää loistavat ollu. Eli pistäkääs jtn. hintaluokka 250-500€
burre
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 17
Joined: Mon Jul 20, 2009 12:35 pm
Location: Kalajoki

Postby Masa » Mon Jan 04, 2010 8:19 am

burre wrote:Moro

Laittakaas mielipidettä/vinkkiä että millaset putket kannattas hommata?! Itellä oli bauerin vapor xix:ät ja niistä hajos se kuori. kuorethan sais uudet, mutta sama ostaa uudet putket ku ei muutenkaa mitenkää loistavat ollu. Eli pistäkääs jtn. hintaluokka 250-500€


Graf G-50 ehdottomasti parhaat putket joita olen kokeillut.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby goalie#29 » Mon Jan 04, 2010 2:40 pm

burre wrote:Moro

Laittakaas mielipidettä/vinkkiä että millaset putket kannattas hommata?! Itellä oli bauerin vapor xix:ät ja niistä hajos se kuori. kuorethan sais uudet, mutta sama ostaa uudet putket ku ei muutenkaa mitenkää loistavat ollu. Eli pistäkääs jtn. hintaluokka 250-500€


Jos Bauer istui jalkaan vähääkään, niin Bauer One 75 tai 95. Mulla ei ainakaan toimi Grafin lyhyt terä, kun on tottunut Baueriin.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby burre » Mon Jan 04, 2010 7:17 pm

Itellä on kokemusta siis bauereista ja myös ccm:stä, mutta tekis mieli kokeilla grafia, ku kuullu että olis hyvä ja saaneet paljo positiivista palautetta. Summa mutikassa en kuitenkaan viitsi ruveta ostamaan, eli pitäs käydä kokeilemassa jäällä. ccm olis mainio vaihtoehto, mut ei vaan tahdo löytyä enää mistään ja rapakon toiselta puolelta en jaksa alkaa tilaamaan. Eli tietäiskö kukaan missä liikkessä/liikkeissä ois myytävänä ccm:iä? Ja onko kokemusta näistä uusista ccm:stä (u+ jne.)? Mikäli ccm:ää ei löydy ja grafia en voi kokeilla, niin luultavasti hankin bauerin one75/95 Niin ja bauer istui hyvin jalkaan,mutta ku tosiaan ccm:stäkään ei ole huonoja kokemuksia..
burre
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 17
Joined: Mon Jul 20, 2009 12:35 pm
Location: Kalajoki

Postby Jonppa » Mon Jan 04, 2010 8:01 pm

Jostain kun löytäis vielä sopivat Bauerin Vapor XXX luistimet nii ostaisin heti. Monet ei tykkää mut ite tykkäsin tosi paljon. Miten muuten onko Reebokin ja Ccm:än luistimissa paljon lyhyempi terä kun Bauereissa? Kun oon miettiny seuraavaks ostaa Bauerit tai Reebokit.
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Postby goalie#29 » Mon Jan 04, 2010 8:14 pm

Jonppa wrote:Miten muuten onko Reebokin ja Ccm:än luistimissa paljon lyhyempi terä kun Bauereissa? Kun oon miettiny seuraavaks ostaa Bauerit tai Reebokit.


Kuva saa kertoa:

Graf G50
Rbk 9K
CCM U+
Bauer Supreme 95

Asiantuntija en ole muista, kuin Bauerista (jos siitäkään..), joten luistimina en ala muita kommentoimaan.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Stratos » Mon Jan 04, 2010 11:20 pm

Jonppa wrote:Jostain kun löytäis vielä sopivat Bauerin Vapor XXX luistimet nii ostaisin heti. Monet ei tykkää mut ite tykkäsin tosi paljon. Miten muuten onko Reebokin ja Ccm:än luistimissa paljon lyhyempi terä kun Bauereissa? Kun oon miettiny seuraavaks ostaa Bauerit tai Reebokit.

Reebok, CCM, Bauer - saman mittainen terä (suunnilleen). Grafissa sitten lyhyempi.

Ainahan tuohon Grafin kenkään saa vaihdettua eri kuoret (eli pidemmän terän). Itselle ainakin alun totuttelun jälkeen sopii tuo lyhyt terä huomattavasti paremmin. Paljon syvemmän kourun olen vain joutunut ottamaan, kellään muulla vastaavaa kokemusta?
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby Masa » Tue Jan 05, 2010 5:36 am

Stratos wrote:
Jonppa wrote:Jostain kun löytäis vielä sopivat Bauerin Vapor XXX luistimet nii ostaisin heti. Monet ei tykkää mut ite tykkäsin tosi paljon. Miten muuten onko Reebokin ja Ccm:än luistimissa paljon lyhyempi terä kun Bauereissa? Kun oon miettiny seuraavaks ostaa Bauerit tai Reebokit.

Reebok, CCM, Bauer - saman mittainen terä (suunnilleen). Grafissa sitten lyhyempi.

Ainahan tuohon Grafin kenkään saa vaihdettua eri kuoret (eli pidemmän terän). Itselle ainakin alun totuttelun jälkeen sopii tuo lyhyt terä huomattavasti paremmin. Paljon syvemmän kourun olen vain joutunut ottamaan, kellään muulla vastaavaa kokemusta?


Itsellä päin vastainen kokemus kun vaihtoi Grafeihin, vanhat CCM:t oli sen verran letkut nilkasta ja nyt Grafit huomattavsti tukevammat niin kourua joutui madaltamaan...
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Bauer one80 luistimet

Postby ikosa » Tue Sep 07, 2010 8:04 am

Onko kellään kokemusta one80 luistimista?
Luistimen terä ei ole enää luistimen keskellä vaan siirretty hieman sivummalle. Tällä ilmeisesti halutaan parantaa sivuttaisliikkeen potkua.
ikosa
MV-friikki
 
Posts: 61
Joined: Tue Dec 04, 2007 9:42 am
Location: Kouvola

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests
cron