Maski

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Re: Re:

Postby jrman » Thu Jul 26, 2012 2:02 pm

BamBam wrote:Sitten vielä omaan kysymykseeni. Onko jollain täällä foorumilla kokemusta New Image Goalie Maskin tekemästä Shark 954:sta? Tuntuu amerikkalaisilla foorumeilla saavan poikkeuksetta kovaa suitsutusta ja hinta on custom fit -maskiksi varsin kohtuullinen. Olen todennäköisesti ensi kaudella pelaamassa 3. divarissa, jonne siirryn harrastesarjasta, joten nyt on syytä vaihtaa "widowmaker" astetta tai paria parempaan suojaan.


Oletkos tutustunut Fusionin maskeihin? Uskoisin että kolmoseen enemmän kuin pätevä kapistus. CE-hyväksyntää ei toki löydy mutta eipä löydy monesta muustakaan paremman luokan maskista.
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Re: Maski

Postby SeppoM » Thu Jul 26, 2012 2:37 pm

Tälle kannatusta ^
User avatar
SeppoM
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 20
Joined: Fri Mar 13, 2009 8:34 am

Re: Re:

Postby BamBam » Thu Jul 26, 2012 2:38 pm

jrman wrote:
BamBam wrote:Sitten vielä omaan kysymykseeni. Onko jollain täällä foorumilla kokemusta New Image Goalie Maskin tekemästä Shark 954:sta? Tuntuu amerikkalaisilla foorumeilla saavan poikkeuksetta kovaa suitsutusta ja hinta on custom fit -maskiksi varsin kohtuullinen. Olen todennäköisesti ensi kaudella pelaamassa 3. divarissa, jonne siirryn harrastesarjasta, joten nyt on syytä vaihtaa "widowmaker" astetta tai paria parempaan suojaan.


Oletkos tutustunut Fusionin maskeihin? Uskoisin että kolmoseen enemmän kuin pätevä kapistus. CE-hyväksyntää ei toki löydy mutta eipä löydy monesta muustakaan paremman luokan maskista.



Kyllä niitäkin on tullut katseltua. Yksi syy miksi Sharkiin olen päätymässä tällä hetkellä on, että nykyisessä maskissa on käytössä sertifioitu cat-eye ristikko, jota inhoan yli kaiken. En kuitenkaan halua myöskään sertifioimatonta "kissansilmää" esimerkiksi siitä syystä, että eräällä tutulla maalivahdilla tuli sellaisesta kiekko läpi. Suunnitelmissa on hankkia Beaupre -tyyppinen "cheater" -häkki, jonka saa esimerkiksi tuohon Sharkiin suoraan valmistajalta. Lisäksi oikeastaan kaikki tuota cheateria käyttävät maalivahdit tuntuvat kehuvan siitä näkyvyyttä paremmaksi, kuin tuollaisessa sertifioimattomassa kissansilmässä. Lähinnä johtuen tasaisemmasta ristikosta, jolloin näkyvyys sivuille ja alas on parempi.

Tässä vielä linkki Goalie Storen foorumille, jossa varsin hyvä arvostelu, sekä keskustelua tuosta Shark 954:ta:
http://www.goaliestore.com/board/equipment-reviews/96125-new-image-shark-954-pro-goalie-mask-review.html

Kiitos kommentista kuitenkin. Tuo Fusion 961 on ollut kyllä harkinnassa mukana.


edit.
Se unohtui vielä, että tuolla Goalie Storella on muutamia keskustelijoita, jotka omistavat/ovat omistaneet Fusionin ja vaikka ovatkin olleet tyytyväisiä, niin Sharkin jälkeen on Fusionin käyttö jäänyt vähemmälle.
User avatar
BamBam
Resident goalie geek
 
Posts: 107
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:22 am

Re: Maski

Postby jrman » Thu Jul 26, 2012 5:23 pm

Customfit on aina paras ratkaisu, jos sellainen on tarjolla. Vaikuttaa kyllä kiinnostavalta.

Omaan maskiin on tulossa cheater jossain vaiheessa, pelaan siis juuri Fusionin 9961:lla
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Re: Maski

Postby BamBam » Thu Jul 26, 2012 5:29 pm

jrman wrote:Customfit on aina paras ratkaisu, jos sellainen on tarjolla. Vaikuttaa kyllä kiinnostavalta.

Omaan maskiin on tulossa cheater jossain vaiheessa, pelaan siis juuri Fusionin 9961:lla


Niinhän se varmasti on. Kyllä luulen, että tulee tuo Shark 954:n tilattua. Ei taida vielä hirveästi noita olla Suomessa liikkeellä. Tiedä sitten vaikka olisin jopa ensimmäinen :)

Varmaan viikon sisään tulee pistettyä tilaus vetämään. Voin tulla pistämään tännekkin kommenttia kun sen käsiini saan, että miltä vaikuttaa.
User avatar
BamBam
Resident goalie geek
 
Posts: 107
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:22 am

Re: Maski

Postby jrman » Thu Jul 26, 2012 5:39 pm

Itse olen tässä miettinyt varamaskin hommaamista ja olen päätymässä tällaiseen:

Rey Briza
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Re: Maski

Postby BamBam » Thu Jul 26, 2012 6:56 pm

jrman wrote:Itse olen tässä miettinyt varamaskin hommaamista ja olen päätymässä tällaiseen:

Rey Briza



Varmaan ihan kelpo maski. Oikeastaan ainoa isompi juttu mitä olen tuosta lukenut käyttäjiltä on, että maalipinnan taso ei ole paras mahdollinen. Samoin jos tuon ottaa niin itse ottaisin ainakin yksivärisen, koska kun katselin heidän kotisivuiltaan noiden maalauksia, olivat ne mielestäni aika huonoa työtä.

Oletko tutustunut Hackva 2608:aan? Siitä tunnutaan kanssa tuolla jenkkifoorumeilla pitävän ja on hintaluokaltaan tuolla samoilla luvuilla. Puckstop.com -verkkokaupassa näkyisi olevan 270 puntaa, eli euroissa n.344,80€. Siihen tulee varmaan vielä toimituskulut, mutta eivät varmaan montaa kymppiä ole.
User avatar
BamBam
Resident goalie geek
 
Posts: 107
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:22 am

Re: Maski

Postby jrman » Thu Jul 26, 2012 7:08 pm

BamBam wrote:
jrman wrote:Itse olen tässä miettinyt varamaskin hommaamista ja olen päätymässä tällaiseen:

Rey Briza



Varmaan ihan kelpo maski. Oikeastaan ainoa isompi juttu mitä olen tuosta lukenut käyttäjiltä on, että maalipinnan taso ei ole paras mahdollinen. Samoin jos tuon ottaa niin itse ottaisin ainakin yksivärisen, koska kun katselin heidän kotisivuiltaan noiden maalauksia, olivat ne mielestäni aika huonoa työtä.

Oletko tutustunut Hackva 2608:aan? Siitä tunnutaan kanssa tuolla jenkkifoorumeilla pitävän ja on hintaluokaltaan tuolla samoilla luvuilla. Puckstop.com -verkkokaupassa näkyisi olevan 270 puntaa, eli euroissa n.344,80€. Siihen tulee varmaan vielä toimituskulut, mutta eivät varmaan montaa kymppiä ole.


Siis tuo mikä kuvassa näkyy on maalaamaton ja sellaisena se kannattaakin ottaa, jos meinaa heti maalia laittaa pintaan. Joukkuekaverilla on Swiss CK ja se on mainio maski. Hänellä toisena RBK, olisiko 6, joka mielestäni häviää rakenteessa vertailun 100-0
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Re: Maski

Postby BamBam » Thu Jul 26, 2012 7:15 pm

jrman wrote:
BamBam wrote:
jrman wrote:Itse olen tässä miettinyt varamaskin hommaamista ja olen päätymässä tällaiseen:

Rey Briza



Varmaan ihan kelpo maski. Oikeastaan ainoa isompi juttu mitä olen tuosta lukenut käyttäjiltä on, että maalipinnan taso ei ole paras mahdollinen. Samoin jos tuon ottaa niin itse ottaisin ainakin yksivärisen, koska kun katselin heidän kotisivuiltaan noiden maalauksia, olivat ne mielestäni aika huonoa työtä.

Oletko tutustunut Hackva 2608:aan? Siitä tunnutaan kanssa tuolla jenkkifoorumeilla pitävän ja on hintaluokaltaan tuolla samoilla luvuilla. Puckstop.com -verkkokaupassa näkyisi olevan 270 puntaa, eli euroissa n.344,80€. Siihen tulee varmaan vielä toimituskulut, mutta eivät varmaan montaa kymppiä ole.


Siis tuo mikä kuvassa näkyy on maalaamaton ja sellaisena se kannattaakin ottaa, jos meinaa heti maalia laittaa pintaan. Joukkuekaverilla on Swiss CK ja se on mainio maski. Hänellä toisena RBK, olisiko 6, joka mielestäni häviää rakenteessa vertailun 100-0


Aivan varmasti häviää. Reebok p6:n on ymmärtääkseni kuitenkin muovimaski (päättelin siitä, että missään sivuilla ei mainita valmistusmateriaaleja), kun nuo Rey:t ovat hiilikuitu/kevlar -maskeja. En epäile yhtään, että Rey on huomattavasti parempi.

Jos vertaan Hackvaa ja Rey:ta niin saattaa olla että oma mieltymykseni johtuu siitä, että tuo Hackva näyttää omaan silmääni paremmalta :) Molemmat varmasti hintaluokassaan ovat varsin päteviä maskeja!

edit.

Näenkö ihan omiani, vai onko noi Reyn maskin pehmusteet todella ohuita? (katselin noita varustepörssin kuvia)
User avatar
BamBam
Resident goalie geek
 
Posts: 107
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:22 am

Re: Maski

Postby jrman » Thu Jul 26, 2012 7:22 pm

BamBam wrote:
Aivan varmasti häviää. Reebok p6:n on ymmärtääkseni kuitenkin muovimaski (päättelin siitä, että missään sivuilla ei mainita valmistusmateriaaleja), kun nuo Rey:t ovat hiilikuitu/kevlar -maskeja. En epäile yhtään, että Rey on huomattavasti parempi.

Jos vertaan Hackvaa ja Rey:ta niin saattaa olla että oma mieltymykseni johtuu siitä, että tuo Hackva näyttää omaan silmääni paremmalta :) Molemmat varmasti hintaluokassaan ovat varsin päteviä maskeja!

edit.

Näenkö ihan omiani, vai onko noi Reyn maskin pehmusteet todella ohuita? (katselin noita varustepörssin kuvia)


Mulla on kokemukset Reysta vajaan kauden ajalta, hyllystä löytyy tällainen. Ja sen perusteella olen ollut kovin tyytyväinen. Yksi modaus tuohon täytyy tehdä tosin. Pitää otsan kohdalta hieman raspata foamia pois, laittaa tarrat ja sitten ollaankin kunnossa. Saa Shamin kiinni.

Kyllä siellä mielestäni Swississa ihan kunnon pehmusteet oli.
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Re: Maski

Postby Forelli » Fri Jul 27, 2012 2:17 am

Itse olen puolikautta nyt pelaillu rayn maskilla, täytyy sanoa että oon todella Tyytyväinen ollut.


Edit:Mallina Briza ja ei nuo pehmusteet ole wallin maskiin verrattuna pienemmät, ainoot miinukset on ollut hikinauha jonka jouduin vaihtamaan.
Mä luulin että mä olen hyvä, nyt tiedän.
User avatar
Forelli
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Tue Nov 30, 2010 6:40 am
Location: Tampere

Re: Maski

Postby Jukka Ropponen » Fri Jul 27, 2012 6:27 am

En suosita C:stä ylöspäin kenellekään muovimaskeja. Sivulta tulevat iskut (esim hyökkääjän polvi pelitilanteessa, päälle kaatuva pelaaja tms) ovat todella suuri riski noissa joustavissa maskeissa. Itse olen laittanut viime vuosina lähinnä Itech 961 ja Wall W 10 maskeja omille maalivahdeilleni. Kun Itech loppui niin siirryin kokonaan Wallin maskiin.

Toinen tärkeä pointti on istuvuus. Hyväkään maski ei suojaa kunnolla jos se ei istu oikein ja pääsee liikkumaan päässä. Itse rakennan kaikki maskit aina asiakkaille oman pään mukaan ja tarvittaessa teemme jopa spesiaali leveyksiä itse aihioon jos ei ribatexilla saada kustomoitua tarpeeksi.

Jukka
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Re: Maski

Postby BamBam » Fri Jul 27, 2012 7:22 am

Jukka Ropponen wrote:En suosita C:stä ylöspäin kenellekään muovimaskeja. Sivulta tulevat iskut (esim hyökkääjän polvi pelitilanteessa, päälle kaatuva pelaaja tms) ovat todella suuri riski noissa joustavissa maskeissa. Itse olen laittanut viime vuosina lähinnä Itech 961 ja Wall W 10 maskeja omille maalivahdeilleni. Kun Itech loppui niin siirryin kokonaan Wallin maskiin.

Toinen tärkeä pointti on istuvuus. Hyväkään maski ei suojaa kunnolla jos se ei istu oikein ja pääsee liikkumaan päässä. Itse rakennan kaikki maskit aina asiakkaille oman pään mukaan ja tarvittaessa teemme jopa spesiaali leveyksiä itse aihioon jos ei ribatexilla saada kustomoitua tarpeeksi.

Jukka



Nimenomaan tuo W10 olisi minullekkin ollut Wallin valikoimista ainoa vaihtoehto, koska ei tosiaan enää ole muovimaski. Siitä pyydetty hinta on kuitenkin sitä luokkaa, että olen tuohon Shark 954:n päätymässä (sen lisäksi, että se näyttää pirun hyvältä :) )

Shark 954 tulee custom fittinä, sekä siihen saa heti ostohetkellä tuon cheater -mallisen häkin, joka tuntuu meren toisella puolen kasvattavan suosiotaan kovaa vauhtia juuri näkyvyyden ja turvallisuuden takia. Kaikesta tästä huolimatta säästän pitkän pennin tuossa maskissa verrattuna W10:n, tai Bauer 961:n (joka taitaa olla sama maski, kuin entinen Itech 961)
User avatar
BamBam
Resident goalie geek
 
Posts: 107
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:22 am

Re: Maski

Postby BamBam » Sat Aug 04, 2012 5:38 am

New Image Goalie maskin sivuille on tullut ilmoitus, että heidän nettikauppansa on suljettu "Due to a medical emergency". Juuri kun olin laittamassa Shark 954:ta tilaukseen. Perhanan perhanan. Noh...siellä on pieni firma, joka pyörii ilmeisesti aika pitkälti yhden miehen harteilla. Toivottavasti siellä päässä ei mitään vakavaa ole käynnissä.

Tämä tarkoittaa vaan sitä, että maskin hankinnalla tulee kohta kiire jos laskee, että tuon maskin toimitusaika olisi varmasti ollut 3-4 viikkoa. Täytynee siis alkaa miettiä vaihtoehtoja.

Fusion 9961 täällä jo ehdotuksena esiintyi. Se ja Hackva ovat ehkä mietinnän alla. Jos jollain asiaan on jotain sanottavaa, niin osallistukaa ihmeessä keskusteluun.
User avatar
BamBam
Resident goalie geek
 
Posts: 107
Joined: Thu Jul 26, 2012 8:22 am

Re: Maski

Postby Tuomashi » Sat Aug 04, 2012 12:23 pm

Tietääkö kukaan kuinka pitkä toimitusaika noilla Reyn maskeilla on varustepörssistä? Tarvitsen maskin pikapikaa kahteen viikkon että tuskis kerkeää tuo Rey tulemaan :?. Taitaa varmaan olla että joutuu kumminkin tyytymään Wallin Pro Activeen nyt kun näin myöhään lähti maskikaupoille.
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests