Maski

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Postby Masa » Fri Nov 02, 2007 9:46 pm

Myynti puhetta, itech jota liigas muutama kaveri käyttää on 961
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby The wall » Sat Nov 03, 2007 8:41 am

Mitäköhän eroa näillä sitten on? Tämä envy 7 pro on kuitenkin itechin uusin malli ja paljon kevyempi mitä tuo 961. Ihmetyttää myös se, että 961 maksaa paljon enemmän mitä tuo envy vaikka se on uudempi malli...
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Postby Blocker » Sat Nov 03, 2007 11:46 am

The wall wrote:Mitäköhän eroa näillä sitten on? Tämä envy 7 pro on kuitenkin itechin uusin malli ja paljon kevyempi mitä tuo 961. Ihmetyttää myös se, että 961 maksaa paljon enemmän mitä tuo envy vaikka se on uudempi malli...


Kai se on sitten lähempänä sr kamaa kestävyydeltään ja suojaavuudeltaan kun 961. Tottakai se aina kirjataan pro-maskiksi, koska eihän siihen ole mitään rajaa, että mikä on pro ja mikä ei.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby juha » Sat Nov 03, 2007 10:05 pm

Kyllä siellä ainakin yksi veskari käsittääkseni löytyy, joka painaa envy 7 maski päässä. Näin olen ymmärtänyt luotettavista lähteistä.

-juha-
User avatar
juha
Site Admin
 
Posts: 465
Joined: Sat Apr 22, 2006 1:10 pm
Location: Espoo

Postby Beezer » Sun Nov 04, 2007 7:05 am

juha wrote:Kyllä siellä ainakin yksi veskari käsittääkseni löytyy, joka painaa envy 7 maski päässä. Näin olen ymmärtänyt luotettavista lähteistä.

-juha-



Niinhän sieltä löytyy.. itse ei herra vaan ole ollut tyytyväinen maskiin..
Ei sitäkään kerinny ottaa..
Beezer
Resident goalie geek
 
Posts: 210
Joined: Tue Jun 27, 2006 9:32 am
Location: Kangasala

Postby Stratos » Sun Nov 04, 2007 9:05 am

Sitäpaitsi, Envy 7 ei ole pro maski.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby The wall » Sun Nov 04, 2007 9:10 am

Kyllä itech sen itse ainakin pro maskiksi luokittelee.
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Postby juha » Sun Nov 04, 2007 10:29 am

Beezer wrote:
juha wrote:Kyllä siellä ainakin yksi veskari käsittääkseni löytyy, joka painaa envy 7 maski päässä. Näin olen ymmärtänyt luotettavista lähteistä.

-juha-



Niinhän sieltä löytyy.. itse ei herra vaan ole ollut tyytyväinen maskiin..

Noh, siinä vaiheessa vaan takaisin 961-leiriin. Ei kai tolla tasolla tarvitse vaarallisella maskilla painella.

-juha-
User avatar
juha
Site Admin
 
Posts: 465
Joined: Sat Apr 22, 2006 1:10 pm
Location: Espoo

Postby Stratos » Sun Nov 04, 2007 7:30 pm

The wall wrote:Kyllä itech sen itse ainakin pro maskiksi luokittelee.

Nettisivuillaan näköjään. Mutta kerroppa miksi Itechillä on vielä Profile Pro maskit myynnissä? Ja vielä hintaakin on tuntuvasti enemmän kuin Envy 7:lla.

Envy 7 on tietääkseni samaa luokkaa entisen 4000 maskin kanssa (jonka omistan itse). Ei yhtä hyvä kuin esim. 960, mutta paljon parempi kuin esim. 1000 sarjan maskit.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby SNICKERS » Sun Nov 04, 2007 8:55 pm

KalPan veskat Oksa ja Nissinen käyttää envy 7 maskeja..
SNICKERS
Resident goalie geek
 
Posts: 291
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:15 pm

Postby Jakke » Mon Nov 05, 2007 11:05 am

Moi

Tänä sykynä hankin ITECH Envy 7 :n. Olen ollut siihen hemmetin tyytyväinen, nuo hajoamistapaukset tietenkin on huolestuttavia.
Lähetinkin juuri myyjälle kyselyn, että onko ITECH kommentoinut asiaa.

Edellinen maskini oli ITECH 4000 ja se oli ainakin valtavan luja, ehkä hieman painava tosin. Molemmat ITECH :ni ovat aina dempanneet iskut valtavan hyvin ja ovat hiljaisia.

WALL :a en hankkinut koska ovat niin löysiä kuoreltaan ja ovat erittäin äänekkäitä kun osuma tulee, kuulemma.
Jakke
Kuin Berliinin muuri - ollut ja mennyt
User avatar
Jakke
Resident goalie geek
 
Posts: 109
Joined: Fri May 05, 2006 9:45 am

Postby Jakke » Mon Nov 05, 2007 2:20 pm

Jakke wrote:Moi

Tänä sykynä hankin ITECH Envy 7 :n. Olen ollut siihen hemmetin tyytyväinen, nuo hajoamistapaukset tietenkin on huolestuttavia.
Lähetinkin juuri myyjälle kyselyn, että onko ITECH kommentoinut asiaa.

Edellinen maskini oli ITECH 4000 ja se oli ainakin valtavan luja, ehkä hieman painava tosin. Molemmat ITECH :ni ovat aina dempanneet iskut valtavan hyvin ja ovat hiljaisia.

WALL :a en hankkinut koska ovat niin löysiä kuoreltaan ja ovat erittäin äänekkäitä kun osuma tulee, kuulemma.


Tässä vastaus HockeyGeeksiltä kyselyyni :

We have only heard great things about the NV7, in fact all of our Canadian Hockey League Junior A goaltenders are all supplied with the masks...so those masks get used regularly at a very high level of play. We do not anticipate any recall on this mask, in fact we believe that Martin Gerber of the NHL is wearing the NV7.
We will certainly notify all of our customers if there is ever an instance for recall, from ANY company.
We hope we have been of service, please do not hesitate to contact us for any of your hockey needs!
Rafe

Mistä löytyy faktaa noista hajoamisista ?
Jakke
Kuin Berliinin muuri - ollut ja mennyt
User avatar
Jakke
Resident goalie geek
 
Posts: 109
Joined: Fri May 05, 2006 9:45 am

Postby Pete » Mon Nov 05, 2007 3:51 pm

Jakke wrote:WALL :a en hankkinut koska ovat niin löysiä kuoreltaan ja ovat erittäin äänekkäitä kun osuma tulee, kuulemma.


Niin että kolina kuului toisen päähän asti, kun HP:n veijari latoi puolesta metristä päin näköä (pieni paniikkitilanne ja meitsi rähmällään jäässä lärvi melkein kiekossa - torjuin) :wink:

Onhan Wallissa suhteellisen joustava kuori, muttei ole minua haitannut. Kuulaan tulevat vedot lähinnä ärsyttävät enemmän kuin tuntuvat. Pahin kolina tulee kaulalapusta.

Kertaalleen olen kunnon lämärin ottanut Wallin kanssa otsaluuhun ja silloin täytyi nuppia hautoa hetki jäätä vasten. Pystyin vetämään treenit läpi eikä mitään jälkioireita ilmaantunut.

Yhteenvetona todettakoon, että olen Walliini tyytyväinen. Pää on pysynyt kunnossa ja hartioiden välissä. Lisättäköön vielä, että höntsyjäillä käyn eli lämäreitä ei kovin tiuhaan tahtiin kohti tule.

t. Pete
Posts are goalies best friends
Image
User avatar
Pete
Lord of goaltending
 
Posts: 590
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:04 pm
Location: Espoo

Postby Stratos » Mon Nov 05, 2007 5:49 pm

Jakke wrote:Mistä löytyy faktaa noista hajoamisista ?

Esim. Don Simmonsin foorumilta löytyy kuvia käyttämällä hakua. Haet vaan Itech ja Envy sanoilla. Muuten en tuon foorumin kirjoituksille paljon arvoa anna, mutta kuvat eivät valehtele :roll:
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby wagner » Mon Nov 05, 2007 6:22 pm

Todella paljon maskeihin perehtyneenä voin kertoa hieman kyseisistä maskeista.
Mitäköhän eroa näillä sitten on? Tämä envy 7 pro on kuitenkin itechin uusin malli ja paljon kevyempi mitä tuo 961. Ihmetyttää myös se, että 961 maksaa paljon enemmän mitä tuo envy vaikka se on uudempi malli...


NV7:män suurin uutuus arvo on nimenomaan siinä, että sen runko on laminoitu komposiitti, johon on liitetty ABS, ruiskupuristettu ulkokuori. Tämän kuoren pitäisi olla Itechin mukaan 100% parempi kestävyydeltään. Kovin epäilen. Muovimateriaaleihin tarkasti perehtyneenä, en usko muovin ja epoksin (komposiitin matriisi) liitoksen olevan tarpeeksi luja.


Itechin 960/961 malleissa runko on tehty lasikuitu ja kevlar laminointina. Ihmetyttää Itechin pihtailu komposiittimateriaaleissa. Käyttävät parhaissa Pro malleissaankin paljon painavaa lasikuitua kevyen hiilikuidun sijaan. Kevlaria käyttävätkin paremmissa malleissaan. Toisekseen ihmettelen miksi Itech tekee maskit käsilaminointina, joka ei ole läheskään yhtä laadukas tapa kuin injektiovalu.


NV7 uutuutena on myös latta hiiliteräksestä tehty verkko, joka parantaa näkyvyyttä, minne maalivahti kulloinkin katsoo. Pyöreään ruostumattomaan teräsverkoon hyvä parannus!

NV7:män pehmusteet on myös päivitetty tämän päivän tasolle. Kolmikerros pehmuste vaimentaa iskuja huomattavasti vanhaa 1-kerros pehmustetta enemmän ja istuvuus on uuden uloimman geelimäisen kerroksen ansiosta selvästi parempi. Myös pehmusteiden paikalleensijoittelu toimii nykyään ilman liimaa.

Lisäksi NV7:ssa mahdollisuus valita muutamasta leukaosan pituudesta ja leveydestä.


Itse uskon, että edesmenneen staytrix- yhtiön maskit ovat tähän mennessä parhaat mitä maapallo pällään kantanut tähän mennessä.
wagner
Maalivahti
 
Posts: 32
Joined: Sun May 07, 2006 10:59 am
Location: Kuopio

PreviousNext

Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests