Maski

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby Jürgen » Sat Dec 29, 2007 2:08 pm

Itsellä oli Wallin maski neljä vuotta, pari viikkoa sitten hommasin toisen valmistajan maskin. Wall pysyi kyllä koossa nämä kaikki neljä vuotta, mutta oli ainakin mun pärstärakenteisiin väärä maski. Kovista vedoista aukesi lähes joka kerta ylä- tai alahuuli tai muovireunus iski ylähampaat kipeäksi. Muutenkin oli sellainen omituisen tuntuinen pömpeli, alas ei oikein tahnut nähdä. Mutta nyt Wall on varamaskina.
Jürgen
Resident goalie geek
 
Posts: 106
Joined: Sat Apr 29, 2006 6:05 am

Postby The wall » Sat Dec 29, 2007 6:03 pm

Lloyd wrote:Tuntuu osalla olevan liian kovat odotukset varusteistaan. Fakta vaan on, ettei mikään varuste kestä ikuisesti. Ostetaan hintataulukon alapäästä ja odotetaan täydellisyyttä suojaavuudessa ja kestävyydessä. Maskit väsyvät ajan mittaan ja jokainen osuma aiheuttaa vauriota, jos ei ulkopintaan, niin jossain rakenteissa napsahtaa. Tuohon kun vielä lisätään huoltamattomuus, niin ei ihme, ettei kestä. Goaliepron sivuilta löytyy ohjeet maskin huoltamisesta, kuinka moni täällä on noudattanut säännöllisesti ohjeita?


Eipä näitä ohjeita ehtinyt paljoa noudattaa kun ensimmäinen envy halkesi jo ensimmäisestä vedosta. Toinen kesti 3 viikkoa -mutta silti aivan liian vähän!
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Postby Cheese » Sat Dec 29, 2007 6:05 pm

Lloyd wrote:Tuntuu osalla olevan liian kovat odotukset varusteistaan. Fakta vaan on, ettei mikään varuste kestä ikuisesti. Ostetaan hintataulukon alapäästä ja odotetaan täydellisyyttä suojaavuudessa ja kestävyydessä. Maskit väsyvät ajan mittaan ja jokainen osuma aiheuttaa vauriota, jos ei ulkopintaan, niin jossain rakenteissa napsahtaa. Tuohon kun vielä lisätään huoltamattomuus, niin ei ihme, ettei kestä. Goaliepron sivuilta löytyy ohjeet maskin huoltamisesta, kuinka moni täällä on noudattanut säännöllisesti ohjeita?


Mutta ei minun mielestäni seniori maski saisi hajota puolen vuoden käytön jälkeen C93 ikäluokassa.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby SaKaRi » Sat Dec 29, 2007 7:38 pm

Cheese wrote:Mutta ei minun mielestäni seniori maski saisi hajota puolen vuoden käytön jälkeen C93 ikäluokassa.


Sitähän Lloyd tuolla kommentillaan kai tarkoitti. Ei kannata odottaa että se Wall-maski kestää. Se nyt kuitenkin on "halpis maski"
User avatar
SaKaRi
Resident goalie geek
 
Posts: 126
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:05 pm
Location: Nokia

Postby korppu » Sat Dec 29, 2007 8:19 pm

nite wrote:
Sitten oletus/arvaus kyseiselle jutulle että mikä sen voisi aiheuttaa. Varmaan tietty toi rakenteen keveys CE-hyväksyntää varten on yksi osasyy mutta mitä oon mun maskien maalajani kans asiaa pohtinu niin mun haljenneessa maskissa oli joka kerta ongelmaa ristikon laiton kanssa ja maalauksen kestävyyden kanssa. Siis vaik oli uusikin ristikko minkä olisi periaatteessa pitäny loksahtaa kohdalleen tuosta vaan niin eipä onnistunu. Ja maalausta irtosi joka kausi samasta kohtaa nyrkin kokoinen palanen. Niinpä alettiin tulemaan siihen johtopäätökseen että maski jäi aina enemmän tai vähemmän jännitykselle kun ruuvit kiristi lopulliseen kireyteen. Kyllä ristikkoakin varovasti yritettiin vääntää maskin muotoon ettei jännitystä syntyisi mutta koskaan täysin onnistumatta :? Tällöinhän vedot tottakai rassaavat rakennetta enemmän ja halkeaminen on mahdollista eivätkä maskin ja ristikon kiinnityskohtien välissä olevat pehmustepalatkaan ihmeitä tee.

Kuinkas teillä, oletteko kokeilleet/tutkineet ristikkonne kiinnitystä että vääntääkö se maskianne? Nykyiseen Wallin maskiin oon ainakin siinä mielessä tyytyväinen että jännitystä muodostuu hyvin vähän aiempaan verraten. Ja ottakaa kantaa mielipiteeseeni, voin hyvin olla väärässäkin asian suhteen.


Voit hyvinkin olla täysin oikeassa! Oman maskini maalaus on kovasti lohkeillut. En muista täysin alkoiko se ennen ristikon vaihtoa vai sen jälkeen, mutta uusi ristikko piti vähän pakottaa paikoilleen, mikä varmasti lisäsi jännitystä.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby nite » Sat Dec 29, 2007 10:26 pm

Jeps. Ja sen verran lisäten että vaikkakin edellinen wallin maskini halkesi niin ei se silti mun uskoani kyseiseen merkkiin vieny. Vanha malli ja ristikon takia se jännitys (luultavasti) syinä halkeamiseen, halusin tapahtuneen ja epäilyni tuoda ilmi jos vaikka jollekin wallin omistajalle olisi vinkistä apua. Mikään ei tottakai ole ikuista mutta ehdottomasti vaihtamaan jos takuuaikana jotain tällaista sattuu. Sen verran Wallia minäkin syytän että pitäisihän ristikon ja maskin keskenään sopia kerrasta kohdilleen. Mutta muuten oon omaan päähäni tykänny että Wall istuu mukavasti eikä osumat lyö läpi niin en oo alkanu merkkiä vaihtamaan.
nite
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:41 am

Postby goalie#29 » Sat Dec 29, 2007 10:55 pm

Vanha Wallin maski kesti minulla ainakin 6 vuotta. Sitten siihen tuli halkeama ristikon läheisyyteen, koska ristikko oli vääntynyt ja aiheutti jännitteen. Nyt on uusi Wallin pömpeli omien mittojen mukaan. Istuu todella hyvin mun päähän eikä tunnu vedot missään. Saa sitten nähdä kuinka hyvin tämä kestää.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby the challenger » Sun Dec 30, 2007 8:23 am

Minulla on 10 vuotta vanha rookie merkkinen maski. Se on saman firman tekemä ku wall. Mutta on vain vuosien saatossa vaan nimi vaihtunu. 3 Ristikkoa olen siitä vaihtanut, mutta pitkään se palveli ja muuten taisi olla 10 vuoden takuukin tossa kypärässä. Nytte marraskuussa sain uuden wallin maskin joten katottaan kuinka kauan sillä sitte mennään...
Tää lätkän peluu on joukkue laji. Kun tiimissä on hyvä henki ja jätkät tekee kovaa duunia ja nauttii pelaamisesta aina voidaan saavuttaa jotain. Pelipäivä on aina se juhlapäivä!
User avatar
the challenger
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Mon Jun 19, 2006 9:15 pm

Postby Cheese » Sun Dec 30, 2007 8:47 am

the challenger wrote:Minulla on 10 vuotta vanha rookie merkkinen maski. Se on saman firman tekemä ku wall. Mutta on vain vuosien saatossa vaan nimi vaihtunu. 3 Ristikkoa olen siitä vaihtanut, mutta pitkään se palveli ja muuten taisi olla 10 vuoden takuukin tossa kypärässä.


Tuo maski oli kyllä varmaan suunniteltu kestäväksi jos siinä oli kymmenen vuoden takuukin.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby Stratos » Mon Dec 31, 2007 11:09 pm

Pave The Keeper wrote:Onko kellään kokemuksia noista HACKVA-maskeista? Ja onko ne CE-hyväksyttyjä? Mitä materiaalia ne on, kun kuvista näyttää että olisi jotain hiilikuitua... Valmistusmaa on varmaankin Kanada!?!? Vai oisko Tsekki, kun nimi vähän viittaa siihen suuntaan...

Made in Canada. Pääosin lasikuitua + kerros kevlaria. Voi olla vielä hiilikuituakin mukana. Eipä ole CE hyväksytty.

Mulla on 10 vuotta vanha Wall. Ei valittamista suojaavuudesta (vaikka kyllä välillä kolisee), ei löytynyt halkeamia tms. maalattaessa.

Jos oikeasti haluatte suojaavan maskin, käyttäkää maskiin samat rahat kuin Walliin ja maalaukseen menisi yhteensä. :roll:
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby Haske1 » Thu Jan 03, 2008 9:31 am

Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:
Haske1
Maalivahti
 
Posts: 58
Joined: Sun Sep 30, 2007 7:33 am

Postby The wall » Thu Jan 03, 2008 12:32 pm

Haske1 wrote:Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:


Kanadasta pitää tilata ja hinta on about 800€-1000€ riippuen myyjästä.
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Postby ode34 » Thu Jan 03, 2008 1:46 pm

800€-1000€ menee vähän yläkanttiin. Mitä oon netistä kattonu niin siinä 600-800$ on hinnat. Euroissa tietenkin vähemmän.
It ain't over til it's over
ode34
Resident goalie geek
 
Posts: 176
Joined: Sat May 13, 2006 6:58 pm
Location: Rovaniemi

Postby goalie#29 » Thu Jan 03, 2008 3:05 pm

pienellä netin selaamisella/googlettamisella löytyy kyllä jotain hintatietoja eri nettikaupoista.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Stratos » Thu Jan 03, 2008 3:36 pm

Haske1 wrote:Mistä tilasitte ja paljonko maksoi tommonen itech 961/960? Ja sitten miks 960 mallissa on kaks noita neppareit kun korvan allakin on? :shock:

Se on kaularemmi. Meren takana joissain sarjoissa maskeissakin täytyy olla kaularemmi.

Oikea hinta Itech 961/960 maskille on n. 600$. Euroihin pyöristettynä tottakai vähemmän. Ulkomailta maskia ostaessanne pitäkää mielessä, että maskilla ei periaatteessa saa pelata (ei CE-hyväksyntää) ja esim. ristikkojen hankkiminen voi olla hankalaa (vääntyneellä ristikolla ei kannata pelata).

Tarkennukseksi: Eikös ollut niin, että Liiton alaisissa sarjoissa alle 18-vuotias tarvitsee CE -hyväksytyt varusteet? Vai miten päin..
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests
cron