Maski

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby xpulse » Thu Jan 03, 2008 3:40 pm

eiköhän se niin oo :roll: mitä netistä oon kattellu ku niit jotain ristikoit ei saa käyttäää alle 18v. en siis ole aivan varma mutta luulen asian olevan näin.
juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....................................
xpulse
Resident goalie geek
 
Posts: 192
Joined: Fri Aug 10, 2007 8:54 pm
Location: tervakoski

Postby Stratos » Thu Jan 03, 2008 3:49 pm

xpulse wrote:eiköhän se niin oo :roll: mitä netistä oon kattellu ku niit jotain ristikoit ei saa käyttäää alle 18v. en siis ole aivan varma mutta luulen asian olevan näin.

Tarkoitat varmaan cat eye ristikkoa, josta menee mailan lapa läpi. Ei auta vaikka vaihtaisi 960 maskiin toisenlaisen ristikon, se ei ole silloinkaan vielä CE-hyväksytty.

Loppujen lopuksi, kertokaapa tuomari joka osaisi tällaisenkin tarkistaa :roll:
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby xpulse » Thu Jan 03, 2008 3:54 pm

joo sitä tarkotin.ite en muistanut :wink:
juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....................................
xpulse
Resident goalie geek
 
Posts: 192
Joined: Fri Aug 10, 2007 8:54 pm
Location: tervakoski

Tänään sain uuden maskin

Postby Cheese » Thu Jan 03, 2008 4:54 pm

Cheese wrote:
Cheese wrote:Suosittelen Wallin maskeja. Istuvat hyvin päähän, ovat todella suojaavia ja vielä hyvän näköisiäkin. :D Hinta onkin sitten aika korkea :(


Nyt kyllä perun sanani. Ensiksi minulla oli noin 4 vuotta käytössä ollut Wallin juniori maski, joka halkesi ristikon alta
vasemmalta puolelta, siinä olleen reiän kohdalta kun siihen tuli veto. No ei siinä mitään, sillä maski oli vanha ja ohut,
Wallin vanhan mallin maskeja. Maski meni rikki noin puoli vuotta sitten.

No kun tilalle piti saada uusi maski, menin kauppaan ja ostin uuden Wallin maskin, seniori kokoa ja paljon paksumpi ja kestävämpi
kuin vanha maski. Ajattelin että tämä kestää ainakin tuplasti sen ajan mitä vanha.
Mutta ei. Tänään ennen treenejä huomasin että maskissa oli pieni halkeama. Halkeama lähti ihan keskeltä ristikon
alta ja oli noin kolme senttiä pitkä. Ei maski kyllä saisi mennä rikki puolen vuoden käytön jälkeen.
Tai no en edes tiedä koska halkeama on tullut, huomasin sen vaan tänään. Joukkueeni pelaajien
vedotkaan eivät ole mitään huippuluokkaa, melkeimpä sarjamme huonoinpia, eikä päätäni kohti tule edes paljoa kiekkoja.
Pitääpä mennä kauppaan näyttämään maskia ja vaatia jotain korvausta.

P.S. Allekirjoitukseni kuvaa nyt sitä mitä ajattelen asiasta.


No tänään sain uuden Wallin maskin takuuhuollosta. Samoilla maalauksilla oleva maski johon oli ristikko ja takaläppä vaihdettu vanhasta maskista.
Nyt ruuvienpidikkeiden ja maskin väliin oli pistetty kumipaloja jotka pienentävät maskiin tulleen vedon voimaa joustamalla taaksepäin.
Saa nähdä miten kestää.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby Tazpa » Thu Jan 03, 2008 5:36 pm

Haske1 wrote:Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:


Tampereella oli Sportia10 Hiitelässä tuommoinen itech 960 joskus 499e. Ei mielestäni paha hinta, jos sieltä vielä saa samaan hintaan tilattua. Ainakaan tänään kun poikkesin mailoja kattelemassa ei ollut kuin jotain Itech:in junnu versioita.
User avatar
Tazpa
Maalivahti
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:18 pm

Postby Haske1 » Thu Jan 03, 2008 5:53 pm

Tazpa wrote:
Haske1 wrote:Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:


Tampereella oli Sportia10 Hiitelässä tuommoinen itech 960 joskus 499e. Ei mielestäni paha hinta, jos sieltä vielä saa samaan hintaan tilattua. Ainakaan tänään kun poikkesin mailoja kattelemassa ei ollut kuin jotain Itech:in junnu versioita.

Myykö Great skate vielä noita malleja? Onko kellään 960 maskia ja paljonko tuli tullimaksuja sun muita?
Haske1
Maalivahti
 
Posts: 58
Joined: Sun Sep 30, 2007 7:33 am

Re: Tänään sain uuden maskin

Postby goalie#29 » Thu Jan 03, 2008 7:42 pm

Cheese wrote:Nyt kyllä perun sanani. Ensiksi minulla oli noin 4 vuotta käytössä ollut
Nyt ruuvienpidikkeiden ja maskin väliin oli pistetty kumipaloja jotka pienentävät maskiin tulleen vedon voimaa joustamalla taaksepäin.
Saa nähdä miten kestää.


Nuo "silikoniprikat" ovat vakio varuste Wallissa nykyään. Pitäisi vaimentaa iskuja ja ääntä.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Blocker » Thu Jan 03, 2008 8:43 pm

Tazpa wrote:
Haske1 wrote:Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:


Tampereella oli Sportia10 Hiitelässä tuommoinen itech 960 joskus 499e. Ei mielestäni paha hinta, jos sieltä vielä saa samaan hintaan tilattua. Ainakaan tänään kun poikkesin mailoja kattelemassa ei ollut kuin jotain Itech:in junnu versioita.


Oletkos ihan varma että oli 960. Envy 7, joka siis näyttää kyllä aikalailla 960:ltä, siellä kyllä oli jonkin aikaa, mutta enpä ole 960:ä nähnyt.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby The wall » Thu Jan 03, 2008 9:27 pm

Blocker wrote:
Tazpa wrote:
Haske1 wrote:Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:


Tampereella oli Sportia10 Hiitelässä tuommoinen itech 960 joskus 499e. Ei mielestäni paha hinta, jos sieltä vielä saa samaan hintaan tilattua. Ainakaan tänään kun poikkesin mailoja kattelemassa ei ollut kuin jotain Itech:in junnu versioita.


Oletkos ihan varma että oli 960. Envy 7, joka siis näyttää kyllä aikalailla 960:ltä, siellä kyllä oli jonkin aikaa, mutta enpä ole 960:ä nähnyt.


Envy 7 tuo on varmaan ollut, koska hinta ainakin täsmää...Envyä taas en missään nimessä suosittele, koska itselläni niitä meni 2 viidessä viikossa! Nyt sain Itechiltä jälleen saman maskin, mutta siinä pitäisi olla jotain vahvistuksia...Saa sitten nähdä että miten kestää :roll:
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Postby Jore » Fri Jan 04, 2008 8:57 am

Suunnilleen 600€ kuluineen tulee varmaan toi 960/961 maksamaan, mutta ennemmin suosittelisin joko Sportmaskia tai Stacey Composites maskeja. Varsinkin Staceyn maskeissa on paljon plussaa: hyvin tehtyjä, suojaavia, monta hinta vaihtoehtoa, varaosia helposti, pitkä takuu ja sijaitsee EU:ssa, joten ei tarvitse maksaa veroja ym.
Pitäisi ehdottaa Goalieprolle, että rupevat myymään Staceyn maskeja :D
Jore
Resident goalie geek
 
Posts: 262
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:55 pm

Postby Hevonen » Fri Jan 04, 2008 12:00 pm

Tuolla aikaisemmin joku puhui wallin maskien leuan halkeamisista ja siitä, että leuka on ollut kipeä siihen tulleen laukauksen jälkeen.
Eilen olin kattelemassa maskeja ja myyjä puhu wallista ja sano että vanhoihin walleihin leukoja tehtiin kahden kokoisia ja muotti jouduttiin aina vaihtamaan. Tästä johtuen leukaan tuli saumakohta, jonka takia maski saattoi haljeta leuan kohdalta. Tämä saattaa olla syynä leukakipuihin. Tai sitten ei. Minulla ei itelläni ole käyttäjä kokemusta walleista, joten en kuitenkaan rupea puollustamaan, mutta en pidä mahdottomana sitä että jokus olisin kaukalossa wallin maski päässä. Tähän mennessä olen käyttänyt SPV:tä ja olen ollut tyytyväinen. Uutta kumminkin haen sillä nykyinen alkaa olla jo vanha.
Hevonen
Maalivahti
 
Posts: 48
Joined: Sun Nov 04, 2007 9:26 am
Location: Turku

Postby tobbo » Fri Jan 04, 2008 1:04 pm

eikös niemellä ole tällä hetkellä itechin 961, joka on koko valkonen ?

en oo varma kuuluuko tänne :D
Image
tobbo
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Mon Dec 11, 2006 12:57 pm
Location: Rauma

Postby Tazpa » Fri Jan 04, 2008 1:07 pm

The wall wrote:
Blocker wrote:
Tazpa wrote:
Haske1 wrote:Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:


Tampereella oli Sportia10 Hiitelässä tuommoinen itech 960 joskus 499e. Ei mielestäni paha hinta, jos sieltä vielä saa samaan hintaan tilattua. Ainakaan tänään kun poikkesin mailoja kattelemassa ei ollut kuin jotain Itech:in junnu versioita.


Oletkos ihan varma että oli 960. Envy 7, joka siis näyttää kyllä aikalailla 960:ltä, siellä kyllä oli jonkin aikaa, mutta enpä ole 960:ä nähnyt.


Envy 7 tuo on varmaan ollut, koska hinta ainakin täsmää...Envyä taas en missään nimessä suosittele, koska itselläni niitä meni 2 viidessä viikossa! Nyt sain Itechiltä jälleen saman maskin, mutta siinä pitäisi olla jotain vahvistuksia...Saa sitten nähdä että miten kestää :roll:


No tuosta on kyllä aikaa jo vuosi varmaankin kun olin itsekin hankkimassa uutta maskia silloin. Oli se 960 tai 961 jonpikumpi, muistan koska tuli tarkkaan soviteltua päähän mutta ei istunut mun kaaliin. Ja ei tainnut Envyä olla vielä silloin markkinoilla edes.
User avatar
Tazpa
Maalivahti
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:18 pm

Postby Blocker » Fri Jan 04, 2008 1:10 pm

Jaajaa, asia selvä. Kas kun ei osunut meikäläisen silmään vaikka opn kyllä koittanut aina kattella että pääsis niitäkin malleja hypistelemään.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby Tazpa » Fri Jan 04, 2008 1:41 pm

No enpä ole minäkään päässyt kyseistä mallia näkemään/hypistelemään kuin sen ainoan kerran. Ei ehtinyt oleen kauaa sillä hyllyllä, eikä mikään ihme kun hintakin oli ihan kohdillaan. Jos olisi istunut omaan päähän paremmin olisin varmaan itse sen ottanut.
User avatar
Tazpa
Maalivahti
 
Posts: 41
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:18 pm

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests
cron