Patjojen liukuominaisuudet ?

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

Patjojen liukuominaisuudet ?

Postby Jussi#29 » Sat Mar 03, 2018 12:16 pm

Tervehdys

Kauden jälkeen edessä on jonkinlainen patjojen päivitys. Haluaisin kuulla mielipiteitänne uusien patjojen liukuominaisuuksista. Nythän ainakin Braian´s, Bauer ja CCM markkinoivat ja nostavat esille nämä entisestään parantuneet liukuominaisuudet. Lisäksi kiinnostaisi mitä muita ratkaisuja olette tehneet esim. Varusteverstaan vinyyli, ja tietysti kommentit siitä.

Hienoa olisi, jos jollain sattuisi olemaan oma kohtaista kokemusta näistä kaikista. Kertokaa toki kommentteja ja havaintojanne myös yksittäisistä malleista.

Netin videopalveluista löytyy tietysti yksittäisten mallien testivideoita, mutta kaipaisin erityisesti hieman vertailua eri mallien / omien ratkaisujen välillä. Itse olen useamman kauden ajan tehostanut liukuani lisäämällä Gnetik1 patjojojeni liukupintaan silikonipuikolla kevyen kerroksen silikonia, tuo on toiminut kohtuullisen hyvin.
Jussi#29
Maalivahti
 
Posts: 32
Joined: Fri Aug 28, 2015 9:20 am

Re: Patjojen liukuominaisuudet ?

Postby Dodge » Mon Mar 05, 2018 5:46 pm

No itsellä on tällä hetkellä käytössä CCM Eflex 3.9 patjat ja ne liukuu kyllä todella hyvin. Ennen niitä oli Bauerin One.9 mitkä liuultaan ei ollut lähelläkään nykyisiä. Parhaiten voi ehkä eroa kuvailla niin että kun laittoi Bauereihin silikoonipuikolla silikoonia liukupintoihin niin CCM liukuu vain hivenen verran huonommin. Bauerit tosin meni melkein liian liukkaaksi ja välillä jopa lipsahti jalat alta kun oli polvillaan.

Oli myös kunnia päästä kokeilemaan Tolvasen Aten viime kauden Brian´s patjoja ja tuntu kyllä että ne myös liuku paremmin kuin omat Bauerit. En kyllä muista oliko ne SubZerot vai Gnetikit, mutta luulen että olivat ensin mainitut.

Muita patjoja ei ole päässyt kokeilemaan.
Dodge
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Wed Jul 24, 2013 12:58 pm


Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests
cron