Treenaus salilla

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Treenaus salilla

Postby Jay » Wed Apr 11, 2012 10:41 am

Avasin nyt uuden topicin kun oli aika sekalaista seurakuntaa tuolla. Mutta kysymys kuuluu yksinkertaisuudessaan että onko jossain ohjeistuksia/ohjelmia mitä voisi kuntokeskuksessa (Elixia) tehdä? Siis tietenkin on mutta minkälaista ohjelmaa pitäisi suorittaa jotta saisi maalivahti pelaamisen peruselementit kohdalleen (liikkuvuus, reaktiot, tasapaino)
Olen koittanut lähinnä täältä niitä etsiä ja noita jumppapallo liikkeitä löysinkin jo, mutta ne tarvitsevat lähes poikkeuksetta kaverin mukaan.

Jos jollain on toimiva ja hyväksikin todettu ohjelma tai vinkkejä niin laittakaapa tulemaan :wink:
Image
User avatar
Jay
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 27
Joined: Mon May 07, 2007 6:11 pm
Location: Turku

Postby ipe » Tue Apr 17, 2012 6:33 pm

Tännekin voi laittaa ohjelmia tulemaan, jos löytyy.
ipe
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Thu Jan 07, 2010 8:16 pm
Location: Raahe

Postby Tuomashi » Tue Apr 17, 2012 6:57 pm

Osaisiko joku antaa vinkkiä miten palautella lihakset salitreenin jälkeen? Olen alkanut käydä kerran viikkoon salilla lähinnä jalkaprässiä käyttämässä (tottaki vähän muutakin) ja aina on seuraavana päivänä lihakset mahdottoman kipeät ja istuminenkaan ei ole aina niin miellyttävää kipeillä lihaksilla :?. Tietysti venyttelen treenin jälkeen mutta onko mitään muuta keinoa venyttelyn lisäksi?

Sitten haluttaisi tietää mikä laite/liike olisi paras säärilihasten kehittämiseen? Vai pitääkö vaan lähteä lenkille? :)
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

Postby SaKaRi » Tue Apr 17, 2012 9:53 pm

Tuomashi wrote:Osaisiko joku antaa vinkkiä miten palautella lihakset salitreenin jälkeen?


Kuntopyörää ilman vastusta/hyvin kevyellä vastuksella 20-30 minuuttia jalkareenin jälkeen auttaa ainakin meikäläisellä. Ja hyvät venyttelyt pari tuntia treenin jälkeen.
User avatar
SaKaRi
Resident goalie geek
 
Posts: 126
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:05 pm
Location: Nokia

Postby Kömpe » Mon May 28, 2012 7:19 am

Minulta irtoaa vain yksi vinkki: ÄLÄ YRITÄ ESITTÄÄ SALILLA MAIJAILEVILLE NAISILLE KUINKA HYVIN RAUTANOUSEE TAI KYLLÄ ÄIJÄ VENYY.... Meinaan päättyny tän nuoren miehen homma pari kertaa suhteellisen nolosti... :wink:
Ei se vaihtamalla välttämättä parane... ;)
User avatar
Kömpe
Maalivahti
 
Posts: 35
Joined: Wed Apr 26, 2006 5:18 pm
Location: Vaasa

Postby Tuomashi » Mon May 28, 2012 5:23 pm

Kömpe wrote:Minulta irtoaa vain yksi vinkki: ÄLÄ YRITÄ ESITTÄÄ SALILLA MAIJAILEVILLE NAISILLE KUINKA HYVIN RAUTANOUSEE TAI KYLLÄ ÄIJÄ VENYY.... Meinaan päättyny tän nuoren miehen homma pari kertaa suhteellisen nolosti... :wink:


Mä olin kiitollinen ettei ollu kahvia suussa... Kun nyt se olis näytöllä :lol:

SaKaRi wrote:Kuntopyörää ilman vastusta/hyvin kevyellä vastuksella 20-30 minuuttia jalkareenin jälkeen auttaa ainakin meikäläisellä. Ja hyvät venyttelyt pari tuntia treenin jälkeen.


Juu kiitos tästä vinkistä! Toiminut todella hyvin :)
Imuteho huikeat kaksikymmentä kiekkoa minuutissa.
User avatar
Tuomashi
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat May 14, 2011 3:19 pm
Location: Alavus

Re: Treenaus salilla

Postby isoD » Tue Aug 21, 2012 6:28 am

Itse laiskana (lue: ei palauttavia harjotteita, ei venyttelyä) salireenaajana liputan kyllä palautusjuomien perään. Nuorempana palautui reeneistä kuin reeneistä päivässä ja pitsasta sai kaiken tarvittavan, vaan vanhempana ei enää viikkokaan tuntunut riittävän kovan reenin jälkeen ja näälkäkin oli koko ajan. Aloin sitten kokeilumielessä kiskomaan kaiken maailman Recovery pirtelöitä reenin päälle ja a vot. Siihen loppui massiiviset palautumistuskat ja reeni-into kasvoi potenssiin kaksi. Nykyään jäidenkin jälkeen otan huikkaa eikä konsaan tule lihaskipuja.
isoD
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Tue Aug 21, 2012 6:18 am

Re: Treenaus salilla

Postby --zeipii-- » Thu Nov 22, 2012 2:58 pm

isoD wrote: Aloin sitten kokeilumielessä kiskomaan kaiken maailman Recovery pirtelöitä reenin päälle ja a vot. Siihen loppui massiiviset palautumistuskat ja reeni-into kasvoi potenssiin kaksi. Nykyään jäidenkin jälkeen otan huikkaa eikä konsaan tule lihaskipuja.
Itse en mitään ihmeellistä vaikutusta huomannut. Totta kai voi riippua aineestakin, mutta itselle ei ihmejuomat toiminu.
--zeipii--
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 17
Joined: Tue Dec 04, 2007 2:51 pm
Location: Tampere


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 2 guests
cron