ilman kaulapleksiä pelaaminen

Keskustelua maalivahtien varusteista ja kaikesta varusteisiin liittyvistä asioista.

Moderators: juha, Jan, raZor

ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby hokitre » Sun Jun 29, 2014 5:27 am

Terve!

Tähän asti olen pelannut kaulapleksillä ja kaulasuojana on ollut halvin mahdollinen pehmoinen Bauer, joka ei suojaa kuin luistimen viilloilta, ja niiltäkin välttävästi. Nyt tekisi mieli totutella pelaamaan ilman kaulapleksiä. Minkälaisia kaulasuojia te käytätte, joilla ei ole maskissa kaulapleksiä? Onko tullut kiekkoja kaulaan? Muutenkin tähän ketjuun voisi laittaa kokemuksia ja ajatuksia pleksin puolesta ja vastaan. Pleksin käyttöhän tuntuu olevan tänä päivänä enemmän sääntö kuin poikkeus.
User avatar
hokitre
Maalivahti
 
Posts: 40
Joined: Thu Dec 01, 2011 9:32 am
Location: Tampere

Re: ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby sharer » Sun Jun 29, 2014 7:11 pm

Itelläkin oli viel vuos sitten sama ratkaisu. Kaulapleksi ja halvin kaulasuoja jonka löysin. Sitten yhteen peliin oli mennyt pleksin naru poikki enkä ehtinyt korjata sit niin otin pleksin pois siihen peliin. Tottakai tuli ohjuriveto kurkkuun. Sen jälkeen sijoitinkin Maltese sportsin kaulasuojaan. Ja kyllä kannatti sijoittaa. Nyt käytössä maltesen kaulasuoja ja kaulapleksi
User avatar
sharer
Maalivahti
 
Posts: 44
Joined: Sun Nov 04, 2012 7:50 pm

Re: ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby Hakki » Sun Jun 29, 2014 8:09 pm

Kompataan shareria, kun viimein päätin että on aika päivittää kaulan suojausta, menin kauppaan testaamaan hyllymalleja ennen kuin Malteseen aioin rahaa laittaa. En tiedä minkälaiset konkkelit ja sikaniskat jotain Reebokin tai Pallaksen suojia pystyvät käyttämään, mutta mulle ne ei sopineet sitten mitenkään. Maltese näytti kuvissakin kaiken lisäksi malliltaan suht kursailemattoman toimivalta, joten tilasin sen. Käytän edelleen myös pleksiä, mutta kyseessä on silti mahdollisesti paras varusteostokseni koskaan (kyseessä siis Maltesen Combo, ei pelkkä rengaskaulasuojus).
Hakki
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Sat Oct 08, 2011 11:29 am
Location: Turku

Re: ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby hokitre » Mon Jun 30, 2014 1:55 pm

Kiitos kommenteista. Ekaa kertaa luen koko merkistä. Suoraanko Malteselta olette suojia tilailleet?
User avatar
hokitre
Maalivahti
 
Posts: 40
Joined: Thu Dec 01, 2011 9:32 am
Location: Tampere

Re: ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby sharer » Mon Jun 30, 2014 7:59 pm

itse tilasen sen saksasta Hockeypointilta.
http://www.hockeypoint.de/shop/catalog/ ... d4d9e46950
tuolt taitaa vaan saada ns perusmallia. jos on tarve customille niin kannattaa tilata suoraan malteselta.

http://maltesesports.com/
User avatar
sharer
Maalivahti
 
Posts: 44
Joined: Sun Nov 04, 2012 7:50 pm

Re: ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby Puusilma » Sun Jul 27, 2014 9:02 am

MInä aloitin pelaamisen pleksin kanssa, mutta luovuin siitä koska hikoilun takia se huurtuu ja siten näkyvyys lähelle katoaa. Palasin kuitenkin pleksin käyttöön kun osumat maskin alaosaan lohkoivat maalaukset, eli pari senttiä alaspäin niin uskon että olisi sattunut kovasti. Otin myös osumaa solisluun seutuun minkä pleksi olisi peittänyt.
cat crapin huurteen poistoaineella saan pysymään pleksin kirkkaana. Kolinaankin tottuu en näe käytössä mitään haitta puolia. Torjunta tyylini on jotenkin outo kun lähes joka vuoro kolisee kuuppaan.
Puusilma
Maalivahti
 
Posts: 47
Joined: Fri Oct 05, 2012 3:25 pm

Re: ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby turbosiili » Fri Sep 12, 2014 8:17 am

Itse olen ehdottomasti pleksin kannalla. Pienen tauon jälkeen uudelleen pelaamaan aloitettuani en edes harkinnut pelata ilman pleksiä.
Mulla on kaulasuojana Briansin erikoisvahvistettu(suunniteltu Vehaselle)jossa erittäin hyvä suojaus solisluille sekä rintakehän yläosaan.
Muutaman kerran on osunut ihan kivasti pleksiin, eli on kyllä pelastanut vakavammilta kaulavammoilta.
Oma kantani on ehdottomasti pleksillä!
turbosiili
Rookie
 
Posts: 8
Joined: Thu Feb 13, 2014 3:12 pm

Re: ilman kaulapleksiä pelaaminen

Postby dexter__35 » Mon Dec 29, 2014 3:45 pm

Hetken aikaa pelasin ilman mutta pari kiekkoa ja mailantuppia viisaampana siirryin taas takaisin pleksiin. Eikä se nyt sinällään edes häiritse. Pleksinä Wallin oma siis.
Torjuntaprosentti tasan sata. Ainakin päin tulevista.
User avatar
dexter__35
Rookie
 
Posts: 11
Joined: Mon Dec 29, 2014 1:24 pm


Return to Pukukoppi

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests
cron