Maski

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Re: Maski

Postby Puusilma » Sat Apr 19, 2014 8:07 am

BamBam wrote:
Puusilma wrote:Olisi ajatuksissa uusia maski ja olen miettinyt lähinnä vaihtoehtoina bauer concept c2, wall w6 ja rey briza.
bauerissa kiinnostaa keveys ja uudet ideat vaimennuksessa, wall olisi aika perusvarma valinta vanhan wallin rinnalle ja rey olisi hinnaltaan kiinnostavin. Onko ajatuksissa järkeä vai olenko ihan metsässä?
Mitä kokemuksia teillä on kyseisistä maskeista, plussat ja miinukset?


Noista vaihtoehdoista itsellä on kokemusta Reyn maskeista. Minulla on heiltä 019 malli, joka on lasikuitumaski ja hieman eri mallinen, kuin tuo Briza. En tiedä sitten, että oletko suunnitellut nimenomaan tuon lasikuituisen, vai carbon/kevlar mallin hankkimista?

Reysta oma mielipide on vahvasti positiivinen. Maalautin omani Temellä (kuvia löytyy täältä maalauskeskustelusta), jonka jälkeen ei maalipinnan viimeistelyn taso ollut enää ongelma. Suojaavuudeltaan hyvän tuntuinen ja mukavan kevyt maski sekä päähän, että kukkarolle.


En ole materiaaleja sen enempää miettinyt, nuo mallit on valittu oikeastaan hinnan ja ulkonäön perusteella. Tarkoituksena olisi löytää kevyt maski joka on hyvin suojaava. suojauksen kanssa ei varmaan tule minun pelien kanssa ongelmaa, mutta mielummin pikkuisen liikaa kuin liian vähän.

Minkä verran uudet maskit painaa nykypäivänä?
Punnitsin oman wallin kalavaakalla ja tulos oli leukalapun kanssa 1,4kg. Kuulostaa aika painavalta minusta.
Puusilma
Maalivahti
 
Posts: 47
Joined: Fri Oct 05, 2012 3:25 pm

Re: Maski

Postby jeantodt » Sat Apr 19, 2014 11:48 am

BamBam wrote:Lisätään tänne loppuun vielä oma kysymys. Onko kellään tietoa, että sopiiko Bauerin 960-940 sarjalle tehdyt ristikot tuohon Reyn 019:iin? Sanottakoon vielä, että tuo 019 on mallilltaan aivan sama, kuin heidän suosituin Swiss mallinsa. Olisi hakusessa tuohon maskiin samanlainen cheater häkki, kuin tuossa toisessa maskissani. On vaan niin pirusti parempi näkyvyys, kuin tuossa perus "tretjakissa"



Tuli mieleen onko Wall W-sarjan ristikot käypäsiä näihin Rey maskeihin? Oon vaa katellu noita ristikon muotoa ja mittoja noin suurin piirtein, et saattas olla aika lähellä..
jeantodt
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Tue Feb 18, 2014 10:54 am

Re: Maski

Postby Tzeiba » Thu Apr 24, 2014 5:28 am

jeantodt wrote:
BamBam wrote:Lisätään tänne loppuun vielä oma kysymys. Onko kellään tietoa, että sopiiko Bauerin 960-940 sarjalle tehdyt ristikot tuohon Reyn 019:iin? Sanottakoon vielä, että tuo 019 on mallilltaan aivan sama, kuin heidän suosituin Swiss mallinsa. Olisi hakusessa tuohon maskiin samanlainen cheater häkki, kuin tuossa toisessa maskissani. On vaan niin pirusti parempi näkyvyys, kuin tuossa perus "tretjakissa"



Tuli mieleen onko Wall W-sarjan ristikot käypäsiä näihin Rey maskeihin? Oon vaa katellu noita ristikon muotoa ja mittoja noin suurin piirtein, et saattas olla aika lähellä..


Wallin cheater menee ainakin 961:en kun tekee sivuilla olevista kiinnikkeistä hiukan pidemmät. Alkuperäisten mitta ei riitä.
User avatar
Tzeiba
Rookie
 
Posts: 14
Joined: Mon Oct 01, 2007 11:43 am
Location: Turku

Re: Maski

Postby Forelli » Thu Apr 24, 2014 10:49 am

Itellä käytössä reyn kevlar/hiilikuitu maski , on ollut erittäin suojaava ja oli kevytkin paino lisäänty kun hommasin vahvemman ristikon (3mm- 5 mm) , omaan maskiin ei wall ristikko sopinut mut mulla onkin leveä malli ja olihan reyn ristikko puolet halvempi kun wall , malleja nyt ei ole kuin yksi viime tietojen mukaan mut ristikon langan vahvuuksia on muutama.
Mä luulin että mä olen hyvä, nyt tiedän.
User avatar
Forelli
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Tue Nov 30, 2010 6:40 am
Location: Tampere

Re: Maski

Postby BamBam » Sat Apr 26, 2014 9:45 pm

Kiitokset porukalle vastauksista! Olin yhteydessä Pavlaan Rey:llä ja hänen pitäisi pistää mulle kuvia heidän cheateristä maanantaina. Toisin sanoen cheater häkkiä pitäisi nykyään saada ihan suoraan heiltä!

Pakko varmaan se on tuohon omaani tilata, koska on yksinkertaisesti vaan niin pirusti parempi näkyvyydeltään.
User avatar
BamBam
Resident goalie geek
 
Posts: 107
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:22 am

Re: Maski

Postby jeantodt » Fri May 02, 2014 6:46 am

BamBam wrote:Kiitokset porukalle vastauksista! Olin yhteydessä Pavlaan Rey:llä ja hänen pitäisi pistää mulle kuvia heidän cheateristä maanantaina. Toisin sanoen cheater häkkiä pitäisi nykyään saada ihan suoraan heiltä!

Pakko varmaan se on tuohon omaani tilata, koska on yksinkertaisesti vaan niin pirusti parempi näkyvyydeltään.


Saitko kuvaa ristikosta? Onko yhtä suuret aukot kuin Wallin cheaterissa?

Oon vahvasti harkitsemassa Reyn hankintaa ja tuo cheater on ollu mielessä..
jeantodt
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Tue Feb 18, 2014 10:54 am

Re: Maski

Postby JR86 » Mon May 12, 2014 8:32 pm

jeantodt wrote:
BamBam wrote:Kiitokset porukalle vastauksista! Olin yhteydessä Pavlaan Rey:llä ja hänen pitäisi pistää mulle kuvia heidän cheateristä maanantaina. Toisin sanoen cheater häkkiä pitäisi nykyään saada ihan suoraan heiltä!

Pakko varmaan se on tuohon omaani tilata, koska on yksinkertaisesti vaan niin pirusti parempi näkyvyydeltään.


Saitko kuvaa ristikosta? Onko yhtä suuret aukot kuin Wallin cheaterissa?

Oon vahvasti harkitsemassa Reyn hankintaa ja tuo cheater on ollu mielessä..



Reyn omat cheaterit alkavat olla toimituskunnossa. 2 eri versiota ja todella hyvältä näyttävät. Ainakin pk-seudulla pääsee ihan näillä näppäimin liikkeessä fyysisestikin tutustumaan noihin molempiin.

Ja kyllä, hyvännäköiset on aukot.
JR86
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Thu Dec 05, 2013 10:36 am

Re: Maski

Postby JR86 » Thu Jun 12, 2014 7:48 am

Nyt on noita Reyn cheatereita päässyt näppäilemään, ja ovat kyllä tuttua laatua.
Todella vahvan oloisia häkkejä ja onhan tuo näkyvyys noista aika mahtava. Pitää kyllä ottaa jäälle mukaan.

Näistä on kahta mallia ja kahdella paksuudella, ekassa linkissä on 4mm paksu Cheater alaluupilla, eli jos kaipaa pientä lisäturvan tuntua, niin siinä on mailaosumia varten luuppi alarei'issä.

http://aijaa.com/fVSCi9

Toisessa kuvassa on tuo raaka cheater, joka on tässä nyt 5mm vahvana. Ihan mahtava häkki.

http://aijaa.com/yeCawe

Ei ihme, että nämä ovat yleistymässä. Itsekin olen hurahtanut mukaan.
JR86
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Thu Dec 05, 2013 10:36 am

Re: Maski

Postby sharer » Sat Jul 05, 2014 7:28 am

jatketaan cheater kyssärillä. osaako joku sanoo, että mahtuuko Reyn cheater Bauerin 960 maskiin? tulossa Protechin 960 clooni ja siihen olis tarkotus hommata cheateri
User avatar
sharer
Maalivahti
 
Posts: 44
Joined: Sun Nov 04, 2012 7:50 pm

Re: Maski

Postby Mandu » Mon Jul 07, 2014 8:06 am

Miten tuo Reyn maskien koko luokittelu menee?
Olen aikaisemmin käyttänyt wallin SR-kokoluokasta 57-60cm kokoista pottaa, joka on ollut sopivan kokoinen.
Kumpi koko Reyn valikoimasta on se oikea Senior M vai Senior XL? Mielestäni omistan normaalikokoisen ja -leveysen pään.

Sitten toinen kysymys reyn maskeista.
Mitä eroa on HOMG 09 Swiss CK ja HOMG 012 Swiss C malleilla?
http://www.rey.cz/en/catalog/ice-hockey-goalie-goal-masks/product/homg-09-swiss-ck
http://www.rey.cz/en/catalog/ice-hockey-goalie-goal-masks/product/homg-012-swiss-c

09 on hiilikuitu+kevlar.
012 on pelkästä hiilikuidusta.
Onko näillä jotain muuta kuin materiaalieroa? Leuan pituus? Kumpi on kestävämpi, ja kumpi on kevyempi?

Kiitoksia jos jaksatte vastata.
User avatar
Mandu
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Fri May 07, 2010 8:33 am
Location: Lahti

Re: Maski

Postby JR86 » Mon Jul 07, 2014 8:43 am

M lienee sinulle kyllä oikea koko. Vähänhän tuossa toki pään muotokin vaikuttaa.

Itselläni 62cm päänympärys ja käytän XLää, tiedossa on tohon sun haarukkaan monta M-kokoista käyttävää.

Materiaali on se ero. Molempiin saa halutessaan tiettyjä modauksia, esim reikien suhteen pyydeltyä. Muodossa ei sinällään ole eroa, kun puhutaan samankokoisista maskeista, niin muoto on sama.

Carbon on aavistuksen kevyempi, molemmat todella kestäviä moneen muuhun maskiin verrattuna. Hintaeroa ei juuri ole, puhutaan luokasta 15 euroa. Joidenkin mielestä CK saattaa olla vielä koko hiilikuituista kestävämpi. En lähde tuohon sanomaan silti mitään varmaksi.
JR86
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Thu Dec 05, 2013 10:36 am

Re: Maski

Postby Mandu » Thu Jul 17, 2014 8:27 am

Pikainen kysymys teille ketkä olette Reylta maskin ostaneet. Pavla haluaa maksun tilisiirtona, minä olen tottunut tekemään ulkomaankaupat visalla tai paypalilla. Kai tämä sen verran luotettava kaveri on, että uskaltaa laittaa maksun tilisiirtona menemään? Toivoisin pikaista vastausta.
User avatar
Mandu
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Fri May 07, 2010 8:33 am
Location: Lahti

Re: Maski

Postby jeantodt » Thu Jul 17, 2014 2:04 pm

Joo ite otin kans suoraa Pavlan kautta...


Ja maksoin tilisiirtona, hyvin pelas ja maski saapui kahdella riistikolla (cateye ja cheater)..

Tosin laittovat ekan liian pienen koon tulemaan ja jouduin lähettää takas omin kustannuksin, mut korvasvat nuo lisäkulut tuotteilla, että miun eduks tuo tuli..


Et vastaus kysymykseen, luotettava on (omakokemus)
jeantodt
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Tue Feb 18, 2014 10:54 am

Re: Maski

Postby JR86 » Mon Jul 21, 2014 11:45 am

Otitko Jeantodt cheaterin avoimella suulla vai alaluupilla? Ihan mielenkiinnosta.

Otitko maskiksi siis 019n vai jonkun muun mallin?
JR86
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Thu Dec 05, 2013 10:36 am

Re: Maski

Postby jeantodt » Tue Jul 22, 2014 6:17 am

Ilman sitä alaluuppia.

Ja tosiaa se 019 maski xl-koossa
jeantodt
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Tue Feb 18, 2014 10:54 am

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests
cron